video'yu izlemedim. diz koydular dedigine gore adamlar şov yapmış. zaten trafige açık alanda motosiklet testinin ne alakası var.
başka bir açıdan yollarda istedigin her şeyi yapabilrsin. ama cezası büyük olur, can sıkar can yakar.
özetle yollarda pistlerdeymiş kullanmanızı tavsiye etmem. önümüze her an ne çıkacagı belli değil. gidiş geliş yolda diz koyarken karşı şeritten gelen sollama yapan arabayı gordugunuzde arabadan kurtulmak için motosikletin üstünde normal pozisyona geçip manevra yapmaya vakit bulamayabiliriz.
Video'da adamlar yoldan çok eminler ki , virajlarda karşı şeride kadar geçiyorlar. Belki kontrollü yoldur. Muhtemelen her testlerinde kullandıkları bir yol.
Tabi , tavsiye edilmez , ama bu onların amatör olduğunu da göstermez.
Benim lafım, bunlar pist tekniğidir diye öğrenmek isteyenlere sürekli karşı çıkan, avrupada şöyle avrupada böyle diyenlere, bu video altında nasıl oluyor diye soru sorunca nedense hiç biri cevap veremedi.
Sen neden üstüne alındın anlamadım, caddede diz konmaz gibi bir açıklaman varda ben mi görmedim.
GorkeM adlı üyeden alıntı
Video'da adamlar yoldan çok eminler ki , virajlarda karşı şeride kadar geçiyorlar. Belki kontrollü yoldur. Muhtemelen her testlerinde kullandıkları bir yol.
Tabi , tavsiye edilmez , ama bu onların amatör olduğunu da göstermez.
Emin olununca diz konulur mu.
Biz emin olunca neden yapmamalıyız? avrupalının emini bizim eminimizden daha mı kaliteli.
Virajlarda karşı şeride kadar geçiyorlar evet, hatta dizleri, kafaları, bilimum yerleri neredeyse her virajda karşı şeride taşmış. Kontrollü olduğu zaman trafiğe açık yerde, karşı şeritten araç geçemiyor mu ben anlamadım?
Hatta bir virajda adam dizini diğer şeritten çektikten hemen sonra karşı yoldan araba geliyor...
Onlar bencede amatör değil ama, amatör değillerse bizdeki , benim de bazı yorumlarda ve konuşmalarda rastladığım; " Pist dışında diz koyarak gidilmez, diz koyma sadece pist tekniğidir" diyenler ne?
Ben birşeyler karalayacaktım da asıl yorum yapması gerekenleri bekledim , kimse yapmadı...
Eh öyleyse ben kendi bildiklerimi yazayım... Diz koymak , daha doğrusu ağırlık merkezini viraj içine kaydırıp , motoru dik tutma tekniği , hızlı viraj almak için en iyi tekniktir. Fakat bu teknikte viraj alırken pozisyon almanız gereklidir. Bu pozisyon , viraj içinde hızlı tepki vermeyi güçleştirir.
Pistte sürüyorsanız , virajı biliyorsunuzdur. Ve belirlediğiniz viraj çizgisinde en hızlı virajı almak için sarkma tekniğini uygularsınız. Gazı ayarlayarak küçük oynamalarda bulunursunuz.
Fakat yolda sürüyorsanız , sarkmış viraj alırken , önünüze çıkan çukurdur , kedidir , emniyet şeridinde parketmiş otomobildir , bunlardan ani bir tepkiyle konumunuzu düzeltip kaçamazsınız... Bu konumda gireceğiniz bir çukur da , bu pozisyondayken düşme riskinizi çok arttıracaktır. Ayrıca sarkma tekniğinde , viraj bitip motoru dikene kadar kadar vücudu doğrultmak yanlıştır.
İşte bu yüzden , sarkma tekniği , emin olduğunuz virajlarda uygulanır. İşte bu yüzden yolda uygulamak tehlikelidir , bu bir pist tekniğidir.
1:10'da bir milim daha bıraksa patlıyordu... Sınırlarda kullanmak böyle birşey
İkincisini daha önce görmüştüm ama birinciyi ilkkez izledim.
Adamın refleksleri muhteşem, en hayran kaldığım kısmıysa manyaklığı, birinci videoda high-side'dan yırttığı anda bile durulmuyor herif, aynı tempoyla devam.
İyi olmuş ne gerek var kuyruğa...
SS motosikletler tek kişilik olmalı.
Hem böylece arkaya hatun atmak isteyenler de almamış olur
Hoş durum böyle olunca ağırlığı dengelemek için arkaya yük bindirmeleri gerekebilir
Ben HRC renklerini çok beğeniyorum nedense.
Nedense diyorum çünkü kırmızı ve maviyi bir arada görmekten nefret ederdim. (üstüne alınma coq , fransayı kasdetmiyorum )
Ama bu motorda çok hoşuma gitti. Honda logosundan mıdır nedir.
Egzosu da çok güzel oturtmuşlar yerine. Göze güzel görünüyor.
O değil de , arka tekerde neden lastik ısıtıcısı var. Ya da poşet mi desem
Bir de sorum olacak coq. Bu yarış motorlarının kafa grenajlarında neden şasiden çıkma destek var? Daha az sallasın diye mi acep?
Kafa demirinden bahsetmiyorum yahuuu
O kadar da cahil değilim
Normalde 1000RR'da olmayan fakat yukarıdaki fotografda olan bir fark var bak
Fotografını bulayım...
Buldum...
Aha bu demir... Göstergeyi farı tutan kafa demirinden farklı olarak , grenajın en tepe noktasına bağlı.
*Not: bu fotoda çok sevdiğim cbr250rr'ın aynalarını tutuyor. Peki yukarıdaki 1000'likte tam olarak ne işe yarar. Sorum bu