başlangıç 1000rr ı müthiş bir kavram yaratmış kim yarattıysa:D
Yaratmak Allaha mahsuz dostum bunlar yaşanmış gerçekler ..
Dengesizmi arıyon ondan bol ne var
RACING TEAM ÜYESİ :GAZCI ÜYE
Çay var mert ne içersin.
Konuyu ciddi bir noktaya çekelim...
Geçenlerde Mert'le birbirimize girdik, ortak bir payda da buluşamadık.
Özellikle pist tecrübesi olan (Boy, Coq gibi) ve/veya alanında uzman kuruluşlardan profesyonel pist eğitimi almış arkadaşların bu konudaki nacizane açıklamalarını bekliyoruz.
SS motosikletlerde ayaklıklar üzerinde doğru ayak pozisyonu nasıl olmalı?
Ucu, ortası, arkası hangisi ayaklığa basacak, yere paralel mi yoksa açılımı olacak yoksa önemsiz mi.?
Ayrıca diz koyarak viraj dönerken ayaklıktaki durum ne olmalı?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
Petlere ayamızın uc kısmından basmamız mantıklıdır her bakımdan.
Hızlandığımız zaman rügarı alış açısına kadar etkiler bir ayaklarınnız geriye çekip toplayalım bide topukdan basıp 300 km hıza çıkalım noluyo görelim
Diğer bi konu refleksimizi en olumlu bu şekilde iletebiliriz ayaklarımızın bastığı yere, ayak ucları ile basmak bize kıvraklık kazandırır herangi bir tehlike anında kendimizi iteriz bu şekilde ama topukdan bastığımız takdirde olduğumuz yerde kalırız..
Kısaca bu motosikletin biniş sitili budur
RACING TEAM ÜYESİ :GAZCI ÜYE
resimdeki gibi olmalı.
bir sürücüden -çok iyi bildiği bir virajda- gidondan ellerini çekip öyle geçmesini istemişler. motor çizgiyi kaybetmeye başlayınca ellerini yeniden gidona koymuş. daha sonra elleri gidondayken aynı virajdan ayaklarını peglerden çekerek geçmesini istemişler. bu kez çizgiyi kaybetmese bile çok rahat bir dönüş olmamış.
son olarak ellerini ve ayaklarını kullanarak geçmiş ve virajı oldukça iyi almış.
viraj alırken sadece kontra yeterli değildir (yüksek süratlerde) peglere baskı yapıp motorun yatmasına yardımcı olmak gerekir. bazı durumlarda bu da yetmez ve motor üzerinde ağırlığımızı motorun yattığı yöne kaydırırız ki daha pürüzsüz bir dönüş olsun.
sonuç olarak peglere ayak ucundan öte parmaklarla ayakların birleştiği noktadan basmak ağırlığı dengeli şekilde aktarmak açısından daha pratiktir. ayrıca viraj haricinde özellikle bozuk olan bir yolda ilerlerken darbelerin emilmesi ve bele iletilmemesi açısından da daha uygundur.
diz koyulurken (knee-dragging) bir farklılık yoktur yana açılan dizin hareketine bağlı olarak zaten ister istemez ayak pegin ucuna doğru gitmek isteyecektir uygun pozisyon alabilmek için.
it's just living and leaving::145::
iyi güzel pro biri yazsında bizde amuda kalkın demedik demi?
it's just living and leaving::145::
burda viraj felan ne olii yaaa bana çok yabancı geliyor kontra ne
Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
bu 2.70 2.80 bu hızlara nasıl çıkıyorsunuz aklım hiç ermiyor
hee geçenlerde elciğe fazla asılmışım yerinden çıktı virajda demekki çok hızlıydım snra ters taktım yani kotramı yapmış oldum bu durumda
Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
Mantıklı
ama boy un net olarak yüzde yüz doğru yaptığı keisnmidir peki ??
Sonuç olarak bende aynı görüşteyim hemen hemen ama burda kişisel stilde söz konusu sanırım birsürü resimler buldum video izledim genelde ucları kullanılıyo her iki ayağında bu durumda dış kısımda kalan ayak sitil meselesi kişiye özel bu yazılımda biraz
Onun dışında bu olayı öğrenmek için profesyonel olmak gerekmez açar kitabı okursun
RACING TEAM ÜYESİ :GAZCI ÜYE
ya tabiyki stille alakalı olmakla birlikte "sarkmak"ta diyor bazıları yani görkem sofuoğlunun bi resmini koymuştu virajdayken çekilmiş o pozisyonda mesela sarkmaktan bahsetmek söz konusu değil zaten motor max. yatmış.
ama açısı daha az pozisyonlarda diz yere koyabilmek için sarkmak lazım o durumda viraj içindeki ayak peg ucunda diz yana açılmış vaziyette diğer bacak sarkmak için motora yaslanıyor destek alıyor. normal olarak bu durumda dışardaki ayağın ortasıyla pege basmak daha mantıklı.
her ne kadar pro olmasamda bu benim gözlemim
it's just living and leaving::145::
Zaten bilen biri yazınca bilen bilmeyen herkesin gözlemi olur, herkes vakıftır olaya :pP
Apaçisin Merttttt, bana yemek yap kurtlar vadisi izlemeye gelcem sana.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
sarkmak....
yada sarkmamak
işte bütün mesele bu....
ayrıca çok tecrübesizim başlığı görünce geldim bilgi paylaşım başlığı diodu.
it's just living and leaving::145::
kurtlar devam ediyomu yaaw
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)