@onr.sual
Onlar TIRT motorcular. Bizim murrat arkadaşımız da aynen dediğin gibi. Ancak bu motorlar aslında yarış için üretildiğinden caddede de her zaman tam gaz gitmiyorsun. Temmuz ve Ağustos aylarında motorumu yarış modundan cadde moduna döndüreceğim. Eğer denk gelir de gezilere gelirsen nasıl kullanılır gösteririmhiç cabuk gaz acan cok seri vites değiştiren aniden fırlayıp giden görmedim.yada cok az denk geldi.genelde yavas hareketlerle kullananları gördüm.bu kullanım sekli bu tip motorların kullanım seklimidir?
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
tamam abi sagol.sevinirim gercekten.bilgi herzaman önemli.tecrübe her zaman tecrübe dir.pazar gunu alkışlamaya geliyorum
34 AF 4401 [COLOR="Red"] H İ K O[/COLOR]
Herkese selamlar!!
Benim 2 sorum olacak:
1. Racing makinalarda neden ABS olmaz?
2. En etkili fren (panic fren) nasıl yapılır? (örneğin fren yaparken vites küçültmek işe yarar mı? eğer evet ise bunun tekniği nedir)
Teşkkürler, yolunuz açık olsun!!
KNOW YOUR LIMITS...TO LIVE, ON THE LIMITS!!!!
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
@boy
yok abi böle bişiy ..illa senin gibi mi kullanmak zorundayımm..kullanmak istemiorm abii..senin deneyimlerine saygım var ama bu sölediğine katılmıorm boy..illa seri ve hızlı olmak zorunda deilim..ayrıca öle kullananlarada TIRT motorcu deme bencee..ben buna kendini bilmek derim sadece..motorcu sadece hız yapanlara mı denio sende yaniiii
[B][FONT="Comic Sans MS"]Motorsiklet ve Rottweiler En Büyük Tutkularımm..Şükürki ikisinede Sahibim..[/FONT][/B]
Boy ilk önce TIRT motorcular grubu başkanı olarak sana geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum! Tüm bu taşıtlar birer araçtır bence dileyen dilediği gibi kullanır. Ayrıca herkes motorsiklet sevdasına sırf usta pilot olma sevdasıyla başlamıyo, lütfen uslu kullanan arkadaşları hakir görmeyelim
Bir mum diger bir mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez
@sonic
Bu konuyla ilgili bir sürü yazı var forumda ama kısaca şöyle açıklayayım... Yarış motorunun amacı yarışmaktır ve yarışta normal cadde kullanımından farklı şekilde teknikler kullanılır. ABS'nin amacı tekerleğin kilitlenmesini engelleyip aracın hakimiyetini kaybetmemektir ama yarışta bile bile tekerlek kaydırılarak viraja bazı durumlarda drift yaparak girmek gerekebilir. ABS sürücünün hakimiyetini etkilediğinden yarış motorlarında kullanılmaz. En etkili fren konusunda da şunu söyleyebilirim... BMW ve Honda eğitimlerinde panik frendeki yapılan aksiyonların sırası farklı. Herkes farklı şey söylüyor ancak en etkili frenaj sanıyorum yarışta yapılıyor, düzlükte 200 km/h süratin üzerinde giderken şikana girmek için öyle bir fren yapmanız gerekiyor ki, motorun arkası havalanacak sanıyorsunuz. Önce ön fren sıkılıyor sonra vites düşürülüyor. Panik frende vites düşürmekle uğraşmayın, debriyaj ve fren ile uğraşmak size saniyeler kaybettirir. Ön freni doğru kullanmayı öğrenin derim.Benim 2 sorum olacak:
1. Racing makinalarda neden ABS olmaz?
2. En etkili fren (panic fren) nasıl yapılır? (örneğin fren yaparken vites küçültmek işe yarar mı? eğer evet ise bunun tekniği nedir)
@GorkeM
İşler çok yoğundu bu hafta, sesimin çıkmaması ondan. Bugünkü antremanlara katılamayacağım, hem işim var izin alamadım hem de kolum bir gün daha dinlensin diyorum. Sol kolum gerçekten çok iyi durumda değil, dirsekteki çatlak dışında bileğimde de ağrı var, debriyajı sıkmakta zorlanıyorum. Bugün motoru sanayiden alıp eve getireceğim, bakalım nasıl olacak...Bu hafta için sesin soluğun çıkmıyor... Cuma'dan mı çıkıyorsun yola? Motoru nasıl götüreceksin? Çatlak kolla zor olmaz mı?
