E Hadi bakim bende geldim bişiler yazim.Yeni geldim de... Adım Hamza,Eskişehir MT
:bounce:[B]тєк вαѕıηαℓıgıη уσℓ¢υѕυ тєк σℓυя...[/B]:bounce:
motoruna egzost(ses, performans vs.) takanlar; motorunuzun yagını her daim kontrol edin çünkü performans egzostu (yüksek devir de cabası) yagın eksilmesine sebep oluyor. motorunuzun bakımı 10000'de bir ise siz 5000-6000'de bir yag degiştirin. sonra yolda giderken motoru elinize almayın.
uzun zamandır giremıyordum. artık arada bır gırerım. bı ara bır buluşma yapalım uzun zamandır kımseyı görmuyorum özledık. dun akşam nemrut ve neco buluştular sağolsunlar benıde aradılar ama meskuldum.
@nemrut performans egzostla yağın ne alakası var, ben anlamadım. eğer yağ azalıyorsa motorda yağ kaçagı vardır. contası yağ sızdırıyordur yağ benzin karışımı yakmaya başlıyordur. engozstdan çıkan dumanın rengınden anlarsın ne yaktığını. ama benım bılmedığım bır etkısı varsa bılemem . bu konuyu aç bakalım oolmaz oyle laf atıp kaçmak.
If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.
http://www.motosiklet.net/forum/duyu...18-00-a-9.html
En erken dokuza kadar ordayız...
Kalkıcak olursan ararız zaten seni.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
Aslında biraz sonra okuyacaklarınızı farklı topiclerde dilim döndüğünce anlatmaya çalışmıştım.
Kafasına bir şey takılan, ayrı bir topic açtığı için, çoğu zaman yazdıklarımız havada kalıyor veya biz de başkalarının bilgilerinden faydalanamıyoruz.
Öncelikle teknik konuda cahil biri olduğumu belirterek başlayayım.
Bu nedenle hatalı olduğum yerler varsa bilen arkadaşlar düzeltsinler ki hepimiz en doğru bilgiye ulaşalım.
Zaten yazacaklarım da yüzeysel bilgilerdir.
Güzel giriş oldu.
Gelelim gelişme bölümüne.....
Kullandığımız motosikletler bir elektronik beyinle yönetiliyor.
Bu beyin ne yapıyor?
Motorumuzun çalışması için üç şeye ihtiyacımız var.
Bunlar;
- Yağ
- Benzin
- Hava
Tabii ısınma sonucu meydana gelecek hoş olmayan şeyler için su da gerekli.
Konumuz soğutma olmadığından biz ikisine yoğunlaşacağız.
İkisine dedim çünkü yağ da bu konunun dışında.
Geriye benzin ve hava kaldı.
Beyin demiştik.
Bu beyin denilen gevur icadı,kullanış stilinize göre, ne kadar havayı, ne kadar benzinle karıştıracağını hesaplayıp,o kadarını alıyor, patlamayı gerçekleştirip, motorun çalışmasını sağlıyor.
Bunun dışında, çıkan gazların da egzoz tarafından dışarıya atılması işini organize ediyor.
Buraya kadar konuyu anladıysak şimdi devam edelim.
Beyin tüm bu işlemleri yapmak için motosikletinizin orjinal parçalarını kullanıyor.
Eğer bu parçalardan birini değiştirirseniz (mesela egzozu) ne olur?
İşte burada beynimiz iş yapamaz hale geliyor.
Eğer yeni taktığınız egzoz motosikletinizin orjinal egzozu ile aynı özelliklere sahipse ki (o zaman neden değiştiresiniz?) bir problem yok.
Fakat böyle olmadığı için, problemler başlıyor.
Nedir bu problemler?
Beyin siz egzosu değiştirdiğiniz de aynı programla motoru çalıştırmaya devam edecek.
Performans arttırıcı egzoz taktığınız da beyin eski egzozunuzun performansına göre çalıştığı için,
ya gereğinden daha fazla yakıt kullanacak,
ya da gereğinden daha fazla hava...
Bunların gereğinden fazla kullanılması, sadece israf oluyor. Yoksa performansa bir etkisi olmuyor.
Hava bedava olduğu için sorun yok ama benzin bayaa pahalı bir meret.
Bunun sonucunda, performans egzoz taktıranlar bazı devir aralıklarında, eski egzozlarını arar duruma gelebilirler.
Bilinçsizce yapılan egzoz değişimlerinde, abartılı bir sesten başka bir sonuç elde edemeyebilirsiniz.
Peki yok mu bunun bir çözümü.
Tabii ki var.
Bunun için ek bir yazılım kullanılır. Yani motorunuzun çalışma sistemi için, yeni bir beyin yazılımı uygulanır.
Yani eğer performans egzoz alacaksanız, bu beyin olayını da ihmal etmeyeceksiniz.
(Biraz önce bu konuda yaptığımız bir tartışmayı buldum.En sona alıntı olarak ekliyorum..)
Peki hangi marka egzoz?
Bu konuda da dikkat etmeniz gereken bazı detaylar var.
Her motosiklet modeline göre uygulanacak egzoz sistemi farklı olabilir.
Egzoz almadan önce, marka yerine,
öncelikle motorunuz için yapılmış, Test sonuçlarına bir göz atmanızı öneririm.
Çok iyi marka diye bildiğiniz bir egzoz,
hiç bilinmeyen bir markadan daha kötü performans verebilir.
Buraya kadar sorusu olan varsa parmak kaldırsın.
Devam edecek......
Hocam açıklamalar süperde, dyno üzerindeki amcanın kalitelisini tr'da nerde bulucaz
Sırf bu yüzden powercommander almadım
Var mı önerebileceğiniz sağlam amca
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
uzmanligindan tam emin degilim sadece duymustum ama korlasta bu isi yapiyorlar diye biliyorum
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
Teşekkürler patriot, çok sevinirim, ocak sonu gibi arkadaş almanyaya gidicek, senden gelen cevaba göre ona powercommander siparişi veririm.
Doğru amcayı bulmadan bu ürünü almanında bir faydası yok gibi geliyor bana...
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
Başka bir siteden alıntıdır AYE
orjinal eksozu söküp yerine performans eksoz(yada sesli eksoz diyeyim) takan herkesin bu ayarları yaptırması gerektiğini çünkü orjinal eksozundaki emisyon ayarının hava çıkışı rahatladığı için yeterli olmayacağını ve motorun dengesiz çalışacağını alt devirlerde sıkıntı çıkaracağını anlattı.
gerçekten bu ayarlardan sonra fazer bir başka oldu.düşük devirde gaz verdiğimde yığılma yok oldu ve motor ok gibi fırlamaya başladı.Sesi daha bir tok çıkıyor artık
Eksozu taktıktan sonra çok sıkıntı yaşayıp motorumdan soğumuştum ama bugün bambaşka bir motora biniyor gibi hissettim kendimi.motorumun yeni haliyle çok mutluyum şuan
Muratın yeri havalimanın arkasında Florya Beşyol mevkiinde e-5 e paralel bir sokakta ototamircilerinn bulunduğu bi han içinde suzuki servisi.randevuyla giderseniz çok beklemezsiniz çünkü çok yoğun çalışıyor.
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR
slm millet bende bu topik e burada olduğumu bildireyim
şunuda eklemek isterim aslında motorun bence hiçbir yeriyle oynamıyacaksın
en iyisi bence bu neden derseniz mühendisler zaten her şeyi düşünmüşler
en ince ayrıntısına kadar
UÇURUMUN KENARINDA OLSAN BİLE SIRF HAYATA GICIKLIK OLSUN DİYE GÜLÜMSE
Benim de kafama egzozla ilgili bir soru geldi, soru garip gelirse cahilliğime verin, fakat sormadan edemeyeceğim. Diyelim ki bir makinanın üstünde sadece tüp kısmı olmak ya da komple olmak üzere performans egzozu var ve bahsettiğiniz beyin ayarları yapılmamış, sadece ses için takılmış. Daha sonra orijinal fabrika egzozu takılırsa makinada bir sorun teşkil eder mi? Hem performans olarak hem yakıt olarak.
Aslında şu amaçla soruyorum, hani ikinci el ilanlarda "üzerinde şu var fakat orj. egzozda verilecektir" yazanlara yönelmek yanlış olurmu. Eski egzoza geri dönülse bir sorun çıkarır mı? Teşekkürler....
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)