Motosiklet düz giderken en güvenli haldedir. ufak tefek tümsekler veya çukurlarla rahatlıkla başa çıkar. yer kaygansada fark etmez.
FARK
fark normal seyir (normalite matematiksel bir hesapla mühendislerin motoru hazırladıklarıdır) halinde olmayı değiştiren unsurlarda.
mesela gaz açmak, gazı kapatmak, viraja girmek, az yada fazla fren yapmak yada yapmamak, vites, devir, hız gibi unsurlarda yatıyor.
Mesela kaygan zeminli yollarda düşük viteste yüksek devir motor kuvveti çoksa kaza kapıları açılmakta. başlıca sorun arka teker kayması.
Yada fren yapmak için ön fren ağırlıklı kullanmak ön tekerin yolu kavramasını kesip kazaya sebep olmakta.
Bu veya benzeri bilgiler için
http://ommriders.com/pages/ArtTR.aspx?artID=2010
sitesinde yer alan kitabı kesinlikle çokça okuyun.
Viraj kısmıda ayrı bir sanat ve en iyi ve katkı sağlayan sanatkarı Keith Code.
http://www.motosikletim.com.tr/bileg...k-2-keith-code
sitesinden sipariş verebilirsiniz.
Tavsiyem; Yol sanatı kitabını şehir içi kullananların derhal temin etmesi yönünde. Karşılaşabileceğiniz senaryoların büyük çoğunluğu içinde mevcut.