Aye olayi çozmus.
Aye olayi çozmus.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Civitmayin len!!!
Video yorumlayacaz.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Tamam anlasildi.
Oncelikle videoyu tesadufen gordum.
Yani uzerinde dusunup, ders alinasi bir videodur diye bir kanaate sahip degilim.
Ama biz zeki insanlar, her olaydan ders almayi biliriz oyle degil mi?
Oyle deyin de rahatlayayim.
Oncelikle trafik isiklari mevzusuna bakalim.
Motosikletliye yesil yaniyor ama, siyah arabaya da yesil yaniyor.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Kim demiş siyah arabaya yeşil yandığını
Videodan çıkarılacak ders:
Özellikle viraj alınan , karşı şeridi görmediğimiz , güvenilirliğinden emin olmadığımız kavşaklara hızlı girmiyiciiiiiiiiiiz...
morrigan
120 km fazla gelmese de , durması zor bir sürat. Video'da frenlememiş görünüyor fakat bence frenlere asılıyor. Düz gitmesinin nedeni bu. Arabaya vurmadan önceki son saniyeye dikkatlice bakıldığında hızının çok azaldığı görülüyor... Diye düşünüyorum.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Evet devam edelim.
Motosiklet gereginden fazla hizli gidiyor.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
I-ıh hiç fren yapmıyor, son anda bir arabaya artık çarpacağım moduna giridiğinden freni sıkıyor. Düz gitme sebebi de dediğim gibi neyapacağını şarşımış olmasından.
Ayrıca evet Siyah arabaya yeşil yanıyor (Ya da dönüş için ışık konulmamış), çünkü motorun geldiği taraftan gelen araçlarda u dönüşünü serbest bir şekilde yapıyorlar.
Bir de video bittikten sonra durdurmazsanız ,30 sn falan sonra, Hans'ın teki çıkıyor gizlice. Her seferinde yerimden fırlıyorum ne oluyor diye
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
Eğer frenlere asılıyor ve bir an bile olsa arabanın arkasından kurtarmak için frenleri bırakıp manevra yapmıyorsa acemi / eğitimsiz sürücü diyemez miyiz ?
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Ben frenleme konusunda Görkem gibi düşünmüyorum. Eğer bir frenleme var ise son saniyede olmuştur öncesinde adamın gerçekten şoka girdiğini düşünüyorum. Şeridini koruyup araçtan kaçamayışının sebebi de bu olsa gerek.
★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★
Hayır , motosiklet böyle bir kavşağa gereğinden hızlı giriyor. Yoksa 120 km hız değil...
morrigan
Motorcuya kesinlikle yeşil yanıyor... Bu durumda siyaha yeşil yanamaz...
Bunun 2 nedeni olabilir.
1- Dönen arabalara ışık yok. (Ki bu olamaz çünkü cep var)
2- Işıklar çalışmıyor.
3- Tam çarpışma anında ışık yeşilden kırmızıya dönüyor. (En muhtemel sebep)
Tam bu anda da sağ taraftaki son kırmızıdan kaçan arabalar geçip, ortadakiler dönmeye başlıyor.
Siyah araba ise tamamen kaçak dönüş yapıyor. Dikkat ederseniz ileride dönülmez tabelası var. Bu durumda ona ışık da yok. Motoru görmeden dalıyor.
Göremez , çünkü dönecek arabalar görüşü kapatıyor.
Shrieker
Dönecek olan araçlar ve yol kavisi dolayısıyla , siyah otomobili çok geç görüyor ve çok geç fren yapıyor.
Çok kısıtlı zaman olduğundan düşünme payı da kalmamış. Böyle bir manevra belki yapılabilirmiş , fakat çok zor. Bunun acemi olduğunu gösterdiğini düşünmüyorum.
Öte yandan , fren yaptığını , hatta panik fren yapıp motoru yan yatırmayışından iyi bir sürücü olabileceğini düşünüyorum.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Guzel.
Ortalik kizismaya basladi.
Siyah arabaya yesil yaniyor.
Fakat o devam etmek yerine sola donmeyi tercih ediyor.
Onun gibi sola donmeyi tercih etmeyen diger araçlar yollarina devam ediyorlar.
Bunu nerden biliyoruz?
Bolunmus yolda, bir noktaya isik konulmussa ve donus cebi varsa, ayni isik kesinlikle karsi seritte de vardir.
çunku iki tarafli donus cebi var.
Siyah arabanin hatasi, yolu kontrol etmeden karsiya geçmeye çalismasi.
Belki de yolu kontrol etti.
Fakat motosiklet çok hizli oldugu için, fark edemedi.
Peki motosiklet neden hizli?
Yani hizli oldugunu nereden biliyoruz?
Suradan biliyoruz.
Hiçbir otoyol da boyle cepten donus verilmez.
Yani bu videonun çekildigi yer meskun mahal diye tabir edilen yerlesim birimlerinden biri.
Bu durumda azami surat en fazla 70 km/h olabilir.
Spiker 120 km/h den bahsediyor.
Yani motosiklet olmasi gerekenin çok uzerinde bir suratle seyrediyor.
Bundan sonrasi sizin hepinizin yorumlarinda hakli oldugu bir sekilde cereyan ediyor.
Oncelikle baktigin yere gidersin kurali islemeye basliyor.
Motosikletli onundeki engele odaklaniyor.
sert frenaj yapamiyor.(acemi olabilir)
Seridinden çikip dogruca otomobilin uzerine gidiyor.
Peki kurtarabilirmiydi?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
hakkı küfür etmez ne gerçek hayatta ne sanal hayatta. tansiyon yükselir-alçalır, tartışılır, barışılır yeter ki küfür olmasın.
küfür içermeyen bir yazı sadece tartışma yapıldığı için silindiyse silene yazıklar olsun. hakkıyı silen-uzaklaştıran mod arkadaş kimse TRT de 10 numara kariyer yapar. bu camiada da yazı sansürleyip topik kitlemekten başka bi şey beceremez. her hafta SS buluşması yapıyoruz. kimse bu faşist buyursun gelsin çayımızı içsin bunları yüzüne karşı da söyliyim.
sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?
Bence kurtarması çok zor, çünkü sürati çok fazla ve olayı farketmesiyle düşünüp müdahale etmesi arasında geçen süreç 1 saniyeden fazla değil. Bu şartlar altında böyle bir düşünce hızı ve refleksin aynı anda işlemesini %1'lik bir ihtimal olarak görüyorum. Keşke kavşağa yaklaşırken biraz yavaşlasaymış ya da yolun sağından ilerleyip görüş açısını genişletseymiş.. Canım ülkemde bu tip yolu boş görüp kaçmaya çalışan hanzolar fazlaca olduğundan, biz bu konularda fazlaca tedbirliyiz sanırım. Adamcağız pek ihtimal verememiş sanırım kırmızı ışık ihlaline. Bu da belki dalgınlık, belki tecrübesizlik ya da trafiği okuyamamadan kaynaklanıyor kanımca.
siyah araba sola dönemez çünkü mavi üzerine beyaz çizgi ile mecburi istikamet işareti var.
beklenmeyen bir engel gördüğümüz an ile fren yapmaya başladığımız an arası geçen bu süre ortalama 1,5 saniyedir. kulağa çok uzun gibi geliyor, ben daha hızlı reaksiyon veririm diyosunuz di mi : ) O zaman şunu düşünün: Formula 1 sürücülerinde bu süre 0.7 saniye.
Dr. Marc Green diye bi amca 34 senesini vermiş bu reaksiyon süresi araştırmasına. fren yapmaya zorlayan engelin ne kadar sürpriz olduğu reaksiyon süresini değiştiriyor. demek E-5 de önümüze çıkan yaya ile TEM de önümüze çıkan yaya arasında tepkime süresi bakımından büyük fark oluyor.
detay isteyenler: http://www.officer.com/web/online/Operations-and-Tactics/Reaction-Time/3$42133
120 km/s ile giden motor 1,5 saniyede 50 metre gider. bu arkadaşda eşyanın tabiatına aykırı olmadığından öyle yapmış zaten. 50 metre gidip bodozlama bindirmiş. bu arkadaşın fren yapmaya başladığını bile sanmıyorum. en iyi ihtimalle çarpışmaya 5-10 metre kala frenlemeye başlamış olabilir. yalnız bana 120 km den daha süratli gibi göründü.
sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?
bende yorum yapmak istiyorum
şimdi beklemediğiniz yada daha önce başınıza gelmemiş bir olayı önceden sezip tedbir almak için biraz müneccimlik lazım... bence büyük ihtimal ile motor sürücüsü bu bölgeye yabancı tanıdığı biryer olsa o kavşaktan ayı çıkabileceğini tahmin edip ona göre gerekeni yapabilirdi... yol şartları motorcunun lehineki adam gaz kesmeden devam etmiş (yeşil ışık vs) arabayı gördüğünde beklemediği için soğuk kanlılığını kaybetmiş ve adeta donmuş, reflex olarak yapması gerekeni frenlere asılarak yapmış, burdan bu tarz bi olayı daha önce yaşamadığını deneyimsiz olduğunu düşünebiliriz...
[B][I][COLOR="Red"]One Love[/COLOR][/I][/B] [B]One Life[/B]
::pulp:: ::pulp:: ::whip::
[B][I]Ben aslında dünyaya uzaylı gibi ziyaretçi olarak gelecek adamdım da neyseee[/I][/B]
Ben motorcuya kırmızı yanıyor demedim ki,
Siyah araca yeşil yanıyor dedim
Mavi çizgi üzerine beyaz çizgi nerde Ayırt edemiyor benim gözler erken bunama mevcut kanımca.
Eğer dediğin gibiyse motorun geldiği şeritteki arabalar için dönüş cebi var ve aynı şekilde mavi beyaz çizgi yok mu? O zaman o cep fazlalık.
Ayrıca motor tarafından gelen arabaların cebi ve dönüş ışığı var ise siyah arabanın da vardır coq'un da dediği gibi ve gene motor tarafından gelenler de U dönüşü yaparken karşı yönden araçlar geçiyor yani onlara da yeşil yanıyor.
Bunu açıklayın bana. Ne biçim ışık sistemi bu
Bu arada bana cevap olarak sanırım değiştirmişsin bilgileri dinmeyen
Hayırlı uğurlu olsun bol kazasız belasız gazlamalar abi.
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
ayrıca kaza olduktan sonra arkadan gelen araca da dikkat edin adam ışıklara gelirken gaz kesmiyor ve sürrati normal motorcunun yerde yattiğini gördükten sonra fren yapıyor, gibime geldi... ben cezayı siyah arabaya kestim
morrigan... benim bildiğim bu gibi kavşaklarda 2 şeritten birinin trafiği tamamen kesilmeden karşı şeride yol hakkı verilmez... ben hiç aynı anda birbirinin üstüne giderek şerit değiştiren bir trafik sistemi görmedim...
[B][I][COLOR="Red"]One Love[/COLOR][/I][/B] [B]One Life[/B]
::pulp:: ::pulp:: ::whip::
[B][I]Ben aslında dünyaya uzaylı gibi ziyaretçi olarak gelecek adamdım da neyseee[/I][/B]
Guzel olgunlasiyor konu.
Gidis ve gelis ayri olan bolunmus bir yol burasi.
Isiklarin oldugu yerin hemen onunde de saga ve sola tali çikislar var.
Bu turden yollara her yerde rastlayabilirsiniz.
Eger donus yapacaksaniz, isik yesil yandiginda cebe girer, kirmizi yanana ya da yol bosalana kadar beklersiniz.
Daha sonra geçisinizi yaparsiniz.Yolun ortasindan donus yaptiginiz için de orada ayrica sizin için bir isiklandirma olmaz.
Siz zaten yesilde geçmissinizdir.
Fakat yol hakki ana yolda oldugu için diger araçlarin geçmesini beklersiniz.
Siyah araba oyle yapmiyor.
Yolun bos oldugunu gorup, daliyor.
Bu kazadan sonra bir daha boyle bisey yapip yapmayacagini bilemem ama en azindan bundan sonra daha dikkatli olacaktir.
Motosikletli için soylenecek bir sey yok.
Eger kurtulsaydi sans eseri olurdu.
Bunun ustalikla çok alakasi yok.
Yani isin refleks kisminin ustalikla alakasi yok.
Kim olursa olsun kurtulmasi mucize olur.
Fakat surus guvenligi açisindan motosikletçi çok acemi.
Riskin yuksek oldugu yerde hiz yapiyor.
Cevreyi tarama ve kontrol emniyetini uygulamiyor.
Sert frenaj yapamiyor.
Bakislarini tehlikenin oldugu yere kilitliyor.
Halbuki fren ve odaklanma ile kaybettigi vakti kontraya harcasaydi, daha az hasarla atlatabilirdi.
Bakin kurtarirdi demiyorum.
Alçak dususle daha az hasar alabilirdi.
Yine de garantisi yok.
Aslinda video bize yeni bir topic konusunu hatirlatiyor.
Yani anlatilmasi gereken ve unuttugumuz bir konuyu.
Hareketli hedefler.
Evet sanirim bu tabir tam yerine oturuyor.
Neden derseniz,
bu tur tehlikeler, motosiklet surucusu için bir hedef haline geliyor ve genellikle hedefi 12 den vuruyoruz.
Bu uzerinde durulmasi gereken bir konu ve en kisa zamanda tartismaya açalim.
Bir de isiklara yaklasma konusu var.
Bu da ayrica tartismamiz gereken bir konu.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)