benim bildiğim kısa manyetler cross motorları için satılıyor 2 parmak fren tekniğide crossa has bişey diye biliyorum
benim bildiğim kısa manyetler cross motorları için satılıyor 2 parmak fren tekniğide crossa has bişey diye biliyorum
Ben şehir içinde 4-2 , şehir dışında -yani daha rahat yollarda- 4-4 kullanıyorum. Bunun sebebi de şehir içinde kendimi , parmaklarımı manet üzerinde tutarak daha ani duruşlar yapabilirim düşüncesi ile rahatlatmak ve sürekli ön freni kullandığım için biraz da kolaylık olması...
Bence kişiye nasıl rahay geliyorsa o şekilde davanması gerekiyor bu konuda. Fakat her konuda bu böyle değil. Herşeyin doğrusunu bilmeliyiz , fakat kendimize göre uyarlayabiliriz.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
abi benim tecrübeme güvenme. körfez pistinde 10 senedir yarışan adamın tecrübesine de güvenme. bu işi bilimsel temller üzerine oturtan luluslararası eğitim tecrübesi olan profesyonel eğitimcilere güven. ben öyle yapıyorum.
ben derim ki motosikletin motorunu gitmek için kullanmak gerek durmak için değil. durmak için frenler var. arabada vites küçültüp debriyajdan çekerek frenlemeye yardımcı oluyorsun ama motorda bu uygun değil.
california superbike school eğitim dvd sinde de aynı şey tekrarlanıyor. Okulun sahibi Keith Code denen herif diyor ki durmak için FREN kullanın MOTORU KESİNLİKLE KULLANMAYIN. üstelik çok önemli konuları bile tek defa da geçerken bu konuyu insanların beyinlerine kazımak istercesine tekrar tekrar anlatıyor. demek ki motosikleti yavaşlatırken şanzımanı- vitesi kullanma da inat etmek sık karşılaşılan bir sorun. insanlar bu alışkanlığın yanlış olduğunu kabul etmekte zorlanıyorlar.
arka frenle yavaşlatmak ile vitesle yavaşlatmak arasındaki tek fark arka freni kullanınca kontrol sende oluyor.
aynı şeyi rauf arbaş da kendi kitabında yazmış.
dediğin panik durumunda hem debriyaj hem frene basmanın bir avantajı da parmaklarınla freni sıkarken avuç için gaza basılı kalsa da debriyaja basılı olduğundan zararı dokunmuyor.
sayılı bazı motosikletlerde vitesi düşürseniz de tekerleğe kademeli olarak aktarılıyor ama motosikletde bu konuda doğru alışkanlığı edinmek için işe nasılsa kademeli debriyajı sistemi olan bi motor kullanırım diye başlamamak gerek.
mantık basit : gitmek için motor, durmak için fren.
sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?
Selam arkadaşlar,
Tulum mu pantolon mu yok diger alternatifler mi inanın kafam çok karışık.
İşlede alakalı ciddi bir sorunum var, düzgün düşünemiyorum.
Bu konuyu ilerde yine irdeleriz.
Barış DVD'leri yutmaya başlamışsın, buraya türkçe olarak aktarman(kısmende olsa) çok iyi, teşekkür ederim.
Ben debriyaj ve ön freni aynı anda sıkma yanlısıyım ve böyle yapıyorum, gaz takılması yüzünden patlamış bir kaç arkadaş duymuştum, forum içi dışı emin değilim net hatırlamıyorum.
Ön fren parmak sayısına gelince, 2 ile alıştım, şehir içinde 4 parmak için ne kadar zorlasamda 2 ile devam ediyorum, gazı bırakıpta frene uzanana kadar geçen süre bana korkunç geliyor.
Diğer yandan 2 parmakla çok dipten sıkma yaptığım için ayar biraz fazla kaçıyor, çok düşük hızlarda (4-5km gibi) araç aralarından geçerken kapı açılması gibi durumlarda panikle ön fren yapınca stopie denen durum olabiliyor.
Hız çok düşük olduğu için cana gelen mala gelsin diyorum bunu pek önemsemiyorum.
Otoban gibi araç aralarında mesafelerin uzun olduğu, bir inek çıksa bile ineği önceden farkedebileceğim düzlüklerde zaten otomatik olarak 4 parmak kullanıyorum, zira iki parmak yukarda sürekli dururken biraz yorucu oluyor.
Yaptıklarım ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum, yanlışlar varsa kulağımı çekesiniz diye yazıyorum.
Başlık altına yazan herkese teşekkürler, hepsi çok değerli paylaşımlar.
O zaman durmak yok.Yola devam...Motor freni zaten abuk hareketler yaptırıyor motora.Dağıtıyor arkayı motor bir anda.
Metin ÖZKUL
Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...
abi adamların söylediği bu zaten.
motor freni ile yapıp da arka fren ile yapamıyacağın hiç bir şey yok.
arka freni kontrollü kullanmayı öğrenmek gerek.
tabi bu anlattılarımız düz yolda gittiğimizi farz ederek yazıldı. virajda arka frene asılmaya kalkan olmaz inşallah
@aYe
daha ilk gece ezberledim. aslında erdem de ben de motosikletin teorisiyle ilgili okunacak hemen her şeyi farklı kaynaklardan okuduk.DVD de daha önce okuduğum makaleleri şeyleri teyit ettirdim. öğrencilik devam edecek elbette. önce körfez pisti sonra izmir superbike schoool sonra İspanya da (Allah izin verirse)
sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?
