RACE Sınıfında motor eksikliği varmıdır?
Reklamlar
-
amacım acaba siz de benim gibi hissediyormusunuz ve madem hepimiz böyle hissediyoruz üreticiler neden bu talebi karşılamıyorlar sorusunun cevabını bulmak.
eğer 600 cc nin altındaki motorlar race sayılmaz diyorsanız bu sorunun cevabı sizin için hayır olacaktır. zira günümüzde epeyce bir 600cc seçeneği var önümüzde.
fakat ben geçmişte üretilmiş olup bugün üretimden kaldırılmış düşük cc li olsada race denmeyi hakeden motorlardan bahsetmek istiyorum. zira 600 cc altında bu sınıfta büyük boşluk olduğunu düşünüyorum.
günümüzde 250 cc için önümüzde tek seçenek var hyosung gt 250r, iyi bir motor olsada tam anlamıyla race diyemeyiz.
bu boşluğun sebebi nedir?
race sınıfında en büyük eksik japonların 250 cc race piyasasından çekilmeleri ile oluşmuştur sanırım. zamanında bizim ihtiyaçlarımızı karşılayacak motorlar da üretmiştiler ama nedense(bilen varsa söylesin) 90 lı yılların sonunda üretimden kaldırıldılar.
yamaha fzr 250 r
honda cbr 250 rr
kawasaki zxr250
hatta suzuki bandit 250 bile vardı.
en önemli özellikleri 4 silindir olmaları ve yüksek devir üretmeleriydi. sesleri de 4 silindir 600 lükler gibidir neredeyse.
ki bunların 400 cc olanları da vardı bunu da belirteyim, düşük cc motor kullanıpta büyütmek isteyenler için 400c mükemmel bir geçiş noktasıdır bence, hatta adam olana yeter dedirtecek bir sınıftır.
bu 250 cc lik canavarlardan birini tanıtayım; 10,000 liraya yenisi satılsa kesinlikle alacağım bir motor(ama maalesef yok, 99 da üretimden kaldırıldı), kawasaki zxr250 :
250 cc, 4 silindir, 4 zamanlı, 45 bg @16000 rpm, turbolu, 18.000 devir üreten küçük cc li ama marifeti çok büyük bir alet.
siz böyle bir motor almak istemezmiydiniz.
sonuç olarak
yamaha ybr 250 yi üretti, suzuki gsr 400 ü piyasaya çıkardı, bu gidişle japonlar bu boşluğu ilerde tekrar doldurmaya başlayacaklar. eğer onlar yapmazlarsa çinliler gümbür gümbür geliyor, şuan iyi motorlar yapamasalar da birkaç yıl içinde hatırı sayılır aletler üretmeye başlayacaklarını düşünüyorum. ozaman düşük cc sport motor ihtiyacına yönelik istekler karşılanacaktır diye tahmin ediyorum.
Reklamlar
-
http://tr.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR250
1996'da üretimden kalkmasa bugün en çok satan race motorlardan biri olabilirdi.
-
Gerçekten 250 cc. 4zamanlı 4 silindir bir CBR 250 R çok iyi satış yapardı. Hyo GT250 R kadar satacağı kesin... Müthiş olurdu...
... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''
-
ilginc, gsr 400 e hic rastlamadim var mi resimleri
[COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]
-
bencede 250 cc honda veya yamaha çıkarmalı.çoook satar..başta ben alırım
-
-
400 cc race ler olmaz mı
yine aynı tarihlerde üretimleri durdurulmuş
mesela honda 400rr 1998 den sonra üretilmedi
400 cc, 4 silindir, 4 zamanlı, 53 hp
mesela kawasaki zxr 400 (yine sınıfın kralını kawa yapmış) - 2002 den sonra üretilmedi
400 cc, 4 silindir, 4 zamanlı, 64 hp
-
bencede çıkalırmalı çok satar buna eminim
YAŞAM HIZ! HAYAT HIZ! ÖLÜM HIZ!
HONDA FAN ..!
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Virajda peg sürten, viraj çıkışı ön kaldıran yurdum insanına yetmiyor tabi
Bu motosikletlerin kalıpları 600 lük abileriyle aynı
Motorları da aynı, (sadece silindir çapları küçük) yani üretim maliyetleri, dolayısıyla satış fiyatları hemen hemen aynı.
Eğer ülkemizde bulunsa zzr400 benim için ideal motordur
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
18 Aralık 2006, 01:37
#10
-
18 Aralık 2006, 01:52
#11
şimdi yokmu 10.000ytl ye bu tür motorlar ??bildiğim kadarıyla hyosunglar var.Honda nın kawasakinin yokmu??
-
18 Aralık 2006, 03:24
#12
sıfır yok
[COLOR="Red"][B]geçmişte BUnReCU idi[/B][/COLOR]
[B]ama hâââLâââ[/B]
[B][COLOR="Magenta"]chica del viento[/COLOR][/B] [B]of 01 [/B] :cherry: & [B][COLOR="Lime"]miss dr[/COLOR][/B] ::159::
-
18 Aralık 2006, 06:53
#13
Forumdan Uzaklaştırıldı
Valla guzel bir noktaya deyinmissin
Ertuğrul_Öz
Motorları da aynı, (sadece silindir çapları küçük)
yani üretim maliyetleri, dolayısıyla satış fiyatları hemen hemen aynı.
burdan cıkartılabilincek bir nokta solim yurdum insanı 600 cc mi 250 cc mi der ve 600 cc yi alir haliyle 2. elini piyasasi baya bir duser.
Bunlarin disinda zaten motosiklet firmalari cikarttiklari bir cok modeli Turkiyeye surmuyolar. Ornek olarak Honda'yi gosterebiliriz. NSF100 ve RC51 gibi bircok modeli Turkiyede yok yani Su anda ciksa yurt disinda buraya gelmesi nerden baksaniz 5 seneyi bulur...Ulkemiz Japon yanin satis hedefledigi bir ulde degil China nin satis hedefledigi ulkedir. Bilmem demek istediklerimi anlayabildiniz mi ? ...
-
18 Aralık 2006, 10:14
#14
400 lükler iyi olrudu aslında ama fiyatta 600 lükle çok fark etmezdi tahminimce.
Tatlı su motorcusu. Yamura çamura gelmez.
-
18 Aralık 2006, 11:51
#15
4 silindir motorlarda maliyet artıyor diyelim, 2 silindirli motorları ele alalım:
şu an kawasaki, ninja 250r adı altında eskiden zzr 250 dediğimiz sport touring motoru kendi sitesinde 3.000$ dan satıyor. motor gücü 35 bg yani oldukça agresif bir alet sınıfına göre. aynı motoru race tarzında bir gövde tasarımı içinde kullanarak üretim yapsa satış fiyatı taş patlasın 4.000$ olur. şimdi gelelim işin alengirli noktasına. bu motor Türkiyeye gelse kaça satılır: ötv + kdv + distribütör karı + bayi karı dedik hepsi hepsi olsun 7000$ bu da yaklaşık: 10.500 lira gibi bir satış rakamına denk geliyor, hatta bu 10.000 lira civarına çekilebilir.
bu durumda 8,500 liraya 250 cc 30 bg 5 vites hyosung mu, 10,000 liraya 250 cc 35 bg daha yüksek devirli 6 vites kawasaki mi alınır. ben kawasakiyi alırım.
-
18 Aralık 2006, 12:54
#16
kawasaki zx serisi modelinden bi 250 lik race tipi motor yapsa fena tutulur bana gore
aynı olay suzuki ve honda içinde gecerli adamların simdi yaptıkları 250 lik motor sınıfında bana gore fazla estetik bi yanı olan motorlar yoq mesela
ninja 250 r benim hiç hoşuma gitmedi
super sport ta da en düşüğü zx 6 r
insanlar birde race tipi motor alırken cogunlukla tipine gore alıorlar tabi bunun yanında motor gucude cok onemli dusuk cclerde motor alırken,
tabi buyuk cclerde ya 100 hp olmus yada120 beygir olmus aslında bunlar o kadarda farketmes cunku sehiriçinde binerken ışıklarda drag yapacakmıs gibi kalkmıosun tabi motor yarışlarında onemli de
su anda fiyatına gore en estetik duran motor hyosung bence ama tabe motor gucu biras daha yüksek olsaydı daha iii olurdu
[CENTER][B][COLOR="Red"]*** THE WEBMASTER[/COLOR] BY_KANUNSUZ[COLOR="Red"] ***[/COLOR][/B]
::evil::[/CENTER]
-
Her Lafa Verecek Cevabım Var, Ama Bir Lafa Bakarım Lafmı Diye, Birde Lafı Söyleyene Bakarım ADAM'mı Diye...
-
arkadaşalar bence firmaların 250 ve 400 lük 4 silindirli motorların üretimini durdurmalarının bi sebebide yüksek hacimli motorların satışlarının düşürmeleri olabilir en basit örneklerden biri 600 f in üretiminin durması kesinlikle 600 rr ın satışlarını yükseltmştir..
-
cyberm konularımı neden hortlatıyorsun, ne ayak
tigermbz adlı üyeden alıntı
4 silindir motorlarda maliyet artıyor diyelim, 2 silindirli motorları ele alalım:
şu an kawasaki, ninja 250r adı altında eskiden zzr 250 dediğimiz sport touring motoru kendi sitesinde 3.000$ dan satıyor. motor gücü 35 bg yani oldukça agresif bir alet sınıfına göre. aynı motoru race tarzında bir gövde tasarımı içinde kullanarak üretim yapsa satış fiyatı taş patlasın 4.000$ olur. şimdi gelelim işin alengirli noktasına. bu motor Türkiyeye gelse kaça satılır: ötv + kdv + distribütör karı + bayi karı dedik hepsi hepsi olsun 7000$ bu da yaklaşık: 10.500 lira gibi bir satış rakamına denk geliyor, hatta bu 10.000 lira civarına çekilebilir.
bu durumda 8,500 liraya 250 cc 30 bg 5 vites hyosung mu, 10,000 liraya 250 cc 35 bg daha yüksek devirli 6 vites kawasaki mi alınır. ben kawasakiyi alırım.
müneccimmiyim neyim be
-
Evet bende bundan istiyorummmm
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler