Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Aşmışlardan Sürüş Tavsiyeleri

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7. Vitesi motorun en yüksek torkuna yakın zamanda değiştiriniz. Debriyajsız vites değiştirme, sarsıntısız sürüş sağlar. Fakat burada zamanlama anahtar noktadır. Gazı anlık kapatın, vitesi yükseltin ve böylece sıradaki dişli kolayca yerine yerleşir. Bu işlem bütün viteslerde geçerlidir ve motora zarar vermez. Damon I'Anson, sürüş eğiticisi.
    bir kaç ay önce vites değiştirirken debriyaj kullanıyor musunuz? gibisinden bir başlık açmıştım da herkes acuk subuk cvp verip geyiğe sarmıştı, alın size bilgi ayrıca bende debriyaj kullanmıyorum artık ;9


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    pre_lude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2007
    Motosikleti
    xvs 650 A
    24. Emin sürüşün tek yolu paronaya halinde olmaktır. Köşe arkalarında park etmiş arabalar olduğunu, hiç kimsenin sizi görmediğini, otobüslerin herhangi bir yer ve zamanda uyarmadan aniden duracağını, ağaçların altının ıslak olduğunu, yayaların intihar edeceğini farzedin. Ve en önemlisi bundan zevk alın. Martin Fitz- gibson, Bike yazarı.


    emegine saglık

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    rica ederim arkadaşlar . süper bilgiler vermişler gerçekten . şu debriyajsız vites değiştirme konusunda da şunu söyleyebilirim ; dikkat ettiniz mi daha önce bilmiyorum ama moto GP izlerken iyice bakarsanız sürücülerin vites yükseltirken debriyaj kullanmadıklarını ama vites düşürürken debriyaj kullandıklarını görürsünüz.

  4. #24
    CERREZCI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yakında Olacak
    Okumuş olduğum en faydal konulardan biri.. Paylaşm için teşekürler.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    Alıntı CERREZCI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okumuş olduğum en faydal konulardan biri.. Paylaşm için teşekürler.
    rica ederim , afiyet olsun

  6. #26
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Paylaşım için sağol. Yazılarda Tecrübe var...
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  7. #27
    HRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150ZAT
    debriyaj nedir? ne işe yarar? debriyaj balatası neden biter? vitesli motosikletlerde neden debriyaj var? madem kullanmıcaz
    Bundan böyle aşkım mevlamdır, Kanmam yalana
    Dizginsiz aklım belalımdır almam yanıma

  8. #28
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dikkat ettiniz mi daha önce bilmiyorum ama moto GP izlerken iyice bakarsanız sürücülerin vites yükseltirken debriyaj kullanmadıklarını ama vites düşürürken debriyaj kullandıklarını görürsünüz.
    bu konuyu biraz daha araştırabiliriz...
    o motosikletlerle bizimkiler arasında çok büyük farklar da var...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  9. #29

    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Citroen Zx 1.8 16 V
    Alıntı denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok önemli tavsiyeler, özellikle acemi arkadaşlar başta olmak üzere satır satır hepimiz okuyalım
    Ben de birşeyler eklemek istedim.
    Geceye kalmamaya çalışın, riski arttırır.
    Ben bir keresinde arkadaşla Adana'dan Nurdağ'a gitmiştim. O arkada artçıydı. Nurdağ'a vardığımızda bana yolda uyuduğunu söyleyinci şok oldum. Ya düşseydi. Haberim yok uyuduğundan. Sorumluluk var. Sonra kafayı ye. Bir ömür boyu vicdan azabı çek. Bu çok önemli.
    ::tartis:: Motor yorulmaz !!!! Sadece üstündeki insanlar yorulur ::tartis::

  10. #30
    sametrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kawasaki ER-6N
    çok faydalı başlık eline sağlık kardeş yeri gelmişken sorayım debriyaj kullnamadan vites yükseltebiliyorum ama düşürürken aynı şeyi yapamıyorum sizdede oylemi ?
    İki kişinin bindiği motor değildir.

  11. #31
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    faydalı ve emek verilmiş bir yazı.teşekkür ederim
    bazı satırlar renklerinden dolayı okunamıyor, yeni paylaşımları düz siyah yaparsanız sevinirim
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  12. #32

    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    bilgilendirme için teşekkür ederim motor almaya yaklaştıkça öğrenilmesi gereken şeylere daha çok ihtiyacım olmakta bunlarda ilaç gibi olmakta tekrar teşekkürler.

  13. #33
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bir iki hata gözüme çarptı diye yazmıştım.
    Görkem ne demek istediğimi büyük ölçüde yakalamış.
    Öncelikle harika bir topic açmış arkadaşımız.
    Kendisini kutluyorum.

    Söylenenlere karşı değilim ama itirazım olan bazı maddeler var.
    Daha doğrusu açıklama ya da ekleme yapılması gereken maddeler diyelim.
    3. Mükemmel U dönüşü için, ağırlığınızı dönüşün dışına verin (sağa dönüşte sola eğilin ve selede sola kayın). Bu motorun dengesini sağlar ve dönüşü kolaylaştırır. Adam Davies, okuyucu.
    Bu her motosiklet için geçerli bir öneri değildir.
    Tabii her U dönüşü içinde geçerli değildir.
    Bunu yaparken dikkat etmeniz gereken bazı detaylar var.
    Gazın kontrolü sizde olmalı.
    Çünkü ters tarafa eğilip,selde kaydığınızda, motosikletinizin gidonu dönme eğilimine girer.
    Gazı kontrol etmezseniz düşersiniz. Yaparken asla duracak kadar yavaşlamayın.
    Ve kesinlikle çok hızlıyken de denemeye kalkışmayın.

    7. Vitesi motorun en yüksek torkuna yakın zamanda değiştiriniz. Debriyajsız vites değiştirme, sarsıntısız sürüş sağlar. Fakat burada zamanlama anahtar noktadır. Gazı anlık kapatın, vitesi yükseltin ve böylece sıradaki dişli kolayca yerine yerleşir. Bu işlem bütün viteslerde geçerlidir ve motora zarar vermez. Damon I'Anson, sürüş eğiticisi.
    Bazı arkadaşlar da yazmışlar. Bu debriyajsız vites değiştirme konusunu daha önce tartışmıştık.
    O zaman bazı arkadaşlarımız şiddetle itiraz etmişlerdi.
    Bazı arkadaşlar da deviri ayarlamak gerekir gibi şeyler yazmışlardı.
    Aslında her devir de debriyajsız vites değiştirebilirsiniz.
    Motosikletler buna uygundurlar.
    Yüksek devirlerde vites değiştirirken özellikle uygulamanızı tavsiye ederim.
    Ön tekerin yerden kesilmesini önleyeceği gibi akışkan bir sürüş olanağı sağlayacaktır.

    9. Yumuşak bir yavaşlama için frenle beraber gazı kapatın. Fren için iki parmağınızı kullanın, aynı anda gazı kontrol etmelisiniz. Fay Graham, okuyucu.
    İki parmakla fren önerisine katılmıyorum.
    Hayatında ilk defa disk frenli bir motosiklet kullanacak kişilere tavsiye edeceğim bir şeydir iki parmak.
    Bir de pistte yarış pilotlarının iki parmak kullandığını görürsünüz.
    Bunun dışında disk frenin tepkimelerine alışıksanız, dört parmağınızı kullanmanızı öneririm.
    Acil frenlemeler de gazın kapanması gerekebilir.
    Aynı zamanda 2 parmakla agresif fren yapma olanağınız zayıftır.
    Frene tam olarak asıldığınızda, elciğin üzerinde kalan parmaklarınız, manetin kapanmasını önleyecek ve daha uzun mesafede durmak zorunda kalmanıza neden olacaktır.

    Gaz kontrolünü baş parmak ve işaret parmağı arasında kalan kısımla sağlayabilmeniz size önemli avantajlar sağlar.


    16. Her yolculuktaki acil duruş bir raflekstir. Nick Els, okuyucu.
    Refleks değildir.
    Üzerinde uzun bir çalışma dönemi geçirilmesi gereken ve sık sık denemelerin tekrarını gerektiren bir güvenlik unsurudur.
    Ha yazar bunu refleks haline getirin demek istemişse katılırım.


    13. Counter-steering size yeterli hızda dönme sağlamaz ise? İç taraftaki ayaklığa ağırlık verirken içteki gidonu itin. Sean Hayes, eğitici.
    Counter-steering size yeterli hızda dönme sağlar. Önemli olan basıncı ayarlamaktır. İçteki gidonu itin. O kadar. Motosiklet dışa doğru gidiyorsa, biraz daha itin.
    Motosikletiniz,
    "bu motor ancak bu kadar yatar"
    dediğiniz anda, bir o kadar daha yatacaktır.


    4. Mallory firketesinde, örneğin, ben debriyaj aktif olmadan önce iki yana yatış yapıp sonra son yatışta gaz veriyorum. Scott Smart, BSB yarışçısı.
    Büyük ihtimalle bu adamın ne dediğini anlamadınız.
    Firkete, yanlış hatırlamıyorsam saç tokası gibi bir şey.

    Fakat motosikletçilik teriminde, arka arkaya gelen virajlı yollara verilen addır.
    Orjinal adı= Hairpin
    Metni kim çevirdiyse, Türkçe üzerine bir hayli titizlendiği anlaşılıyor..

    Kendisi şöyle birşeydir.



