►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Adamın hatası nedir henüz bu tecrübemle bilemem ama biryerlerde hata yaptığı kesin
ya o değil de mick doohan viraja girerken vücudu biraz dik mi? eger oyleyse bu adam nasıl viraj ustası olmuş... yani viraj alırken motorun üstüne yatmayacakmıyız şimdi ?
Adamın hızında bir problem yok arkadaslar giriş açısı felan herşey düzgün fakat yeterince yatıramamış motoru ve ön frene dokunmak gibi bir talihsizlik yapmıs ve iyice dışa kaymış olan biten bu
Nemrut
Gercekten de oyle gorunuyor... Gorundugu uzere lastiklerin yanaklarını da yapıştırmış asfalta. Fakat herkesin kendine has bir yontemi vardır...
Onun boyle viraj alması bunun en dogrusu oldugunu göstermez.
Bana göre temel kurallar dahilinde insan kendini en rahat hissettigi yöntemi benimsemelidir.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
fizik olarak en hızlı ve stabil bir şekilde viraj alabilmek için gerekli kural; agırlık merkezini olabildigince aşagıya (motorun agırlık merkezi hizasında yere yaklaştırmak) çekmektir. bunun içinde örnek olarak ;
Aksini söylemedim...
Ben hala boyle bir açı nasıl yaratabiliyorlar anlayamıyorum. Tamam fotografın açısıyla da çok alakası var fakat... Lastiklerin neden bu kadar onemli oldugu bu fotograftan da anlaşılıyor... Hoş şu an tek el oldu Bridgestone... Umarım hayırlı olur...
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Aye;
videoyu ancak izleyebildim.
Bir kaç kez izlemeden yorum yapmak, ahkam kesmek olur ama
ilk izlenimim,
"Baktığın yere gidersin"
kuralının bir tezahürü şeklindedir.
Tekrar izleyip değerlendirmeye çalışacağım fakat, bana göre sürücü viraj içinde gelen kamyona odaklanmış.
Yani ne hızında ne de virajı alış şeklinde bir hata yok.
Hata viraj çıkışına değil, kamyona sabitlenme diye düşünüyorum.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Aslında yorumlar beklediğimden az geldi.
Bu diğer izlediğim kaza videolarından baya baya farklı.
Diğer yorumları, ve tabiki özelliklede sizin(tecrübe) daha detaylı yorumunuzu merakla bekliyorum.
Başlığa asıl giriş amacımsa yarın akşamki hava sıcaklığı yaklaşık 20 dereceler civarında...
Eee MT'nin SS'cileri uzun zamandır buluşamadık, akşam üzeri buluşup otobandan biraz gazlayalım mı?
Otoban opet tesislerinde bir çay içeriz ordan da belki riva yada izmit yönü bilmiyorum beraber karar veririz.
En son da fenerde veya üsküdar sahilde oturur çaylarımızı içeriz.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
aye arkadaşımızın teklifini benim haricimde değerlendirmek isteyen yokmu...?
Nerde buluşacaksınız arkadaşlar işlerimi halledersem katılıp hem gazlamak hemde tanışmak isterim
Albert EİNSTEİN derki;
Biri sana çok kötüsün derse boşver takma. Banada GERİZEKALI sın dediler, ATOMU PARÇALAYIP ELLERİNE VERDİM
yarındna sonra hafta sonuna kadar hava yağmurlu, hava bi toparlansın, ilk akşam çıkalım.. rivaya son inen köfteleri ısmarlar
GKN MOTORS
Ona bende giderim, kitlenirim
Abi peki şöyle sorayım sizce viraja giriş noktası ve viraj öncesi motorun amortisörler üzerine oturtulmasıyla ilgili hiç bir sorun yok mu?
Akşam 6-7 gibi çamlıca gişelerde buluşabiliriz.
Abi bugün hava nefis, hafta sonuna yine bakılır.
Nasıl olsa artık eşin sayılır, kap ninjayı gel.
Saat 16:41 kimseden ses çıkmadı 15dk daha nete bakarım sonra gelicem diyen olmazsa bu fikirde iptal.:(
2 kişide gazlanmaz zaten...
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
Tekrar baktım şimdi videoya..
Eğer video da bir hile yoksa, o virajı rahat dönebilecekleri bir hızla giriyorlar.
Viraj giriş noktası kendine en uygun olan nokta.
Neden?
çünkü yol, gidiş-geliş bir yol ve karşı şeride sarkamaz.
Yattığında motosikleti viraj içine güzel alıyor.
Fakat kafayı alamıyor.
Viraja girdiğinizde, doğal olarak motosiklet hızdan düşer.
Bu nedenle hafif gaz vermeniz gerekir.
Bu arkadaşta gaz vermiş ama biraz fazla vermiş.
Olsun.
Hızına rağmen motosiklet o virajı dönebilecek açıda yatmış.
Yani virajın dışına savrulma söz konusu değil.
Dışarı direkt kendisi gidiyor.
Neden?
çünkü yatıp, gazı verdiği anda, kamyonu görüyor.
Eğer kamyonu görmese, viraj çıkışına bakacak ve rahatça virajı alacaktı.
Fakat kamyonu görünce viraj çıkışına değil, direkt kamyona odaklanıyor.
Peki bu iddiamın sebebi ne?
Çünkü motor dik konuma geliyor.
Eğer mesele savrulma olsaydı, motosiklet yatış açısını korurdu.
Halbuki sürücü kamyonu gördüğü andan itibaren, motosiklet düzelmeye başlıyor.
Zaten çarptığı anda da neredeyse, dik konumda.
Hatta şimdi bir daha baktım.
Neredeyse değil, basbaya dik konumda çarpıyor.
Ya da ben içkiyi biraz azaltsam iyi olacak.
Şimdi ben buraya,
nereye bakarsan oraya gidersin ana temalı bir resim daha koyarım ama
hepiniz oraya bakıp, oraya gitmek istersiniz.
!
!
!
eee?
sizin buluşma ne oldu???
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Teşekkür ederim, bu açıklamalı hali tam süper oldu.
Buluşma işi yalan oldu, ben tek başıma gazladım, hoş gece 2 de yağacak denen yağmur 6 gibi indi ama nasıl indi.
Suyun temas etmediği tek bir yerim kalmadı, yağmur o kadar şiddetliydiki önümü görmek için vizör açık gittim ama sanırım köprü üzerinde ya sulu kar ya dolu yağıyordu, resmen yüzümü acıttı.
Otobandaki su birikintileri yer yer 30-40 cm yi buldu.
Çok üşüdüm ama çok eğlendim.
Bu arada daha önceleri bir arkadaş bir başlıkta yüksek süratle su birikintilerine girilince ne olduğunu sormuştu.
Yaklaşık 160 civarı bir hızla tahmini 30-40cm derinliğinde 10-15 metre uzunluğunda bir suya bodozlama girdim.
Arabalarda olduğu gibi sağa sola yalpalama, direksiyon hakimiyeti kaybı gibi sorunlar motosiklet için pek geçerli değilmiş sanırım.
Biraz fren etkisi yaptı hepsi o.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
Kimse tek basina gazlamasın!! En kısa zamanda gorusme ayarlıyalım ve beraber cıkalım!!
@ Netzo,
arkadaşım ben tek başıma da çıksam bir kaç kişiyle de çıksam hep tek başıma gazlıyorum. çok hızlı gidiyorsunuz yetişemiyorum size. bir de beni tek tekerde geçiyosunuz ya işte o zaman moralim çok fena bozuluyor. o yüzden gazlamayı bıraktım artık. altımda 220 bg motor var 30 ile gidiyorum şerefsizim. hem böyle daha iyi daha az benzin yakıyor.
@aYe,
bu kadar çok deneme yanılma methodunu kullanma. bilim denen bir şey var.
kabaca araba ve motosikletin su birinkintisine girmelerini düşündügümde; arabanın daha kolay hakimiyetini kaybettigi kanısına vardım fakat kaybettigi hakimiyeti 4 tekerlek üstünde olmasından dolayı daha rahat toparlayabilir.
motosiklet hakimiyetini daha zor kaybeder ama araba kadar rahat toparlayamaz. nerdeyse hiç toparlayamaz bile diyebiliriz. hesap kitap yapılırsa kesin sonuca ulaşırız ama kim ugraşır hele ki hareketi belli olmayan bir akışkan varken.
Bayramda inşallah, malum bizim tayfanın yarısı kazalı dolayısıyla illede motorda gerekmiyor, buluşalım hasret giderelim, özledim hepinizi.
Hakkı benimkisi "deneme-yanılma"'dan ziyade "hastttt bu su da nerden çıktı-ohh verilmiş sadakam varmış" methodu.
Düşününce hakimiyet kaybı ve kontrol ile ilgili yazdıklarında haklısın, banada mantıklı geldi ama gerçekte görmedim yaşamadım bir şey diyemem.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)