600f icin bana da lazim ama grenaj delme zorunlulugu var galiba,
bi de hangi marka iyisi bunun
600f icin bana da lazim ama grenaj delme zorunlulugu var galiba,
bi de hangi marka iyisi bunun
[COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]
@racer25
Arkadaşım ben motosiklet konusunda hiçbir zaman boş konuşmam, birşeyi uzun uzun anlatmışsam mutlaka bir gerçeklik payı vardır. Koruması ispatlı ne demek? Motosiklette kim neyi ispatlamış, kim neyin garantisini vermiş bugüne kadar? Parçanın amacı belli ve neyi ne kadar koruduğu da ortada. Takoz süratli giderken motorun hiçbir yerini korumaz, süratli düşme anında takoz yere değdiğinde motoru zıplatarak olmayacak hasarlar verebiliyor, şasiyi eğebiliyor, takozsuz düşüşte değmeyecek yerlerin değmesine neden olabiliyor. Ancak düşük süratlerde veya motorun dururken yan düşmelerde grenajı olabilecek ciddi hasarlardan koruyor. Zaten takozun yapıldığı malzeme çok sert değil, sürtünmeden eriyerek sert darbeleri abzorbe ediyor. Ben takoz takmayın demedim, taktığınızda motora birşey olmaz düşüncesinin yanlış olduğunu söyledim. Bazı durumlarda faydalı, bazı durumlarda da aksine zararlı olabiliyor.Boy o boktan dediğin parçaların koruması ispatlı dememe gerek yok sanırım
Murat arkadaşımız virajda düştüğünde sanıyorsam hızı 50 km/h gibi birşeydi. Bakın bakalım takoz korumuş mu korumamış mı... Bütün resimleri koymuyorum ama grenaj olarak zarar görmeyen yer yok. Kafa grenajı, yan grenajlar, kuyruk grenajı, sinyaller, aynalar, arka fren çubuğu, stop lambası, v.s... Tüm parçalar kaskodan değişti. Eee ne anladım ben şimdi takozdan?
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Şu topic'deki tag'ları (etiketler) değiştirsek diyorum ... Gözüme çarptı da bayağı saçma olmuşlar:
bal, bilgi, buluma, fan, kullanclar, lar, paylam, sper, sport
Arkadaşlar motorsiklet lastiği satan büyük firmaların bir arada bulunduğu bir yer biliyor musunuz Istanbulda? Benim Duro lastiklikten çıktı değiştirmem gerekiyor... Ama bir kaç firmaya gidip 130'luk %100 street veya %50 touring lastiklerine bakmam gerekiyor... Çoğunda da arka olarak yok ne yazıkki...
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
@GorkeM
Görkem sana birşey soracağım...Ama bir kaç firmaya gidip 130'luk %100 street veya %50 touring lastiklerine bakmam gerekiyor...
CBR125R'ın orjinal lastik ebatları ön 80, arka 100 dür. Sen neden 130'luk lastik takmayı düşünüyorsun? Bu seçimi bilinçli mi yapıyorsun yoksa sen de diğer bilgisizler gibi motorun sadece görüntüsünü beğenmeyip lastik ebadını değiştirenlerdensin? CBR Cup yarışlarında bile orjinal ebat lastikler kullanılıyor. Lastik ebatları birçok hesaba göre belirlenir. Daha iyi yatıyorum diyeceksen hiç deme, lastik kalınlığının yatış açısıyla bir ilgisi yok.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Ben o kadar performans meraklısı değilim Boy... Yatış açısıyla alakası olmadığını biliyorum tamamen görüntüsel =) 100'lük tekerin görüntüsü içime sinmedi hiç.
Zaten şu an üzerinde 120'lik Duro var...
Evet bunu bilinçli yapıyorum , motordan neler götüreceğini iyi biliyorum , fakat bazı şeyleri kazanırken bazı şeylerden feda etmek gerekiyor... Ben görünüş kazanırken performans feda ediyorum... Bu da çok fazla fark yaratmıyor , test ettim onayladım
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
@GorkeM
Bu değişikliği görüntü açısından, motorun dengesini bozduğunu bile bile yapmak bence pek bilinçli bir davranış değil. Fedakarlık ettiğin motorun performansının düşmesi değil, virajlarda yatarken kendini tehlikeye sokmak oluyor. Sürtünme arttığından ve motor zaten güçsüz olduğundan maksimum hız da düşüyor olabilir ama en önemlisi motorun dengesi.Evet bunu bilinçli yapıyorum , motordan neler götüreceğini iyi biliyorum , fakat bazı şeyleri kazanırken bazı şeylerden feda etmek gerekiyor... Ben görünüş kazanırken performans feda ediyorum... Bu da çok fazla fark yaratmıyor , test ettim onayladım
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
cbrdan bagımsız olarak soruyorum bu soruyu
daha kalın lastık=daha ıyı yol tutusu degılmıdır?
(sorgulama anlamında da degıl bu soru:D)
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
@praetorian
Motosiklet lastikleri araba lastiklerinden çok farklıdır. Araba lastiği gibi lastiğin yere değdiği kesit kalın değil ovaldir. Her motora uyacak optimum lastik fabrika tarafından belirlenir ve her durumda önerilen lastik ebadı budur. Farklı amaçlar için geçerli değil bu söylediğim. Eğer drag yapacaksanız, bu durumda motorun virajdaki davranışı önemli değildir, asfalta daha iyi yapışması önemli olduğundan drag yarışlarında daha kalın lastik tercih edilir. Ancak virajda normalden kalın lastik takarsanız, motorun virajdaki davranışı genelde olumsuz yönde değişir. Mesela 600cc Supersportlara 180 lik, 1000cc Superbikelara 190 lık lastik takılır. Bu standarttır. Eğer daha kalın lastik, daha iyi yol tutuş demek olsaydı zaten yarışlarda daha kalın lastik kullanırlardı.daha kalın lastık=daha ıyı yol tutusu degılmıdır?
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
tamamdır
teşekkürler..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
[QUOTE=boy;558838]@racer25
Murat arkadaşımız virajda düştüğünde sanıyorsam hızı 50 km/h gibi birşeydi. Bakın bakalım takoz korumuş mu korumamış mı... Bütün resimleri koymuyorum ama grenaj olarak zarar görmeyen yer yok. Kafa grenajı, yan grenajlar, kuyruk grenajı, sinyaller, aynalar, arka fren çubuğu, stop lambası, v.s... Tüm parçalar kaskodan değişti. Eee ne anladım ben şimdi takozdan?
QUOTE]
Takoz %100 korur bende demedim,ama bak saydıkların arasında blok veya kapak yok zaten takoz sizi maddi zarardan korumaz,motorun mekanik aksamına gelebilecek zararları minumuma indirir.İspat derken de yarışçı arkadaşlarımın hepsi pistte kullanıyor tabii ki döküm grenajla ayrıca ben de düşen arkadaşlarım da çok yararını gördük,önceki motorumda grenajları elime almıştım ama blokta ve kapakta tek çizik yoktu ve düştüğüm sürat bahsettiğinin 2 katıydı.Ninja ile kaza yaptı diye bahsettiğim arkadaşımda virajda ön fren asılıyor ve motoru yatırıyor,motor yaklaşık yerde 35-40metre kadar sürüklenip park eden bir aracın altına giriyor dediğin doğru kafa grenajından kuyruğa kadar hasar var ama yine şasi de ve blokta nokta zarar yok.
Sonuç olarak maddi zararı yok eder diye bir şey kim söylese yalan olur fakat bloğu koruduğu kesin en azından kendimden biliyorum gözlerimle gördüm ve yaşadım daha ne diyim.Motosiklet hakkında kesin yargı yapmak doğru olmaz mesela direksiyon amortisörü de çırpmayı her zaman engellemiyor minumum düzeye indiriyor,tek tekerden sonra gidonu azıcık yan koydunmu istediği kadar sert ayarda olsun bak nasıl çırpıyor,bende yaşamış olduğum deneyimleri sizlerle paylaşıyorum takoz örneğide bunlardan biri sadece.
Boy senin verdiğin örneklerde yalan demiyorum doğrudur onlarda senin deneyimlerin.
boy ve race, ben ikinizin söylediklerinede katılıyorum. ikinizinde haklı olduğu noktalar var. motorla düşüp sürüklenirseniz takoz yararlı, kapaklar kırılmıyor ve yolda kalmıyorsunuz. ayağın motorla asfalt arasında kalmıyor . yüksek hızda düşerseniz takoz yüzünden motor takla atabilir. ama zaten yüksek hızda düştünğünüz zaman motor pek umrunuzda olmuyor, yaşadığınıza seviniyorsunuz. düşük hızda veya olduğu yerde birisi düşürürse insan çok üzülüyor. ben takılmasında yarar olduğunu düşünüyorum.
If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.
Arkadaşlar, takozun avantajı ve dezavantajı ortada. Ancak bir kısım avantajlı tarafına diğerleri de olumsuz tarafına takılıyor. bence ikinizin söylediğinde de doğruluk payı var. Takoz belli bir hıza kadar darbeleri kompanse eder düşük süratlerde hasarı azaltır (düşme şekline bağlı olarak) ama yüksek hızlı düşmelerde zıplama yaparsa herhalde hasar 2 katına çıkar. Neyse cok biliyomuş gibi konuşmayayım ama sehiriçi trafikte geçirdigim kazada işe yaradı işte..(<50km)
Bir mum diger bir mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez
Bence Takoz sadece motor dururken veya 20-30 km/h süratlere kadar motorun grenajını koruyabilir. Hatta hareket halinde düşük hızlarda bile %100 korumaz. Tek noktadan destekle nasıl bir koruma beklenebilir ki ?
Erkan TURKKAN
Yamaha XJR 1200 Cafe
MANİSA
racer25, aynı şeyi diyoruz zaten. Yan düşmelerde genelde motorun mekanik aksamına birşey olmaz. Takoz debriyaj kapağına gelecek darbeyi engeller diyorsun ama 1000RR debriyaj kapağı 150 YTL ama takoz nedeniyle grenajlara gelebilecek tehlike 2500-4000 YTL tutuyor. Grenaj fiyatına bloğa gelebilecek her türlü hasaarı karşılarsın, hatta motoru bile yenilersin. Neyse sözü uzatmaya gerek yok, avantajını ve dezavantajını söyledim.
Direksiyon amortisörü de tehlikeyi %100 yok eder diye birşey yok. Tabi ki bazı durumlarda yetersiz kaldığı durumlar olur ama amortisör takmanın dezavantajı yoktur. Takılırsa her durumda avantajı olur. Tek tekerde olsun, bozuk zeminde olsun, ani akselerasyonlarda olsun amortisörlü ve amortisörsüz motorun farkı bariz ortada. Ben zaten 600cc ve üzeri tüm yarış motorlarında olması gerektiğini düşünüyorum.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Çok doğru amortisör tehlikeyi yok eder diye bir şey yok ama dezavantajı da yok hatta can kurtaran çok olayı oluyor,daha bu gün bunlara bir yenisi eklendi;
İzmir den çeşmeye otobana çıktık haliyle biraz yaramazlık yapalım dedik 600rr lı bir arkadaşım ve ben trafiğinde seyrek olmasından faydalanarak ufaktan gazladık,lodos fırtınası uyarısı vardı meteor.gov.tr de fakat ben bu kadar kuvvetli olacağını düşünmemiştim,özellikle yüksek sürat de girince işin içine rüzgar iyice etkili oluyor.Herneyse 270 civarı bir süratte gidiyordum ve şerit çizgileri üzerine denk geldim,okadar rüzgar vardı ki hafif virajda da olmam dolayısıyla rüzgar esen tarafa geçmeliydim fakat o an geçemedim ve şerit üstünde kaldım,bahsettiğim süratte çırpma başladı soğukkanlı olmaya çalıştım, refleks olarak ne yaptığımı da hatırlamıyorum ama tek bildiğim amortisörüm çırpmayı absorbe etti veya çok büyük derecede bana yardımcı oldu.
[B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]
tek teker agi nick'li arkadaş yanlış bir şey yazmış. başlıgı takip edenler böyle bir şeyin olmayacagını bilirler. lütfen daha fazla uzatıp da başlıgı şişirmeyelim.
faydalı bilgiler bulunsun başlıkta.
O halde benim açımdan çözüm şudur... Ne yapalım yani takoz takmayıp yüksek hızda hasarın 2 katına çıkmasını önleyerek diğer kazalarda grenajı mı çizdirelim , yoksa takoz takarak yüksek hızda motoru ve kendimizi tehlikeye mi atalım...
O zaman benim kendimce önerim , düşük hızda koruyacak , ve yüksek hızda motoru zıplatmayacak maddede , yumuşak olmayan takozlardan kullanmaktır... Lastiğin elastikliği ne kadar artarsa , zıplama potansiyeli artar... O halde takoz takacağız , fakat maddesine dikkat edeceğiz...
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Takoz takmanın insan hayatına parasal durum dışında hiçbir zararı yok,aksine kimi durumlarda motorla beraber sürüklenmeni bile engelleyebilir(şimdiden itiraz edicek arkadaşlara bu durumun çok düşük bir olasılık olduğunu belirteyimde yani virajda yan yatırdınmı çok ta güzel beraber sürükleniyorsun sevgili motorunla, sadece belli bir andan sonra sen yavaşlamaya daha erken başladığın için o seni terk ediyor Neyse şaka biryana takozun artısı eksisi belli yeterince açıklandı fakat bu durumun sizin can güvenliğinizle hiçbir alakası yok arkadaşlar.
ya bılemıyorum bu soruyu bu topıkte sormek ne kadar dogru olur. nisan ayında hyosung gt 650 r almayı dusunuyorum. uzun suredır takıp edıyorum ve arasyırıyorum bu motoru ama tam olarak istedigim cevapları bulamadım. simdi sorum ss cilere olacak. cevrenızde bu motosikletten kulllanan varmı deneme sansınız oldumu son hız nedir ve buna benzer sorular..birde istanbulda bır galerıcının gt 650 r ı gosterıs amaclı olarak turbo taktıgını performans egzos taktıgını ve orjınal arka tekerlegınden daha genıs bır arka tekerlek kulandıgını bunların sonucundada 295 km hıza cıktıgını duydum. bu degısımler sonucunda boyle bir sey mumkun olurmu bilgilerıınızı paylasırsanız sevınırım
jawa 350 style
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)