R25 Çözemediğim performans sorunu.
Reklamlar
-
Merhabalar arkadaşlar Son zamanlarda motorumda yaşadığım bir sıkıntı var. Motor 150 den sonra tıkanıyor gitmiyor bildiğiniz yakıtı gittiğine göre fazla yakıyor. Servise götürdüm evet gitmiyor dediler cihaza bağladılar bir sorun yok herşey normal dediler. Egzoz stok ama sesi diğer r25'lere göre çok çıkıyor.( Bu benım düşüncem tabiki ) Dedim egzoz da delik falan varda benım haberim yok . Kısacası kafayı yemek üzereyim. Bakımları da serviste yaptırırım sürekli. Ne yapmalıyım neleri kontrol etmeliyim yardımlarınızı bekliyorum. İnanın motordan soğudum binesim gelmiyor.Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Berbat bir rodaj sürecinin sonucu olabilir.
Rodajı kim yaptı ?
Motorun ilk sahibimisiniz ?
-
Sürücü ağırlığı, hava durumu, eğim cart curt...
250'lik motor alt tarafı. İnternette 180 yapılan videolar var diye illa 150'yi geçecek diye bir şey yok.
-
Son zamanlarda derken daha onceden 150 km + hızlara çıkıldı mı? Birde motor şuan kaç km.de?
-
Kötü rodaj, sürekli yüksek devirlerde yürüme, ısıtmadan gaz çekme...vs hep kullanıcı hataları yani.
R25 de nasıl bir makinaysa bir tane adam akıllı binen insan yokmu memlekette acaba?
-
Akrabam arabasına hiç yüklenmezdi. Adamın Leon 160ı zor geçiyordu, akrabam çalıştığı için babamla ustaya götürdük "bakımlarını yapalım sonra gidin basabildiğiniz kadar basın" dedi. Bakımları yaptık performansta bir değişim yoktu ilk başta, 160 170e anca geldi araba ve sabit dip gaz gittik. 10 dakika civarı sonra bir anda atiklik geldi arabaya, bu sanayide hep duyduğumuz tabir "motor açılması" gibi bir olay oldu. Dönüş yolunda araba 190a kadar öyle rahat gaz yedi ki anlamadık ne olduğunu. Usta "araba kısa yol gide gide egzoz supaplar falan tıkanmış" dedi. Düşününce gerçekten de mantıklı geldi motorun içindeki kurumları yakmak için silindirin belli bir sıcaklığa ulaşması gerekiyor. Ama kötü rodaj ve bakımsız halde kullanılması, hoyrat kullanılması kalıcı zararlar vermiş olabilir.
-
@zeynelhazan in bahsettigine benzer tecrübeye sahibim bende... rodaj-bakım-soğukken zorlama ihtimalleri göz ardı edilerek...sorunsuz bir araçta diyelim son hızı mesela 200km...uzun süre düşük devir-şehir içi-dur kalk-kısa mesafe kullanilirsa ve ardina belli bir süre yuksek devir-uzun yol kullanımı olmadan direk top speed denenirse misal 180i geçemez...
-
motorun ikinci sahibiyim, 13000 km de aldım motoru ilk sahibi çok basmayan sakin şehir içi kullanan birisiydi. şuan motor 23 binde 180 km hızları gördüm ben motorda, nedense son 6 aydır o performansı yakalayamıyorum. bakımlarını aksatmadan yaptırdım . 3000 kmde bir yağ değiştirdim vs. ama dediğim gibi egzoz sesi nedense bana hiç iyi gelmiyor.motor ısınmadan asla yüksek devir çevirmedim bu zamana kadar.
-
Bende MT-25 var. 160'dan sonra ıkınıyor motor. Sürekli rüzgarı yediğim için bana çarpıp mukavemet oluşturuyor. Anlamadığım nokta 180'de yapsa 160'da yapsa gideceğin yere kaç dk fark oluşturuyor?
Ben bassın istiyorum falan diyebilirsin ama kendini kasıp redline kovalayan bir motor ne derece sağlıklı olur? Orası senin taktirin. Motorda benim gibi 120/160 lastik kullanıyor musun? Yakıtı performans katkılı kullanıyor musun? Enjeksiyon temizleyici attın mı? Rüzgar'ı arkana alıp mı basıyorsun? Bunların hepsi 250cc için bir etmen...
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Bende MT-25 var. 160'dan sonra ıkınıyor motor. Sürekli rüzgarı yediğim için bana çarpıp mukavemet oluşturuyor. Anlamadığım nokta 180'de yapsa 160'da yapsa gideceğin yere kaç dk fark oluşturuyor?
Ben bassın istiyorum falan diyebilirsin ama kendini kasıp redline kovalayan bir motor ne derece sağlıklı olur? Orası senin taktirin. Motorda benim gibi 120/160 lastik kullanıyor musun? Yakıtı performans katkılı kullanıyor musun? Enjeksiyon temizleyici attın mı? Rüzgar'ı arkana alıp mı basıyorsun? Bunların hepsi 250cc için bir etmen...
120-160 mı yaptiniz lastikleri? Tahminen yakit 1 tik artip-hizlanma-top speed 1 tik düşmüştür sanırım bunun dışında Yorumunuz nedir acaba? Özellikle viraj?
-
rüzgar etkiside olabilir yol eğimli olabilir bu faktörleride hesaba kat etkiliyor sonuçta hızı
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Bende MT-25 var. 160'dan sonra ıkınıyor motor. Sürekli rüzgarı yediğim için bana çarpıp mukavemet oluşturuyor. Anlamadığım nokta 180'de yapsa 160'da yapsa gideceğin yere kaç dk fark oluşturuyor?
Ben bassın istiyorum falan diyebilirsin ama kendini kasıp redline kovalayan bir motor ne derece sağlıklı olur? Orası senin taktirin. Motorda benim gibi 120/160 lastik kullanıyor musun? Yakıtı performans katkılı kullanıyor musun? Enjeksiyon temizleyici attın mı? Rüzgar'ı arkana alıp mı basıyorsun? Bunların hepsi 250cc için bir etmen...
tabiki 160 la gitmek yada 180 le gitmek bir önem kazandırmıyor bize ama insan oğlu sonuçta para verdiği bir şeyi sonuna kadar kullanmak istiyor . lastik konusuna gelirsek motorun herşeyi orjinal hiçbir değişiklik yapılmadı.Bahsettiğiniz enjeksiyon temizleyici ne kadar etkili ? bunun hakkında bilgi verebilirmisiniz.
-
erhn42 adlı üyeden alıntı
120-160 mı yaptiniz lastikleri? Tahminen yakit 1 tik artip-hizlanma-top speed 1 tik düşmüştür sanırım bunun dışında Yorumunuz nedir acaba? Özellikle viraj?
Ben alır almaz 120/160 taktım. Elimde pilot road4 vardı az kullanılmış. IRC takmaktansa bunları taktım. Orjinal lastiklerle 30km ya gittim ya gitmedim. O yüzden normal mt-25 nasıl viraj tepkisi veriyor bilmiyorum. Yokuş aşağı, yokuş bitimine kadar 172 yaptım. Lakin düz yolda 165’te soluğu kesiliyor. Rüzgar var ise 155-160’ta soluğu bitiyor. Uçmakdere virajlarında sürdüm. İstediğim gibi sonuç vermedi ama aman aman çok kötü değil. Amortisörleri rezalet bana göre. Belki 5000km bakımında arka amortisörü sertleştiririm 1-2 tık. Normalinden fazla yakıyor. Lakin lastik benim için çok önemli olduğundan, güvenlik sebebi ile yakıta razıyım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------
R4PST4R adlı üyeden alıntı
tabiki 160 la gitmek yada 180 le gitmek bir önem kazandırmıyor bize ama insan oğlu sonuçta para verdiği bir şeyi sonuna kadar kullanmak istiyor . lastik konusuna gelirsek motorun herşeyi orjinal hiçbir değişiklik yapılmadı.Bahsettiğiniz enjeksiyon temizleyici ne kadar etkili ? bunun hakkında bilgi verebilirmisiniz.
Eğerki enjektörlerine giden yerde kurum yada pislik gelmişse temizlemek için kullanılır. Benzin deposuna koyuyorsun die hatırlıyorum. Ne kadar etkili bilmiyorum ama en azından riske edilebilecek bir deney. En kötü 50₺ zarara girersin die düşünüyorum.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Ben alır almaz 120/160 taktım. Elimde pilot road4 vardı az kullanılmış. IRC takmaktansa bunları taktım. Orjinal lastiklerle 30km ya gittim ya gitmedim. O yüzden normal mt-25 nasıl viraj tepkisi veriyor bilmiyorum. Yokuş aşağı, yokuş bitimine kadar 172 yaptım. Lakin düz yolda 165’te soluğu kesiliyor. Rüzgar var ise 155-160’ta soluğu bitiyor. Uçmakdere virajlarında sürdüm. İstediğim gibi sonuç vermedi ama aman aman çok kötü değil. Amortisörleri rezalet bana göre. Belki 5000km bakımında arka amortisörü sertleştiririm 1-2 tık. Normalinden fazla yakıyor. Lakin lastik benim için çok önemli olduğundan, güvenlik sebebi ile yakıta razıyım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------
Eğerki enjektörlerine giden yerde kurum yada pislik gelmişse temizlemek için kullanılır. Benzin deposuna koyuyorsun die hatırlıyorum. Ne kadar etkili bilmiyorum ama en azından riske edilebilecek bir deney. En kötü 50₺ zarara girersin die düşünüyorum.
Arabama arada würth ün enjektör temizleyicisi kullanirim 8-10k km de bir. Hatta tercihen tam bakım öncesi bir uzun yolda. Acaba motosiklette ayni ürün kullanilabilirmi? Yoksa motosiklet için olan ayrı ürünler varmi ki?
-
erhn42 adlı üyeden alıntı
Arabama arada würth ün enjektör temizleyicisi kullanirim 8-10k km de bir. Hatta tercihen tam bakım öncesi bir uzun yolda. Acaba motosiklette ayni ürün kullanilabilirmi? Yoksa motosiklet için olan ayrı ürünler varmi ki?
şuan bende onu merak ediyorum. motorsiklette herhangi bir sıkıntı çıkartırmı acaba
-
Benzinli motorlar için olanı sıkıntı çıkarmaz. Lakin dizel için olanlar sorun çıkartabilir
-
würth'ünkini 1 depoya 1 şişe olarak bile koyabilirsiniz üstünde yazıyor zaten doz aşımında sıkıntı olmaz diye ama 1 şişe de koysan belirtilen ölçüyüde koysan aynı etkiyi yapıyor ben aldığımda 1 depoya 1/3ünü koyuyorum devam :D
-
kaçla gitmeyi bekliyorsun o motosiklet ile
-
Bende R25 kullaniyorum 150 ye çok rahat çıkıyor ondan sonrası yavaş yavaş yükseliyor. Motorunda bence bir sıkıntı yok.
Yolda ki eğim, rüzgar gibi bir sürü etmen var
-
Senin kilon
Gittiğin yolun durumu hava şartları vs.
Kullanılan motor yağı
Motordaki oturuş pozisyonun falan bir sürü etmen var
Ama bunların çoğu 150 den sonra tıkanma gerektirecek şeyler değil
düz yolda top speed istersem hemen ulaşıyorum
en önemli sebebi vücud kilon bence
bendede 120/160 lastikler var öyle dağlar kadar fark yok
hele hele top speed ve hızlanma konusunda bir fark hissetmedim
senin sorununu araştırman lazım ama çözülür bence
şurada bir videomu bırakayım
en son 188 falan vurdum hatırlamıyorum
mt25 i gecmemin sebebi o arkadaş erken vites atıyordu ve biraz acemi idi yeni aldi mt25 i
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)