Kafa sallama olayi suspansiyonla direk alakalidir. Duzeltilmezse agrasif surus kosullari altinda tank slapperada yol acabilir. Viraj cikisinda tam gaz/agrasif gaz yapildiginda on suspansiyon acilir, bi noktada yoldaki puruzlere lastik sIkIsmasiyla ve geri tepmesiyle tutunamazsa kafa sallar. Bu kafa sallamalarin bi kac tanesi ardi ardina ters bi sekilde gelirse tank slappera sebep olur. Ayni zamanda arka lastik manevra esnasinda gaza yuklenilirken suspansiyon sebebiyle yola iyi tutunamazsa saga sola ziplar ve yine kafa sallamasina sebep olur (ama bu kafa sallanmasi motorun degil sizin kafanizin sallanmasidir)
Asagidaki videoda Dave Moss viraj cikisi kafa sallamasi problemi olan bi kizin motorunun gidon amortusorunu en yumusaga alip suspansiyon problemini oyle cozuyo ve daha sonra gidon amortisorunu tekrar eski haline getirtiyor.
http://www.youtube.com/watch?v=zqpVtJQxFSc
Suspansiyon sIkIsma ayari sert ise lastigi puruzde yukari atar ve on lastigi yerden keser, geri tepmesi sert ise lastik puruzden sonra yere hemen inip yol tutusu saglayamaz. Bunlar on lastigin yerden kesilmesidir ve suspansiyonla direk alakalidir. Bu yerden kesilmelerde kafa sallatir ve daha kotusu tankslappera sebep olabilir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:03 ----------
Once steering stemin gevsek mi ona bak. Motor calismazken ustune bin, On freni sIk motoru ileri geri/yani asagi yukari butun gucunle salla, catallar oynuyomu tak tuk ses yapiyomu ona bak. Cit sesi normal sayilir stok motorlarda. Burda bi bosluk yoksa sarkma ayari, sIkIsma veya geri tepme de problem var demektir. Herseyden once sarkma ayarinin yapilmasi gerek ama simdilik sen sunu bi dene. Direksiyonun ustunde olan iki vida benim resimlerde on geri tepme ayari olarak gosterdigim. Onlara tak tornavidayi saat yonune dogru sayarak cevir. Klick sesi varsa kac klik yaptigini say, klik sesi yoksa ceyrek, yarim, bir diye sayarak sonuna kadar sIk (sIkInca zorlama, vida gibi sIkman gereken bisey degil, sonuna gel dur) Bu rakami bi yere yaz ki ayarlar sasarsa her zaman bu noktaya gelebilesin. Sonra ilk basladigin noktaya geri getir ikisinide. Bu problemi yasadigin orijinal nokta. Eger klikliyse 4 veya 5 klik saat yonunun tersine cevir ikisinide, klikli degilse 1 bucuk cevir, ikiside ayni olsun hep ama. Daha sonra motoru bi test et yolda gaza yuklendimi hala yapiyomu diye (Puruzlerden gecerken). (Bu ayarlar on kaldirmadan sonra sallamaya pek fayda etmez, suspansiyonun tamamini ayarlarsan az bisey fayda edebilir)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:17 ----------
O ayarlari rahat ettigin yerden cok en iyi yol tuttugun yere getirmen lazim. Suspansiyon ayarlari spor motorlarda rahatlik degil yol tutusu icindir
. Olculer alinip yapilir. Ben icabinda 1 hafta ugrasiyom bi adamin suspansiyonunu tutturmak icin. Adam kagit kalemle geziyo motorda algilarini not aliyo, bi suru etken var.