Haber veririm. Suspansiyon degilde ayar yapma seklinin patenti. Su anda kullanilan metodlar pek bilimsel degil. Moto GP nin alicilarla yaptigi ayarlar var ama unuda normal yariscilar kullanamiyo tabii. Bizim yapmaya calistigimiz ayarin en mukemmel sekilde yapilmasini saglayan bi sistem vede normal yarisan veya trackday yapan insanlara rahatlikla ulastirabilecegimiz bi sistem.
Crescent,
Takımın hakkında biraz bilgi verir misin ? AMA şampiyonalarından birinde mi mücadele edeceksiniz ? Pilotlar/ takım vs. hakkında detaylı bilgi verebilirsen çok iyi olur.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Crescent,
düşünce yapından ve paylaştıgın bilgilerden ötürü Allah senden razı olsun.
remzi'nin dedigi gibi hem kel hem fodul bolca insan mevcut (bazen ben de fodulluk yaparım ama dozu kaçırmam ). herhangi bir istatistik tutmadım ama bu tür insanlar bana gore forumun %20'sini forumdaki aktif üyelerin ise %80'ini oluşturuyor. yani devamlı muhatap olacagın kişiler seni canından bezdirebilir. remziyi bezdirdigi gibi, beni bezdirdigi gibi.
yazılarının takipçisiyim.
iyi çalışmalar.
CCS'e hazirlaniyoruz. CCS de yarisan arkadaslara yardimci oluyorduk. Bu sene kendi takimimizi kurmaya karar verdik. Maddi imkansizliklar AMA yi biraz zor yapiyo. Ben AMA kapasitemiz olduguna inaniyorum ama sponsorsuz AMA de yarismamiz mumkun degil. CCS vesilesiyle bi iki sponsor yapmaya calisacaz. Takimi bu isle ilgilenen bi kac Turk arkadas olarak kuruyoruz. Amacimiz onumuzdeki sezondan once 4 kisilik bi takimin kisi basi masaya 10,000$ getirebilmesi. Bu butceyle en azindan lastik sponsoru bulmak. Pirelli bu konuda baya iyi, Rossi aramiyorlor sponsorluk icin. Yariscimiz ya ben yada diger bi arkadas olacak. Onumuzdeki yazdan once hangimiz daha hafif olabilirsek onu butcemizin 12,000$ bi kismi ile Yamahanin okullarina gondercez. Bu arada suspansiyon uzerine bi calisma yapiyoruz. Su anki ayarlama Moto GP disinda fazla pilot bilgisine dayali. Yapmaya calisyigimiz CCS pilotlarinin maddi imkanlari dahilinde en iyi suspansiyon ayarini yapabilmek ve tercih edilen olmak. Bi amacimiz var ama simdilik bunu gizli tutmaya karar verdik, nazar degmesin diye .
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:39 ----------
Allah hepimizden razi olsun.
Bezdirilcegimi sanmiyorum cunku bu aralar bol vaktim oldugu icin yaziyorum anlatiyorum. Ben bildigimi soylerim, birisi cikip aciklamasiyla ornegiyle yanlisimi duzeltirse sagolsun bende bisey ogrenirim ama cikip bos dayanaksiz itiraz ederse muhatap olmam . Uyarilariniz icin tesekkurler.
Cocuklugumdan hatirladigim ilk hatiram babamla annemin arasinda motosikletle Yalova, Duzce arasi seyahetimiz yani teee o zamandan baslamisim motora . Allah kaza bela vermezse ve imkan saglarsa, insallah bi omur boyuda binecem bu aletlere . Okuyup adam olup butun milletimize fayda saglayamiyoz ama en azindan parcasi oldugumuz bu motor cemaatine bi faydamiz olsun .
Hem bi tek forum uyeleri degil internet uzerinden arama yapan herkezin ulasabilecegi bi yer. Yani ilgilenip arayan herkeze bi kaynak saglamis oluyoruz. Ben internet uzerinden bi arastirma yaptim pek bisey bulamadim. Kopyalanip yapistirilan bi iki yazi var ama onu yapanlarinda pek bi bilgisi olmadigi icin insanlar fazla faydalanamiyor. Karinca kararince faydali olmaya calisiyoruz.
Mulholland snake e gittik bakalim nasil oluyormus hafta sonu diye motogp den farksiz polis falan karismiyo yolda zaten pist gibi baya guzel oluyormus.Burdaki ev arkadasim eyelay nickli sitemizin yeni uyelerinden adasim Ali ile gittik ona da benimkinin aynisinin beyazini aldik motor olarak.Hatta gecenlerde tank tokatladi dedigim arkadasta kendisidir.
Bunlar bizim makinalar.
Bu uc foto su youtube da herkesin kaza videosu oldugu viraja ait.
Burasida Snake in ustunde olan efsanevi rock bar hafta sonlari 30-40 motor rahat oluyor oglene dogru.
Bunlarda Snake hatirasi orda donenlerin hepsi genelde profesyonel insanlar diz vermeden donmuyor hic biri bi benim apaci gibi donen.Tabi ki herkes full koruma hatta genelde tek parca tulumla gazliyor ayaklarda sidi yada alpinestar botlar ellerde eldiven ve kasklar.Bizim oralarda gormeye alisik olmadigim goruntuler.Tabi arada 3-5 meksikali cikiyor t shirtle hava atcam diye.
Arka lastik 1 parmaktan az on lastik tam bi parmak iz kaldi hic diz degdirmedim lastigin performansi mukemmel uhu gibi yapisiyor yere daha bi kere birakmadi.
Ama sorularim var, lastiktekin soyulmasi hayra alamet mi yoksa kotu bisey mi?Lastik kelimenin tam anlamiyla soyuluyor kenarlardan?
Birde bazi yerlerde ayakkabi yere degdi sizce artik diz degdirmenin zamani midir?
We are many...
http://www.youtube.com/user/rnickeym.../0/qX9jUWRqr-4
Bu abinin dusmesinin sebebi nedir herkesin dustugu yerdede degil direk virajin baslarinda dusuyor gazi kesmis olabilir mi?
Birinci vitesteymis kaza oldugunda.
Ondeki mavili fena o adamda yakinda patlar onla bi kac kere dondum yolu adam direk pistte kullanir gibi kullaniyo ama bu adam niye dustu anlamadim.
We are many...
Yahu bu videoyu indirdim ama ingilizcem kötü olduğu için hiçbişey anlamıyorum. Hayırsever arkadaşlardan birisi altyazı işine el atabilirmi?
İngilizce altyazı bulsak o da kafi ama onu bile bulamadım. Netteki araştırmalarım sonucu sadece "çekce" bir altyazı buldum
Mavili güzel alıyor virajı fakat beyaz cbr düştüğünde bariyerlere giderken içim gitti. İyiki daha hızlı değilmiş. Kafayı vurdu sanırım bariyerlere. Hızlı olsa "giyotin" olayı orada da geçerli olacak demek ki
Sanki gazı sabit tutmayıp hafif gaz açmış gibi geldi bana.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Evet film biraz ingilizce gerektiriyor ben bile bazi yerleri bi kac kere izlemek zorunda kaldim.
Dostum o bariyerler gayet yumusak bizim Turkiye dekiler gibi degil.
Zaten uclarida acik yani gerilim yok ustlerinde, adam vurdugunda da oynuyor fark ettiysen.
Bizim ordakiler kamyonla vursan kipirdamiyor.
Gazi acmis olma ihtimali benimde aklima geldi ama arka lastik kontrolu kaybedene kadar motorun sesi ayni o dikkatimi cekti yani gaz sabitmis.
O mavili fena her hafta sonu benle geliyo benle gidiyo ki 6 saat falan rahat duruyorumdur orda hafta sonlari kankasi var bitanede ikisi butun gun gaz aciyolar orda.
We are many...
Motorun sesini dinlediginde anlasiliyo niye dustugu. Motoru yatirdiktan sonra suspansiyon daha tam oturmadan ustunede 1. vites gibi torku yuksek bi viteste gaz vermeye baslayinca arkayi kaydirdi. Lastiklerinde fazla hava vardi galiba. Lastik mevzusunu tam bilemeyiz ama motoru ilk yatirdimmi motor viraja G gucu verip suspansiyon bunu emip oturtmadan gaza yuklenmemek lazim. Daha sonrada gaza cok basmamak lazim. Bi viraja ilk giris hizini iyi ayarlamak gerekiyor. Viraja yavas girdikten sonra virajin ortasinda o hiz kaybini telafi etmeye calismak tehlikeli olabiliyor. Viraja gereken hizda girip, sadece zincirin ust tarafini gergin tutacak kadar gaz verilmeli.
Jubaa ayaginin yere surtme sebebi peglere dogru basmaman. Ayaklarinin ortasini degil on tarafini pege koymalisin. Ingilizce "balls of your feet" dedikleri. Ayaginin ucunu viraja baktir. Bu resimdeki Rossi denen cocuk, senin benim kadar motora binmesini bilmesede ayagini pege dogru koymus .
güneşli yaz günlerinde onumde kask takmadan seyir eden kellerin kelinden güneş gözüme yansıyor. dikkatim dagılıyor, konsantrasyonum bozuluyor
ben kask takıyorum, benim kelden kimse rahatsız olmaz . yürürken rahatsızlık veriyorsam kusura bakma nemrut yapabileceğim bir şey yok sorun genetik
bu arada herkes bilgi veren arkadaşa kimse senin verdiğin bilgilerle ilgilenmez, bizim toplum söyle böyle diyor ama ben aynı fikirde değilim. bence heves kırmamalıyız. bu forumda zamanındı bizde çok şeyler öğrendik. topiğe katılmasada sadece okuyan bir çok kişi var. ben eskiden çok yazardım şimdi sadece okuyorum. benim gibi sadece okuyup öğrenen bir çok kişi var. 3-5 kişi olsa bile paylaşmak güzel. o 3-5 kişide başkarına anlatacak. ben motorcuların artık daha çok öğrenmeye başladığı görüyorum.
If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.
Benim yine bi sorum var.
Motor son hiz denemelerinin ardindan bi anda F1 isigi yakti ayni zamanda da yag isigi yandi ama herhangi bi hata kodu vermedi yani yanip sonme falan yok yandi kaldi.
Kontagi kapadim sonra tekrar actim acil durum elektrik dugmesini kapadim actim bekledim herhangi bi hata vermedi normal bi sekilde F1 yandi sondu sonra.
Daha sonra ciktim bu sefer tekrar yancak mi diye biraz daha bastim ve yine yandi bekledim kod versin diye yine kod yok kontagi kapayinca gecti.
Sonra fark ettim ki makinanin yukardaki yag tipasindan disari yag siziyor.O basit olay tipayi yenisi ile degistiririm olur biter.
Ama bu isik neden yaniyor bi bilgisi olan var mi?
Yag seviyesi cok az azalmis oyle ahim sahim bi azalma yok ki zaten ustune ayni yagdan katicam bu arada kullandigim yag 15-50 tam sentetik motul ve orjinal yag filtresi.
Neden yapiyo olabilir bu isigi bekledigimde herhangi bi hata vermiyor.
We are many...
yaz bitti halen yeni motosikletime kavuşamadım yaaa
www.sesofset.com
www.sesinoks.com.tr
Motor FI yaktigi zaman cogu zaman sen acip kapatinca isik gitse bile hafizasina bu kodu kaydeder. Motorunun servis kitabinda "dealer mode" adi altinda bu kodu nasil cikarabilecegin ve nasil okuyup anlayabilecegin ve ayni zamanda kodun manasi ve olasiliklari hakkinda bilgi vardir. Genelde Diagnostic harness'a(Koltugun altinda) bi tel veya atacla kisa devre yaptirip kodu FI isigini belirli araliklarla yanip sonmesi saglanir. Bu yanip sonmeler usulune uygun sayilir ve ona gore kod numarasi cikar. Yag isigin yandiysa bir an once problemi bulmani tavsiye ederim. Bisey olmaz deyip binme bence motora.
Evde degilim resimleriyle detaylariyla bilgi veremiyorum, bu hafta gidersem problemi hala cozmemissen mesajlasiriz daha detayli bilgi veririm.
ön 36 arka 42 idi.
2CT de benim tespit ettiğim kusurlar lastiğin hava basıncını düşürüp arttırarak çözülecek şeyler değildi.
frenaj son derece başarısızdı. mesela arka lastiği kilitlediğim zaman fren sesi çıkartıyordu. oysa muadili bridgstone bt 002 kullanırken arka lastiği kilitleyince yerde lastik izi kalmasına rağmen yumuşak hamurlu cadde/pist lastiğinden beklediğim gibi hiç ses çıkartmıyordu.
istanbul parkın arkasında bazen hakkı, neco ve edy ile gidip çalıştığımız bir mekan var. ben frenaj konusunda kendimi zayıf hissettiğimden bu mekanda frenaj çalışması yapardım. burada yaptığım 80 km/h - 0 km/h ve 50 km/h - 0 km/h çalışmalarımda duruş mesafesi bt002 ye göre daha uzundu.
herkesin dilinde bir yağmurlu havada performansı iyi lafı dolaşıyo. iyide ıslak zeminde yumuşak hamurlu cadde/pist lastiği kullanmak hepten yanlış.
sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)