Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #181
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @donniedarko

    "Olay bitmiştir" diye birşey yok. 16 senedir motor üstünde olmama, 100.000 km nin üzerinde yol yapmış olmama ve bu sene artık işin son noktası olan yarışa girmeye göze almama rağmen ben bile olay bitmiştir diyemiyorum. İnsan doğumundan ölümüne sürekli öğrenen bir varlıktır. Motosiklet üzerinde ne kadar çok zaman geçirir, ne kadar çok teknik öğrenir ve bunları uygularsan motoru o kadar iyi sürersin. Çoğu insan birçok teknikten bihaber, motoru bilinçsiz şekilde kullanıyor. Halbuki bu teknikleri öğrenip uyguladığınızda işte esas o zaman farkı hissediyorsunuz. 6000 km mesafe inan hiçbir şey değil. Dediğim gibi buna sen karar vereceksin. Büyük motora geçtiğinde çok daha dikkatli olman gerekiyor çünkü motor büyüdükçe, çıkabildiğin sürat artacağından risk de artar. Küçük motorla yaptığın bir kaza büyük motorla ölümüne neden olabilir.



    Hocam bu arada ben bu yarış olayını bilmiyorum ne yarışı bu ? Açıklarsan sevinirim ... Daha önce belki yazmışsındır da ben topiği okumamışımdır
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #182
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    benim anlamdıgım birşey var. bizim topigin ilk sayfasında neden yeni kasa r1 resmi var. 1000rr ss degilmi

  3. #183
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim anlamdıgım birşey var. bizim topigin ilk sayfasında neden yeni kasa r1 resmi var. 1000rr ss degilmi
    Ama R1 daha kral bir alet
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  4. #184
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    aman haa honda yamaha olayına girmiyelim heheh

  5. #185
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Ama R1 daha kral bir alet
    r1 kralsa 1000rr de padişah. ne çabuk unuttun 3 kıtayı birden aldıgımız günleri
    aman haa honda yamaha olayına girmiyelim heheh
    tamam hocam topigin gelecegi açısından susuyorum yoksa

    bir ara o r1'in yanına biratanede şöyle siyah 10000rr resmi ekleyiversen

  6. #186
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @donniedarko
    sormak istediğim bişey daha var, honda'nın eğitimlerine de katılmayı düşünüyorum bunun bana katkısı ne ölçüde olur?
    Alabileceğin her türlü eğitimin mutlaka faydası olacaktır. Ben Honda Eğitimine gitmedim ama eşim 2.seviyesine gitti. Ben de bütün gün oradaydım ve eğitimi izledim. Bu sene bizim şirkete özel yapılan %70 indirimden faydalanarak BMW Rider Academy eğitimine gitmiştim. Dolayısıyla iki eğitimi kıyaslama imkanım oldu. Eşime çok faydası olduğunu gördüm. İlk gün ile ikinci gün arasında ciddi fark oluyor. Dediğim gibi insan hayatı boyunca öğrenen bir varlık. Sana mutlaka faydası olacaktır diye düşünüyorum.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  7. #187

    Üyelik
    05 Aralık 2006
    Motosikleti
    yamaha virago 535
    slmm arkadaşlar
    mayısta ss kullanıcısı olucam
    ilk motorum olduğu için virago 535 le başladım
    hatta bugün aldım daha
    ss hayranı olarak aranıza kabul ederseniz

  8. #188
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @the_cayman
    Hocam bu arada ben bu yarış olayını bilmiyorum ne yarışı bu ? Açıklarsan sevinirim ... Daha önce belki yazmışsındır da ben topiği okumamışımdır
    Bildiğin 3 ayak İzmir, 3 ayak İzmit pistlerinde yapılan Türkiye Şampiyonası işte. Superbike kategorisinde yarışacağım. Hazırlıklara başladım. Önce grenaj dökeceğim. Hatta grenaj dökme işi bu hafta.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  9. #189
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @the_cayman

    Bildiğin 3 ayak İzmir, 3 ayak İzmit pistlerinde yapılan Türkiye Şampiyonası işte. Superbike kategorisinde yarışacağım. Hazırlıklara başladım. Önce grenaj dökeceğim. Hatta grenaj dökme işi bu hafta.
    Boy grenaj nerde döktürüyorsun bilgilendirirsen sevinir sonra da dans ederim
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  10. #190

    Üyelik
    18 Eylül 2006
    Şehir
    Kadıköy
    Motosikleti
    YZF R6
    Supersport'un ne olduğuna karar versek iyi olur gibi. Kanımca üretiliş amacı ve sürüş stili kategoriyi belirler. Şu motoru (SV650) bile Suzuki'nin sitesi sportbike kategorisinde veriyor. Yamaha sitesi Fazeri Supersport olarak veriyor. Yamaha bir motora supersport dedi diye o motor supersport olmaz.

    Kuru ağırlığı 230 kg. olan, sport touring diye satılan xx1100, ya da GSXR1300 SS midir? Bence değildir. xx1100 süpersportsa benim motorum da chopper'dır. CBR 600F'ler adı üzerinde sport touring. Hayabusa'ya SS demek, Nascar aracı ile Formula 1 aracını birbirine karıştırmak olur.

    Sürüş stili dedim. FZ1'in gidonu o yükseklikte iken spor sürüşe uygun değil. CBR 125 de yüksek devirli motoruna rağmen selesinden bir karış yukarıda gidonu ile çok rahat bir sürüş sağlar, ama spor sürüşe uygun değildir. Sen sürücüyü dik oturtursan daha rahat bir sürüş sağlarsın, ama önden yediği rüzgar arttığı için ya rüzgarlığı yukarı kaldırırsın, ki bu motorun rüzgar direncini artırır; ya da sürücü direnci azaltmak için öne eğilip kambur bir şekilde sürer. Aynı şey xx1100 ya da cbr 600F'ler için de geçerli. Motora oturduğunuz anda "rahat" olduğunuzu farkedersiniz, bu omurganızın dik olduğu anlamına gelir, ya da rüzgar yiyeceğiniz anlamına...

    XX1100 max. gücü 10.000 devirde üretirken, R6 14.500 devirde üretir. Max. torklarını da yüksekte üreten makineler açıkça sürücüyü "çok devirli" sürmeye zorlar. R6'ya oturduğunuz anda birşeylerin yanlış olduğunu fark edersiniz. O oturuş pozisyonunda sadece gazlayabilirsiniz. O saçma sapan oturuş pozisyonu ile kalabalık trafikte şerit kapmaca oynayamayacağınızı bilmeniz gerekir.

    SS ile en az 100 km. yol yapan kişi, bu makinenin bu işler için üretilmediğini motordan iner inmez anlar (sırt-kalça-bilek ağrısı). Ya da endurosu ile SS'lerin peşine takılıp yüksek tempo gazladığında, enduro'nun o işe yaramadığını görür.

    SS'lar yarışmak için üretilmiştir bence. R6 ile cruise modunda 1.000 km yol gitmek ile harley ile offroad cross yarışına girmek aynı şeydir, ikisinde de motoru üretim amacı dışında kullanıyorsunuz demektir.

    Benim hayran olduğum pek çok motor SS değil. Örneğin bir R1200GS ile tatile çıkmak isterim. Ya da Harley VRSCDX Nightrod'la haftasonları şöyle bir piyasada turlamak isterim. Biraz adrenalin istiyorsam da GSXR'a biner, biraz gaz açarım. Her motorun karakteri farklıdır.

    Bence her yüksek beygirli motor SS değildir. SS'nin de yüksek beygirli olması gerekmez; makinenin karakter (görüntü değil) olarak sportif olması, sportif sürüşe de uygun tasarlanmış olması gerekir. Yoksa Hayabusa kalkışta da, son süratte de GSXR600'ü geçer; ama bu onu sport touring olmaktan çıkarmaz.

    SuperSport ismi çok fiyakalı bir isim olduğundan (hem spor hem de süper) herkes motoruna yakıştırmak isteyebilir. Touring motor sadece etrafta tur atmaya yarıyormuş gibi gelebilir kulağa. Ama SS de sadece bir kategoridir bence; ve hepimizin şehirde trafikte yaşadığını düşünürsek aslında bize en uygun olmayan motor tipidir. Saygılar.

  11. #191
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @the_cayman

    Bildiğin 3 ayak İzmir, 3 ayak İzmit pistlerinde yapılan Türkiye Şampiyonası işte. Superbike kategorisinde yarışacağım. Hazırlıklara başladım. Önce grenaj dökeceğim. Hatta grenaj dökme işi bu hafta.

    Ne dersiniz arkadaşlar desteklemeye gidelim mi

    Yanında olmak isteriz o gün . Ben gelirim arkadaşlar da gelir umarım
    Mehmet Abi yarışıyor arkadaşlar davet ederse yarışa gidelim desteklemeye var mısınız
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  12. #192
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    donniedarko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600F
    bence de ilk sayfaya simsiyah bir fireblade iyi gider

    şöyle bişey mesela




    ya da şu



    bunlar da fena duruyo


  13. #193
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Alıntı ignoramus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Supersport'un ne olduğuna karar versek iyi olur gibi. Kanımca üretiliş amacı ve sürüş stili kategoriyi belirler. Şu motoru (SV650) bile Suzuki'nin sitesi sportbike kategorisinde veriyor. Yamaha sitesi Fazeri Supersport olarak veriyor. Yamaha bir motora supersport dedi diye o motor supersport olmaz.

    Kuru ağırlığı 230 kg. olan, sport touring diye satılan xx1100, ya da GSXR1300 SS midir? Bence değildir. xx1100 süpersportsa benim motorum da chopper'dır. CBR 600F'ler adı üzerinde sport touring. Hayabusa'ya SS demek, Nascar aracı ile Formula 1 aracını birbirine karıştırmak olur.

    Sürüş stili dedim. FZ1'in gidonu o yükseklikte iken spor sürüşe uygun değil. CBR 125 de yüksek devirli motoruna rağmen selesinden bir karış yukarıda gidonu ile çok rahat bir sürüş sağlar, ama spor sürüşe uygun değildir. Sen sürücüyü dik oturtursan daha rahat bir sürüş sağlarsın, ama önden yediği rüzgar arttığı için ya rüzgarlığı yukarı kaldırırsın, ki bu motorun rüzgar direncini artırır; ya da sürücü direnci azaltmak için öne eğilip kambur bir şekilde sürer. Aynı şey xx1100 ya da cbr 600F'ler için de geçerli. Motora oturduğunuz anda "rahat" olduğunuzu farkedersiniz, bu omurganızın dik olduğu anlamına gelir, ya da rüzgar yiyeceğiniz anlamına...

    XX1100 max. gücü 10.000 devirde üretirken, R6 14.500 devirde üretir. Max. torklarını da yüksekte üreten makineler açıkça sürücüyü "çok devirli" sürmeye zorlar. R6'ya oturduğunuz anda birşeylerin yanlış olduğunu fark edersiniz. O oturuş pozisyonunda sadece gazlayabilirsiniz. O saçma sapan oturuş pozisyonu ile kalabalık trafikte şerit kapmaca oynayamayacağınızı bilmeniz gerekir.

    SS ile en az 100 km. yol yapan kişi, bu makinenin bu işler için üretilmediğini motordan iner inmez anlar (sırt-kalça-bilek ağrısı). Ya da endurosu ile SS'lerin peşine takılıp yüksek tempo gazladığında, enduro'nun o işe yaramadığını görür.

    SS'lar yarışmak için üretilmiştir bence. R6 ile cruise modunda 1.000 km yol gitmek ile harley ile offroad cross yarışına girmek aynı şeydir, ikisinde de motoru üretim amacı dışında kullanıyorsunuz demektir.

    Benim hayran olduğum pek çok motor SS değil. Örneğin bir R1200GS ile tatile çıkmak isterim. Ya da Harley VRSCDX Nightrod'la haftasonları şöyle bir piyasada turlamak isterim. Biraz adrenalin istiyorsam da GSXR'a biner, biraz gaz açarım. Her motorun karakteri farklıdır.

    Bence her yüksek beygirli motor SS değildir. SS'nin de yüksek beygirli olması gerekmez; makinenin karakter (görüntü değil) olarak sportif olması, sportif sürüşe de uygun tasarlanmış olması gerekir. Yoksa Hayabusa kalkışta da, son süratte de GSXR600'ü geçer; ama bu onu sport touring olmaktan çıkarmaz.

    SuperSport ismi çok fiyakalı bir isim olduğundan (hem spor hem de süper) herkes motoruna yakıştırmak isteyebilir. Touring motor sadece etrafta tur atmaya yarıyormuş gibi gelebilir kulağa. Ama SS de sadece bir kategoridir bence; ve hepimizin şehirde trafikte yaşadığını düşünürsek aslında bize en uygun olmayan motor tipidir. Saygılar.


    Öncelikle fazeri hangi dergi SS olarak göstermiş bunu merak ediyorum ?
    SS dedikten sonra duruşa sürüş stiline bakılır ama GSX-R 1300 kesinlikle SS'tir ki zaten GSX-R R=Race anlamı taşır. Bu kadar büyük hacimli bir motorun da düşük bir kg'da olduğunu bekleyemezsin herhalde. Bu arada kimse xx1100 süperblackbird'e SS demiyor zaten. 600F ve blackbird Sport touring motorlar zaten . Ama hayabusa kesinlikle SS
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  14. #194
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @GorkeM
    Boy grenaj nerde döktürüyorsun bilgilendirirsen sevinir sonra da dans ederim
    Ben grenajı kendim dökeceğim çünkü piyasada yarış grenajı olarak satılan grenajlar polyesterden yapılıyor. Polyester hem ağır, hem de kırılgan bir malzemedir. Ben grenajları epoxy ve elyaftan döküyorum. Hem %30 oranında daha hafif oluyor, hem de kırılgan olmadığından esnekliği sayesinde yarış sezonu boyunca tek grenajla idare edebiliyorsunuz. Para durumuna göre bir kat da Karbon elyafı kullanırsak, yeme de yanında yat grenajın. Bu bilgilerden sonra sevindiysen, şimdi de danset