@tamerr
Benim gibi kullanmak zorunda değilsin. Ben de caddede çoğu zaman adam gibi kullanırım, olması gereken de bu zaten. Ancak şöyle de bir gerçek var, madem seri ve hızlı olmak zorunda değilsin ve sürati sevmiyorsun neden yüzlerce beygiri altında taşıyorsun? Eğer boyundan kaynaklı bir problemin varsa bence bu tür makinalar yerine BMW'nin uzun boylulara çok uygun modelleri var, son derece de performanslılar. Ben sizin mantığınızı anlamıyorum, altınıza yarış motoru alıp 100 km/h sürati geçmemeyi...yok abi böle bişiy ..illa senin gibi mi kullanmak zorundayımm.. kullanmak istemiorm abii..senin deneyimlerine saygım var ama bu sölediğine katılmıorm boy..illa seri ve hızlı olmak zorunda deilim..ayrıca öle kullananlarada TIRT motorcu deme bencee..ben buna kendini bilmek derim sadece..motorcu sadece hız yapanlara mı denio sende yaniiii
@tderida
Benim her zaman söylediğim ve arkasında durduğum bir konu var. Yarış motorları diğerlerinden çok farklıdır ve belli bir tecrübe gerektirir. Sadece senelerce motor kullanmak yetmez, bazı teknikleri de bilmek gerekir. Yoksa zor durumlarda başınıza ciddi şeyler gelebilir. Usta pilot olmak şart değil ama altınızdaki motora hakim olmanız gerekiyor bence. Bu tür motorlara hakim olmak da diğerlerine göre çok daha zordur. Benim basitçe anlatmak istediğim buydu. Altınızdaki beygiri kullanmayacaksanız o kadar beygiri taşımak anlamsız ve tehlikeli bence. Çünkü hiçbir zaman kullanmayacam dediğiniz gücü bir gün kullanıyorsunuz ve motorun o süratlerdeki hızına alışık olmadığınızdan sakatlık çıkıyor.Tüm bu taşıtlar birer araçtır bence dileyen dilediği gibi kullanır. Ayrıca herkes motorsiklet sevdasına sırf usta pilot olma sevdasıyla başlamıyo, lütfen uslu kullanan arkadaşları hakir görmeyelim
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Boy'a katılmamak mümkün değil, gazlamayacaksan neden racing alıyorsunuz? Kendi sorumu kendim cevaplayayım; Tipini beğeniyorsunuz ve buna bağlı olarak havalı olmak istiyorsunuz. Tabii görüntü için sele, debriyaj ve gidon rahatsızlığını da çekmeyi göz alıyorsunuz. Olsun sizin tercihiniz, yeter ki aşırı sürat yapmayın Bence sadece gazlayamayacak insanlar racing almalı...
Fakat uzun boylu arkadaşlar için gerçekten BMW'nin harika modelleri var, özellikle K ve R serisi Benim F bile bayağı yüksek, ben anca kullanıyorum (1.77 mt)...
BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)
Bi de yoğun trafikte akıllı uslu gidersin, abi sen çok sakin kullanıyorsun derler. Kısa düzlükte 230-240 a vurursun aleti, sonra da o düzlükte o hıza çıkılırmı derler. Ne yapsak suç oluyor bu motorlarla
[I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]
Benide tırt motorcular kategorisine eklerseniz sevinirim.Trafikte bende sakin gidiyorum.
Metin ÖZKUL
Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...
@Shamyl
Dostum sana katılmadığım nokta şu SS makineler sadece bir amaç için üretilmiş olsalardı cadde lastikleri takılıp seri üretilmezlerdi. Yani bu araçların sadece bir amaca (gazlama-yarışma vs.) hitap ettiğini düşünmüyorum. Altimdaki arabada 260 kadran var ama hiç denemedim çünkü amacım onu taşıt olarak kullanmak, motorumu hiç kesmeye sokmadım ihtiyaç duymadım. Evet şekli çok güzel ve havalı, peki havam kime? o kapkara kaskın içinde ve 20 kilo montla at üstünde şövalye gibi geziyoruz çünkü kullanmasak ta altımızdaki tayın gücüne güveniyoruz onun güçlü ve sağlıklı olması bize güven veriyor olay benim açımdan budur. Her Ss kullanan kendini beğenmiş bi manyak degildir.
görüntü için sele, debriyaj ve gidon rahatsızlığını da çekmeyi göz alıyorsunuz. demişsin 1 sene içinde 250twister, zxr750,gsx750f,600f,shadow kullandım. Şİmdi ise 600RR kullanıyorum ve rahatlıgından inanılmaz memnunum. Sanırım bu seçimler kesinlikle tarz meselesi ve eleştirmek yersiz oluyor.
TIRT MOTORCULAR GRUBU
1- tderida
2- tamerr
3- MARLBORO MAN
4-
5-
EE bu kadarmıyız arkadaşlar! yok mu bizim gibi havası çok olup ta gazlamaya korkan TIRT motorcu!!!!
Bir mum diger bir mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez
beni de tırt motorculara ekleyin.
ama en delisini bile artçım iken korkuturum ona göre
yaaa bende sunu anlamıorm sen annenin karnındayken ögrnemedin kullanmayı dimi? deneyim gerektiği gercek tamam ama su var ben rastgele bi secim yapmıorm..belki gecis olarak hızlı yapmıs olabilirim ancak sebeplerim var herneyse..yarıs motoru diosun ...sen hızlı gidicem diemiı aldın yada gectin RR a yada yarıs motorunaa..kimse ilk basta su kadar hız yapıcam die gecmes yada baslamas motraa.bu bi tarz meselesii sen 1000RR ı 300le kullanırsın ben hayabusa yı 150 ile...buda benm kullanma seklim ve sewdiğim tarz oldugu icin bunu tercih ettim.motor tavsiyen icin saol..ama boyumdan dolayı bi sorunujm yok ama o kadar begeniosan sen gc BMw ye işin sakası .ben begenmiorm cnküü...düsünseydim alırdım enazından ...her insanın bi tarzı var ben racing sewiorm..ayrıca hayalimdeki motor tipi spor touring ....ben senin nasıl kullandıfgını bilmiorm cadde de vs.ama piste girmen yeterli bence..
ürati sevmiyorsun neden yüzlerce beygiri altında taşıyorsun? demissin bende gücü sadece hissetmek istediğim icin tercihim bu..illa o gücü sonuna kadar kıullanmak zorunda deilim.ayrıca yuksek hızlara cıkmamam korkmamdan deil gereksiz bulmamdan kaynaklanıo..giden gitsin 300le benm icin gerk yok...
[B][FONT="Comic Sans MS"]Motorsiklet ve Rottweiler En Büyük Tutkularımm..Şükürki ikisinede Sahibim..[/FONT][/B]
abi haklısınız aslında boy onu anlatmak istemiyo tam benim söylüyeceklerimi demiş.yani caddede çarşı içinde 20 40 gidiyoz.bazen karayoluna çıkıyoz otobana vs. ordada 100 le gidersen neden alıyoın motoru diyo.haa gğç için dersek 600 lük makina o hızı 1. viteste görür salla 6 ya sessiz sessiz gider.ama ben alırsam yalan yok.çarşıda caddelerde görüntü olsun bu zamana kadar küçümseyenlere kapak olsun diye yavaş yavaş geçerim arada gaz açarım.çevre yoluna çıkarsam arada 150 ye felan çıkarım malum burda bascak yer yok.ama gazipaşa hava limanı var.sonradan önünde dağ var diye devam edilmedi.tam draglık bi yer.geçerim oraya drag yaparım vs.tadını çıkartırım 100 ü bile geçmessen ne gerek varya al bi aprilla rs125 yada 250 marka olsun bari.bazıları derlerya madem sadece görüntü istiyon hyosung al derler.ya hyosung görüntü olsa ne yazar.hyosung motormu ya derler çevrendekiler.onun için daha iyi bi makina alıınabilir.ama hoş olması için 600 ü geçmemeli.yani tamer sen arada gazlıyosan felan bişey dediğimiz yok.ama adam scooter gibi kullanıyo ona diyoz.
didim neresi ya ve ben antalya alanyadanım.o tarafa gelirsen görüşelim 05353319991 ben kerem.
haaaa şahsen bnm garajımda 1000 lik bi makina ve hayabusa yatsa 1000 liğe binerim.ya bu hayabusa racinge benzemiyoki zaten ya.araba bozması bişey kocaman tipsiz yav.yarış motoru diilki zaten.600 1000 bunlar daha iyi seçim bence tam yarış motoru.
bu arada burda 2004 bi tane r6 var 18000 kmde kırmızı yesyeni bişey sıfır gibi yav 2 bucuk milyarlık ilave parça var diyo.bi tane cd ci arkadaşın. 15000 ytlden aşağı vermem diyo sizce alsam nasıl olur.
Hayırdır arkadaşlar?
Kapışmışsınız?
Boy anlatmak istediğini biraz anlatamamış sanırım.
Diğer arkadaşlar da alınmışlar.
Bir arkadaşımız da eğer bu motorlar hep hız için olsaydı, cadde lastikleri olmazdı gibi bir yorumda bulunmuş.
Yurdum insanının genel problemi de bu zaten.
Ne alıp ne yapacağını bilmemesi.
Öncelikle şunu söyleyeyim.
Yarış için üretilmiş bir motosikleti caddede efendi efendi kullanan bir adama niye böyle kullanıyorsun denmez.
Altımızdaki aracı trafiği aksatmadan ve tehlikeye sokmadan kullanacağız.
Boy fikrini aramızdaki samimiyete güvenerek biraz keskin bir dille söylemiş.
Alınmak için fırsat bekleyen arkadaşlar da alınmışlar.
Kendi fikrimi söyleyeyim.
Hız için üretilmiş bir motosiklet hız yapmak için alınır.
Caddede gezmek isteyen arkadaşlar bu amaç için üretilmiş motosikletlerden birini alırlarsa, hem kendilerini, hemde etraflarındaki insanları tehlikeye atmamış olurlar.
Motosiklet keyifleri de ikiye katlanır.
Yarış motosikletleri adı üstünde yarış için üretilmişlerdir.
Bazılarının cadde versiyonları vardır.
Örneğin CBR ... RR nin cadde versiyonu CBR... F'dir.
Fakat bunun gereksizliği anlaşıldığından dört yıldır üretilmiyor.
Şimdi diyeceksiniz ki,
o zaman neden üzerlerinde far, sinyal, vs cadde ekipmanları var?
Ya da bir arkadaşımızın dediği gibi cadde lastikleri var.
Konu ekonomik ve karşılaşılan güçlüklerle ilgilidir.
Bunun en güzel örneği Boy arkadaşımızdır.
Pist için hazırladığı motosikletini taşımak için günlerce araç aradı.
Bir çok insanın ekonomik durumu ikinci bir motosikleti almaya da elvermiyor.
Bu nedenle üreticiler bu motosikletlerin, taşıma, maliyetleri ve ikinci motosiklet olanağının kısıtlı olması durumunda satış yapamamaları endişesiyle, yol versiyonu uygulanabilecek şekilde üretim yapıyorlar.
Yani günlük kullanımda motosiklet ihtiyacınız varsa bu motor iki işi de görür, mesajı veriliyor.
Her türlü kullanım amacına uygun olarak, çeşit çeşit motosiklet üretiliyor.
Yarış tipi motosikletler de yarışmak için yani hız yapmak için üretilmişlerdir.
Kışkırtıcı tipleri ve güzel görünümleri itibariyle çoğunluğun gönlünü fethettiklerinden, motosiklet almayı düşünen bir insanın ilk hayalide haliyle bu motosikletlerdir.
Bu çok insani bir duygudur.
İnsanları bu nedenle eleştirmek yanlış olur.
Ama ben hız yapmayı sevmiyorum diyen adama da niye bu motosikleti aldın? o zaman diye sorarlar.
Bu arada yanlış bilinen bir başka konuyu da tekrar açıklayalım.
Hayabusa bir yarış motoru değildir.
Hayabusa sportif özellikleri olan bir tur motorudur.
Kendisine yapılan bir takım modifikasyonlarla hızlı bir motosiklet haline gelebilmekle beraber yarış performansı berbat bir motordur.
Bu nedenle yazdığım konunun dışında tutuyorum.
Bu yazdıklarımdan, sport bir motora sahip olanlar, şehir içi ve şehirler arası yollarda gazı köklesinler anlamı çıkmasın lütfen....
Kendinize tırt motorcu, bilmene motorcu gibi yakıştırmalarda da bulunmayın lütfennnn
yazışmalarda yanlış anlaşılmalar oluyor. birbirinize anlayış gösterin.
burada ben haklıyım sen haksızsın veya dedigim dedik çaldıgım düdük muhabbetine getirmeyin tartışmayı.
herkes motorunu istedigi gibi kullanır. (race motorlar için konuşuyorum) kimi kendini tatmin etmek için lastik yakar, teker yapar kimi de havam olsun görüntüm olsun diye yogun trafikte dakikalarca bekleyip bir de üstüne ara gaz verir. herkes motorunu istedigi gibi kullanır. ben de bazen amuda kalkıp gidiyorum kime ne. sen bir başkasına o motor öyle kullanılmaz diyemezsin, desen bile bir şey değişmez. çünkü adam öyle kullanıyor. onun tarzı o.
eger kullanım tarzı yanlışsa bir gün mutlaka hatasını görecektir. tıpkı benim gibi viraj içinde direksiyonla oynayıp motoru önden kaydırıp düştügüm gibi. o günden sonra bir daha viraj içinde direksiyonla oynamadım.
bana kalırsa aramızda gerginlik yok ama böle algılanıorsa kendi yazdıklarım adına özür dilerimcok güzel acıklamalar ypmussın bunun icin tesekkrler..ben kendi adıma sölimm burda sadece ufak boytlu bi tartsma var.
hayabusa hakkında sölediklerine katılıorm....bnm alamamda ki amac da aslında bu..1000RR dn hayabusaya gecmemdeki asıl sebeplerden birisi de kullanım rahatlıgıdr.
[B][FONT="Comic Sans MS"]Motorsiklet ve Rottweiler En Büyük Tutkularımm..Şükürki ikisinede Sahibim..[/FONT][/B]
tderida yazdıklarımı yanlış anlamışsın, bir kez daha okumanı tavsiye ederim. Ben gazlayın, gidin oraya buraya patlayın demiyorum ki...hatta en son diyeceğim şeydir
BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)
Ya takılıyoruz birazcık birbirimize.Ben boy un yorumlarını severim.genelde denk gelirsede okurum.Patriote seninkilerde aynen öyle.Ben şahsın adına diyebilirimki polemik olsun yada biri böyle birşey söylesinde yazayım diye yazmadım.Benim anlatmak istediğim siz ne derseniz deyin önemli olan keyif.Ben keyif aldığım için ss sürüyorum.Görüntüsüd e çok hoşuma gidiyor.Eşimle binince pek rahat gidemiyoruz aslına bakarsanız ama her insanın bir hayali vardır ya benimkide buydu.Hakkını verip vermemek davasında değilim.Neyin hakkını vereceğim?Yani uzun lafın kısası benim paşa gönlüm belirler sürüş standartımı.Manyak dolu bağdat caddesi ve hepimiz biliyoruzki bir yaprak kadar değerimiz yok.Sağdan gidersin otobüs çiğner soldan gidersin biri sahil yoluna dönmek için sizi ezer.Cidden çok dikkatli ve full korumalı olmadan çıkmak mümkün olmuyor.
boy a sonuna kadar motorun neler yapabileceğini bilmelisiniz güce hakim olmalısınız lafına hak veriyorum.Bilmeliyiz ki Allah lazım etmesin gereken zamanda gereken müdahaleyi yapabilelim.Bu konu çok uzamış.Başka konuya geçelim.Birde vazgeçtim ulen silin beni tırt motorcular kategorisinden.Söz hızlı gitçem.
Metin ÖZKUL
Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)