Sanırım benim az çok anladığım sadece okuyarak.GAzı verdiğimizde motorun yatmak istemesi ve frena basıldığında motorun dikilmek istemesi şeklinde olay absorve ediliyor...
Sanırım benim az çok anladığım sadece okuyarak.GAzı verdiğimizde motorun yatmak istemesi ve frena basıldığında motorun dikilmek istemesi şeklinde olay absorve ediliyor...
AKIN FİDAN
Hocam su koyu siyah olan sey ne demek hic bi fikrim yok.
Ama evet motor on frene bastiginda nolursa olsun dikeliyor.
Neyi yanlis yapiyorum yada ekstradan bisey daha mi yapmak gerek.
Birde mesela viraja girdim apexe kadar elim on frende ve gazda ayni anda motoru motoru da hadi diyelim yatirdik sonra?
Elimi on frenden cekersem suspansiyonlarda acilma olmaz mi viraj cikisina kadar mi on fren gitmek gerek?
Birde neden arka frene basmiyoruz virajin dibine kadar son hizla gelip 2 frene de sonuna kadar asilsak sonra elim gazda yavas yavas donsem daha mantikli gelmiyor mu?
We are many...
Yahu Jubaa zaten motor yatmasin diye ugrasiyoz.
Neden sarkiyoruz saniyosun, sekil olsun diyemi?
Motor ne kadar dik olursa, o kadar hizlisin demektir.
Frenleme ile ilgili birkaç sey yazayim.
Her viraj için mesafe ve fren olayi degisecektir aslinda.
Yani fren yapacagin yer, gazi açacagin yer, her viraj için degiskendir.
Fakat degismeyen bazi seyler var.
O viraja dönüs çizgini kaybetmeden girebilmen için hizinin ne kadar olmasi lazim?
Yani buradaki hiz unsuru, viraji dönmeye baslayacagin son noktada sahip oldugun hiz demek.
Diyelim ki 180 virajindasin.
Yani 180 km/h hizla dönülecek bir virajdasin.
Yapman gerekenler:
1.180km/h ye düsmek.
Bunu nasil yapacagini sen çalisarak bulacaksin.
Motosikleti ön fren durdurur.
Ama biz durmak istemiyoruz.
Durmak istedigin zaman, arka tekere giden kuvveti de kesmen gerekir.
çünkü freni biraktigin an, motor arka tekere güç uygulamaya devam edecektir.
Pistte arka tekere güç gitmeye devam edebilmeli ki, biz hizimizi düsürmeden, uygun sekilde viraji alabilelim.
Bunun için ön frene asiliriz.
2. Hizini korumak.
Iste zurnanin zirt dedigi yer burasi.
Hem fren yapip uygun hiza düsmeye ugrasiyoruz, hem de devri ayarlayip, uygun vitese geçmeye ugrasiyoruz.
Freni biraktigimiz anda, arka tekere güç iletilmeye devam edecegi için, hizimiz birden 200km/h ye firlayacak.
O zaman frene devam etmek gerekiyor.
Nereye kadar.
çikis noktasini, yani gaz açacagin noktayi görene kadar.
Ya da motosikletin yeterli hizda oldugunu ve freni biraktiginda hizini koruyacagini hissettigin yere kadar.
Freni viraj içine bu yüzden tasiyorsun.
Bazen gereginden fazla yavaslayabilir ve gaz açmak zorunda da kalabilirsin.
Daha fazla detaylandirmayacagim.
Olayin mantigini kavra diye anlattim ama yapma.
Bu isler böyle olmuyor.
Ortasindan dalarsan, kendini gelistirirsin tabi ama asla iyi olamazsin.
Viraj tekniklerini ders alarak ogrenmeni tavsiye ederim.
Tabi sert frenaj çalismak için illa ders almana gerek yok.
Bunu kendi kendine yapabilirsin.
Fakat hizli tur zamanlari istiyorsan, ders al.
Imkanin yoksa, isi bilen birinin pesine takil.
Risk almadan tabi.
Onun nasil yavasladigini, nerde gaz açtigini gözlemledikçe, sen de ne yapacagini bilir hale gelirsin.
Tabi yapamazsin.
Bu isler çok çalisarak oluyor.
Laser egzozu sormussun.
Benim motora taktigim egzoz su resimdeki.
Daha dogrusu benim eski motor bu.
Egzoz sistemini komple degistirmeli ve mutlaka o sisteme uygun cihazlarla ayarlatmalisin.
En bilindik power commander ama aslinda profesyonel isler için yetersizdir.
Sen profesyonel olmadigina göre yeterli olacaktir.
Dyno da ayarlar sabirli ve isi bilen bir ustat tarafindan yapilmali.
Yoksa verim alirsin ama aslinda alacagin çok daha fazladir.
Yukarida gördügün motor 117 beygir civarindaydi.
Agzoz degisikliginden sonra 123 beygire çikarttik.
Daha sonra WSBK kurallarina uygun olarak modifiye ettik.
134 beygirden fazla alamadik.
Fakat ben de biraz salladim açikçasi.
Yenisi alacam ona masraf ederim deyip, isin ucuzuna kaçtim.
Daha iyi performans alabilirdik.
Geçen ay Kenan'in patronlariyla ayak üstü bir hesap yaptik.
600RR stok motosiklet yaklasik 121 beygire kadar performans veriyor.
Üzerine yaklasik 40bin euro harcarsak, SBK da yarisacak performansta bir makina elde edebiliyoruz.
Hani ziplayacaksan bu isin sonu yok, ona göre zipla diye yazayim dedim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Abi ben motordan sarkmanin sebebinin agirlik merkezini asagi cekmek oldugunu zannederdim
boylece motor yatinca kaymaz ve hizli doneriz gibi bi esitlik kurmustum kafamda.
Su 2 ay icinde kac yildir ogrendiklerime balta vuruldu megersem kandirilmisim bu zamana kadar.
Ders alicam vakit ve para meselesi.
Bilen birini buldum pesine takildim zatende adam artik beni beklemekten verem oldu 1198 ducati var onda
zaten virajda da deliyor duzlukte hic sansim yok.
Gozlemledim gorduklerimi denedim ama olmadi bende viraja ayni cizgiden ayni hizla giriyorum
adam virajdan ok gibi cikiyor ben emekleyerek.
Bu fren olayi bana cok cok cok cok cok zor geliyor ders almadan denersem duserim gibi bi his var icimde denemicem o yuzden.
Peki mesela dar acili bi virajda da ayni boyle mi girmek gerekiyor.
Diyelim ki viraj dar bi viraj ve cok dusuk hizli,
aynen bu sekilde mi donmek gerek onuda yoksa baska bisey mi yapmak gerek?
Cunku el frende olursa motor ayakta kalicak dengeyi nasil sagliyacak?
Egzosun sekli hosuma gitti baya ama galiba benim motor icin olani yok.
Benim ki 2005 model bulamadim nette.
134 beygir bu arada tekere mi veriyodu motor?
O plakalikla iyiki parcalamissin motoru abi cok kotu duruyormus ya gorsem ben kirardim onu acikcasi sinyallerde stok en sevdigim, ucak pistinden sokulmus reflektorlere benziyo stok sinyaller kocaman.
We are many...
Bu arada motoru aldigimda motorun normal calisma sicakligini sormustum cok isiniyor gibi gelmisti.
Radyator suyu ve antifrizi yeniledim cillop gibi oldu simdi 174F sabit gidiyor.
Ayni problemi yasiyanlar yag degisimini ve bu yaptiklarimi uygularsa belki sonuc alabilir.
We are many...
selamlar siz hangisini önerirsiniz??? GXSR600 RR600 R6 ZXR6
İlkay abi arka tekerde mi 134 beygir vuhuu...
AKIN FİDAN
Ben esasen seninle fransa'da buluşmayı tercih ederim =))
AKIN FİDAN
Bir kere seytanin bacagini kirdik.
Bir daha bulusuruz nasilsa.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
Hadi hayirli olsun....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Hoh be bütün konuyu baştan sona okudum.
Sabahtan beri okuyorum şimdi bitti.
600 lük alıcak kıvama geldim ben.
Nasılsınız gazcı ahalisi.
Akin, 250cc o gordugun alet.
Kanucan yuh!!!
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)