MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
31 Ağustos 2007, 02:26
#1821
@silah1
mehmet tuna neyle yarışiyor artık onun tulumuda giyerim
Tuna eski kasa R6 ile yarışıyor. Onun tulum sana olmaz abi, çocuk incecik
@GorkeM
Type-R almak için ehliyet bile aldım fakat sonra doğru yolu buldum
Bu kanıya benim motoru kullandıktan sonra mı vardın? Hahahahahaaa
@dgrmr
Bilen varsa yazsın lütfen. Teşekkürü borç bilirim bu durumda...
1000RR da Bridgestone Battlax BT015 veya Pirelli Supercorsa ile çıkıyor fabrikadan. Benim bildiğim motorların üretildiği ülkeyle ilgili bir durum. Aynı senenin modeli bile olsa üzerinde gelen lastik tamamen şansa kalmış.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Reklamlar
-
31 Ağustos 2007, 02:59
#1822
-
31 Ağustos 2007, 03:06
#1823
ya konu açmak istemedim
araya sıkıştırıp sorayım,
2002 yada 2003 ten soora üretinlen 1000 likler bi önceki modellere itibaren aşşa yukarı 25 hp güçlü çıkmaya başlamış, özellikle r1 150 den 180 lere çıkmış
nedir bunun sebebi?
yani fabrika sadece basit modifikasyonlaramı gitmiş yoksa o tarihlerde yeni bi sistemmi geliştirilmiş??
2 saatir bakıyorumda bi iblgi edinemedim, geceinin bu saatı takıldı kafama
bi ufak aydınlatırsanız ii olur
-
31 Ağustos 2007, 03:20
#1824
@GKN
2002 yada 2003 ten soora üretinlen 1000 likler bi önceki modellere itibaren aşşa yukarı 25 hp güçlü çıkmaya başlamış, özellikle r1 150 den 180 lere çıkmış nedir bunun sebebi?
WSBK kategorisinde yarışan James Toseland'ın 1000RR'ı tekere 220 hp veriyor ve en güçlü motor. Kullandıkları motor benim motorla aynı ama aradaki 70 hp fark sadece ve sadece modifikasyon ile yapılıyor. Buradan şu sonuç çıkıyor; bu motorlardan birkaç modifikasyonla tekerde 220 hp güç elde edebilirsin. Ancak bu motorları uzun süre kullanamıyorlar. Her yarıştan sonra bütün motor sökülüp komple bakıma giriyor. Ancak satılan standart motorların böyle bir durumu yok, satın aldıktan sonra uzun ömürlü olması lazım. İşte o yüzden üreticiler yapacakları modifikasyonları motora zarar vermeyecek şekilde yapmak zorundalar. Bunun yolu da ARGE (araştırma ve geliştirme), yani teknoloji... Yani iki model arasındaki 20-30 hp güç farkı çok abartı değil. Üstelik R1'in 180 hp gücün sadece 160 hp kadarını tekere aktarabildiğini düşünürsen çok da şaşılacak bir durum yok ortada.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
31 Ağustos 2007, 03:33
#1825
anlıyorum
tekerdeki gücün daha önemli olduğu doğru ama
benim sölemek isteidiğim şu
bahsettiğin yarışçı 220 hp güç alıyor ve kısa ömürlü bi motora sahip
bunlar standart ama biri 150 diğeri 180
soruyu yanlış sordum heralde
bu standart motorların arasındaki hp farkını oluşturan ne?
yani piston kollarımı daha kısa, ateşlemesimi yüksek vs gibi?
-
31 Ağustos 2007, 03:53
#1826
boy adlı üyeden alıntı
@dgrmr
1000RR da Bridgestone Battlax BT015 veya Pirelli Supercorsa ile çıkıyor fabrikadan. Benim bildiğim motorların üretildiği ülkeyle ilgili bir durum. Aynı senenin modeli bile olsa üzerinde gelen lastik tamamen şansa kalmış.
Mehmet abi şu anda Gökhan'a cevap yazıyorsun muhtemelen. Ona cevap verirken şunu da araya şıkıştırabilir misin? Lastik ülkeye bağlı demişsin. Cbr600rr sadece Japonya'da üretilmiyor mu? Bir de bağımsız olarak sorsam Dunlop mu derdin Bridgestone Battlax mı? Cevap yazabilirsen memnun olurum gece gece. Bu arada bekarlık yaramamış baksana bütün bekârlar ayaktayız bu saatte...