    9. Zikzaklar çizerek gitmek lastikleri ısıtmaz, lastiğin yüzeyini temizler. Lastiği ısıtmanın en iyi yolu düz bir çizgide sertçe hızlanma ve frenleme yapmaktır. Martin Fitz-Gibson, Bike yazarı.
    Lastikleri ısıtır. Tabii temizler de.
    Zikzaklar çizme lastiklerinizden emin olmanın en iyi yoludur.
    Özellikle virajlar da lastik yanaklarının soğuk olması başınızı belaya sokabilir. Düz çizgide sert frenle vs ile yanakları ısıtamazsınız.
    Sayın Bike yazarına katılmıyorum.


    Uzun oldu galiba.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    CBR600RR
    coq:her devirde debriyajsız vites değiştirebilirsiniz motosikletler buna uygundur demişsin fakat ben arabalarında buna uygun olduğunu düşünüyorumm çünkü motorumdada arabadada vites yükseltirken debriyaj kullanmıyorum boşa atarken debriyaj kullanmıyorum SAYGILAR

  15. #35
    berkforce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Şehir
    ist.göztepe
    Motosikleti
    vfr 800
    kardeş ellerine sağlık düzenleme güzel olmuş
    Rüzgar gibi geçti

  16. #36

    Üyelik
    20 Mart 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    HONDA CBR 125
    Alıntı regresyon59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bir keresinde arkadaşla Adana'dan Nurdağ'a gitmiştim. O arkada artçıydı. Nurdağ'a vardığımızda bana yolda uyuduğunu söyleyinci şok oldum. Ya düşseydi. Haberim yok uyuduğundan. Sorumluluk var. Sonra kafayı ye. Bir ömür boyu vicdan azabı çek. Bu çok önemli.
    evt bu benim aklima hic gelmemisti gercekten cok faydali bilgiler birkez daha tesekkurler

  17. #37
    pre_lude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2007
    Motosikleti
    xvs 650 A
    coq sende saol eline saglık katılıyorum düzeltmelerine
    ama şunu ekliyim ben debrajsız vites degiştirmem eski motorumda tel kopmustu ozamn degiştirmiştim okadr =D
    bence o raceler icin gecerli bişi bi chopperde gereksiz..

  18. #38
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Anemon85 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    coq:her devirde debriyajsız vites değiştirebilirsiniz motosikletler buna uygundur demişsin fakat ben arabalarında buna uygun olduğunu düşünüyorumm çünkü motorumdada arabadada vites yükseltirken debriyaj kullanmıyorum boşa atarken debriyaj kullanmıyorum SAYGILAR
    Valla sen bana motoru sor söyleyeyim.
    Eşimin arabasının kalorifer radyatörü mü delinmiş bişey olmuş.
    Arabanın içine duman doluyor dedi.
    Ben de,
    "iyi benim arabayı al"
    dedim.
    Bu konuşma geçen yıl Mayıs ayında geçti aramızda.
    Hanım benim arabayı aldı kullanıyor.
    Ben hala onun arabasını yaptıracağım.

    Düşün ne kadar ilgisizim.
    Neredeyse 1 sene olmuş daha kontak açmamışım.

    Ancak ailecek bir yerlere gidersek araba kullanıyorum.

    Aklıma düşürdün şimdi.
    Denemek lazım arabayla da...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    deneyin ama şanzımanı kucağınıza alıp eve gelmeyin yağlı yağlı almayıs eve

  20. #40
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı pre_lude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    coq sende saol eline saglık katılıyorum düzeltmelerine
    ama şunu ekliyim ben debrajsız vites degiştirmem eski motorumda tel kopmustu ozamn degiştirmiştim okadr =D
    bence o raceler icin gecerli bişi bi chopperde gereksiz..
    En başta da yazdığım gibi maddeler her türlü motor için geçerli değildir.
    Örneğin dönüşlerde bazı motorlarda kalça hareketiyle denge sağlarken, bazı motorlarda ayağınızı ileri doğru uzatarak sağlayabilirsiniz.
    Cruiser tipi motorlarda da debriyajsız vites değiştirme gereksiz demeyelim de, kullanım amacına uygunluk bakımından konuyu sorgulayalım.
    Çünkü akışkan sürüşü sağlama bakımından faydalı olduğunu söylemiştik.
    Cruiserle yol yaparken de ihtiyacınız olabilir.
    Fakat genel kullanımda yarım debriyaj çok kullanıldığı için gereksiz görülebilir.
    Yine dengesiz yapısı nedeniyle virajlarda sorunlu motosikletler arasında bir numara olan bu motorların kendine has ve deneyim gerektiren bir kullanımı vardır.

    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    deneyin ama şanzımanı kucağınıza alıp eve gelmeyin yağlı yağlı almayıs eve
    Valla ben tam şanzuman meselesini yazacaktım, sen yazmışsın.
    Arabayla deniycem ama, şanzuman ben de seninle gelecem derse ne yapacaz? diye yazmayı düşünüyordum.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)