MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
27 Şubat 2007, 17:22
#601
bilginozi
Ya arkadaş kaç kere konuşuldu edildi... Ööle yok beygir sınırlamak yok gücü azaltmak olmaz o işler...
Yeni başlayacaksan Cbr125 alacaksın
Sana çok küçük geliyorsa Gt250R alacaksın
Onu da sevmedin Derby Gps 125 alacaksın
Hadi dedin yarış marış farketmez Cbf250 alacaksın
O da olmaz diyorsan sen zaten bizi dinleme 600'lüğünü al gerisine biz karışmayız.
Reklamlar
-
27 Şubat 2007, 17:48
#602
edy adlı üyeden alıntı
Edy
Bu problem Suzuki'nin pistlerde kullandığı bazı sistemleri, biraz erken piyasa motorlarına aktarmasından kaynaklanıyor.
Bu ne demek şimdi?
Pistte motorları denerken alınan geri bildirimlere göre makine şekillendiriliyor.
Eskiden kullanılan sert şasiler sürücüye fazla bir geri bildirim yapmıyor, bu da bir çok soru işaretini yanında getiriyordu.
Bu sert şasiler nedeniyle virajlarda hız ve zaman kaybı yaşandığından, bunu önlemek için şasinin belli noktalarını incelterek, bir nevi esneklik sağlıyorlar.
Bu da darbeyi, süspansiyon ve şasi ile birlikte emiyor.
Böylece sürücü yolu daha iyi hissettiği için davranışlarına daha iyi yön verebiliyor.
Peki bu teknolojiyi yollarda kullanınca ne oluyor?
Aslında pek bir şey olmuyor.
Bu tamamen sürücünün altındaki motoru tanıması ve iyi kullanması ile ilgili bir sorun.
Örneğin motosikletin ön tekerleğini kaldırdığınızda yere indirirken çok yavaş ve zarif bir şekilde de indirebilirsiniz, sert bir şekilde yere de vurabilirsiniz.
İkinci şık şasiyi elinize almanıza neden olabilecek bir şıktır.
Bu konu diğer markalarda da karşınıza çıkabilecek bir olaydır.
Gösterdiğin resimlerde daha çok kullanıcı hatası varmış gibi görünüyor.
-
27 Şubat 2007, 17:57
#603
Öyle diyorsun patriote fakat buranın yollarında bu şasilerin dayanma ömrü çok daha fazla kısalıyor...
Ön kaldırıp yere vurdurmasak bile sürekli ya tümseğe vuruyoruz motorları ya çukura düşürüyoruz (bilerek değil tabi; burada yollar mayın tarlası) ...
Şasinin kırıldığını ilk defa duydum fakat Türkiyede en çok yaşanan sorunlardan biri amortisörleri eğmek veya ön takımı dağıtmak oluyor.
Şartlar böyle olunca şayet ben dayanıksız bir şasi almak istemem.
-
27 Şubat 2007, 18:16
#604
kullanımla hiç alakası yokmuş gibi geliyor. ben yamaha ile düştüm , arkadan 100 km hızla araba çarptı ama şasi'de hiçbirşey yok. neden hep suzukilerin şasisi kırılıyor . bu motorlar agrasif kullanım için üretilmiş motorlar. bazı durumlarda ister istemez önü kalkıyor. diğer markalarla ön kaldıran ve şasini kıran hiç motor duymadım (suzuki hariç). ön kalkmasına bile dayanamayacakmı şasi ? ön kalkmalarda zaten ön amortisör darbeyi emiyor olmalı . bence suzuki hafif yapmak için biraz şasiden kıstıklarını tahmin ediyorum. bu arada gorkem bu olaylar türkiyede değil amerikada ve ingilterede yaşanmış olaylar. oranın yolları burası gibi değil kaymak gibi yolları var
If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.
-
27 Şubat 2007, 19:05
#605
edy adlı üyeden alıntı
kullanımla hiç alakası yokmuş gibi geliyor. ben yamaha ile düştüm , arkadan 100 km hızla araba çarptı ama şasi'de hiçbirşey yok. neden hep suzukilerin şasisi kırılıyor . bu motorlar agrasif kullanım için üretilmiş motorlar. bazı durumlarda ister istemez önü kalkıyor. diğer markalarla ön kaldıran ve şasini kıran hiç motor duymadım (suzuki hariç). ön kalkmasına bile dayanamayacakmı şasi ? ön kalkmalarda zaten ön amortisör darbeyi emiyor olmalı . bence suzuki hafif yapmak için biraz şasiden kıstıklarını tahmin ediyorum. bu arada gorkem bu olaylar türkiyede değil amerikada ve ingilterede yaşanmış olaylar. oranın yolları burası gibi değil kaymak gibi yolları var
Edy şase kırılmamış da olsa problem oluşmuş olabilir.
Bir ölçtürsen iyi olur.
Ben bu olayda yine de kullanımdan olma ihtimali üzerinde duracağım.
Çünkü burada böyle bir şeye hiç rastlamadım. Duymadım.
Hatta gönderdiğin resimler de kırılan bölge yanlış görmediysem, ön taraf.
Şimdi belli bir süratte örneğin 90-100 km hızda ve orta devirlerde ön kaldırmak için hafif öne ağırlık verip gazı kapatıp açarız.
Bu bazen gaz iyi ayarlanmazsa önün fazla gelmesine neden olabiliyor.
Bu durumda panik yapıp motoru yere vurabilme ihtimali var.
Motoru sertçe yere vurduğunda ve zaten ağırlığını da öne vermiş olduğun için ağırlığın fazla gelmesine neden olunabilir.
Süspansiyonlar yola ve gidişe göre ayarlanmamış ise darbe amortisörlerin taşıyacağı yükten daha fazla olabilir.
Bir de şasi bu yükü kaldıramazsa tabii kırılır.
Benim ki bir teori sadece.
Şasiler zayıfta olabilir.
Daha önce kaza yapılmış, şasi zarar görmüş fakat bu şekilde kullanılmaya devam edilmiş de olabilir.
Yani bir çok neden olabilir.
Olayın neden kaynaklandığına dair bir bilgi bulabilirsen bizlerle paylaş,
Biz de öğrenmiş olalım.
-
27 Şubat 2007, 19:13
#606
-
27 Şubat 2007, 19:17
#607
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
27 Şubat 2007, 20:04
#608
-
27 Şubat 2007, 21:16
#609
@patriote
Bu sert şasiler nedeniyle virajlarda hız ve zaman kaybı yaşandığından, bunu önlemek için şasinin belli noktalarını incelterek, bir nevi esneklik sağlıyorlar.
Şasi motorda en sağlam olması gereken parçadır, incelterek esneklik kazanmak istendiğini ilk defa senden duyuyorum. Şasi esnerse hesaplanan herşey şaşar çünkü esnemenin ne kadar olacağı hiçbir şekilde hesaplanamaz. Yani esneme duruma göre fazla olursa motorun dengesi bozulur. Bugün yarış motorlarında teknolojik olarak yapılmak istenen şey şasinin çok sağlam olması ama bir o kadar da hafif olması. Suzuki'deki sorun da hafifletecez diye şasiyi olması gerekenden güçsüz yapmalarından kaynaklanıyor. 2007 modellerde bu sorunu çözmüşler.
@ELINT
mehmet abi kusura bakma ben kötü birşey yaptım hemde çok kötü
Evet çok kötü birşey yapmışsın Valla dereceye girersen hiç şaşmam Ben de Fireblade adıyla 10-15 resim yolladım. Bari bana da oy verin.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
27 Şubat 2007, 21:25
#610
-
27 Şubat 2007, 21:31
#611
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
GorkeM adlı üyeden alıntı
bilginozi
Ya arkadaş kaç kere konuşuldu edildi... Ööle yok beygir sınırlamak yok gücü azaltmak olmaz o işler...
Yeni başlayacaksan Cbr125 alacaksın
Sana çok küçük geliyorsa Gt250R alacaksın
Onu da sevmedin Derby Gps 125 alacaksın
Hadi dedin yarış marış farketmez Cbf250 alacaksın
O da olmaz diyorsan sen zaten bizi dinleme 600'lüğünü al gerisine biz karışmayız.
Sevgili Görkem sorumu cevapladığım için sana teşekkür ederim ancak uslubun hiç hoş değil bu konuda seni uyarmak isterim. Kimse seni sorumu cevaplaman için zorlamıyor tamamen senin özgür iradendir ama cevaplayacaksan da daha saygın ve seviyeli bir uslup kullanman sevindirici olur bak burda herkes belli yaşa, olgunluğa ve kariyere ulaşmış insanlar eminin sende öylesindir. Bu ortama bu uslup yakışmadı.
Saygılar.
-
27 Şubat 2007, 23:13
#612
@ edy
koydugun resimlerden bir tanesi egzosundan anladıgım kadarıyla 2005-2006 SRAD1000
2007 modellerde bu sorunu çözmüşler.
2007 herhangi bir srad alıp düşmek lazım (750'yi de getirmemişler bu sene)
@ bilginozi,
yazdıklarından anladıgım kadarıyla ilgilendigin konu hakkında yeterince araştırma yapmamışsın. eger yeterince araştırma yaptıysan ve kendini eksik hissediyorsan sormak istedigin herşeyi sorabilirsin.
japonlardan test motoru olarak gsr600'den başka test motoru var mı?
bir ara bir dergide 1000rr'ın test motoru olarak test edildigini okumuştum.
BMW'de bütün modellerin test motoru var.
Piaggio'da da yanılmıyorsam bütün modellerin test motoru var.
tabi yüksek güçteki makinaları öyle herkese vermiyorlar. yeterli tecrübe arıyorlar ki öyle olması da lazım. onu da belirteyim.
bmw fiyatının yüksek olmasından dolayı hiçbir zaman aklımda değildi fakat test ettikten sonra fiyatına ragmen bmw aklıma girdi.
şu anda büyük hacimli touring bir makina alacak olsam kesinlikle BMW alırım. japonların varsa test motorları onları da test edelim ona göre konuşalım. yanlış mı düşünüyorum...
-
27 Şubat 2007, 23:52
#613
boy adlı üyeden alıntı
@patriote
Şasi motorda en sağlam olması gereken parçadır, incelterek esneklik kazanmak istendiğini ilk defa senden duyuyorum. Şasi esnerse hesaplanan herşey şaşar çünkü esnemenin ne kadar olacağı hiçbir şekilde hesaplanamaz. Yani esneme duruma göre fazla olursa motorun dengesi bozulur. Bugün yarış motorlarında teknolojik olarak yapılmak istenen şey şasinin çok sağlam olması ama bir o kadar da hafif olması. Suzuki'deki sorun da hafifletecez diye şasiyi olması gerekenden güçsüz yapmalarından kaynaklanıyor. 2007 modellerde bu sorunu çözmüşler.
Boy bende senin dediğinden bir şey anlamadım.
Pistlerde başımızın en belada olduğu motorlar aşırı dengeli motorlardır.
Suzukinin pistlerde ki başarısızlığının en büyük nedenlerinden bir tanesi de bana göre budur.
Yani diğer motorlara göre fazla dengeli olması...
Motorda denge arttıkça özellikle virajlarda pilotaj zorlaşır.
Bu yarış motoru için çok istenmeyen bir karakterdir.
Ama yolda dersen o başka.
Ama bu motorlar pistlerde yarışmak için kullanılıyor.
Suzukinin şasiyi hafifletecez diye ince yapma gibi bir sorunu yok.
Edy'nin bahsettiği gibi bir şikayeti ilk defa duydum.
Benim bahsettiğim olayı yanlış anlamışsın.
Benim bahsettiğim olay şasi rijitliği diye bildiğim ve dilimize esneme olarak çevirdiğim olay.
Son yıllarda bütün SS şasileri bu şekilde yapılıyor.
MotoGp'de tespit edilen şasi esneme noktaları inceltilerek, motorun virajlarda yatık vaziyette darbe aldığında burulması sağlanıyor.
Bu burulma yolu ve motosikletin kabiliyetlerini, sürücünün daha iyi hissetmesini sağlıyor.
Olayın çok detaylı teknik açıklamasını yapacak bilgiye sahip değilim.
Ama küçük bir araştırma yapacağım.
Bir şeyler bulursam buraya eklerim...
-
28 Şubat 2007, 00:46
#614
bilginozi adlı üyeden alıntı
Sevgili Görkem sorumu cevapladığım için sana teşekkür ederim ancak uslubun hiç hoş değil bu konuda seni uyarmak isterim. Kimse seni sorumu cevaplaman için zorlamıyor tamamen senin özgür iradendir ama cevaplayacaksan da daha saygın ve seviyeli bir uslup kullanman sevindirici olur bak burda herkes belli yaşa, olgunluğa ve kariyere ulaşmış insanlar eminin sende öylesindir. Bu ortama bu uslup yakışmadı.
Saygılar.
Kusura bakma ama bu konu defalarca tartışıldığı için artık detaylı açıklama yapmıyor yapmak istemiyor kimse. Ben sert konuşmak istemedim sadece kısaca anlattım Mesela bizden bir arkadaş daha cbr125'den 600F'e geçmek istemişti... onun yazılarını aratırsan sana yardımcı olacaktır.
-
28 Şubat 2007, 04:34
#615
Selam arkadaslar yeni okuyorum formu edy'ye gecmis olsun. Anladigim kadariyla kisinda motorlara biniyorsunuz bulusma yapildigi zaman mutlaka gelip tanismak isterim. sevigler saygilar.
-
28 Şubat 2007, 10:45
#616
Motor camiasındaki yerleşmiş şehir efsanelerini ne yapsak ne etsek kıramayız. Suzuki'nin şasesi kolay kırılır da bu efsanelerden birisidir bana kalırsa.
edy arkadaşım bu resimler 2006 model bi R1 e ait. Motorun önünü hava dikmesi sonucunda geriye doğru devrilip kaza yapmış. Başka bi forumdan arkadaşın çektiği resimler. Şasesinin nasıl kırıldığı çok açık biçimde belli oluyor.
[I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]
-
28 Şubat 2007, 14:06
#617
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
GorkeM adlı üyeden alıntı
Kusura bakma ama bu konu defalarca tartışıldığı için artık detaylı açıklama yapmıyor yapmak istemiyor kimse. Ben sert konuşmak istemedim sadece kısaca anlattım
Mesela bizden bir arkadaş daha cbr125'den 600F'e geçmek istemişti... onun yazılarını aratırsan sana yardımcı olacaktır.
Ok. çok sağol (yirmibeşkarakter)
-
28 Şubat 2007, 14:17
#618
@ Arthas,
yalnız bir fark var. suzukide şasi kopuyor yamahada ise çatlamış
şaka bir yana bu şasi olaylarını çok merak eden varsa gitsin bir sigorta şirketinden hangi aracın hangi kazalarda nasıl hasarlar aldıklarına baksınlar.
bakalım şaseden hasar alan % olarak hangi marka çıkacak.
-
28 Şubat 2007, 14:52
#619
bu söylenti sadece türkiyede değil bütün dünyada, bende bu konu hakkında birşey bilmiyordum ama nemrut bahsetti bende biraz yurt dışındaki forumları inceledim ve suzukilerin şasinin zayıf olduğuna inandım. bir sürü örneği var eğer internette araştırırsanız. şasi'si kırık olanların çoğu suzuki. bende kaza yapmış birr R1 resmi var .bunu suzuki yapsaydı ortadan ikiye bölünürdü diye düşünüyorum.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.
-
28 Şubat 2007, 15:52
#620
Ben suzuki'nin şasesi asla kırılmaz demiyorum yanlış anlaşılmasın. 4 japon markasında da bu tarz şeylerin olabiliceğini göstermek için bu resimleri koydum.
[I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler