sadece boşta çalıştırmayın bana doğru gelmedi..!!
sadece boşta çalıştırmayın bana doğru gelmedi..!!
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
cup motor almak
lifan 100
8 yıldır 6. motorunu kullanan biri olarak bu yazıyı yazıyorum.
Motorda 0'a indirme tam olarak olur mu bilmiyorum ama, benim görüşüme göre daha az yakacağı kesin. Pistonların hareketi için benzin gereklidir, buyüzden motor boşta çalışırken benzin harcaması kesinlikle olacaktır.(yokuş aşağı boşta gitmesi dahil) Fakat motora yokuş aşağı inerken, motor viteste olursa, itici bir güç olacağı için pistonlar kendi hareketini bu güç yardımıyla tamamlayacaktır.
Boşa değil Beşe atın
arkadaşlar benım anlamdıgım bır konu var yokus aşagı boşta ınmek motor yakıtını artırır dıyor bu bence çok saçma sızce nasıl ben buna katılmıyorum yerı gelıyor motoru stop ettırıp devam edıyoz yakıt yakmıyak dıye ama bu nasıl oluyor anlamıyom yanı neyse
Relantide eski teknoloji karbüratörü olan(cut-off sistemsiz) bir motorun yaktığı yakıt son viteste gaz vermeden inişteki yaktığı yakıttan daha az olmaz.Deneyen denemiş,hocam Uludağ Üni. Otomotiv Anabölüm başkanı Rıdvan ARSLAN.
Peki sizlere başka bir soru.Hazır GV ciyi de bulmuşken.
Malum GV'de 5.viteste 6000 devirde 90 la gidilir.4.viteste de 7000 le.(Tam olarak doğru değil ama yakın değerler.Böyle alalım bizde.)
Şimdi;
5. viteste 6000 devir 90 la giderken mi daha az yakarım,
4. viteste 6000 devir 80 le giderken mi?
Yoksa aynı mı olur?
Kolpa Adamları
Motorun yeterli torku mevcutsa(sabit hızda seyirde),eğim,hava ve yol şartları müsaitse yakıt tüketimi için en uygun vites son vitestir.
Örneğin düz-aşağı eğimli yol durumunda 5. vites 90 hızda, yokuş yukarı-karşıdan esen rüzgara karşı 4. viteste 80 hızda az tüketir.
Peki ya scooter?
Benim motorum 150 HS. Ama benzini resmen içiyor.
Ben ne yapmalıyım?
Şehir içi artçı ile 40-60 km/h
100 km yakıt tüketimi: 3.8 - 4.0 lt.
[B][I][COLOR="Purple"]Balıkların gözyaşları denizde belli olmaz[/COLOR][/I][/B]
Türkiyedemi?...
Motora bindiğim için farklı değilim! farklı olduğum için biniyorum...
Aynı benım kullanıs tarzım yakıt tasarrufu ve performans 100%
Yokuş aşağı inerken kullandığınız vites N değil 5 olsun. Aşağı doğru kanun gereği inen tekerin gücüyle daha az ateşleme yapılarak, daha az benzin yakılır.
bayır aşağı konusunda benimde kafam hep karışıktı ama bu anlatımla taşlar oturuyor yerine.ben arabayla bayır aşağı inerken hep boşa atarım,yol bilgisayarında anlık yakıt sarfiyatı 0,8 - 1,2 lt arasında bişey olur hep,ama arabayı beşe takıp gaz vermeyince sarfiyat birden sıfırı gösterir.senelerdir hep derdim ulan amma salak yol bilgisayarı diye viteste hiç sıfır sarfiyat olup boşta daha çok yakar mı diye.tabiki yakar.sonuçta boşta arabayı rolantide çalıştırmak için bir yakıt gerekiyor ama rampa aşağı inişte doğan kinetik enerjiyi kullanarak motoru döndürebiliyoruz böylece yakıt tamamen kesilmiş oluyor.pistonların dönmesi için illa silindir içinde patlama olması gerekmiyor.gazı verdiğimiz anda patlama başlıyor.
ama sonuçta bunu kontrol eden bir yazılımdır.beyin destekli çalışan araçlarda bu böyledir.motosikletlerin tümünde bunun olduğunu sanmıyorum.
arkadaşlar sıcak bir motoru yokuş aşagı rolantide veya boşta inmek çok kötü alışkanlıktır ısınmış bir motoru rampa aşagı stop ederek iner sen motor silindirini birden daraltırsın ve motoru tekrar çalıştırdıgında sekman ve piston silindiri çizer üç kuruşluk kar beş kuruş zarar getirir motorunuz kropaj yapar ...sakın ha.....
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)