katılıyorum ama işin tekniği bu zaten, maneti max sürtünmeyi yakalayacak kadar sıktığında kaçamazsınki sorun orda. kaçmaya çalıştığın anda devirir motoru o sürtünme. senin söylediğinde sonuç şu olacaktır; abs sizde max manet ile kaçmaya çalıştığında motordan düşersin ve kontrolsüz çarparsın o arabaya, abs lide kaçamazsan en azından düşmeden kontrollü çarparsın. kontrollü çarpmak emin ol daha iyi.
ki gene tekrar ediyorum o kadar iyi kontrol edebiliyorsan maneti abs lide abs devreye girmeden yaptığın frenleme diğeriyle aynı sonucu verecektir.
daha ötesi sana bonus sağlayacaktır. asla dezavantaj yapmaz. abs li kullan bence (belkide kullanıyorsun zaten) bir gün iyi yad edersin bu yazdıklarımı;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------
katılıyorum ama işin tekniği bu zaten, maneti max sürtünmeyi yakalayacak kadar sıktığında kaçamazsınki sorun orda. kaçmaya çalıştığın anda devirir motoru o sürtünme. senin söylediğinde sonuç şu olacaktır; abs sizde max manet ile kaçmaya çalıştığında motordan düşersin ve kontrolsüz çarparsın o arabaya, abs lide kaçamazsan en azından düşmeden kontrollü çarparsın. kontrollü çarpmak emin ol daha iyi.
ki gene tekrar ediyorum o kadar iyi kontrol edebiliyorsan maneti abs lide abs devreye girmeden yaptığın frenleme diğeriyle aynı sonucu verecektir.
daha ötesi sana bonus sağlayacaktır. asla dezavantaj yapmaz. abs li kullan bence (belkide kullanıyorsun zaten) bir gün iyi yad edersin bu yazdıklarımı;)
yamahanin kawasakinin ceo su olsam yeminle bütün muhendisleri işten atarım şu sitede abs den iyi fren yaparım diyen adamları alırım :D
Sırf başlıkta "yannışlıklar" yazıyor diye girdim konuya. Yoksa standart ABS iyidir/kötüdür geeyiği diye geçip gidecektim. Konuyu açan öyle sevimli bir yannış yapmış ki.
#6 numarlı mesajda konu çok güzel anlatılmış. Ufak bir eksik var. Onu da müsaade ile ben tamamliim. Asfalt ile lastik arasındaki statik sürtünme katsayısı 1 kabul edilir, dinamik sürtünme katsayısı ise 0,5 kabul edilir. Bu da kabaca, kayan lastik kaymayan lastiğe göre iki kat mesafede duracak demektir. ABS durma mesafesini uzatır, ABSli motor daha geç durur diyenler aynı şartlarda fren yapamamış demektir. Şartlar eşitlendiğinde ABS her türlü aracı daha kısa mesafede durdurur...
Hayat her zaman sen tüm olanakları yaşayıp tüketmeden önce biter... W. Faulkner
Cok yannis!
Tabii ki ABS'li motosiklet her turlu daha kisa mesafede durur. Cunku lastigin surtunme katsayisi, grenaj plastigi ve metal'den cok daha yuksektir
Kişisel olarak aracımın kar performansına bakınca ABS daha uzun mesafede duruyor, ama direksiyonu kitlemediği için kontrollü duruyor.
drtayfun
ABS iki durumda fren mesafesini uzatır. Karlı ve toprak zemin. Arazi motorlarında ABSnin kapatılabilir olması bu sebeple tercih ediliyor.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
ABSsiz motora binmeyin gençler! Asfaltın tadı çok kötü
Linki 21.saniyeye ayarlayıp koydum. Video baştan başlarsa oraya alırsınız.
Video açıklamasında belirtmedim ama arkanın kitlemesi aslında tam 51. saniye de başlıyor. Video da kitlenme anlaşılmıyor. Viraja girerken önüde sıkamadığımdan bilerek motoru viraja düz soktum. O yüzden önüde sıktım. Her iki teker kitleye kitleye durdum. Ama abs sayesinde. Yoksa motoru yatırıyordum.
Siz muhtemelen o niyetle yazmadiniz, lakin son zamanlarda Anti-ABS guruhunun fazlaca dillendirdigi bir baska delil ve mantik yoksunu arguman oldu bu: "ABS var diye kendinizi tehlikeye atiyorsunuz?"
Kim atiyor? Nerde? ABS var diye kor viraja giren mi var? Kamyonun onune atlayan mi? Istatistik nerde? Yoksa ... dedim prezervatife gerek yok, nasilsa motorda ABS var ...
abs olmaz olmaz (bu arada ben ABS siz tenere kullanıyorum)
fakat nasıl olsa frenler güzel kitleme yapmıyor diye de yanıp sönen ışıga yetişmeye çalışmayınız
size kırmızı yanar sol tarafa yeşil siz döndüğünüz anda arkadan araba gelir çarpar zaten motorcuya dikkat eden yok bari biz olabildiğimiz kadar akıllı dikkat li olalım hayatta kalalım
abs şart değil diyen de halt etmiş lazım kardeşim lazım
sen istemiyorsan ben istemiyorum de ama milletin aklını bulandırma..
Absli olan motorda sanılıyoki acil durumda maneti allah ne verdiyse sıkıp öyle körü körüne gitmek.
Abs devreye girdiği anda manetteki basıncı az azalttığınız takdirde motor lap diye duruyor.
Öyle abs var diye hep köklerseniz tabi mesafeye etki eder.
Bizim memleketin yarısı rossi olduğundan gerek duymuyorlar abs ye
ABS li motorda freni yine eğitmenlerin söylediği gibi ezerek sıkmamız gerekiyor değilmi.Yani ABS de olsa önce ağırlığı öne transfer etmek amortisörlerin kapanmasını sağlamak gerekiyor.Panik frenle çat diye sıkarsak duruş mesafesi ezerek sıkmadan çok daha uzun olacaktı.Bu bilgiler doğru değilmi.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)