MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
15 Şubat 2007, 20:44
#561
edy adlı üyeden alıntı
boy süpersin, patriote bu açıklamayla fransada grenaj imalatına başlar. bu tarz işler avrupada çok para kazandırıyor. bende bişey danışmak istiyorum. motorun jantlarını avrupada krom rengi yapan yerler var. istanbulda varmı acaba bildiğiniz yerler. eğer varsa jantları parlatmak istiyorum çok güzel duruyor motorda. boy senın motorda siyah parlak jant onada çok yakışır.
evet var..krom kaplama denılen bir işlem var ama biraz pahalı cunkı ben bır keresınde sanzıman parçası olan bır mili krom kaplama yaptırmıştık baya pahalıydı.ama tam krom yanı ısıya,yüke felan dayanıklı krom..benım tahmınımce krom kaplamalar mutlaka derecelidir..nerde bulurum dersen sanayide..dişli imalatı yapanlar felan ..bu arada aranızdakı konuya gırmış oldum kusuruma bakmayın ...
Başkalarının kusurlarından bahsetmek istediğin vakit, kendi kusurlarını hatırla. O zaman başkalarının kusurlarıyla alakadar olmaya hakkın olmadığını hatırlarsın.
Reklamlar
-
15 Şubat 2007, 21:01
#562
-
16 Şubat 2007, 03:03
#563
boy adlı üyeden alıntı
@patriote
Yanlış anlaşılma olmuş, ben polyester kullanmıyorum, epoxy kullanıyorum. Yurtdışında da epoxy kullanılıyor reçine olarak. Cam elyafı (fiber), carbon veya carbon-kevlar elyaf kullanabiliyorsun epoxy ile. Kalıpları da grenajı döktüğün aynı malzemeden yapabilirsin. Kalıbını çıkartacağın parçanın üzerine PVA (polivinil alkol) kalıp ayırıcı sürüyorsun, bu sayede orjinal parçaya zarar gelmiyor. Çok ince bir şeffaf film tabakası oluşuyor. Bunun üzerine elyaf ve epoxy döşüyorsun. Kalıbın kalın olması, esnememesi gerekiyor. Biz kalıp uzun süre dayanabilsin diye epoxy içine metal tozu da katıyoruz biraz. Aşınmalara ve kırılmalara karşı bayağı faydası oluyor. Sizin oralarda bu tip malzemeleri bulman çok daha kolay. Şimdiye kadar kullandığım West, SP ve Hannsmann (eski adı Ciba-Geigy) epoxy markaları var. Elyaf tamamen yapacağın malzemenin ne kalınlıkta olması gerektiğine göre değişiyor. Elyafın çok çeşidi var, genelde gr/m2 cinsinden ayrım ediliyor. Kendin yapabilirsen piyasada satılan aynı kalitedeki bir grenajın 1/4 fiyatına mal edebilirsin.
İş malzemeye kalsın.
Malzeme neredeyse bedava.
Bir deneyeceğim.
Eğer becerebilirsem benden çok dua alırsın haberin olsun.
Düşüp motorun bir yerlerini kıracaz diye ödümüz kopuyor.
Senin yöntemi becerebilirsem bayağı avantajım olur.
Bir soru daha vida deliklerini nasıl açıyorsun????
Oynarken yaptığımız işi bozmayalım.
-
16 Şubat 2007, 03:34
#564
ooo çok güzel ya konuları zevkle okuyorum çok faydalı bilgiler yazılmış
Bir sesimi soluğumu duyun dedim ..
Hadi bilgilendirilmeye devam vida delikleri nasıl açılıyordu Mehmet Abi
@patriote sen fazla para kazanacakmışsın gibime geliyoo
[B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]
-
16 Şubat 2007, 19:41
#565
@edy
boy süpersin, patriote bu açıklamayla fransada grenaj imalatına başlar. bu tarz işler avrupada çok para kazandırıyor.
Aslına bakarsan burada da yapılır bu işler. Doğru düzgün uğraşan yok bu işlerle burada. Polyester kullanıyorlar.
@patriote
Eğer becerebilirsem benden çok dua alırsın haberin olsun.
Bu konuda her türlü yardımı yaparım. Sen istediğin şeyi sorabilirsin. Maksat faydamız dokunsun, kendi işimizi kendimiz yapalım. Şu anda benim kullandığım teknikler ve malzeme yurtdışında hazır satılan carbon yarış grenajları ile birebir aynı. İşçilik kalitesi de tamamen kişiye bağlı birşey. Tabi bu işlerle uğraşabileceğin uygun bir çalışma odası veya garaj da varsa yeme de yanında yat, üretim yapıp zengin bile olursun.
Bir soru daha vida deliklerini nasıl açıyorsun????
Grenajı vida ile tutturmuyorsun, o yüzden matkap ile delik açsan yeterli. Zaten orjinal grenajda da vida kullanılmaz. Kalıptan parçayı döktükten sonra zaten bağlantı yerleri belli. Oraları matkap ile doğru genişlikte delebilirsin. Grenajları birbirine tutturmaya yarayan metal parçalar var ama çok pahalı, genelde parası olan yarış takımları kullanıyorlar.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
16 Şubat 2007, 20:23
#566
@ edy
ben bir kaç tane jantını parlattıran gördüm (krom mu polisaj mı bilemeyecegim) jantları öyle ışıl ışıl parlamıyordu. böyle daha soluk parlıyordu.
siyah krom beyaz krom gibi bir şey değil bahsettigim. sanki o parlatılan kısmı yaglı bezle silmişssin gibiydi.
-
16 Şubat 2007, 20:27
#567
boy adlı üyeden alıntı
Aslına bakarsan burada da yapılır bu işler. Doğru düzgün uğraşan yok bu işlerle burada. Polyester kullanıyorlar.
Herkes ucuza kaçma derdinde... Adam kalitesinde değil ki işin , ne kadar ucuz o kadar iyi... Millet de anlamıyor zaten... Piyasa ölü durumda olduğundan dolayı özel çalışmalar ne yazıkki hakettiği yerini bulamıyor ülkemizde...
boy adlı üyeden alıntı
Bu konuda her türlü yardımı yaparım. Sen istediğin şeyi sorabilirsin. Maksat faydamız dokunsun, kendi işimizi kendimiz yapalım. Şu anda benim kullandığım teknikler ve malzeme yurtdışında hazır satılan carbon yarış grenajları ile birebir aynı. İşçilik kalitesi de tamamen kişiye bağlı birşey. Tabi bu işlerle uğraşabileceğin uygun bir çalışma odası veya garaj da varsa yeme de yanında yat, üretim yapıp zengin bile olursun.
.
Teknikler ve malzeme süper bizzat inceledim... Fakat bir de gerçekten profesyonel anlamda çıkartılmış kalıplar olsa...
Bu krom jant meselesine gelince , parlatmayla marlatmayla olacağını hiç sanmıyorum bu işerin , kaplama olsa bile 2 günde mahfolur o jantlar... Avrupada gördüğünüz o parlak jantların çoğu (hangi malzemeden dökülüyor tam bilmiyorum fakat) o şekilde dökülüyor.
-
16 Şubat 2007, 21:16
#568
@GorkeM
Teknikler ve malzeme süper bizzat inceledim... Fakat bir de gerçekten profesyonel anlamda çıkartılmış kalıplar olsa...
Senin gördüğün kalıplar polyesterden yapılmış kalıplardı. Birinden ödünç aldım onları ben. Bu işi ciddi şekilde yapacağım zaman kalıpları da kendim yapacağım. Bizim eskiden yaptığımız kalıpları görsen uçarsın.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
17 Şubat 2007, 01:28
#569
Sinyalleri değiştirdim!
Evet madem gündemde modifikasyon var,bi tane de benden!! ÖN Sinyallerimi değiştirdim. Aslında zorunluluk oldu çünkü orjinal sinyale servis 145ytl derken, çıkma olanı 60 75 ytl ye satmaya çalışıyorlar. Ben ebay'den sipariş ettim (RAYJAYnickli arkadaş sağolsun) çifti 60YTL. kendim montajını yaptım ve grenajda herhangi bir delik- yapıştırma yapmadım(istenildiğinde orjinal sinyal takılabilir). Bu sinyaller çoğu motorsiklete uygulanabilir. Çok olumlu tepkiler aldım ama sizlerin yorumu herkesten önemli arkadaşlar...
Bir mum diger bir mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez
-
17 Şubat 2007, 01:44
#570
Güzel olmuş güle güle kullan...
Fakat ben ledli olanlarından seviyorum burada birkaç motorda takıldığını gördüm...
Bu arada şu E-Bay konusunda bilgi alabilir miyim? Yakında şu seti getirtmek istiyorum da:
http://cgi.ebay.com/Honda-CBR-125-ma...QQcmdZViewItem
-
17 Şubat 2007, 04:16
#571
GorkeM adlı üyeden alıntı
Görkem Ebay burada iki tür hizmet veriyor.
Profesyonel ve kişisel.
Ne demek bu?
Yani Ebay'da profesyonel satıcılar da satış yapabiliyor kişisel satıcılar da.
Güvenilirlik konusu EBAY ile alakalı bir konu değil. Sadece aracılık yapıyor.
Yani arttırmaya girip aldığın bir malı, sahibi vermiyorum kardeşim diyebilir.
Fakat alışveriş bildiğim kadarı ile site üzerinden yapılabiliyor ve bu konuda güvenilir bir site.
Senin baktığın parça profesyonel satıcıdan fakat teslimat hakkında bir şey göremedim. İyi incele derim....
-
17 Şubat 2007, 04:22
#572
Evet zaten E-Bay 3. planda şimdilik. Ilk olarak Malossi malzemelerini getiren Korlas la görüşeceğim , o olmazsa Malossi ile bizzat iletişime geçeceğim , o da olmadı E-Bay.
-
17 Şubat 2007, 04:56
#573
Bir şey daha
İçimde kalmasın bir şey daha söyleyeyim.
Madem motor ufak gelmeye başladı. Modifikasyon yerine makinayı büyütsen diyorum.
Tabii maddi imkan varsa.
yazılarından anladığım kadarıyla (genellikle yanılmam) sende o olgunluğu görüyorum.
Motor üzerinde modifikasyonlar genellikle iyi sonuç vermez.
Yeni parçaların bozduğu diğer parçalar nedeniyle yeni bir motor parası vermeyesin?
-
17 Şubat 2007, 15:15
#574
-
18 Şubat 2007, 04:08
#575
-
18 Şubat 2007, 19:56
#576
bu helmet marka kasklar nasıl acaba kalıte olarak..
Başkalarının kusurlarından bahsetmek istediğin vakit, kendi kusurlarını hatırla. O zaman başkalarının kusurlarıyla alakadar olmaya hakkın olmadığını hatırlarsın.
-
18 Şubat 2007, 20:14
#577
kozalak adlı üyeden alıntı
bu helmet marka kasklar nasıl acaba kalıte olarak..
helmet kask demek. yani kaskın markası degill
-
19 Şubat 2007, 15:11
#578
Başkalarının kusurlarından bahsetmek istediğin vakit, kendi kusurlarını hatırla. O zaman başkalarının kusurlarıyla alakadar olmaya hakkın olmadığını hatırlarsın.
-
20 Şubat 2007, 00:33
#579
HAHAHAHAHAHAHAHA
-
22 Şubat 2007, 01:15
#580
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)
Bu Konudaki Etiketler