Güvenli bir sürüş nasıl olmalı?
-
Motosiklet sürüşünün eğlenceli, bünyeyi rahatlatıcı ve keyif veren bir yanı olmasının yanında her aktivite gibi riskleri olduğu ortada. Riskleri nasıl tanımlarsanız tanımlayın olabilecek kazalarda korunmasız kalmanız durumlarda ciddi yaralanmalar başınıza gelebilir.
Güvenli bir sürüş sağlamak için yazının devamında sıralanan püf noktalarını dikkate alabilirsiniz..
1-İlk olarak bilmeniz gereken motosiklet kullanımında ki beceriniz ve yapabilecekleriniz olmalı. Eğer motosiklet kullanımında yeniyseniz veya kendinizi geliştirmek istiyorsanız ilk yapmanız gereken motosiklet sürüş eğitimi almanız olacaktır.
2-Yolları tanıyın, kuralları bilin.Motosiklet kullanmak bir ayrıcalıktır, bu ayrıcalığı en özel yaşamanın yolu motorunuzu, yolları ve kuralları iyi tanımanızdan geçer.
3-Sürüş esnasında vizörlü kask kullanmanız, seçtiğiniz ceket pantalon ve botların kalitesi ile eldivenler başınıza gelebilecek kazalarda sizi koruyacak en önemli unsurlar olacaktır.
4-Gözünüz açık, kulağınız delik olsun. Unutmayın ki motosiklet kazalarının %40’a varan oranı diğer araçlarla yapılmakta ve bu kazalarının büyük sebeplerinden biri karşı aracın sürücüsünün motosikleti farketmemesi olmakta. Sol kavşaktan yan şeridinize dönüş yapan araçlar motosiklet sürücüleri için en büyük tehlikeyi sağlamaktadır. Bu tip noktalarda hızınızı kesin ve gelebilecek tehlikelere karşı hazırlıklı olun.
5-Süprizlere açık olmayın! Otobüs, tır yada kamyon gibi büyük araçların trafikte sizi farketmelerini sağlayarak motosiklet keyfinizi daha güvenli gerçekleştirebilirsiniz. Açık olan farınız, açık renk yada parlak elbiseler size yardımcı olacaktır.
6-Motorunuzu asla alkollü kullanmayın. Sağlıklı düşünemeyeceğiniz, ses ayrımlarını yapamadığınız durumlarda motosiklet kullanmayın. Ölümcül tehlikeli motosiklet kazalarının %45 ‘e varan oranı motosiklet kullanıcılarının alkollü sürüş yapmasından kaynaklanmaktadır.
7-Motorunuzu tanıyın. Motosikletinizin kullanma kılavuzunda belirtilen aralıklarla yapılacak bakımlarını yetkili servislerde yaptırmayı ihmal etmeyin. Her sürüşten önce motorunuzun lastiklerini, süspansiyonlarını kontrol edin.
8-Motosiklet sürüş keyfinizi paylaşırken dikkat! Arka koltuğunuza alacağınız kişiler herşeyden evvel size fazladan bir can taşıma gibi ekstra sorumluluk yükleyecektir. Motorunuzda ki ağırlık değişimi sürüştete kendini size hissettirecektir, arka koltuğunuz doluyken çok daha fazla dikkatli olun. Sürüş keyfiniz hiç eksilmesin..
Sanal Usta
Copyright © Motosiklet.Net Tüm hakları saklıdır.
Reklamlar
-
bilgiler için teşekkür ederim!!
-
HAKLISIN DA BİDE ŞU SÜRÜCÜLER BUNU DİNLESE :(
ONDAN SONRADA KAFALARINI DUWAR LARA WURUOLAR FAKAT NE FAYDA KARŞI GÖRÜŞÜ OLAN WARSA MEMNUYETLE TARTIŞMAYA AÇIĞIM
-
bilgiler için çok sağ olun
-
bilgilendirdiğin için tşkrler üstad
-
viraj teknikleri
Bilgiler gerçekten süper, çok teşekkür ederim. Ama biraz daha fazla bilgi mümkün mü acaba? Ben acemi bir sürücüyüm ve virajlarda biraz korkuyorum açıkçası. Motor ne kadar yatabilir, viraj sırasında vites seçimi ve gaz oranları ne olmalıdır gibi sorulara cevap verebilirmisiniz acaba? Özellikle chopper tarzı motorlarda neye dikkat edilmelidir? Güvenliği elden bırakmadan, motorsiklet üzerinde viraj keyfini tatmalı dimi
-
Su alkollu motor kullanarak kaza yapanların durumunu dile getirirseniz cok sevınırım zıra bu aralar sayıları oldukca arttı ve bu hazinli sonları artık gormek ıstemedıgımızden bu konuya bıraz daha fazla degınebılırız.
-
hüseyin bu işi biliyo bende öğrensem yaaa)))))
-
11 Haziran 2006, 13:00
#9
diğer sürücüler motosikletleri pek takmıyolar
-
13 Haziran 2006, 18:06
#10
bazen kendimi trfikte sürate kaptırıyorum, durup düşündüğümde pişmanlık duyuyorum ama ne çare... bilgiler için teşekkür usta...
-
15 Haziran 2006, 01:14
#11
çok saol uymaya çalışacagım ama onlar uyöaya çalışacak mı?
-
15 Haziran 2006, 01:15
#12
Gilera Runner vxr 200 (pert...)
Piaggio Xevo 250ie
-
15 Haziran 2006, 01:20
#13
cengosfer adlı üyeden alıntı
Su alkollu motor kullanarak kaza yapanların durumunu dile getirirseniz cok sevınırım zıra bu aralar sayıları oldukca arttı ve bu hazinli sonları artık gormek ıstemedıgımızden bu konuya bıraz daha fazla degınebılırız.
değinelim. alkollü araç kullanmak öldürür. daha nasıl değineceğiz anlamadım. alkol otomobildeyken bile ölümcülken motosiklette düşünmesi bile güç.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
08 Temmuz 2006, 11:16
#14
merhaba ben forma yeni üye oldum bu form harika bilgilerden dolayı minnettarım
-
09 Temmuz 2006, 20:55
#15
"Vizörlü kask" nedir? özellikleri nelerdir?
-
09 Temmuz 2006, 20:58
#16
vizörlu kask ölümü engeler daha ne işe yarıcakki
www.kalplerbir.com
-
31 Temmuz 2006, 21:57
#17
Aşağıdaki linkte güvenli sürüş ile ilgili America MSF in bir videosu var, üstelik türkçe anlatımli... emniyetli sürüşler...
http://www.hemenpaylas.com/download/...kleri.wmv.html
-
31 Temmuz 2006, 22:31
#18
Donald Duck yani Reşat Arbaş'ın Motosiklet Teorisi kitabını herkes alıp okumalı.
Türkiye'de yapılmış bildiğim kadarıyla ilk ve en kapsamlı motosiklet sürüş ve eğitim kitabı.
"Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)
-
21 Aralık 2006, 16:44
#19
bence karşılıklı olmalı her şey motosiklet kullanan bir çok kişide kurallara uymuyor araçların aralarından son derece tehlikeli kıvrıla kıvrıla gitmekteler bir çok aracın önüne keskin bir giriş yapmaktalar görüyoruz sürekli
-
Reşat 'DD' Arbaş motosiklet teorisi kitabı tam bir eğitim.aldım okudum ve uyguluyorum.çok faydasını gördüm.tüm yeni başlayan arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim
saygılar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler