@aYe
Murat bunun nedeni acemilik
Ben bugüne kadar ne normal yolda, ne yarışta hiçbir zaman hangi viteste olduğumu düşünmedim, merak etmedim. Eğer motorun devir sesini çok iyi tanırsan devir saatine hiç bakmadan kaç devirde olduğunu çok az bir yanılma payıyla bilebilirsin. Onun dışında motorun her devirde verdiği tepki farklıdır, bu o kadar hassas bir histir ki ne zaman devirin yetersiz kaldığını, motorun ne zaman vites istediğini veya kompresyona sokman gerektiğini bu his sayesinde bilirsin. Tabi bunlar çok uzun zamanlar sonra insan beynine yerleşiyor, o yüzden senin hangi viteste olduğunu merak etmen çok normal.
@Mert
Sen SS konusunda benim dediklerime güven, bu konuda boşa sıkanlardan biri değilim, hem bu işin eğitimini aldım, hem 2 sene yarıştım, hem de yaklaşık 10 senedir tüm MotoGP, Superbike, Supersport, Isle Of Man TT gibi yarışların tüm sezonlarını arşivleyip her bir pistte her bir yarışçının tekniklerini ayrıntılı şekilde inceliyorum. Hangi yarışçı hangi tekniği nasıl kullanıyor, hangisi doğrusu çok iyi biliyorum. Her bir tekniğin uygulanmasının bir amacı ve sonucunda da sürücüye faydası vardır. Viraj dışındaki ayağın pegin tam ortasına gelmesinin nedeni botun en sağlam şekilde o kısmıyla basılması yüzündendir. Neden sağlam basmaya ihtiyaç var çünkü sağa yattığınızda sağ ayakta ve bacakta hiçbir güç olmaz yanü üstüne abanılmaz. Motor o derece yatıkken sürücünün bedenini o pozisyonda tutan tek yer bacağın diz ile kalça arasında kalan ve depoya denk gelen bölgesidir. Botun orta kısmı ile pege basılarak da buna destek verilir. Eğer soldaki botun ucuyla basılırsa hakimiyet azalır.
Kırmızı 600RR ve turuncu kamyonet bulunan resimdeki sürücü yanlış bir sarkma (hang-off) tekniği kullanmış, bu şekilde viraja girmek sürücüyü gereğinden fazla yorar. Bu teknik sadece viraj çıkışında gaza olması gerektiğinden fazla asılmanıza ihtiyaç duyduğunuz anda motoru çok hızlı bir şekilde dik konuma getirmek için kullanılır. Oysa bu resimde motor normal şekilde yatık durumda.