-
31 Ağustos 2007, 04:02
#1827
sorularından birine ben cevap veriyim
markaların farklı ülkelerde fabrikaları var
yani çeşitli ülkelerde üretiiliyolar, bi çok üründe bu şekilde
otomobilden cep teline kadar bir çok sektörde faaliyet gösteren firmalar bi çok ülkede üretim yapıyorlar..
lastik konusunda cevap vermiyim çünkü bilgim çok fazla yok hangisinin iyi olduğuna dair, bidiğim kadarıyla markaların serileri var yani dunlopun da biridgestone unda çeşitleri vardır, yol tutuştan frenlemeye kadar birbirinden faklı özellikledirler..
-
31 Ağustos 2007, 04:06
#1828
Çok saol Gökhan zaten Mehmet abi çıkmış ben de sana cevap yazıyordur diye düşünmüştüm. Epey geç oldu adam haklı yarın işe gidecekse... Şu fabrikaları bir araştırayım bakalım hangi ülkelerde varmış... O zaman sadece Kawasaki Japonya'da üretiliyor çünkü offical Türkiye sitesinde her model için imal yeri ibaresinde Japonya yazıyor. Ben de Honda da aynı şekilde çalışıyordur diye düşündüm 250cc. üzeri için. Artık cevaplar için yarını bekleyeceğiz. Ufak ufak ben de yatayım şu fabrikalara baktıktan sonra iyi geceler...
Biraz evvel araştırdım avrupa pazarı için üretilen tüm 600rr'lar aynı fabrikada Hamamatsu Fac.'de üretilmiş yazıyor. Mesela CB600F Hornet İtalya'da üretiliyomuş. Başka bir şey var ama bu lastik işinde anlayacağız dur bakalım. Fabrika işini merak edip görmek isteyenler için link: http://world.honda.com/news/2006/206...orcycleModels/ . Tekrardan iyi geceler...
-
31 Ağustos 2007, 11:59
#1829
@GKN
soruyu yanlış sordum heralde
bu standart motorların arasındaki hp farkını oluşturan ne?
yani piston kollarımı daha kısa, ateşlemesimi yüksek vs gibi?
Üreticiler bir motorun yeni versiyonunda neler yaptıklarını zaten açıklıyorlar. Mesela şu anda 2008 1000RR tamamen değişiyor. Kimse neler değişti motorda bilmiyor. 6 Eylül tarihinde Honda basın açıklaması ile ne değişiklikler yapıldığını söyleyecek. Motorun performansını arttıran birçok şey var. Performansı arttırmak için sadece mtor gücünü arttırmıyorlar, motorun genel performansı düşünülüyor. Teknoloji geliştikçe bazı parçaları farklı alaşımlardan üretip ağırlığı azaltıyorlar, grenajın aerodinamiğini geliştiriyorlar, yarışlarda kullanılan yeni sistemleri bir süre sonra standart motorlara koyuyorlar. Mesela yarış için Özgür'ün motoruna port polish (yakıtın geçtiği kanalların yüzeyini daha da pürüzsüz yapıp akışını hızlandırmak) yapıldı, performans değişikliğini direk hissediyorsun. Onun dışında bir sürü modifiye çeşitleri var. 04-05 1000RR ile 06-07 1000RR arasında beygir farkı yok ama tekerleğe aktarılan beygir farklı, süpap zamanlamaları farklı, arka dişli farklı, v.s.. Bu tamamen hesap kitap işi, adamların kocaman arge bölümü ve bütçesi var, oturup kafa patlatıyorlar. Yani diyeceğim şudur ki; her yeni modelde yapılan değişiklikler zaten açıklanıyor.
@dgrmr
Mehmet abi şu anda Gökhan'a cevap yazıyorsun muhtemelen. Ona cevap verirken şunu da araya şıkıştırabilir misin? Lastik ülkeye bağlı demişsin. Cbr600rr sadece Japonya'da üretilmiyor mu? Bir de bağımsız olarak sorsam Dunlop mu derdin Bridgestone Battlax mı?
Daha fazla bilgim yok bu konuda. Lastik seçimine gelince; her iki marka da çok iyi markalar. Lastik seçimi motora, sürücünün kullanım tarzına, yol ve hava şartlarına göre değişir. Ben dunlop kullanmadım ama 1000RR üzerinde Bridgestone Battlax BT015 ile geldi. Bu lastiği hiç duymamıştım, araştırdığımda 2006 model bir lastik olduğunu ve 2006 1000RR ve ZX-10R lerin fabrika çıkışında bu lastikleri taktıklarını öğrendim. Lastik ilk zamanlarda mükemmel tutuyordu ama 1000cc makinaya lastik mi dayanır? 4000 km de bitti lastik, ben de yarışa girip motoru dönüştürene kadar bu lastikleri kullanmak zorunda kaldım. Motorun yol tutuşu inanılmaz kötüleşti. 200 km/h ile iki kişi giderken gazladığında arka lastik patinaj çekiyordu.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
02 Eylül 2007, 00:43
#1830
-
02 Eylül 2007, 00:57
#1831
Göbeklenmiş mi bu Cbr lar
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
02 Eylül 2007, 03:03
#1832
@GorkeM
İyi de bunlar eski kasa...
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
02 Eylül 2007, 03:09
#1833
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
-
02 Eylül 2007, 14:43
#1834
@aYe
Barış, Boy'un getirdiği cd'leri izleme heycanıyla doğru evin yolunu tuttu. CD'ler için çok çook teşekkürler Boy, harika bir insansın sen.
İzledikten sonra yorumları alayım
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
02 Eylül 2007, 14:49
#1835
boy adlı üyeden alıntı
@aYe
İzledikten sonra yorumları alayım
Bende isterim ustaa hani bana
Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
-
02 Eylül 2007, 15:57
#1836
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
@Boy
Halen izleyecek sağlam bir dvd oynatıcı bulamadım ki yorumlayım
@Cerrahi
Hocam Boy sağolsun uğraşmış, vaktini harcamış , Barış ve bana 2'şer DVD hazırlamış.
Boy hakkını savdı, hepimizin zamanı kısıtlı, onada fazla yüklenmemek lazım.
Sana ve isteyen bir ikinci kişiye 2'şer DVD de ben hazırlarım.
Sizde, sizden sonra gelecek isteklere hazırlarsınız.
-
02 Eylül 2007, 22:57
#1837
boy-aYe-dinmeyen olarak akşam sekizde buluşup sabah sekizde evlere dağılma alışkanlığımız dün bozuldu.
Üç 1000 RR cadde-fenerbahçe-üsküdar kız kulesi arası ara gazlamalarla cafe cafe gezip sabahlama işi en çok benim hoşuma gitti galiba. nedense gece yaşayıp gündüz uyumaya meyilliyim. : ))
aYe ve boy RRdaşlarımla sabahlayarak yaptığımız sohbetlerin her dakikasından büyük keyif aldım. ikisine de teşekkür ederim.
mehmet kardeşim de kısa süren bekarlık döneminin getirdiği extra zamanı son zerresine kadar israf etmeden kullanmış oldu : )
GorkeM adlı üyeden alıntı
................................................
diğer arkadaşların isimleri neydi hatırlatin de yazayım...
piste giriş kuralları arasında tulum giyme mecburiyeti var. Parça halinde Mont ve pantolon da kabul ediliyormuş. Ama kot üzerine dizlik takarak giremeyiz.
Piste gidecek arkadaşların bu kuralı göz önüne alıp eksiklerini tamamlamaları gerek.
Sadece pist için değil, bu tür giysinin yarış motoru kullanan birinin her zaman ihtiyaç duyacağı olmazsa olmaz standart ekipmanı olduğunu düşünürsek bu elbise için yapılacak masraf fuzuli bi masraf olmıyacaktır.
sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?
-
03 Eylül 2007, 18:16
#1838
Çarşamba günü hava güneşli görünüyor... Çarşamba yine buluşabiliriz eğer uygun olursa size de. aYe'nin egzozu merak ediyorum
-
03 Eylül 2007, 19:22
#1839
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Çarşamba olurda bu kadar sürede o kadar insan toplanmaz bence.
Bana farketmez, dün buluşma olsun onada gelirim.
Şu pist işi için tulum krizini aşmam lazım, zıbınla gitsem yedirebilirmiyim diye düşünmekteyim.
-
03 Eylül 2007, 19:36
#1840
Peki diyorumki 3 5 kişi bir tulum alalım.Hehehheheheh.10 turda bir değiştiririz.Fazla terlermiyiz acıbaaaa...muhahahhahahah
Metin ÖZKUL
Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler