R25 2. geri çağırılma. Yamaha'dan bilgi geldi.
Reklamlar
-
YAMAHA R25 i iyileştirmeye devam edip sıkıntılarını ortadan kaldırmaya devam ediyor. Hııımmmm o zamansa 2023 t R25 alabilirim.
Şakası gırgırı bir yana tuğlası, harcı çalınmış müteahhit işi yapılara benziyor şu motor. Keşke biraz özene böze yapsaydılar yada hiç yapmasaydılar. Yamahayı kötülemiyorum harika motorları var YBR sinden R1 ine kadar ama R25 olmamış özürlü doğmuş bir motor bence.
Reklamlar
-
Sıkıntı yokmuş, çok çok hafriyat kamyonları etrafında gezinirken motor durur..
aha böyle kalınır. Sonra kalan sağlar pilav yer..
-
-
Yamaha Fz6'da da olmustu bir geri cagirma yillar once. Tps sensoru degismisti. Gaz kelebegi sensoru yani kucuk bir potansiyometre. Isininca iletkenligi kendi kendine degisip, motor devri kendiliginden degismeye basliyordu. Motoru o zamanlar Kiziltoprk'taki Samura Motor Yamaha servisine goturmustum, seve seve bedelsiz degistirdiler.
O gunden beri de bir daha problem cikmadi. (Yaklasik 10 yil oluyor) Yani size tavsiyem endiselenmeye gerek yok.
-
sanırım R25'deki olası sorunun yol açabileceği sonuçlar tam anlaşılamadı.Yamaha açıklamasına yazmış "motor sürüş esnasında durabilir" okuyan arkadaşlar sanırım bu kısmı kaçırıyor.Parça değişse ne değişmese ne.Kaza olduktan sonra....Bu sorunun sürüşün hangi anında ortaya çıkacağını biliyormuyuz ? 150 km ile giderken kontaktaki üretim hatası sonucu motorum durdu diyelim,sonra Yamaha tüm parçaları değşitirdi fakat ben çoktan ölmüşüm,HEE diğer r25 ve mt25 kullanan arkadaşlar 3.bir soruna kadar hayatta kalır,o açıdan bakarsam olaya tabiki pozitif bir durum çıkarmak mümkün.
belkide bu sorun biri çok büyük bir kaza geçirip hayatını kaybettikten sonra Global YAMAHA'ya bildirildi, sorunun üretimden sonra kademeli olarak motor kullanıldıkça geri dönüşler ve servis bildirimleri yoluyla olması mümkün.Üretimden sorumlu yetkili biri şirketin hangi veri kanallarıyla bu geri dönüşlere ulaştığını bilemiyorum.neyse....
-
motoru geri çağırıyorlar azar küfür,çağırmıyorlar neden hatalı motor satıyorlar yine küfür.ne yapsalar yaranamadı adamlar sizlere.üretildiği yıldan beri 1. veya 2. geri çağırma nedeniyle motoru arızalanan varmı? yağ pompası çok ciddi bir durumdu erken fark edildi ama bu tamamen zaten mekanik bir durum.daha yarın kredi çekicez motoru teslim almadan bütün seriye bakıcam yamahada.
-
Benım ıcın onemlı olan sorun ıhtımalı olan bır motosıkletı gerı cagırıp garantı kapsamında tamır etmek degıl sorunsuz motosıklet uretmek/satmaktır.
-
Bu arada cok yakın arkadaşımla beraber almıştık motorları. Kendisi mt25 sahibi,o da kontrol etti bugün ayni Yamaha servisine gidiyoruz,onun motoruda sorunlular içinde.
Yani mt 25 sahipleride bir kontrol etsin sadece r25 e özel bir durum yok. Bilginiz olsun.
-
Ne r25 miş yaw, her sene başka bir sorundan geri çağrılıyor.
Baktığınızda her sorun başlı başına yolda kalmaya ve hatta kaza yapmaya bile götürebilecek nedenler.
Geçen sene de yağ pompası sorunu vardı sanırım.
İnsan ister istemez düşünüyor, önümüzdeki sene de ne için çağrılacak diye.
Güven böyle bir şey dökülen su kabını doldurmuyor işte.
R25 i 1400 km kadar kullandım, ilk çıktığında. O sınıfta sanırım sürüş keyfi, performans konusunda daha iyisi yoktur diye düşünüyorum.
Ama gel gelelim bu devam eden sorunlar yakışmadı bu motora. Umarım son olur.
-
Herhangi bir hizda motor durursa ölmezsiniz bu arada, motor durmasi, motor kitlenmesi demek degil, sadece motor yavaslamaya baslar, siz de o arada önlemini alirsiniz.
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
sanırım R25'deki olası sorunun yol açabileceği sonuçlar tam anlaşılamadı.Yamaha açıklamasına yazmış "motor sürüş esnasında durabilir" okuyan arkadaşlar sanırım bu kısmı kaçırıyor.Parça değişse ne değişmese ne.Kaza olduktan sonra....Bu sorunun sürüşün hangi anında ortaya çıkacağını biliyormuyuz ? 150 km ile giderken kontaktaki üretim hatası sonucu motorum durdu diyelim,sonra Yamaha tüm parçaları değşitirdi fakat ben çoktan ölmüşüm,HEE diğer r25 ve mt25 kullanan arkadaşlar 3.bir soruna kadar hayatta kalır,o açıdan bakarsam olaya tabiki pozitif bir durum çıkarmak mümkün.
belkide bu sorun biri çok büyük bir kaza geçirip hayatını kaybettikten sonra Global YAMAHA'ya bildirildi, sorunun üretimden sonra kademeli olarak motor kullanıldıkça geri dönüşler ve servis bildirimleri yoluyla olması mümkün.Üretimden sorumlu yetkili biri şirketin hangi veri kanallarıyla bu geri dönüşlere ulaştığını bilemiyorum.neyse....
Hocam sizi biliyorum,saygı duyuyorum ama lütfen beni anlayışla karşılayın.
Bu sorunlar hayatı sorun teşkil ediyor fakat bence bu kadar büyütmemek lazım.Siz,ben veya bir başkası kim olursa olsun bugüne kadar hiç kronik sorunu olmayan bir motosiklet dahi alsak olacağı varsa olur.Yani ölümden bu kadar korkmanın bir anlamı yok diye düşünüyorum.Hem motora binip hem ya elektrik keserse demek bile bile lades gibi birşey.Motosiklete binelim veya binmeyelim zincir kopabilir,lastik patlayabilir vs. vs. bunun gibi yüzlerce örnek verilebilir fakat gerçek bir tane, Allah'ın dediği olur.Tabii ki bu demek değildir ki kör-cahil motora binelim tabii ki önlemimizi alıcaz.
-
Grumpy adlı üyeden alıntı
Benım ıcın onemlı olan sorun ıhtımalı olan bır motosıkletı gerı cagırıp garantı kapsamında tamır etmek degıl sorunsuz motosıklet uretmek/satmaktır.
Artık 21. yüzyıldayız. Üretim süreçlerinde mühendislerin değil muhasebeci ve pazarlamacıların sözü geçiyor. Haliyle her üründe böyle sorunlar olması muhtemel. Yine bu şekilde geri çağırma yapan firmalar iyi sayılır. Kazaya neden olabilecek hata sonucunda olan kazalarda kurbanlara biraz tazmnat veririz daha ucuza malolur, hatayı düzeltmek, bir sürü geri çağırmak daha pahalı da diyebilirlerdi.
Malesef sistem böyle ama tüketim toplumu olmak böyle bir şey işte.
-
Katılıyorum size fakat kronik sorundan dolayı yaşamak istemiyorum kötü bir olayı. Kendi r25 mi forumda görenler olmuştur cok defa resim paylaştım gözüm gibi bakarım. 12500 km yol yaptım beni bir gün zorda bırakmadı ne viraj ne sollamada ne 170 km suratlerde. Ama üretim hatası yapılmış ve basit hatalar değil,benim moralimi bozan şey büyük sorunlar yaşatabilecek hatalarin r25 de çıkıyor olması. Ben yağ pompası ve debriyaj tası değişimini 4500 km de yaptırmistim ve uzerine 8000 km daha yol yaptım. Fakat bu ikinci geri çağırma peki üçüncü geri çağırma olmadan o hata benim hayatıma mal olursa veya ölmeden kurtulduğum ama çok hasar aldığım bir kaza ya sebep olursa. Son 1 yıl içinde iki defa ciddi sorunlarla çağrılan motoruma guvenerek nasıl yol yapicam bu sezon ?
Çözüm şu benim için 4 veya 5 yıldır üretimi olan ve büyük ciddi kronik sorunları olmayan bir motor almak.
-
Zippo's adlı üyeden alıntı
Bunlar hic olmasaydi daha iyi olurdu tabii ki.Gonul ister ki hic sorunu olmasin o kadar para veriyoruz.Ben daha yeni aldim r25 i.1000 km olmadi henuz,suan memnunum.Bu garantiden yapilacak islerde beni korkutmuyor hic.
En azindan cbf lerde hondanin yaptigi gibi inkar edip yokusa surmuyorlar
Onun disinda r25 muazzam bir motor mu kalite olarak,bence degil.Grenajlari vs aman aman degil.Ama 2. El temiz motor almak istersen cbr 250 ile arasinda 1000 ₺ oynuyorken soba borusu egzostlu makyajlanip cbr 125 gostergesi koyulan tek silindir cbr 250 yi yine almazdim,yine almazdim
Cbr 250 de kac kullanici da belli devir araliginda gelen sesten sikayetci oldu.Sonuc noldu,hicbirsey..
Not : marka fanatigi degilim.Ama hepimiz tahmin edebiliyoruz ki suan cbr 250 kullanan arkadaslara kafa kafaya r25 versek kosa kosa alirlar
Hocam genel konuşma bence takas versek alırlar felan. Herkez motorunu severek alıyor. Severek alıp kullananlar var birde severek alıp okadar para verdik olaylara bak diyip pişman olanlar birde bunu dışarı vuramayıp içine atanlar var. Benim motorum bende kalsın severek aldım kafam rahat sen kendi adına konuş bence. Bu arada keşke olmasa böyle şeyler giden paralar vatandaşın parası ondan önce giden para motorcu kardeşlerimizin arkadaşlarımızın parası bu olaya sevindiğimiz falan yok biz burada sadece bir markanın sadece 1 modelini eleştiriyoruz tabikide araya mizah girecek üzüldüğümğüz kadar bi nebzede olsa gülümseyeceğiz. Soba borusu diyorsunuz ya CBR250 egzozuna bence soba borusu falan değil o seyyar köfteci borusu
-
Yine bu şekilde geri çağırma yapan firmalar iyi sayılır. Kazaya neden olabilecek hata sonucunda olan kazalarda kurbanlara biraz tazmnat veririz daha ucuza malolur, hatayı düzeltmek, bir sürü geri çağırmak daha pahalı da diyebilirlerdi.
Benim bildigim bu isler tam olarak boyle olmuyor. Genelde Amerika ya da Avrupa'daki bilincli suruculerin sikayetleri sonucu geri cagirmak zorunda kaliyorlar. Yani uretici mali piyasaya suruyor, kullanici hatasi disinda bir hata bulunursa, uretici, kullanicinin baskisiyla, bu hatayi duzeltmek zorunda kaliyor. Mesela biraz ustte yazdigim Tps arizasi bu sekilde ortaya cikmisti.
-
MoRFy adlı üyeden alıntı
Hocam genel konuşma bence takas versek alırlar felan. Herkez motorunu severek alıyor. Severek alıp kullananlar var birde severek alıp okadar para verdik olaylara bak diyip pişman olanlar birde bunu dışarı vuramayıp içine atanlar var. Benim motorum bende kalsın severek aldım kafam rahat sen kendi adına konuş bence. Bu arada keşke olmasa böyle şeyler giden paralar vatandaşın parası ondan önce giden para motorcu kardeşlerimizin arkadaşlarımızın parası bu olaya sevindiğimiz falan yok biz burada sadece bir markanın sadece 1 modelini eleştiriyoruz tabikide araya mizah girecek üzüldüğümğüz kadar bi nebzede olsa gülümseyeceğiz. Soba borusu diyorsunuz ya CBR250 egzozuna bence soba borusu falan değil o seyyar köfteci borusu
Yanlis anlama hocam lafim sana degildi.Fakat cok iyi biliyorum oyle bir kitle var ki r25 i karalamak icin firsat kollayan..Kesinlikle r25 fanatigi degilim hatta ve hatta forum icinde aylar once attigim postlara bakarsaniz oldurseler 2. El r25 almam diyen biriydim.Ama alternstifini bulamadim.
Su an en son cikan kronik sorun bence ilk yasanan yag pompasi olayindan daha da sacma ve can sıkıcı.Bu kadar basit bir parca vesaire nasil olurda boyle cikar fabrikadan bende sasiriyorum.Ama benim icin iyi tarafi firmanin kabullenip hemen geri cagirmasi ve degistirip duzeltmesi sorunu.
Salurbey in dediklerine katilmamak elde degil.Kazaya sebebiyet vercek bir sorun olabilir.Maalesef alacak cok motor secenegimiz yok,el mahkum iyi taraflarindan bakmaya calisiyoruz.Yoksa bende cbr250rr i geldigi gibi almayi bekleyen kisilerin basindaydim
-
Japon otomobil devleri Toyota, Nissan, Honda ve Mazda, hava yastıklarında çıkabilecek olası problemler nedeniyle toplamda 3.39 milyon aracı geri çağıracaklarını açıkladı. Firma yetkilileri sözkonusu geri çağırmadan Türkiye'deki araçların da etkinlendiği açıklamasında bulunurken, iki saat sürecek onarımın ücretsiz yapılacağı bilgisi paylaşıldı
Ünlü lüks otomobil markası Porsche, dünya genelinde 60 bin otomobili yakıt borusundaki hata yüzünden geri çağırdı. Geri çağırılan modeller Macan S ve Macan Turbo.
Dünyanın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen'in üst segment markası Audi, Çin'deki toplam 681 bin aracını soğutma pompası arızası sebebiyle servise geri çağırdı.
2014 ve 2015 model Volkswagen Passat araçların merkezi elektrik sisteminde sorun saptanması nedeniyle 177 bin otomobil geri çağrılıyor.
gibi gibi her markadan size bulabirim boşuna yormayın ellerinizi.insan elinin deydiği her malda olan olasılık.
-
benim tek korkum ledlerimi sökmeseler bari grenajları açarken ulan çok uğraştım be
-
Forumda genel olarak, yüzlerce parçadan oluşan bir aracın tasarım ve üretimini yapmak çocuk oyuncağı zannedildiğinden bu tip hatalarda anında karalama kampanyası başlatılıyor. Firmalar ürünlerini aylarca süren birçok testlerden geçirseler de gerçek hayatta karşılaşılan koşullar bazen beklenmedik sorunlara yol açabilir. Yamaha tarafından yapılan açıklamada dikkat edilirse "olabilir, çıkabilir" şeklinde yuvarlak ifadeler kullanılmış. Bunun anlamı bu problemlerin muhtemelen en fazla bir iki araçta ortaya çıkmış olması ve Yamaha'nın kimseyi riske atmak istememesinden tüm araçlarda gerekli düzeltmeyi yapacağıdır. Yani aslında çok büyük olasılıkla %99.9 hiçbir sorun çıkmayacaktır ama yine de işlerini şansa bırakmıyorlar. Bu tip şeyler tüm firmaların başına gelebilir ve öngörmek imkansıza yakındır. Siz yüz bin araç satarsınız gider bir tanesinde bir şey çıkar. Çoğunlukla tamamen tesadüfidir ama yine de firma sanki yüzlerce araçta çıkmış gibi oturup bir çözüm bulur. Bu da onun gibi bir şey... Yukarıda R1 denmiş ama R1'de bile çıkabilir. Bu konunun motorun kalitesi ile bir alakası yok. Burada istisna olarak sadece belki uzay mekiklerinde falan böyle sorunlar olmaz ki onun bile garantisi yoktur veya arıza yapan ne ise onun yedeği vardır.
-
Takarlar herhalde tekrar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)