Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

:::ABS hakkında doğru bilinen yanlışlıklar:::

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    GB
    Alıntı tolgahan_s adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işte tam onu söylüyorum ya zaten. panik
    anında sana kaçış manevrası için güvenli sürüşü sağlayacak şeydir abs.
    bu arada 30-50 neye gore? abi şaşıyorum bu rakamlara, bana kızmayın. honda? yamaha? kavasaki? yoksa 30 senelik sanayi çıkması usta mı? söylüyor bunu? bak bu markalar kendi ülkelerine abs siz satamıyorlar ;) tek sebebi para mı sence? kendi ülkesine daha çok mu iteliyor, nedir?
    hem abs varkende devreye girmeyecek şekilde frenleme yapabilirsin ve bu mesafe abs siz ile yaptığın mesafeyle aynı olur. sana göre kısaysa kısa olur gene..
    Haklisin hocam neye göre hangi veriye veya hangi test'e hangi makaleye göre hangi, hangi,hangi........... ABS' ye karşı çıkanlari destekleyen hiç birşey görmedim şu ana kadar.bilen bulan varsa paylaşsin bizde işin doğrusunu anlayalım.
    tolgahan_s bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    katılıyorum ama işin tekniği bu zaten, maneti max sürtünmeyi yakalayacak kadar sıktığında kaçamazsınki sorun orda. kaçmaya çalıştığın anda devirir motoru o sürtünme. senin söylediğinde sonuç şu olacaktır; abs sizde max manet ile kaçmaya çalıştığında motordan düşersin ve kontrolsüz çarparsın o arabaya, abs lide kaçamazsan en azından düşmeden kontrollü çarparsın. kontrollü çarpmak emin ol daha iyi.
    ki gene tekrar ediyorum o kadar iyi kontrol edebiliyorsan maneti abs lide abs devreye girmeden yaptığın frenleme diğeriyle aynı sonucu verecektir.
    daha ötesi sana bonus sağlayacaktır. asla dezavantaj yapmaz. abs li kullan bence (belkide kullanıyorsun zaten) bir gün iyi yad edersin bu yazdıklarımı;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------

    katılıyorum ama işin tekniği bu zaten, maneti max sürtünmeyi yakalayacak kadar sıktığında kaçamazsınki sorun orda. kaçmaya çalıştığın anda devirir motoru o sürtünme. senin söylediğinde sonuç şu olacaktır; abs sizde max manet ile kaçmaya çalıştığında motordan düşersin ve kontrolsüz çarparsın o arabaya, abs lide kaçamazsan en azından düşmeden kontrollü çarparsın. kontrollü çarpmak emin ol daha iyi.
    ki gene tekrar ediyorum o kadar iyi kontrol edebiliyorsan maneti abs lide abs devreye girmeden yaptığın frenleme diğeriyle aynı sonucu verecektir.
    daha ötesi sana bonus sağlayacaktır. asla dezavantaj yapmaz. abs li kullan bence (belkide kullanıyorsun zaten) bir gün iyi yad edersin bu yazdıklarımı;)

  3. #23
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı tolgahan_s adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    katılıyorum ama işin tekniği bu zaten, maneti max sürtünmeyi yakalayacak kadar sıktığında kaçamazsınki sorun orda. kaçmaya çalıştığın anda devirir motoru o sürtünme. senin söylediğinde sonuç şu olacaktır; abs sizde max manet ile kaçmaya çalıştığında motordan düşersin ve kontrolsüz çarparsın o arabaya, abs lide kaçamazsan en azından düşmeden kontrollü çarparsın. kontrollü çarpmak emin ol daha iyi.
    ki gene tekrar ediyorum o kadar iyi kontrol edebiliyorsan maneti abs lide abs devreye girmeden yaptığın frenleme diğeriyle aynı sonucu verecektir.
    daha ötesi sana bonus sağlayacaktır. asla dezavantaj yapmaz. abs li kullan bence (belkide kullanıyorsun zaten) bir gün iyi yad edersin bu yazdıklarımı;)
    Ben freni tutmayan motoru bile sürerim mesele frende değil
    tolgahan_s bunu beğendi.

  4. #24
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    yamahanin kawasakinin ceo su olsam yeminle bütün muhendisleri işten atarım şu sitede abs den iyi fren yaparım diyen adamları alırım :D
    tolgahan_s bunu beğendi.

  5. #25
    blue4XL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Önce MCT250, şimdi Yamaha
    Alıntı SpearHEAD adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    sülçü lisan ettiysek affola
    ABS ile ilgili bilgilendirme için teşekkürler. Sadece başlığınızdaki " yannışlıklar" kelimesi yanlış olmuş

  6. #26

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Alıntı blue4XL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS ile ilgili bilgilendirme için teşekkürler. Sadece başlığınızdaki " yannışlıklar" kelimesi yanlış olmuş
    Sırf başlıkta "yannışlıklar" yazıyor diye girdim konuya. Yoksa standart ABS iyidir/kötüdür geeyiği diye geçip gidecektim. Konuyu açan öyle sevimli bir yannış yapmış ki.

    #6 numarlı mesajda konu çok güzel anlatılmış. Ufak bir eksik var. Onu da müsaade ile ben tamamliim. Asfalt ile lastik arasındaki statik sürtünme katsayısı 1 kabul edilir, dinamik sürtünme katsayısı ise 0,5 kabul edilir. Bu da kabaca, kayan lastik kaymayan lastiğe göre iki kat mesafede duracak demektir. ABS durma mesafesini uzatır, ABSli motor daha geç durur diyenler aynı şartlarda fren yapamamış demektir. Şartlar eşitlendiğinde ABS her türlü aracı daha kısa mesafede durdurur...
    Hayat her zaman sen tüm olanakları yaşayıp tüketmeden önce biter... W. Faulkner

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Cok yannis!

    Tabii ki ABS'li motosiklet her turlu daha kisa mesafede durur. Cunku lastigin surtunme katsayisi, grenaj plastigi ve metal'den cok daha yuksektir
    kursaa ve hamzarat bunu beğendiler.

  8. #28

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Kişisel olarak aracımın kar performansına bakınca ABS daha uzun mesafede duruyor, ama direksiyonu kitlemediği için kontrollü duruyor.

  9. #29

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    drtayfun

    ABS iki durumda fren mesafesini uzatır. Karlı ve toprak zemin. Arazi motorlarında ABSnin kapatılabilir olması bu sebeple tercih ediliyor.

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı huduni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    drtayfun

    ABS iki durumda fren mesafesini uzatır. Karlı ve toprak zemin. Arazi motorlarında ABSnin kapatılabilir olması bu sebeple tercih ediliyor.
    Arazide ABS iptalinin sebebi fren mesafesi değildir. Kalitelilerinde sadece arka ABS iptal edilir, ön çalışmaya devam eder.

  11. #31

    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 300
    sdt bunu beğendi.

  12. #32
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı blue4XL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS ile ilgili bilgilendirme için teşekkürler. Sadece başlığınızdaki " yannışlıklar" kelimesi yanlış olmuş
    6 Yıldır foruma girmeyen bir adamın, yapmış olduğu bir yanlışı 7 yıl 10 gün sonra tespit etmişsiniz kutlarım, hemen başlığı düzelttim
    MotorKafa bunu beğendi.

  13. #33
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    ABSsiz motora binmeyin gençler! Asfaltın tadı çok kötü
    huduni bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    22 Kasım 2015


    Linki 21.saniyeye ayarlayıp koydum. Video baştan başlarsa oraya alırsınız.

    Video açıklamasında belirtmedim ama arkanın kitlemesi aslında tam 51. saniye de başlıyor. Video da kitlenme anlaşılmıyor. Viraja girerken önüde sıkamadığımdan bilerek motoru viraja düz soktum. O yüzden önüde sıktım. Her iki teker kitleye kitleye durdum. Ama abs sayesinde. Yoksa motoru yatırıyordum.
    Guven bunu beğendi.

  15. #35
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı aLoneman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=TpjTfjW1PoQ&t=21s

    Linki 21.saniyeye ayarlayıp koydum. Video baştan başlarsa oraya alırsınız.

    Video açıklamasında belirtmedim ama arkanın kitlemesi aslında tam 51. saniye de başlıyor. Video da kitlenme anlaşılmıyor. Viraja girerken önüde sıkamadığımdan bilerek motoru viraja düz soktum. O yüzden önüde sıktım. Her iki teker kitleye kitleye durdum. Ama abs sayesinde. Yoksa motoru yatırıyordum.
    abs kurtarır diye gereksiz tehlikeye atılıyorsunuz her zaman bu kadar şanslı olmayabilirsiniz.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  16. #36
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs kurtarır diye gereksiz tehlikeye atılıyorsunuz her zaman bu kadar şanslı olmayabilirsiniz.
    Siz muhtemelen o niyetle yazmadiniz, lakin son zamanlarda Anti-ABS guruhunun fazlaca dillendirdigi bir baska delil ve mantik yoksunu arguman oldu bu: "ABS var diye kendinizi tehlikeye atiyorsunuz?"

    Kim atiyor? Nerde? ABS var diye kor viraja giren mi var? Kamyonun onune atlayan mi? Istatistik nerde? Yoksa ... dedim prezervatife gerek yok, nasilsa motorda ABS var ...

  17. #37

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs kurtarır diye gereksiz tehlikeye atılıyorsunuz her zaman bu kadar şanslı olmayabilirsiniz.
    Yok, video da dediğim gibi. Yeşil yanıp sönmeye başlayınca zemini ve virajı idrak edemeden hızı kesmedim. Direk ışığa odaklanmıştım. Haliyle öküzlüğümün cezasını çektim. Yoksa motoru kullanırken abs kimsenin aklına gelmiyordur bence. Zira benim hiç gelmiyor.

  18. #38
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    abs olmaz olmaz (bu arada ben ABS siz tenere kullanıyorum)
    fakat nasıl olsa frenler güzel kitleme yapmıyor diye de yanıp sönen ışıga yetişmeye çalışmayınız
    size kırmızı yanar sol tarafa yeşil siz döndüğünüz anda arkadan araba gelir çarpar zaten motorcuya dikkat eden yok bari biz olabildiğimiz kadar akıllı dikkat li olalım hayatta kalalım
    abs şart değil diyen de halt etmiş lazım kardeşim lazım
    sen istemiyorsan ben istemiyorum de ama milletin aklını bulandırma..

  19. #39
    mrt20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Denizli
    Absli olan motorda sanılıyoki acil durumda maneti allah ne verdiyse sıkıp öyle körü körüne gitmek.
    Abs devreye girdiği anda manetteki basıncı az azalttığınız takdirde motor lap diye duruyor.
    Öyle abs var diye hep köklerseniz tabi mesafeye etki eder.
    Bizim memleketin yarısı rossi olduğundan gerek duymuyorlar abs ye

  20. #40
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    ABS li motorda freni yine eğitmenlerin söylediği gibi ezerek sıkmamız gerekiyor değilmi.Yani ABS de olsa önce ağırlığı öne transfer etmek amortisörlerin kapanmasını sağlamak gerekiyor.Panik frenle çat diye sıkarsak duruş mesafesi ezerek sıkmadan çok daha uzun olacaktı.Bu bilgiler doğru değilmi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler