Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Uzun zamandır niyetliydim okumaya kısmet bu güneymiş.
Bilmediğim ne kadar çok şey varmış ya.
Siz paylaşıma devam edin bende okumaya devam edeyim.
Xena diye bi markanin alarmli disk kilidini aldim 120 db dokundunmu butun mahalleyi ayaga kaldiriyor anahtariyla gidip acincaya kadar otuyor goz onunde birakiyorum bide motoru oyle saga sola saklamiyorum.
Bizim apartmandan daha gecen ay komsunun R6 yi caldilar benimkide yolda kaldirimdaydi o garajda diye onu calmislar.
Ama yine icime sinmiyor bi tane gps takip sistemi takicam bu gidisle.
We are many...
Aslinda GPS te cozum degil en iyisi sigorta yaptirmak ciddi ciddi motorum calincak diye geceleri uyuyamaz oldum rahat rahat.
Cocugun guzelim motorunu gelip resmen garajin icinden caldilar seside duydum hatta dedim calistiramadi aku bitik galiba ara kabloyu aldim iniyodum bi anda calisti motor basti gitti, 5 dakka sonra kapi caldi dikkat et benimkini caldilar seninkide gider yakinda dedi cocuk yikildim valla.
We are many...
Mrb,
Gaz-fren in birlikte-aynı anda kullanılması müstesna pist sürücülerinde mevcut(imiş)(bkz. kitap-Lee Parks). Yapılamaz denmiyorum ama pist sürüşünüzdeki verimlilik için ilk tecrübe döneminden itibaren hasıl olmak lazım. Ve genel sürücü profilinde bu tercih konu değil. Genel kanı sizin tarzınız, düzde fren, içeride toplamak için arka fren yani.
Sarkma meselesinde sizin de söylediğiniz yani ağırlık merkezinin aşağıya alınması kısmı doğru. Zaten bu sayede motor dik kalıyor sürücü alta geçiyor. Eskiden seleli motor yarışları vardı, malum sele motora monte bağlı olduğu için dik duruyor, seledeki co-pılot seleden virajın içine sarkıyordu. Burada da amaç ağırlık merkezini içeriye çekip dışarı taşmasını-düz gitmesini engellemek.
Lee Parks kitabını OMM sayfasında bulabilirsiniz, 35 TL... Bu fazla bende yok diyenler bana gelsin ben onlara -bi şekilde-anlatırım
Aşağıdaki youtube ise arka fren kullanımına örnek, renk olsun diye atıyorum-konuyla pek alakası yok-ancak en önemli kısım "high side" güvenliği için beyaz şovaleymiz kıçı kaldırıyor selden ve arka teker üzerindeki yükü azaltıyor-teker de 30 ps uoktur bu arada(niye anlatıyorum bunu; gaza gelmeyin-denemeyin, pist-teker-bolca hazır para lazım).
http://www.youtube.com/watch?v=DARsTJkqBXs
Allah sizi korusun, dikkat edin, en büyük rakip "ego"
Saygılarımla
http://www.youtube.com/watch?v=dtfT5...eature=channel
Haha gecen hafta sonunun videosu snake'ten.
1:25 ve 5:09 daki apaci benim siyah 600RR grenajsiz on amortisor patlak altimda kot ayakta spor ayakkabi cok kotu cikmisim 4 tur yaptim 2sinde yakalanmisim.
Ornek olmasin arkadaslari izlemeye gelmistim canim sikildi bi kac turda ben attim yavas bi sekilde.
Bu arada videodaki 1150 GS e dikkat kendisi R1 leri deldi o makinayla kac kere, cok cok deli bi adam bi kac kere pesine takildim ama 2 viraj suruyor pesinden gidebilmek her gun orda adam zaten.
O go-kartlarida Allah bildigi gibi etsin baska bisey demiyorum yurek ister orda onlarla gitmek.
We are many...
Sanki kapalı bir pistteki özel trackday gibi olmuş ortam.
Hayran kaldım. Kaç tane motosiklet var yahu toplamda ?
Cadde trafiği gibi trafik olacakmış neredeyse
Videoyu izleyince bazı noktalar gözüme takıldı:
Bu aşağıdaki tekniğin adı nedir? Kafamızın dikine gitmek deyimi buradanmı gelmiş
Bakışlar viraj çıkışını değilde sanki kafanın en üst noktası viraj çıkışına bakar gibi olmuş.
Bu aşağıdaki resimde ise sliderdan çıkan kıvılcım neyin nesi? Gösteriş için özellikle metal bir maddemi takıyorlar? Video'da birçok sürücü diz verdi ama sadece bu elemanda kıvılcım çıktı
Bu aşağıdaki arkadaşda heralde Türk, baksanıza herhalinden belli
Şaka bir yana, tebrikler Jubaa bence güzel dönüyorsun, fakat dizin asfalta temas edecek diye videoyu izlerken tırstım. Korumasız olarak böyle bir viraja girmeyi aklımdan geçirince bile tırsıyorum. Aman gözünü seveyim nereye gidersen git, korumalarını kullanmayı ihmal etme.
Videonun 3,55. saniyesinde ise üstteki mesajlarda konusu geçen power slide denilen hadise gerçekleşiyor sanırım.
WOLKANWOLKAN hocam, burada yazılarını görmek şahsen beni sevindirdi.
Hoşgeldin tekrardan
Kanucan yazınca aklıma geldi, bende rahmetlik aYe vesilesiyle bu topiğin tamamını bir oturuşta okumuştum.
Çok güzel bilgi paylaşımı oluyor.
Başta @coq İlkay abi olmak üzere emeği geçen tüm arkadaşlara teşekkürler
Sürekli takipteyim.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Zevkle izledim 3.ye mi ne izliyorum yani...Bizim çalıştığımız yere benziyor.Ayrıca oradaki bariyer ve dibindeki büyük kaya haricinde etraftaki topraklık yeterince kazalarda minimum hasar die düşünüyorum.Başka yer de var mı ki bariyer.LAnet şeylerden gerçekten korkuyorum.Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:56 ----------
Ayrıca 3.55teki sm viraja girişinde arka kaydırma ardından viraj çıkışı tekere alma işte bu ya diyorum =)) Önümüzdeki sezon sm'lere mi yeşillensem die düşünmüyor deilim =))
http://ktunnel.com/index.php/1010110...5ece05b4417100
VE sanırım buradaki gibi bir hadise viraj içinde umarım çok olmuyordur.O bariyerlerin orada olmaması sevindirici.
http://ktunnel.com/index.php/1010110...d41c1341a17100
http://ktunnel.com/index.php/1010110...04edb341217100
http://ktunnel.com/index.php/1010110...04edb341217100
Kazaları izliyorum şimdi de hepsinin aynı yerde olması sevindirici...O virajdaki senin fikirlerin nedir jubaa?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:59 ----------
http://ktunnel.com/index.php/1010110...e326fc32a17400
En son linkteki olmadı ama bahtsızlığın bu kadarı...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:07 ----------
http://ktunnel.com/index.php/1010110...e326fc32a17400
Bu linkteki bariyerler de her şeyi anlatıyor zaten iki katlı bariyer en kötüsü çarptığında oran buran ezilir kırılır kopmaz bi tarafın...
Juba sardırdın beni valla bu videolara.Dışarıda gökyüzü delinmişçesine yağmur yağıyor =))
AKIN FİDAN
Hediyem olsun.
elbow dragging;
http://www.youtube.com/watch?v=-TjR5uQoKNQ
bu alttaki arkadaş da bu işi yutmuş ama "ben oldum" dememeli-sonuna dikkat
http://www.youtube.com/watch?v=m9JWj...eature=related
Not: Kıvılcım(sparky)(kıvılcımlı) çıkaranlar (diz koruma-slider) sorulmuş;
"sparky knee slider" olarak google yaparsanız-marka fiyatlar çıkar
Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun
Saygılar
AydoganX o yesilli cocukla konustuk tanistik o gun basmadi sadece cizgi antremani yapiyordu asagidaki virajlara hangi cizgiden nasil girilir onlari calisiyordu o harekette makarasina yapti galiba.
Siyah R1 deki eleman normalde pist yariscisi o gun slick denilen lastikle geldi zaten show amacli, sliderlari ozel kivilcim cikarsin diye takmis satiliyor yani.
Ve bendeniz zorlamadim diz vericek kadar sadece sarkma antremani yapiyordum saga donuslerde hala bacagimi tam acip sarkamiyorum nedendir bilinmez.Tabi bide lastik bitik o kadar yatamadim acikcasi.
Ultraukala cogu yerde bariyer yok asagi cali cimene ucuyorsun viraji alamiyinca her hafta sonu en az 2 kaza oluyor ama daha yaralanan sadece 2-3 kisi gordum onlarda ciddi anlamda acemilerdi.
Bariyerler Turkiyedeki gibi degil zaten plastik gibi sekil degistiriyor o yuzden pek korku yok o yolda tek onemli mevzi karsi seride gecmemek.
Supermotor iyi guzel hosta ayni hafta sonu onumde biri kaydi dustu bi kac tur attik elemanla gaza geldi beni gecicek diye tam onumde kaydi ilk virajda asagi inerken yavaslatmasam gelenleri ustunden geciceklerdi.
Birde burda kendini sakatliyacak kadar yuksek bi hiz gormen gercekten zor virajlar cok dar en fazla dusuk bi hizda kayarsin.
Bu arada senin linkler bende acilmiyor ne hikmetse normal Youtube Linkini at bana.
Kanucan o go-kartlara guluyosun ama bi hizli gidiyolar anlatamam beni o araclarda oyle gitmeyi vursalar ikna edemezler virajlarda goruyorum yanimdan nerdeyse benim dondugum hizda geciyorlar.
WOLKANWOLKAN o olayi yapanlar oluyor bazen.
Kimisi tek elini yere degdirerek donuyor kimisi kot pantolonla diz veriyor.(Ben degilOrnek teskil etmesin)
Yanlayan mi ararsin hepsi var hafta sonlari buraya en az 2 gun icinde 200 motor geliyordur belki daha fazla gecen hafta artik o kadar cok racing vardiki yaris gibi start vermek zorunda kaldik yoksa karisiklik oluyordu 2li siralar halinde dizildik once ondekiler cikti biraz bekledik arka sira sonra oyle oyle butun herkes sirayla cikti.
We are many...
jubaa,
buradaki sohbetimizden motosikleti daha az yatırabilen biri oldugunu zannediyordum. yanlış zannetmişim. cadde için performansın gayet tatmin edici.
aman diyim gaza gelme. ve daha fazlasını yapacaksan mutlaka full koruma ile yap.
sarkma işini uyguluyorsun gordugum kadarıyla; sola yatarken sag dizinle,bacagınla,baldırınla depoya tutun (ben sola virajında sag dizini boşta gibi gordum, depoya tutunduysan sag dizinle yazdıgımı gormezden gel)
sag virajının sol virajın ile aynı olmadıgını soylemişsin. bu bir problem değil. zannedersem beynin yaratmış oldugu gereksiz bir reaksiyon.
ben de farzı misal sola 30 derece yatırırken saga 10 derece bile yatıramazdım. (bazıları da saga girer fakat sola giremez.)
zamanla çalışa çalışa bu durumu düzelttik.
yapman gereken tek şey sabırlı bir şekilde saga dönüşleri çalışman olacaktır.
video'da en çok 1150gs'i begendim. adam şiir gibi kullanıyor motosikleti, hayran kaldım.
O adami sen bi bastan sona izle abi inanmazsin 1150 gs degil de s1000RR sanki.
Galiba kendisi profesyonel bi yarisci falan cunku ciddi anlamda hizli donuyor ondan hizli donen daha cikmadi tuttugum zamanlamalarda.
Abi benim boy 1.95 orda oyle 2 buklum olunca kisa cikmis olabilirim ama zaten dogal da dursam o sekilde ister istemez bacagim depoyu tutuyor o konuda sikinti yok.
Saga yatarken bacagimi acamiyorum nedense cok garip geliyor sag bacagi acmak solu ilk denememde pergel gibi actim ama sag yavas yavas aciliyor.
Isin garibi su zamana kadar hep sola dustum ama sag yatmaktan korkuyorum herhalde.
We are many...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)