Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1861
    Discordian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    benim bildiğim kısa manyetler cross motorları için satılıyor 2 parmak fren tekniğide crossa has bişey diye biliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1862
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Ben şehir içinde 4-2 , şehir dışında -yani daha rahat yollarda- 4-4 kullanıyorum. Bunun sebebi de şehir içinde kendimi , parmaklarımı manet üzerinde tutarak daha ani duruşlar yapabilirim düşüncesi ile rahatlatmak ve sürekli ön freni kullandığım için biraz da kolaylık olması...

    Bence kişiye nasıl rahay geliyorsa o şekilde davanması gerekiyor bu konuda. Fakat her konuda bu böyle değil. Herşeyin doğrusunu bilmeliyiz , fakat kendimize göre uyarlayabiliriz.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  3. #1863
    dinmeyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    1000 RR 8
    Alıntı Marlboro Man adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Barış
    Elin manette olması ki fren için bişey demeyeceğim ama debriyaj için arabada ayağı devamlı üstünde tutup kullanmak gibi bişey bence.Ben elim debriyajda kullanmaktan vazgeçmek için çok çaba harcadım.Çünkü bende şöyle bir sorun oluyor.Ne zaman bir tehlike ile karşılaşsan el (yada beyin) hemen ikisinide sıkıyor.E şimdi düşünsene 120 ile yokuş aşağı gidiyorsun önüne inek çıktı...Ya debriyaja basarsan?Onun için ilk fren teorisini kendime öğretmeye çalışıyorum.Kendi araba kullanma tecrübemdende bu böyledir.Allah korusun çok kötü bir durumda debriyajla filan işiniz olmaz.İkisine aynı anda basın diye öğretirler.Hikaye.Adamın aklına debriyaj bile gelmez sıkıştımı.Sen bizlerden çok daha tecrübelisin debriyajla ilgili seninde görüşlerini almak isterim.
    abi benim tecrübeme güvenme. körfez pistinde 10 senedir yarışan adamın tecrübesine de güvenme. bu işi bilimsel temller üzerine oturtan luluslararası eğitim tecrübesi olan profesyonel eğitimcilere güven. ben öyle yapıyorum.

    ben derim ki motosikletin motorunu gitmek için kullanmak gerek durmak için değil. durmak için frenler var. arabada vites küçültüp debriyajdan çekerek frenlemeye yardımcı oluyorsun ama motorda bu uygun değil.

    california superbike school eğitim dvd sinde de aynı şey tekrarlanıyor. Okulun sahibi Keith Code denen herif diyor ki durmak için FREN kullanın MOTORU KESİNLİKLE KULLANMAYIN. üstelik çok önemli konuları bile tek defa da geçerken bu konuyu insanların beyinlerine kazımak istercesine tekrar tekrar anlatıyor. demek ki motosikleti yavaşlatırken şanzımanı- vitesi kullanma da inat etmek sık karşılaşılan bir sorun. insanlar bu alışkanlığın yanlış olduğunu kabul etmekte zorlanıyorlar.

    arka frenle yavaşlatmak ile vitesle yavaşlatmak arasındaki tek fark arka freni kullanınca kontrol sende oluyor.

    aynı şeyi rauf arbaş da kendi kitabında yazmış.

    dediğin panik durumunda hem debriyaj hem frene basmanın bir avantajı da parmaklarınla freni sıkarken avuç için gaza basılı kalsa da debriyaja basılı olduğundan zararı dokunmuyor.

    sayılı bazı motosikletlerde vitesi düşürseniz de tekerleğe kademeli olarak aktarılıyor ama motosikletde bu konuda doğru alışkanlığı edinmek için işe nasılsa kademeli debriyajı sistemi olan bi motor kullanırım diye başlamamak gerek.

    mantık basit : gitmek için motor, durmak için fren.
    sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?

  4. #1864
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Selam arkadaşlar,

    Tulum mu pantolon mu yok diger alternatifler mi inanın kafam çok karışık.

    İşlede alakalı ciddi bir sorunum var, düzgün düşünemiyorum.

    Bu konuyu ilerde yine irdeleriz.

    Barış DVD'leri yutmaya başlamışsın, buraya türkçe olarak aktarman(kısmende olsa) çok iyi, teşekkür ederim.

    Ben debriyaj ve ön freni aynı anda sıkma yanlısıyım ve böyle yapıyorum, gaz takılması yüzünden patlamış bir kaç arkadaş duymuştum, forum içi dışı emin değilim net hatırlamıyorum.

    Ön fren parmak sayısına gelince, 2 ile alıştım, şehir içinde 4 parmak için ne kadar zorlasamda 2 ile devam ediyorum, gazı bırakıpta frene uzanana kadar geçen süre bana korkunç geliyor.

    Diğer yandan 2 parmakla çok dipten sıkma yaptığım için ayar biraz fazla kaçıyor, çok düşük hızlarda (4-5km gibi) araç aralarından geçerken kapı açılması gibi durumlarda panikle ön fren yapınca stopie denen durum olabiliyor.
    Hız çok düşük olduğu için cana gelen mala gelsin diyorum bunu pek önemsemiyorum.

    Otoban gibi araç aralarında mesafelerin uzun olduğu, bir inek çıksa bile ineği önceden farkedebileceğim düzlüklerde zaten otomatik olarak 4 parmak kullanıyorum, zira iki parmak yukarda sürekli dururken biraz yorucu oluyor.

    Yaptıklarım ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum, yanlışlar varsa kulağımı çekesiniz diye yazıyorum.

    Başlık altına yazan herkese teşekkürler, hepsi çok değerli paylaşımlar.

  5. #1865
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    O zaman durmak yok.Yola devam...Motor freni zaten abuk hareketler yaptırıyor motora.Dağıtıyor arkayı motor bir anda.
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  6. #1866
    dinmeyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    1000 RR 8
    Alıntı Marlboro Man adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman durmak yok.Yola devam...Motor freni zaten abuk hareketler yaptırıyor motora.Dağıtıyor arkayı motor bir anda.
    abi adamların söylediği bu zaten.

    motor freni ile yapıp da arka fren ile yapamıyacağın hiç bir şey yok.

    arka freni kontrollü kullanmayı öğrenmek gerek.

    tabi bu anlattılarımız düz yolda gittiğimizi farz ederek yazıldı. virajda arka frene asılmaya kalkan olmaz inşallah

    @aYe

    daha ilk gece ezberledim. aslında erdem de ben de motosikletin teorisiyle ilgili okunacak hemen her şeyi farklı kaynaklardan okuduk.DVD de daha önce okuduğum makaleleri şeyleri teyit ettirdim. öğrencilik devam edecek elbette. önce körfez pisti sonra izmir superbike schoool sonra İspanya da (Allah izin verirse)
    sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?

  7. #1867
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Hani benim DVD lerim
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?

  8. #1868
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı CERRAHI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hani benim DVD lerim
    Abi çok arabesk olmuş

    Bugün arkadaştan boş DVD alıcam, Boy 'un verdiği DVD'lerden biraz kopya çekeyim, ilk buluşmada törenle teslim ederim.

    @Dinmeyen

    Abi o gece kayboldun zaten, hatta Boy tahmin et şimdi Barış ne yapıyor felan dedi, ne yapıcak ekrana yapışmış DVD'leri izliyordur dedim, güldük biraz

    Ben hazırlık birinci sınıf öğrencisiyim, 30 sene devre kaybım var.

  9. #1869
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Al bendende okadar aye...Çok dvd seyretmemiz lazım çokkkkkkkk....Hehehhehe
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  10. #1870
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    aYe

    Zahmet olmazsa kopyalardan ben de isterim bir tane abi
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  11. #1871
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Gorkem arkadaşım yarın boş DVD getirecek, Cerrahi ve senin için çoğaltıcam, tabi siz de sizden sonra gelecek nesillere aktaracaksınız

  12. #1872
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Valla çok saol aYe...
    Bu hafta ev de boş , koyarım salonda açarım sesi , bir elimde mısır bir elimde içecek oooh
    Bu arada ben bu akşam caddebostanda kahve içmeyi planlıyorum isteyen eşlik edebilir...
    Cuma akşamı da sahildeyiz...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  13. #1873
    dinmeyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    1000 RR 8
    Alıntı Marlboro Man adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Al bendende okadar aye...Çok dvd seyretmemiz lazım çokkkkkkkk....Hehehhehe
    abi teori bi yere kadar.

    viraj için riva türü yolları, roll-on için otobanları, sarkma tekniği için kavşakdaki adaları kullanıyoruz. riva da önüne inek çıkmazsa bi bakıyosun adam hatalı sollama yapmış karşı şeritten bodozlama üzerine geliyo, sana da hareket çekiyo çekil önümden diye. bi gün bi yerde patlayabiliriz.

    pist işini kurumlaştırmamız lazım. her ay 1 gün nazlanmadan mızıldanmadan, motosiklete hayatının öncelik sıralamasında yukarılarda bir yer veren, gerekirse senelik izninden gün kullanıp piste çıkacak 10 kişilik kemik bi kadro oluşturmamız gerekiyor.
    sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?

  14. #1874
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Kesinlikle haklısın.
    Yaz beni ilk sıraya Barıs
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?

  15. #1875
    dinmeyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    1000 RR 8
    gerçekçi olmak gerekirse ayın bir günü 10 kişi piste çıkabilmek için kemik kadronun 20-25 kişi olması gerekir.

    ben dahil hepimizin iptal edemiyeceği bir programı çıkar, birinin şehir dışı işi çıkar, birinin çocuğu hastalanır, birinin karısı arıza yapar vs. bunlar beklenen ve gerçekçi bir organizasyon için hesap edilmesi gereken şeyler.

    yani bizim herhangi bir zamanda 10 kişiyi pistte toplayabilmemiz için en az 20 kişilik bir grup olmamız gerekiyor. 42 bin üyesi olan bi sitede 20 kişi çıkacak mı bakalım...

    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    @Dinmeyen

    Abi o gece kayboldun zaten, hatta Boy tahmin et şimdi Barış ne yapıyor felan dedi, ne yapıcak ekrana yapışmış DVD'leri izliyordur dedim, güldük biraz
    dostum o gün hepimiz evlere dağılmadık mı? siz evlere gitmediniz mi ya?
    sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?

  16. #1876
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Arkadaşlar, frenaj ve panik fren konusunda ufak bir detay vereyim. Japon ve Alman eğitimlerinde belli başlı farklılıklar var. İki sistem de farklı şeyler söylüyor ve gösteriyor. BMW Rider Academy, panik freni 1.gaz kes 2.debriyaj 3.ön fren 4.arka fren şeklinde sıralıyor. Halbuki Honda da debriyaj frenlerden sonra sıkılıyor. Motor arka tekerleği çevirirken arka freni kullanamazsınız. O yüzden adamlar motorun arka tekerlek üzerindeki kontrolünü debriyaja basarak kaldırıyor ve bu sayede arka frene bastığınızda motor abuk subuk bir tepki vermiyor. Her gösterileni pistte detaylı olarak sizlere yaptıracağım merak etmeyin, zaten hangisinin doğru olduğunu kendi kendinize göreceksiniz.

    Fren konusunda yine çoğu kişinin yanlış bildiği birşey var. Motoru durduran ön frendir. Arka fren motoru durdurmaz, motorun dengesini düzeltir. Mesela yarışta hiç arka fren kullanılmıyor. Motor freninin kullanıldığı bazı durumlar da var.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  17. #1877

    Üyelik
    04 Eylül 2007
    Motosikleti
    kanuni husser 125

    doğru

    ewet kardeş hakılsın ya kusura bakmayın ben yeniyim isimlerinizi bilmiyorum

    hakılsın kardeş ya kusura bakmayın ben yeniyim isimlerinizi bilmiyorum

  18. #1878
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    frenleme yaparken agırlıgınızı da çok iyi kullanmalısınız. yoksa farklı sonuçlar elde edebilirsiniz.

    burayı okuyanların sadece ss motosiklet kullanan arkadaşlar olmadıgından belirtmek isterim ki frenlemeler motordan motora farklılık gösterebilir. bazı motorlar kombine fren sistemi kullanırlar (tek fren kullanılarak her iki frenin devreye girmesi), her motorun agırlık merkezi aynı değildir ve buna göre frenlerde iyileştirmeler yapılır. Misal: enduro ve cruiser motosikletlerin arka diskleri ss motosikletere göre daha büyüktür.

  19. #1879
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı dinmeyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum o gün hepimiz evlere dağılmadık mı? siz evlere gitmediniz mi ya?
    Abi evlere gittikte biz msn ve foruma yumulduk, sen DVD player'a yumuldun.

    Barış abicim ben birazdan duş alıp fenere doğru bir uzuycam, Görkemi de bi ararım sanırım oralarda olcakmış.

    Seni de bi arasam mı ki?

    Kahve felan fıstık içerdik.

  20. #1880
    thunderace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    emin ellerde
    buyuyunce SS olacak :D


    ya tozu dumana katacaksın, yada tozu dumanı yutacaksın!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)

Bu Konudaki Etiketler