    @ignoramus
    Supersport'un ne olduğuna karar versek iyi olur gibi.
    Buna bizim karar vermemize gerek yok. Bu zaten dünyaca standartlaştırılmış bir kategoridir. Supersport 600cc yarış motorları, Superbike ise 1000cc yarış motorları kategorisi demektir. Bunun dışında 1100cc olan 1100XX, 1300cc olan Hayabusa veya 1400cc olan ZZR-1400 yarış motoru sınıfına girmez. Bu tip motorlar Sport Touring adı altında yer alır. Şimdi Drag yarışlarında kullanılıyor diyenler olacaktır, yurtdışına baktığınızda kimse bu motorları Drag için kullanmıyor. Drag için daha özel makinalar modifiye edilerek hazırlanıyor. Haa Türkiye'de Supersport kategorisindeki motorlarla bile Drag yapılıyor. Supersport kategorisi için birkaç örnek : Honda 600RR, Suzuki GSX-R600, Yamaha R6, Kawasaki ZX-6R.

    @the_cayman
    Ne dersiniz arkadaşlar desteklemeye gidelim mi Yanında olmak isteriz o gün . Ben gelirim arkadaşlar da gelir umarım Mehmet Abi yarışıyor arkadaşlar davet ederse yarışa gidelim desteklemeye var mısınız
    Desteğin için şimdiden teşekkürler. Tabi ki davet ederim. Hatta davete ne gerek var? MT olarak herkesin orada olmasını isterim. Bu konuda destek çok önemli. Maddi veya manevi. Yarış için birkaç eksiğim kaldı. Her yarışta bir çift lastik bitiyor, yeterli lastik alamayabilirim. Ufak tutarlarda sponsor olabilecek birilerini biliyorsanız, bana ayarlayabilirseniz sevinirim. Rakamlar uçuk değil, 500-600 YTL verip sponsor olabilecek ufak birkaç firma arıyorum. Bu sene yarışlar televizyonda verilecek büyük ihtimalle. Bu rakamlar televizyon reklamları için komik rakamlar. Aklınızın bir köşesinde bulunsun

    @donniedarko
    bence de ilk sayfaya simsiyah bir fireblade iyi gider
    Aaaaaa donnie ayıp etmişsin. Hem siyah Fireblade'den bahsediyorsun, hem de katalog resimlerini kullanıyorsun. Yahu burada canlısı varken katalog resmine ne gerek var?

    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  15. #195
    trasher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2005
    Şehir
    GöZtEpE
    Motosikleti
    GT250R
    yaw peki iyi tamam bütün açıklamaları okudum ve benim motorumun ss olmadığına karar verdim HYOSUNG GT250R görünüş aynı oturuş pozisyonu aynı gidon aşağıda kullanım 2 büklüm bu motorun kategorisi ne ben onu anlayamadım diğer taraftanda bi 600RR ın benim motorla adının anılmasıda yanlış tabii onuda kabul ediyorum bizim motor ozaman SS yavrusu yada büyüyünce SS olacak gibi bişi
    [COLOR="Black"][B][FONT="Comic Sans MS"]yellow storm[/FONT][/B][/COLOR]

  16. #196
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var

    Sportive

    Super Sport ve Super Bike açıklanmış.
    Peki o zaman benim motor hangi kategoriye giriyor diye soranlar için yazıyorum.
    Burada yarış karakterine sahip motorların hepsine sportive adı veriliyor. Ben de bu tanıma katılıyorum. Diğer isimleri de şunlar;
    Racing Sport Bike/Crotch Rocket/Super Sport/Hyper Sport:
    Belki topik başlığını sportive motosiklet kullanıcıları olarak değiştirirsek kavram kargaşasından kurtuluruz.

  17. #197
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Ben motorumu sevip beğenerek aldım.Sınıfını bu kadar kafaya takmaya gerek yok bence.Benim hyosung gt250 r ım bana göre yarış motoru. Onu bunu bilmem.
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  18. #198
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    donniedarko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600F
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @donniedarko

    Aaaaaa donnie ayıp etmişsin. Hem siyah Fireblade'den bahsediyorsun, hem de katalog resimlerini kullanıyorsun. Yahu burada canlısı varken katalog resmine ne gerek var?
    abi kesinlikle yarışlarda destekleyeceğim gibi bu konuda da tam destek veriyorum bence de bu resimlerden en az biri ilk sayfada yer almalı

  19. #199
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var

    Güncel

    Öldürmüşsünüz Topiği!!!
    Kaybolmuş gitmiş.
    Güncelleyelim

  20. #200
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    sizce en iyi supersport lastiği hangisi. pilot power 2ct almayı düşünüyorum. aranızda bu lastiği kullanan varmı. varsa önerilerini bekliyorum
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler