dönüşte otobana girince ben ve bir arkadaş ayrıldık. başka bir arkadaşla buluşmaya gittik bostancıya.
If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.
@kozalak
Başladı yine geyik muhabbetiarkadaşlar 600rr ın full depoyla kaç kılometre yapar bılen varmıı acepp
Arkadaşım altında 600RR var, neden soruyorsun ki. Ayrıca bu konuda forumda arama yapsan dünya kadar başlık bulabilirsin.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
ben de varim inceden katiliyim mi muhabbetinize
[COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]
.. ..
dergide okuduğum, faydalı olacağına inandığım bir yazıyı yazayım dedim. umarım faydalı olur. bir çok sürücünün deneyimsiz olduğu virajlar hakkında bir yazı.
Viraj kazaları Tipleri
1. Panikleme, motosikleti kaldırma ve düz gidiş.
2.Panikleme, frenlere asılma, ön tekerleği kilitleme ve düşüş
3.Fazla hız, açıktan dönüş ve kenarlara yada karşıdan gelen arabaya çarpma.
4.Dönüşe başlama ancak fazla hız, yatış yada fren kombinasyonuyla düşüş.
sağ virajlar sol virajlara karşı
2004 kasım ayında yayınlana ulaştırma bakanlığı'nın detaylı motosiklet kazaları araştırması'na göre; yaşanan kazaların %15'inden fazlası bir virajda kontrolun kaybedilmesiyle gerçekleşmiş. sağ virajların oranı %7,1 iken sol virajlarınki %5,4 olmuş. her iki tipte de dönüş sorunları aynı olsa da sağ virajların oranlarının yüksek olmasının sebebi karşıdan gelen araçların, bariyerlerden daha çok hasar vermesi.
''suçlayacak bizden başka kimse yok''
yine aynı rapora göre ''neredeyse her olay motosikletlinin hatasından kaynaklanıyor.'' paul jones 20 yıldır motosiklet kullanıyor ve görevi ölümlü veya ağır yaralanmalı trafik kazalarını incelemek.
'' bu konu yanlış anlaşılıyor. motosiklet sürücüleri arasında, bu tür kazaların çoğunun araba sürücüleri, bozuk yol yüzeyi veya yeni sürücülerden kaynaklandığı yönünde yaygın bir görüş var. Doğrusu şu ki ağır yaralanmaların çoğunda, ölümlü kazaların ise büyük bir çoğunluğu sürücüler hatalı.'' diyor.
''viraj kazaları can yakıyor''
Rapora göre; viraj kazaları ayrı bir grup oluşturuyor çünkü toplam kaza istatiklerinin iki katından daha fazla sürücü veya yolcu ölümüne ve bir buçuk katı kadar ağr yaralanmaya sebeb olur.
''Tecrübesiz sürücüler savunmasız''
Rapor, tecrübesiz sürücülerin viraj kazalarına karşı zayıflığınada işaret ediyor. uzmanlar tarafından , bu tür kazalar yapan sürücüler , genele oranla yaklaşık üç kat daha 'tecrübesiz' oldukları söyleniyor. ''bu genellikle, araştırma bir polis memuru tarafından yapıldığında ve rapora tecrübesizliğin bir faktör olduğu notu düşüldüğünde gerçekleşiyor'' deniyor.
viraj aşamaları
1.aşama --
(yaklaşma)
virajın keskinliğine yoldaki işaretler ve etraftaki bariyerleri kullanarak hesapla. sağ virajlar için sola yanaşmak(ve tam tersi) görüş açısını artırmana yardımcı olur.
Burdaki hatalar;
tecrübesiz sürücüler virajı okumayı ve yeterince erken yavaşlamayı başaramazken, daha tecrübeliler viraja fazla hızlı girmeye çalışarak tehlike yaşarlar.
2.aşama
(viraja giriş)
yolda doğru pozisyonu almak, görüşü artırmakla karşıdan gelecek araca hata payı bırakmakarasında iyi bir denge sağlamalıdır.
buradaki hatalar;
viraj keskinliğini yanlış değerlendirmiş tecrübesiz sürücüler, dönüşte yüz yüze geldiklerinde panikleme. o zaman ya frene asılır, bir tekerleği kilitler veya motoru yatırıp dönmeye korktuklarından dosdoğru ileri giderler. bu , özellikle sağ virajlarda yaşanan bir durumdur. tecrübeli sürücüler, fazla hızlı gittiklerini hissetseler dahi dönmeyi denerler.
3. aşama
(viraj içi)
içgüdülerine hakim olmak ve çıkışı görmeden viraj içine dalmamaktan başka, hafif gaz vererek hızı sabitlemek ve ağırlığı arka tekerleğe aktarmaktan başka yapılması gereken iş yok.
burada yapılan hatalar;
Daha azdır, ancak tecrübesiz sürücüler daralan viraja ya da bir araçla karşılaştıklarında frene basarlar. daha hızlı viraj dönen çok tecrübeliler burada tehlike yaşayabilir. viraja geniş almak ya da düşmek muhtemel sonuçlardır.
4. aşama
(çıkış)
ileride açık bir görüşle bayaz cizgilerden uzaklaşıp güvenle virajdan çıkabilirsiniz.
buradaki hatalar;
seyrektir. yavaş gir, hızlı çık prensibinin işlerliği de bundandır. arka lastik kaymaları veya highside.
''Çoğu sürücü kurtulabilirdi''
kaza araştırmacısı Gray Baldwin'e göre; viraj kazaları, motosikletin virajı dönebileceği hızların çok altında hızlarda gerçekleşiyor.
Deneyimli sürücüler daha az kaza yapıyor, ancak yüksek özgüvenleri genellikle kazalarının daha yüksek süratte gerçekleşmesine sebep olur.
'''motor on dergisinden alıntıdır'''
If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.
Merhaba arkadaşlar gezileri genelde hangi gün yapıyorsunuz herkezin aksine benim tatil günüm Ctesi
lastık farkı motordan motora değişir her motorda uygulanmaz racınglerde asvalta tutunsun diye lastık hafıften yakılır ben hayabusada tek tekeri engellemek için lastıklerı ısıtıyorum ama nafile gücün esiri oluyorum
İstanbul anadolu yakasındaki arkadaşlar, honda ve suzuki bakımları için hangi servisleri tavsiye edersiniz? Servisler arasında çok fyat farkı-ilgi alaka farklılığı var mı sizce?
Bir mum diger bir mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez
Lastik yolu ne kadar iyi tutarsa gaza asıldığında tek teker olasılığı o kadar yükselmez mi yahu? Ayrıca ısınan lastik te yolu en iyi tutar,çekişin ne kadar kuvvetli olursa ivmelenmen odenli yüksek ve sonucunda tek teker olasılığı da okadar fazla olur.Ben anlayamadım?
aranızda tek teker yapabilen var mı?
BORN TO RACE
yapıyorum arada,yapacak arkadaşlar için söyliyeceklerim :/öncelikle dikkatli olmak lazım hızlı düşürürsen ön takımlar için çok zararlı,amortisörler yağ kaçırmaya başlar yazık olur./1.vites genelde tavsiye edilmez fazla asılıp ayarlayamazsan tepe taklak olursun/önce ayakta elleri bırakarak gitmayi öğrenin dengeyi iyice oturtun çünkü tek tekerdeyken yön vermek için gidon hiç bi işinize yaramayacak/ön tekeri yere düz koyamazsan çırpma yapar atar üstünden seni/gazı doldururken ve debriyajı bırakırken makinanı iyice tanımalısın tam kaldırmayla kaldıramama arasında kalırsan yine çırpma olur atar üstünden/tek teker in hiç bir zaman garantisi yok en büyük üstadları bile düşüyor(bk.tek teker arif)/tek tekerdeyken asfaltta çamur,yağ,su birikintisine denk gelirsen yazık olur/gazı yavaşça bırakıp veya arka frene çok hafif dokunup indir/daha yazacak çok şey var ama en güzeli hiç denememek veya bileninden teoride değil pratikte öğrenmek
ben de cbr 125 var da denıyorum ama bizde mecburen 1. viteste oluyor bir iki kere yaptım ama bunlar bilinçsizce oldular bilinçli yapmaya çalışıyorum ondada biraz korkuyorum indirme konusu içinde teşekkürler merak ediyordum doğrusu.....
burnout, arka kaldırma elleri bırakma, ayakta elleri bırakma bir kaç şey yapıyorum ama şu tek tekere taktım yapacam...
bir de sen de denge çubuğu var mı?
BORN TO RACE
brakın akrobasiyi yaw... motorlara yazık...
@edy
Yazı için çok teşekkürler... Arkadaşlar için umarım bilgilendirici olur...
Bugün Advanced Riding Academy'nin teori eğitimindeydim , orada da buna benzer bilgiler anlatıldı , fakat daha detaylı ama daha basit =)
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
ha ha diyene bak sen yapmıyor musun sanki .burnout resmi koymuşsun ya .
hım seni gidi kötü örnek seni çocuklara lastik yakmayı öğretiyor.....
BORN TO RACE
Güzel herkes buradaymış.
Arkadaşlar burada yazdığımız şeylerin bildiğimiz şeyler olmasına dikkat edelim.
Tek tekeri önlemek için lastik ısıtmayalım.
Gücün esiri olmayalım.
Öğrenmek isteyen arkadaşlarımız yanlış yönlendirmeyelim.
Görkem aldığın eğitimini bizimle paylaşırsan son derece yararlı bir iş yapmış olursun. Kısa ve basit bir şekilde anlatırsan bu konuda meraklı arkadaşlar yanlış bilgilenmemiş olur.
Bu topic de amacına hizmet etmiş olur.
Bizim de öğrenecek çok şeyimiz var daha.
Ben her sürüşte yeni bir şey öğreniyorum.
Ve neredeyse 30 yıldır motosiklet tepesindeyim....
Hadi yazışalım azıcık.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)