Hani benim DVD lerim
Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
Abi çok arabesk olmuş
Bugün arkadaştan boş DVD alıcam, Boy 'un verdiği DVD'lerden biraz kopya çekeyim, ilk buluşmada törenle teslim ederim.
@Dinmeyen
Abi o gece kayboldun zaten, hatta Boy tahmin et şimdi Barış ne yapıyor felan dedi, ne yapıcak ekrana yapışmış DVD'leri izliyordur dedim, güldük biraz
Ben hazırlık birinci sınıf öğrencisiyim, 30 sene devre kaybım var.
Al bendende okadar aye...Çok dvd seyretmemiz lazım çokkkkkkkk....Hehehhehe
Metin ÖZKUL
Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...
aYe
Zahmet olmazsa kopyalardan ben de isterim bir tane abi
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Gorkem arkadaşım yarın boş DVD getirecek, Cerrahi ve senin için çoğaltıcam, tabi siz de sizden sonra gelecek nesillere aktaracaksınız
Valla çok saol aYe...
Bu hafta ev de boş , koyarım salonda açarım sesi , bir elimde mısır bir elimde içecek oooh
Bu arada ben bu akşam caddebostanda kahve içmeyi planlıyorum isteyen eşlik edebilir...
Cuma akşamı da sahildeyiz...
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
abi teori bi yere kadar.
viraj için riva türü yolları, roll-on için otobanları, sarkma tekniği için kavşakdaki adaları kullanıyoruz. riva da önüne inek çıkmazsa bi bakıyosun adam hatalı sollama yapmış karşı şeritten bodozlama üzerine geliyo, sana da hareket çekiyo çekil önümden diye. bi gün bi yerde patlayabiliriz.
pist işini kurumlaştırmamız lazım. her ay 1 gün nazlanmadan mızıldanmadan, motosiklete hayatının öncelik sıralamasında yukarılarda bir yer veren, gerekirse senelik izninden gün kullanıp piste çıkacak 10 kişilik kemik bi kadro oluşturmamız gerekiyor.
sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?
Kesinlikle haklısın.
Yaz beni ilk sıraya Barıs
Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
gerçekçi olmak gerekirse ayın bir günü 10 kişi piste çıkabilmek için kemik kadronun 20-25 kişi olması gerekir.
ben dahil hepimizin iptal edemiyeceği bir programı çıkar, birinin şehir dışı işi çıkar, birinin çocuğu hastalanır, birinin karısı arıza yapar vs. bunlar beklenen ve gerçekçi bir organizasyon için hesap edilmesi gereken şeyler.
yani bizim herhangi bir zamanda 10 kişiyi pistte toplayabilmemiz için en az 20 kişilik bir grup olmamız gerekiyor. 42 bin üyesi olan bi sitede 20 kişi çıkacak mı bakalım...
dostum o gün hepimiz evlere dağılmadık mı? siz evlere gitmediniz mi ya?
sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?
Arkadaşlar, frenaj ve panik fren konusunda ufak bir detay vereyim. Japon ve Alman eğitimlerinde belli başlı farklılıklar var. İki sistem de farklı şeyler söylüyor ve gösteriyor. BMW Rider Academy, panik freni 1.gaz kes 2.debriyaj 3.ön fren 4.arka fren şeklinde sıralıyor. Halbuki Honda da debriyaj frenlerden sonra sıkılıyor. Motor arka tekerleği çevirirken arka freni kullanamazsınız. O yüzden adamlar motorun arka tekerlek üzerindeki kontrolünü debriyaja basarak kaldırıyor ve bu sayede arka frene bastığınızda motor abuk subuk bir tepki vermiyor. Her gösterileni pistte detaylı olarak sizlere yaptıracağım merak etmeyin, zaten hangisinin doğru olduğunu kendi kendinize göreceksiniz.
Fren konusunda yine çoğu kişinin yanlış bildiği birşey var. Motoru durduran ön frendir. Arka fren motoru durdurmaz, motorun dengesini düzeltir. Mesela yarışta hiç arka fren kullanılmıyor. Motor freninin kullanıldığı bazı durumlar da var.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
ewet kardeş hakılsın ya kusura bakmayın ben yeniyim isimlerinizi bilmiyorum
hakılsın kardeş ya kusura bakmayın ben yeniyim isimlerinizi bilmiyorum
frenleme yaparken agırlıgınızı da çok iyi kullanmalısınız. yoksa farklı sonuçlar elde edebilirsiniz.
burayı okuyanların sadece ss motosiklet kullanan arkadaşlar olmadıgından belirtmek isterim ki frenlemeler motordan motora farklılık gösterebilir. bazı motorlar kombine fren sistemi kullanırlar (tek fren kullanılarak her iki frenin devreye girmesi), her motorun agırlık merkezi aynı değildir ve buna göre frenlerde iyileştirmeler yapılır. Misal: enduro ve cruiser motosikletlerin arka diskleri ss motosikletere göre daha büyüktür.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)