Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #721
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    yukarıda bir yerde kawasakinin sıkıştırma oranının diğer motorlardan daha yüksek olduğunu vurgulamıştım. peki kaç kişi sıkıştırma oranının ne olduğunu biliyor ve performansa ne kadar etkisi olduğunu biliyor.

    SIKIŞTIRMA ORANININ
    PERFORMANSA ETKİSİ
    Sıkıştırma oranı, motorun gücünü ve verimini
    etkileyen en önemli parametrelerden biridir.
    Sıkıştırma oranının artmasıyla sıkıştırma ve yanma
    sonu basınç ve sıcaklıkları yükselmekte, dolayısıyla
    ortalama efektif basınç artmaktadır. Sıkıştırma
    oranının vuruntuya neden olmayacak kadar
    yükseltilmesiyle birlikte çıkış gücü artmakta ve yakıt
    ekonomisi sağlanmaktadır.Motor sıkıştırma oranının artırılması ateşleme
    noktasında hava-yakıt karışımının yoğunluğunu
    artırdığından açığa çıkacak enerji daha faydalı
    kullanılabilecek dolayısı ile hem motor termal
    verimi hem de güç artışı sağlanabilecektir.

    konu hakkında daha detaylı bilgi almak isteyen arkadaşlar için(kaynak): http://mbdergi.pamukkale.edu.tr/11cilt1sayi/Buji....pdf
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #722
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Arkadaşlar 2007 Supersport kategorisi testinde tek lider 600RR çıkmış...

    2007 Supersport Shootout V
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  3. #723
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    mehmet bilgileri aldığın internet sitesini bende incelemiştim ama malesef verilen bilgilerin doğru olduğuna inanmıyorum 0-400 metre hızlanmaları bana yalan gibi geldi.2007 yzf-r1 0-400m hızlanması 10.5 sence cbr600rr bu hızlanmayı 10.60 s yapabilirmi. 600cc motorlar genelde 11 saniye civarında çıkıyor 400 metreyi ayrıca verdikleri kilolarda yanlış cbr600rr için 381 lbs diye yazmışlar türkçesi 172 kg. adamlar daha cbr 600rr kilosunu doğru yazamamışlar. boş depo cbr600rr 155 kg olması gerekiyor. yani en hafif 600cc. benim bu karşılaştırmada burnuma reklam kokusu geliyor. daha verdikleri veriler doğru değil. ben yapılan hiç bir karşılaştırmayı samimi bulmuyorum. hepsi birbirinden farklı veriler veriyorlar nasıl oluyor anlamıyorum.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  4. #724
    Arthas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    edy 0-400 hızlanmaları bana da mantıklı gelmemişti. Sana katılıyorum bu konuda.
    [I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]

  5. #725
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    bugün fuar alanını gezdim.fuardan bir kaç resim. topiğimiz canlansın biraz.

























    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  6. #726

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    edy cevabın için teşekkürler, ben de seninle aynı düşüncedeyim hangisini içine siniyorsa ya da hangisini daha çok beğeniyorsa insan onu almalı sadece grafiği mi yanlış okudum diye merak ettim. Bir de sonradan eklediğin grafik okunmuyor eğer linkini yazarsan görme şansımız olur. Teşekkürler...

    @Arthas

    Evet Honda diğerlerine göre küçük zannedersem işte fark da bu benim göz zevkime de küçük olması hoş geldi belki cbr125 kullndığım içindir bana büyük bile geldi göreceli bir durum kimisi onu yere göğe sığdıramaz güzel der kimisi çok küçük kötü der, bana da kawasaki '07 çok hantal geldi mesela... Ama '06 sı çok güzeldi. Ben pek tipde değilimde Honda'ya bir hukumuz var o yüzden marka değiştirmeye pek sıcak bakmıyorum (servisle falan ahbap oluyor insan bilirsin, arıza olduğundan değil orasını burasını yağlatmaya gidiyorum arada bir test ettiriyorum, sağolsun hiç kırmadan ilgileniyorlar, belki içlerinden ne evhamlı herif diyorlardır ama...) beni etkileyen unsur da bu yani satış sonrası hizmet oldu. Bu yaz sonu inşaallah cbr600rr almayı düşünüyorum. Lafı yine uzattım, bir de HESD olması beni çok etkiledi diyebilirim ama hepsi güzel bir tek Suzuki'yi (sadece görünüş olarak) beğenemedim gitti...

  7. #727
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    @ edy,
    arasaydın ya beni veya sitenin standına ugrasaydın...
    yeni srad 1000'i gordun mu?

  8. #728
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    bugün gitmeyecektim arkadaşlar aradı gel diye acele kalkıp gittim. heryeri dolaşamadım 21:30'da çıktım fuardan . yarın tekrar gidecem gelmek istersen gidelim beraber ben 11 gibi neco ile gidecem. skullhunter'ı gördüm . sitenin standına gidecektim ama fuar alanı kapanalı 1 saat olmuştu. srad 1000 ve diğer bütün motorları gördüm hepsi birbirinden güzeldi.


    bu arada cornerspeed fiyatı benim tahminimdende fazla çıktı yanlış duymadıysam 1000 euro
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  9. #729
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    12 gibi fuarda olurum 1-2 saat takılırım oradan da okula giderim.
    ben de tam gezmedim zaten. bir de hein-gericke'nin standı hazır değil. daha ona bakacagım.

  10. #730
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı dgrmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    edy cevabın için teşekkürler, ben de seninle aynı düşüncedeyim hangisini içine siniyorsa ya da hangisini daha çok beğeniyorsa insan onu almalı sadece grafiği mi yanlış okudum diye merak ettim. Bir de sonradan eklediğin grafik okunmuyor eğer linkini yazarsan görme şansımız olur. Teşekkürler...

    YZF-R1 ile DUCATİ 1098 karşılaştırmasından bahsediyorsun galiba . linkini bulmaya çalısıyorum, bir yerden indirmiştim ama nerden? bulunca tekrar upload ederim.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  11. #731

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Evet edy, bulamazsan da sorun değil sadece görmek istedim. Teşekkürler...

  12. #732
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    2007 supershootout başlıgına yazdıgınız şeyleri buraya yazsanız daha iyi olur.
    sportbike'lar ile ilgili tüm bilgiler tek başlıkta toplanırsa arama yapanlar için daha faydalı olur diye düşünüyorum.

  13. #733
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Nemrut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2007 supershootout başlıgına yazdıgınız şeyleri buraya yazsanız daha iyi olur.
    sportbike'lar ile ilgili tüm bilgiler tek başlıkta toplanırsa arama yapanlar için daha faydalı olur diye düşünüyorum.
    Orada bunu önermiştim ama başlık amacına ulaşsın diye Edy burdan devam edelim dedi.
    Haklıydı da....
    Bu konuyla ilgili bir rapor hazırlar burada tartışmaya açarız.
    Böylece hem o başlık amacınıza ulaşmış olur, hem buraya faydamız olur....

  14. #734
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı patriote adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orada bunu önermiştim ama başlık amacına ulaşsın diye Edy burdan devam edelim dedi.
    Haklıydı da....
    Bu konuyla ilgili bir rapor hazırlar burada tartışmaya açarız.
    Böylece hem o başlık amacınıza ulaşmış olur, hem buraya faydamız olur....
    burdada tartışmak çok iyi olur. bu başlıkta geri dönüp şöyle bir baktım ve okadar çok şey yazmışızki çok faydalı bir topik olmuş. boy, patriote, (arada sırada nemrut) çok güzel bir tartışma ortamı yarattık. bu tartışma ortamından çok güzel şeyler çıktı.

    son tartışma konumuz, dergilerdeki yapılan testler ne kadar güvenilir? ben dergilerdeki verilerin doğru olmadığına inanıyorum. dergilerdeki testlerin biraz reklam koktuğunu düşünüyorum. aksini düşünen varsa burda tartışalım.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  15. #735
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Oradaki konuyu toparlamış ve buraya almıştım ama ne olduysa akşam yazdığım tüm mesajlar silinmiş.
    Gizli güçlerin parmağı mı var?
    Bir toparlayalım da tekrar buraya alalım...

    Evet arkadaşlar yorum yapmadan faydalı olduğuna inandığım ve tartıştığımız konuları ve yorumları buraya alıyorum.

    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster



    Merhaba arkadaşlar, uzun bir bekleyişten sonra nihayet 2007 model 600RR hakkında profesyonel yorumlar içeren ve kendi sınıfındaki diğer motorlarla kıyaslanarak motorun artıları ve eksilerini içeren bir yazı bulabildim. Bildiğiniz gibi yeni 600RR daha bugünlerde vitrinlerde gözükmeye başladı ancak yurtdışında aylardır kullanılıyor ve hakkında birçok olumlu yorum yapıldı. Sonunda Honda yapacağını yaptı. Tüm testlerde kendi kategorisinde bir numara olan yeni 600RR, kendi sınıfının en hafif ve en güçlü motoru. Kilo başına düşen beygir gücü, tekerleğe aktarılan tork ve ağırlık olarak şu anda lider durumda. Honda'nın her zaman diğerlerine göre güçsüz motor ürettiğini iddia edenler artık bu konuda birşey diyemeyecekler...

    Honda CBR600RR



    MSRP: $9,499
    Weight: 381 lbs (empty tank)
    Weight Distribution: 51.2% F (w/full tank)
    Peak HP: 103.2 @ 13,700 rpm
    Peak Torque: 43.9 lb-ft @ 11,200 rpm
    1/4-mile: 10.60 @ 133.7 mph
    Observed Fuel Economy: 36.4 mpg

    Kawasaki ZX-6R



    MSRP: $8,999
    Weight: 413 lbs (empty tank)
    Weight Distribution: 49.8% F (w/full tank)
    Peak HP: 97.7 @ 12,800 rpm
    Peak Torque: 42.1 lb-ft @ 11,500 rpm
    1/4-mile: 10.77 @ 131.8 mph
    Observed Fuel Economy: 36.4 mpg

    Suzuki GSX-R600



    MSRP: $8,899
    Weight: 407 lbs (empty tank)
    Weight Distribution: 51.7% F (w/full tank)
    Peak HP: 101.8 @ 13,400 rpm
    Peak Torque: 43.2 lb-ft @ 11,100 rpm
    1/4-mile: 10.75 @ 132.8 mph
    Observed Fuel Economy: 32.1 mpg

    Yamaha R6



    MSRP: $9,299-9,399
    Weight: 393 lbs (empty tank)
    Weight Distribution: 52.3% (w/full tank)
    Peak HP: 104.8 @ 14,200 rpm
    Peak Torque: 41.3 lb-ft @ 11,500 rpm
    1/4-mile: 10.60 @ 133.5 mph
    Observed Fuel Economy: 32.9 mpg










    2007 Supersports Shootout Scorecard

    10-point Questions

    Engine: User Friendliness
    Hon:9.6
    Kaw:8.2
    Suz:8.2
    Yam:8.2

    Engine: Open-Road Performance
    Hon:9.6
    Yam:8.4
    Suz:8.2
    Kaw:8.0

    Transmission/Clutch
    Kaw:10.0
    Yam:9.6
    Hon:9.2
    Suz:9.2

    Handling/Chassis - Street
    Yam:9.8
    Hon:9.5
    Kaw:9.0
    Suz:8.8

    Handling/Chassis - Track
    Yam:9.8
    Hon:9.5
    Kaw:9.3
    Suz:8.5

    Suspension
    Hon:9.4
    Kaw:9.4
    Suz:9.2
    Yam:9.2

    Brakes
    Hon:9.4
    Kaw:8.8
    Suz:8.8
    Yam:8.6

    Appearance
    Yam:9.8
    Hon:9.2
    Kaw:8.4
    Suz:8.4

    Features
    Yam:9.2
    Hon:9.2
    Kaw:9.0
    Suz:8.8

    Ergonomics/Riding Position
    Hon:9.4
    Kaw:8.8
    Suz:8.2
    Yam:7.8

    Instruments/Cockpit
    Hon:9.4
    Kaw:9.4
    Yam:8.8
    Suz:8.6

    User-friendliness
    Suz:8.8
    Hon:8.5
    Yam:8.3
    Kaw:8.0

    Grin Factor
    Hon:10.0
    Kaw:8.2
    Suz:7.8
    Yam:9.2

    Fit & Finish
    Yam:10.0
    Hon:9.0
    Kaw:8.8
    Suz:8.2

    Value
    Kaw ($8999):9.4
    Suz ($8899):9.4
    Hon ($9499):9.0
    Yam ($9299-$9399):8.4

    Final Ranking
    Hon:93.3
    Yam:89.9
    Kaw:88.5
    Suz:86.1


    motorcycle-usa.com
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mehmet bilgileri aldığın internet sitesini bende incelemiştim ama malesef verilen bilgilerin doğru olduğuna inanmıyorum 0-400 metre hızlanmaları bana yalan gibi geldi.2007 yzf-r1 0-400m hızlanması 10.5 sence cbr600rr bu hızlanmayı 10.60 s yapabilirmi. 600cc motorlar genelde 11 saniye civarında çıkıyor 400 metreyi ayrıca verdikleri kilolarda yanlış cbr600rr için 381 lbs diye yazmışlar türkçesi 172 kg. adamlar daha cbr 600rr kilosunu doğru yazamamışlar. boş depo cbr600rr 155 kg olması gerekiyor. yani en hafif 600cc. benim bu karşılaştırmada burnuma reklam kokusu geliyor. daha verdikleri veriler doğru değil. ben yapılan hiç bir karşılaştırmayı samimi bulmuyorum. hepsi birbirinden farklı veriler veriyorlar nasıl oluyor anlamıyorum.
    Alıntı tronic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana da soldan giren diye gösterdiler ama 1000 rr daki gibi elektronik değil dediklerinde üzüldüm gerçekten.Kullanmadığım için bilgim yok benim de o yüzden sordum
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Erdem söylediklerin doğru ancak kiloları yanlış yazmış olsalar da diğer motorların kilosu da yanlış ve lbs cinsinden de olsa kg cinsinden de olsa ağırlık olarak en hafifi 600RR. Zaten lanse edilirken kategorisinin en hafifi şekilde lanse ediliyor. Aslında bu başlığı daha önceki kıyaslamalara karşılık açtım. Gördüğünüz gibi kıyaslamalar çok da anlamlı değil. Bir dergiye göre Honda birinci, başka dergiye göre başka markalar. 600cc ve 1000cc bir motorun ilk hızlanmaları birbirine çok yakın, bir süreden sonra 1000cc arayı açıyor, kopup gidiyor. Ben bu tip kıyaslamaların hiçbirine güvenmiyorum aslında. Daha önceki senelerde de yapıldı, şimdi de yapılıyor. Ben sadece yeni 600RR hakkında çok olumlu şeyler duydum, gerçekten çok farklı bir motor mu yaptılar diye merak ettim sadece. Ben Kenan Sofuoğlu ve takım arkadaşı Carpentier'in yorumlarını dinledikten sonra zaten yeni 600RR'ın kötü bir motor olduğunu düşünmüyorum.

    Bence bu tip testleri kendimiz yapalım, İsmail 600RR alıyor, sende de R6 var, bende de 1000RR, başkalarını da bulalım, bir gün çeşitli testler yapıp ciddi rakamlar koyalım ortaya. Böylece hangisinin iyi olduğunu anlayabiliriz.

    HESD konusunda şunu söyleyebilirim, 600RR'da HESD var ve deponun ön tarafında gizli şekilde bulunuyor. Satıcılar birşeyden anlamaz, onlar sadece para kazanmaya endeksli, sattığı malı tanımayan tüccarlardır.

    www.600rr.net forumuna üye olup oradaki insanlarla tanışabilirsiniz. Adamlar 1-2 aydır kullanıyor motoru, üstelik çoğu da yarışıyor. Ben oradan yararlanıyorum. Dergilerde yapılan marka arkasına saklanan yorumları okumak yerine buradaki yorumları takip edin çok daha yararlı olur.
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en uzak olduğum SS modellerde aramızda bilgili arkadaşların olması deneyim ve bilgilerini bizlerle paylaşması çok çok iyi .. forumu takip eden üyeler hemen hemen her model hakkında o modelleri satan kişilerden daha bilgililer.
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    honda hakkında bende çok güzel şeyler duydum. hiç kimsede kötü bişey diyemez. zaten artık kimse kötü motor yapmıyor sadece farklı motor yapıyorlar. motorları deneme konusunda haklısın biz kendi motorumuzu herkesden daha iyi tanıyoruz, test yapanlar en fazla 100 km kullanıyor ben 8000 km kullandım. yakında bende benim motorumu istanbul parkta denemek istiyorum. bu arada senin yarışlarda yakında başlıyor galiba, bize haber vermeyi unutma desteklemeye gelecez.



    o konuda çok haklısın. bu siteyi okuyan insanlar satanlardan çok daha bilgili . ben burda insanların çok şeyler öğrendiğine inanıyorum. sitenin amacına ulaştığına inanıyorum.
    Alıntı the_cayman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda yol katetmiş gözüküyor.. Bence güzel yapmışlar yeni 600RR'ı
    Alıntı patriote adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Edy Moto Revue dergisi mart sayısında 5 ayrı marka 600cc kategorisi sportive motoru test etmiş ve sonuçları vermiş.
    Derginin kilo/performans/puanlama verilerini aşağıya veriyorum.
    Boy'un verdiği kilolarda hata yok.
    Honda için söylenen 155 kg. Pist ekipmanları üzerindeyken yani çıplak kilo....

    Önce kiloları vereyim. Aşağıdaki rakamlar. motosikletlerin tüm ekipmanları üzerindeyken olan ağırlıkları.

    Honda CBR 600 RR 188,3 kg.
    Suzuki GSXR 600 196,5 kg.
    Triumph 675 Daytona Triple 189,1 kg.
    Kawasaki ZX6R 200,5 kg.
    Yamaha YZF 600 R6 189,6 kg.


    Sürat/Performans vesaire:

    Honda CBR 600 RR +250 Km/h 105.5 ch- 6,5 mkg
    Suzuki GSXR 600 +250 Km/h 100.2 ch- 6,5 mkg
    Triumph 675 Daytona Triple 250 Km/h 102.5 ch- 6,7 mkg
    Kawasaki ZX6R 250 Km/h 107 ch- 6,1 mkg
    Yamaha YZF 600 R6 250 Km/h 104 ch- 5,8 mkg


    Motosikletlerin performans/konfor/fiyat/ekipman gibi bir çok faktör puanlamasında sıralama şöyle oluşmuş

    Honda 15.8 puanla birinci
    Triumph ve Suzuki 15.5 puanla ikinci
    Yamaha ve Kawasaki ise 14.7 puanla üçüncü sırayı paylaşmışlar.

    Şimdi de akselerasyonlarına bakalım.

    0-100 metre (Yani motorun kalkıştan itibaren 100 metreyi bitiriş süresi ve ulaştığı hız):

    Honda 4.3 sn-139.9 km/h
    Kawasaki 4.5 sn - 129.5 km/h
    Suzuki 4.4 sn - 139.3 km/h
    Triumph 4.3 sn - 136.3 km/h
    Yamaha 4.3 sn - 143,5 km/h

    0-400 metre:

    Honda 10,2 sn-212,5 km/h
    Kawasaki 10,6 sn - 209,2 km/h
    Suzuki 10,5 sn - 201,5 km/h
    Triumph 10,3 sn - 209,3 km/h
    Yamaha 10 sn - 217,3km/h

    0-1000 metre:

    Honda 19,6 sn-241,9 km/h
    Kawasaki 19,9 sn - 244,6 km/h
    Suzuki 20,3 sn - 231,4 km/h
    Triumph 19,7 sn - 244,7 km/h
    Yamaha 19,1 sn - 248,8 km/h

    Evet şimdi de bir başka karşılaştırmaya bakalım.
    Son viteste fakat düşük devirde 50 km/h hızla giderken birden 100 km/h hıza çıkmaya karar verdiniz.Yada 100 km/h ile giderken 150 km/h hıza çıkmaya karar verdiniz.
    Bakalım bu makinalar neler yapıyorlar?

    50km/h - 100km/h

    Honda 5,4 sn (112m)
    Kawasaki 6 sn (123m)
    Suzuki 7,6 sn (154 m)
    Triumph 5 sn (106 m)
    Yamaha 7 sn (145 m)

    100km/h - 150 km/h

    Honda 6 sn (210m)
    Kawasaki 6,5 sn (231m)
    Suzuki 6,9 sn (242 m)
    Triumph 6,1 sn (216 m)
    Yamaha 7,2 sn (251 m)

    Aralardaki farkların ne kadar az olduğuna dikkatinizi çekerim.

    Bu derginin test pilotları bu verileri hazırlıyorlar.
    Dergi de ayrıca test izlenimleri de var.
    Herhangi bir reklam kaygıları da yok.
    Veriler hemen hemen birbirini tutuyor.
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o satıcının 2007 600rr hesd olmadığı yorumunu okuyunca bir tarafımla güldüm yaaa

    burda aylardır onu tartışıyoruz. yorumları okuyoruz. marka model karşılaştırmasını yaptıgımızda hesd'nin hep bir + oldugunu söylüyoruz.. ama o yetkilinin böyle bir sitemin tanıtımını yaptıgı motorda olduğundan heberi yok. gerçekten çok komik bir olay. siteden birini oraya koysunlar daha iyi tanıtım yapar. bu konuyu hondaya bildirecektim fakat mail adresini bulamadım. yeni sitesinde mail adresi yok
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @patriote
    Önce kiloları vereyim. Aşağıdaki rakamlar. motosikletlerin tüm ekipmanları üzerindeyken olan ağırlıkları.

    bu ekipmanlar neler biliyormusun ve niçin takılıyor. ben onu anlamadım. bir diğer şeyde ben gerçekten hiç bir karşılaştırmanın gerçek olduğununa inanmıyorum. YZF-R6 sahibiyim, R6 ile ilgili bir çok siteyede üyeyim, sana şunu çok rahat bir şekilde söyleyebilirimki r6 0-400 metreyi modifiye yapılmadan 11 saniyenin altında alamaz. modifiye yaparsanda bu sonuçlar adil olmaz. amaç standart modelleri karşılaştırmak.

    (standart 1000cc motorlar bile gsx-r1000, R1, cbr1000, zx10. hiçbiri 10.00 saniyede alamıyor 0-400 metreyi )

    0-400 11.40


    10 saniyenin altında olması için çok hafifletilmiş olması gerek kilosunun artırılmış olması değil R6 standart versiyonu 161 kilo ve yukarıdaki testlerde 189.6 kilo . ben yukarıdaki testlerin doğru olmadığını iddaa ediyorum. aşağıdaki linklerde 400 metre hızlanmalar var. yorumlarıda okuyun

    http://www.youtube.com/watch?v=HsIe9mOwCB8


    http://www.youtube.com/results?searc...&search=Search
    Alıntı patriote adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Edy ekipmandan kastım standart halleri.
    Yani farları aynaları vs. hepsi üzerindeyken olan ağırlıkları.
    Şimdi Türkiye'de bu motosikletleri gezmek için kullandıklarından aletin gerçek amacının pistte yarışmak olduğu unutuluyor.

    Nisan ayında hemen hepsini test edeceğim.
    O zaman gözümle gördüğüm şeyi yazarım. Bunun dışında yorum yapmayacağım. Çünkü 403 metre mesafede sürücüsüne eldivenlerini yedirdiğim çok binlik makina var. (tabii geçemediklerim de var)

    Bu konuyu bizim topicte tartışsak daha faydalı olacak....
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    patriote seni anlıyorum ama zaten standart kiloları belli yzf-r6 standart kilosu 161 farını çıkarırsan veya şöyle söyleyeyim yarış için hazırlarsan daha hafiflemesi gerekmezmi. benim merak ettiğim r6'yı 189 kilo yapan ne? adamlar bir karşılaştırma yapıyor kiloları kafalarına göre yazıyorlar , hızlanma verilerinin hepsi yanlış ve akla mantığa uymuyor . bu arada türk sürücüleri küçümsemişsin senden hiç beklemezdim türkiyede okadar iyi sürücü varki malesef kendilerini gösterecekleri yerler ve imkanlar yok. senin orda geçtiğin 1000 lik kullannan kişilerde iş yokmuş sen gel türkiyeye bak bakalım 1000lik makinelere verebiliyormusun bizim pilotların gözü karadır, bizim buranın yolları sizki gibi değildir ona göre.

    bu arada unuttum bu konuya burda başladık burda bitirelim. benim derdim honda yamaha kavgası değil, benim derdim neden kimse gerçekten doğru dürüst bir karşılaştırma yapmıyor.
    Alıntı patriote adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Edy ben olaya Honda mı iyidir? Yamaha mı? gözüyle bakmadım.
    Honda kullandığım için beni de savunucusu gibi görmüşsün. Alakası yok.
    Aksine ben aralarındaki farkın çok da büyük olmadığında dikkat çekmek istemiştim. Bunu da belirtmiştim.

    Verileri yazmamın sebebi başka dergilerde ki verilerin de bu rakamlara yakın olduğunu anlatmaktı.
    Bahsettiğim dergi bu alanda güvendiğim bir dergidir ve test sürüşlerinin videoları da var.
    Bahsi geçen motosikletlerin dergideki fotoğrafını da aşağıya ekledim.



    Bide Türk sürücüleri küçümsemişsin yazmışsın. beni Türk sürücüsü kategorisine koymuyomusun???

    Teessüf ederim.
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bundan yola çıkarak onu söylemiştim. neyse yanlış anlaşmalar oldu gali asıl konuya dönelim. benim asıl öğrenmek istediğim senin güvendiğin derginin verdiği verilerinin doğru olup olmadığına inandığın.

    sence R6 0-400metreyi 10 saniyede alabilirmi?
    neden bütün motorları daha ağır yazmışlar?
    R6 standart kilosu 161kg( farlar ve diğer bütün aksesuarlar dahil ağırlığı)
    yukarıdaki bilgilerde R6'nın 189.6 kg olduğu yazıyor,aradaki fark nerden geliyor?

    bana yukarıdaki soruları cevaplaya bilirsen daha çok aydınlanmış olurum.
    daha doğrusu yukarıda yazdığın verilere inanıyormusun?

    ben hep R6'yı karşılaştırıyorum çünkü onun hakkındaki bilgileri çok iyi biliyorum.
    Alıntı patriote adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel soru!!!!


    Benim makinayı kantara çıkarıp tartmadım ama yıllardır motosiklet tepesindeyim. Hislerim 180-190 kg. civarında olduğunu söylüyor.(Bknz: el terazisi)
    Dergide ağırlıklarla ilgili tam dolu olarak notu düşülmüş.
    Yani deposu, yağı,suyu tam dolu olarak tartmışlar ya da üreticinin verdiği verileri yazmışlar.
    Testin yazısını da okuyup düşüncelerimi daha sonra yazarım.
    Resimden de anlaşılacağı üzere motorlar pist ekipmanları ile değil, cadde ekipmanları ile test edilmiş.

    Ben derinlemesine bir araştıracam.
    Bir kaç gün içinde kesin bir fikrim olur...
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2007 600RR'ın pistte nasıl olduğunu çok merak ediyorum. Birkaç hafta sonra pistte kullanma şansım olacak.
    Alıntı patriote adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Edy bu gün Yamaha'nın teknik kitapçığını alıp baktım.
    161 ve 162 kg. (tek ve çift kişilik)
    Fakat bu kuru ağırlık.
    Su-Yağ ve benzin ile birlikte 25 kg ve fazlası bir ağırlık daha ekleniyor.
    Bu da yaklaşık 186 kg. toplam ağırlık anlamına geliyor.

    Bir ara motorunu tartabilirsen sonucu bize de bildir......
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki arkadaşım bir haftadır yeni 600RR üzerinde... Cumartesi günü Maslak sanayide buluştuk, Türkiye'de trafiğe çıkan ilk 600RR! Alet hiç resimdeki gibi değil. Egsoz sesine hayran oldum, 1000cc gibi çalışıyor, 3000-4000 rpm deki ses muhteşem. Bence hiç ekstra egsoz takmaya gerek yok. Performansından da çok memnun kalmışlar.
    Evet diğer topicte tartıştığımız konu budur.
    Görüşlerinizi alalım.

  16. #736
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    topiğimiz artık sabit bir başlık olmuş


    bu arada nerde supersport'cular sadece 3-4 kişimi var bu başlıkta tartışan. diğer arkadaşlarda yazsınlar fikirlerini.

    bu kadar çok ss'çi varken neden çok az kişi yazışmalara katılıyor. http://www.motosiklet.net/forum/moto...if-aliyor.html
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  17. #737
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Havalar düzelmeye başladı.
    Dışarıda azıcık güneş gördüm atıyorum kendimi yollara.


    Bunlar iyi günlerimiz Edy.

    1 ay sonra kimseyi bulamayız gibime geliyor...

  18. #738
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    daha yazılacak çok şey var da ihtiyaç duyan yok. biz yazılabilecek bir çok temel şeyi yazdık.
    bundan sonrası modifiyeler ve biraz daha ileri seviyedeki teknik konular (debriyaj nasıl yenisiyle değiştirilir. üst conta kapagı ezilirse, patlarsa, yırtılırsa ne olur. piston, yatak, gömlek, sekman nedir. en mükemmel yakıt tasarrufu nasıl olur. lastikler. zincirler ve zincir dişlileri. jantlar. hafif-saglam malzemeler. aerodinamik. sürüş teknikleri. stunt. 2.el racing makina alırken dikkat edilmesi gereken hususlar. motor blogu nedir. alternatör nerdedir ne işe yarar. yol tutuşu vs. vs. vs.)

    biraz abartmış olabilirim. gecenin bu saatinde bu kadar oluyor.

  19. #739
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı patriote adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Havalar düzelmeye başladı.
    Dışarıda azıcık güneş gördüm atıyorum kendimi yollara.


    Bunlar iyi günlerimiz Edy.

    1 ay sonra kimseyi bulamayız gibime geliyor...
    değinde haklısın patriote, bende yavaş yavaş yan çizebilirim. havaların ısınmasıyla motor üstünde daha çok vakit geçirmeye başladım bile.



    Alıntı Nemrut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha yazılacak çok şey var da ihtiyaç duyan yok. biz yazılabilecek bir çok temel şeyi yazdık.
    bundan sonrası modifiyeler ve biraz daha ileri seviyedeki teknik konular (debriyaj nasıl yenisiyle değiştirilir. üst conta kapagı ezilirse, patlarsa, yırtılırsa ne olur. piston, yatak, gömlek, sekman nedir. en mükemmel yakıt tasarrufu nasıl olur. lastikler. zincirler ve zincir dişlileri. jantlar. hafif-saglam malzemeler. aerodinamik. sürüş teknikleri. stunt. 2.el racing makina alırken dikkat edilmesi gereken hususlar. motor blogu nedir. alternatör nerdedir ne işe yarar. yol tutuşu vs. vs. vs.)

    biraz abartmış olabilirim. gecenin bu saatinde bu kadar oluyor.
    nemrut istersen bir usta bulalım sana seni biz kesmeyiz

    şaka bir yana, yazdıklarında haklısın artık bir üst kademeye geçebiliriz nede olsa artık önemli ve sabit bir topiğimiz var. sabaha karşı aklına okadar çok konu başlığı gelmişki, hangi birini yazsam diye düşündüm. yavaş yavaş bütün yazdıklarını açıklamaya çalışırız artık. nemrut sende sadece konuları bulup sıyrılacağını düşünüyorsan yanılıyorsun. sende artık bir yarışçı olduğuna göre seninde kendini teknik olarak eğitmen gerek. senden de eğitici teknik yazılar bekliyorum ona göre.

    Bende bugün aklımdayken bir konuya deyinmek istiyorum. motosikletleri karşılaştırırken bir çok insan beygir ile ilgileniyor. unutulan bir teknik detay daha var, TORK.

    TORK NEDIR ?
    Tork döndürme kuvveti demektir. Motorların gücünün yanında torku da belirtilir, örneğin, 3800 dakika/ devirde 145 Nm gibi. Ne işe yarar? Basit olarak açıklamaya çalışırsak, bir motosikletin, daha doğrusu motorunun torku iyiyse kullanımı daha rahat olur çünkü motor daha geniş bir devir aralığında vites değiştirmeden kullanılabilir. Ya da acil durumlarda yine daha az vites değiştirme ihtiyacı hissedilir. En yüksek tork olarak belirtilen rakamın yanında bu rakamın elde edildiği devir de önemlidir. Motorlar daha çok düşük ve orta devirlerde kullanıldığı için özellikle şehir içinde, torkun düşük devirlerden itibaren yüksek olması çok kullanışlıdır. Böylece alt vitese geçmeden hareketi sürdürmek mümkün olur. Genel olarak motor hacmi yükseldikçe tork artar ama aynı motor hacmine sahip motorların torkları ve "tork eğrileri" farklı olabilmektedir. Bunun nedeni de motor tasarımındaki farklılıklardır. Silindirlerin çapı ve stroku, ateşleme zamanlaması ve diğer bazı niteliklerden oluşan genel olarak "teknoloji" diyebileceğimiz özelliklerdir bu farkı yaratan. Ayrıca herkesin bildiği gibi dizeller "torklu" motora sahiptir. Bunun anlamı düşük devirde yüksek tork sağlıyor olmasıdır. Benzinli motorlardan farklı olarak dizel motorlarının en yüksek torku 1800-2500 dakika/devirde elde edilir. Bu sayede çok devire gerek kalmadan motor "çeker". Diyelim ki bir benzinli motorla bir dizel aynı en yüksek torka sahip olsun, yine dizel motor daha avantajlıdır çünkü bu torku daha düşük devirde sağlıyor. Bunun pratik avantajı, örneğin bir yokuş çıkarken üçüncü viteste 2000 d/d'de iken dizel motorlu arabada gaza basarsınız ve araba hızlanabilir, benzinli motora sahip araba ise hızlanamaz ve büyük bir olasılıkla bir alt vitese geçmek zorunda kalır. Düşük devirlerde yüksek çekiş gücü sağladığı için dizel motorlar özellikle ticari araçlarda kullanılmaktadır.
    Motorun beygir gücü ile torku karıştırılmamalıdır. Bunlar farklı şeylerdir. Torkun anlamını somut olarak anlamak için şöyle bir örnek de verilebilir. Diyelim ki iki tane aynı beygir gücüne sahip araba var. Torkları ise farklı. Her iki arabayı arkaları birbirine doğru gelecek şekilde yanaştırıp bağladığınızda, iki araç birden hareket ettiğinde (halat çekme oyunu gibi) beygir güçleri aynı olmasına rağmen, torku yüksek olan diğerini çeker. Kaynak http://www.teampalio.com/forum/forum_topics.asp?FID=24
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  20. #740
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    tork dedinizde nedense aklıma suzuki tl1000s geldi. çok araştırdım, hakkında baya bilgi topladım ama ne yazıktır ki ne sürebildim ne sürenle tanışabildim.
    bana teknik bilgiden çok kullanıcı yorumu yapabilecek var mı?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler