Cenaze masraflari ne tutar?
Mesela ben burda patlasam, benden kalanlarin gömülmek üzere Türkiye'ye gönderilmesi yaklasik 10bin€ tutuyor.
O riske girecegime, 500€ verip bir tane vagon alirim.
1000€ da karenajlara versen,oldu 1500€
Geriye daha 13500€ kaliyor.
O parayla 135 defa piste girebilirim.
Sezonda ayda en fazla iki defa piste girebiliyoruz.
Yani senede en fazla on defa kendi paramla piste giriyorum.
Bu demektirki, cenaze paramla daha 14 yil falan piste girebilirim.
Insan sinirarini ogrenmek istiyor ve zorluyor.
Insanca bir durum ve hepimiz bu yollardan geçtik.
Ama bu yanlis.
Bizim sopar raydire cevap yazayim sonra size bisey söyleyecegim.
Pist için hazirladigin motorla trafige çikamazsin.
Ya da gittigin pistte hazirlayacaksin motoru.
O da dertli is.
****************************
Simdi soyleyecegim seye geleyim.
Geçen yaz sevgili Murat'i(aye) saçma sapan bir kaza sonucu kaybettik.
Kazanin sebebi,yol sulamasiydi.
Unutmak istemem nedeniyle bu kaza hakkinda hiç degerlendirme yapmadim ve yapilan yerlerde de bulunmadim.
Ama simdi biseyler yazalim.
Murat, herhalde hayatinda ilk defa sulanmis bir yola girmiyordu.
Ayni yerden onuna birlikte olan iki arkadasi,kazasiz belasiz geçtiler.
Aye geçemedi.
Defalarca uyarmama ragmen pist lastikleri ile dolasiyordu.
O lastiklerle ne tepki verecegini bilmedigi bir motosikleti olmustu ve o da sinirlarini merak ediyordu.
Biz ise ne tepki alacagini biliyorduk ve pist disinda kulanmamasi için surekli uyardik.
Maalesef dinlemedi.
Belki her zaman alistigi lastiklerle olsaydi,o suyun farkinda bile olmadan geçip gidecekti.
Kisacasi,basit gorunen bazi detaylar, hayatiniza mal olabilir,dikkat edin.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
işte işler keşke burada da sizinki gibi olabilse piste çıkmak kolay değil
çıksan pistin şartları malum bir istanbul park kaldı geriye fakat onunla ilgili ücretleride bilmiyorum organizasyon gerçekleştirmek gerekli oda kolay değil... az çok biliyosun abi bize herşey engel nerdeyse devlet her yerden nasıl geçirsem mantığında saldırıyor etrafa...
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Iyide abi ben su anda yasadigim yere 680 dolar para veriyorum kira olarak, kaba taslak yaptigim hesap 525 dolar diyor pist icin bilmem ne demek istedigimi anladin mi?
Hani su cenaze icin verdikleri para elimde nakit olsa coktan acikta kalmistim ben.
Not: Abi senin meslek guzelmis baksana 10000-1500 isleminden bile 13500 para cikti sana daha nolsun.
chopperrider coq deginmis ama piste cikmadan once grenaj varsa onlar sokulur yaris icin olanlar takilir,yoksa farlar ve gosterge bantlanir ki kirilirsa cam piste dokulmesin, aynalar sokulur varsa diger jant ve lastikler takilir.
Ayrica yaris grenajinda far icin cikis olmaz genelde bu bir numarali sebeb ayna problemi var ayrica.
Bide piste kadar motor ustunde gidince pistte zaten nefes nefese kaliyosun iyice suyun cikiyor en fazla 5 tur donup kaliyosun.
Bunlari ordada yaparsin ama zahmetli olur bide zaten pisti gordugun anda gazliyasin geliyor.
We are many...
tamamen haklısın aslında. bazen kendime soruyorum ?? neden viraj limitini arttırmaya çalışıyorsun diye ?? motorumun arka lastiğinde kullanmadığım yarım santim kadar yer var. bunu da asfalta değdirsem...peglerim virajlarda erise bitse...dizim yerde olsa, knee slider'ım çizikler içinde kalsa...ne olacak ?? ne değişecek ??
adrenalin ?? belki ama bu saydıklarım olmadan da yeterince yok mu ?? itiraf etmesi zor olan bi gösteriş merakı mı ?? belki kimbilir çünkü öyle olmasa kimse viraj çalışmaya fotoğraf makinesi, video, tripodla gitmezdi sanırım.
aslında amatör dahi olsa yarışçı olmak arzusu taşımayan kişinin yapacağı şeyler değil bunlar... sırf bu düşünceler bazen tarz değiştirmemi söylüyor ama onu da yapamıyorum
iyice aklım karışıyor...
o konuda haklısınız tabi ama sizin kastettiğiniz anlamda piste çıkmak baya ciddi bişeymiş. bildiğim kadarıyla burada düzenlenen track-day lerde ne grenaj sökülüp yarış grenajı takılması şartı var ne ayna sökülmesi. bildiğim kadarıyla aynalar aşağıya bakacak şekilde çevriliyor (göz kaymasın diye galiba) bi de gösterge paneli bantlanıyor.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
sarkma ile diz açmak aynı şey değil.
diz açmadan da sarkabilirsiniz.
Eve döneyim etraflıca okuyup bişeler yazacağım ben de...Yarı pist yarı orjinal grenajlarla caddede biniyorum.Pist lastikleri üzerinde her daim takılı sebepleri vs vs vs hepsini yazacağım...
Bir de gösterge paneli ile ilgili yazayım en altta onu gördüm pek mantıklı diil =)) FI yandığından :D puff olabilirz ucuz şeylere binmiyoruz... asıl mantık gözlerin göstergelerden uzakta olmasına alışmak...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:12 ----------
Bir de hiç fotoğrafım yok benim motor üstünde geçen onu farkettim =))
Perşembe yani yarınki antreman iptal oldu ne yazık ki...Ben sezonu adam akıllı açamadım bi türlü.Açıkçası kendi hatalarımı görebilmem adına bir de virajlardaki geçişlerimi izlemek için çekilen üç beş videom olsa güzel olabilirdi.İzmir'de olup da bana bu konuda yardımcı olabilecek biri çıksa ne güzel olur =))
AKIN FİDAN
Hakki abi kafami allak bullak ediyonuz he
Abi sarkmayi anladim agirlik merkezini dusurmek ve daha hizli donmek.
Diz vermenin mantigi ne bu motoGP dekiler sadece hava olsun diye yapmazlar.
chopperrider valla Turkiye de her ne kadar ciddiye alinmasada burda cok ciddiye aliniyor ve her turlu tedbir aliniyor.
Piste gittiginde 299 kilitcilerden ziyade suspansiyon ayarini tartisan tipler oluyor.
Bizim Turkiye de sor daha hangi vidalar suspansiyon icin bilmeyeni vardir, ama 299 videosu vardir kesin.
Grenaj falan sart degil aslinda ama dusersen orjinalleri parcalamak akil kari is degil, ayrica yaris grenajlari genelde daha hafif oluyor.Lastikte zorunlu degil ama daha guvenli pist lastigi ile cikmak.
ultraukala iki foto cekinde bi apaci ben gozukmiyim ya.
We are many...
her motordan sarktığında dizini değdiriyor musun yere...Diz yere sürttüğünde aslında vücudumuzun ağırlığının bir kısmını yere veriyoruz ve yerden destek alıyoruz...Fiziksel olarak bu şekilde.
Ayrıca sen her türlü apaçi olacaksın ben pistte foto çektirmekten bahsettim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:14 ----------
motoru niye böyle kullandığıma gelince.
Benim motorum şu anda orjinal kuyruk haricinde komple depo dahil fiber grenaj giyinik.Kafa grenajında da bi H3 ampul kullanılan bir sis lambası var hiç olmazsa ışık olsun diye.Arka kuyruğun orjinal olmasının sebebi de daha önce bursa'da komple fiber grenajla kullanıyordum.Stobu monte edebilmek.Ayrıca ilk defa aldığımdan beri aynalarını taktım uzun zamandır motora binmiyorum diye iyi de oldu =))
Nie orjinal grenajları ile binmiyorum İzmir'de tak çıkar ıvır zıvır uğraşacak vaktim hiç olmuyor.Allaha şükür daha düşmedim lakin düşersem onun masrafını karşılayamayacağımdan.
Bir de niye pist ayarları ile kullanıyoruma gelirsek.Açıkçası amortisör ayarlarından pek anlamıyorum ve kurcalayıp deneme yanılma yöntemi ile bulmak istemiyorum.Hatta abim izmir'e doğru yola çıkarken azcık yumuşatayım dedi.Yok elleme getiremem aynı ayarlara kalsın böyle dedim.Çok da rahata alışkın olmadığımdan sıkıntı çekmedim yani...
Lastiklere gelince bundan öncede dragon supercorsa pro compound vardı SC2 hamurlu ön arka.Şu anda supercorsa SC1ÖN-SC2Arka var.
Dediğim gibi şehir içinde zaten elimden geldiğince kullanmamaya özen gösteriyorum.Kullandığım vakitler de zaten riskli hiç bir şey yapmıyorum.
Bursa'da antreman yaptığım bir yer var Bursa'lılar bilirler.Kazancı mevkii(Aksu) orada az da olsa trafik var olsa da genel olarak ısındıktan sonra tek virajda çalışmaya devam ediyoruz.O tek virajda da karşıdan gelen arabayı takip eden biri oluyor.Ve virajın başında da beni uyaracak kişi bulunuyor.Yani yolun boş olmasını takip ede ede çalışıyoruz.Riskleri minimuma indirmek için.
Lakin işin içine yarış mevzusu girince daha fazla motorla bir arada olmak gerekiyor.O yüzden daha fazla motor kullanmak gerekiyor.Açıkçası ben de isterim maddi yönden hiç sıkıntım olmasa da haftada iki sefer girsem piste antreman yapsam şehir içinde veya şehirler arası kontak bile açmasam ama ne yazık ki o imkanımız yok.
AKIN FİDAN
Diz verme konusunda bende onu diyorum sadece gosteris amacli olamaz agirligi dagitmak ve agirlik merkezini dusurmek icin yapiliyo olmasi gerek.
Ayricana bana apaci diyon ama masallah sende ayna, far, pist lastigi asagi kalir yanin yok far ve ayna olmadan hayatta cikmam trafige.
Onlar varken bile gormuyolar, soksem o gun tepeme cikar biri.
We are many...
lastik ölçüleri yatma açısını ne kadar etkiler?
yani cbr 125 in ince lastikleriyle ne kadar yatılabilir.
bazen biraz daha yatırmam gerekiyor ama korkuyorum lastik bırakcak diye.
çoğu zaman bu yüzden kıl payı yoldan çıkmadan kurtuldum.
bazıları diyor ki diz verebilirsin bişey olmaz ama lastik bırakır diye deneyemiyorum.
cıbır 125 için pirelli mt75 denemelisin kesinlikle...
AKIN FİDAN
Slm arkadaşlar Honda cbr 1000 rr stabilize yolda kullanım için hangi lastiği önerirsiniz ?
ayrıca ıslak yol olduğunuda belirtmem gerek.
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)