200-390 serisinden bahsetmiyorum, 690 ve 1200 serisinden bahsediyorum,bu seri lerki daha once 690 sahibiydim, selefi 4 silindirlilere gore yakit/performans oraninda karsilastirilamazlar bile, bana iki gunluk motorcu bilgisiyle gelmeyin, buradaki cogu kisi ilkokula giderken ben 4 silindir makinaya biniyordum.
Ayrica gidis demek tork, cekis demek degildir. Tork bir motosiklette en onemsiz seydir, beygir gucu onemlidir, hizli gitmek istiyorsaniz oncelikle beygir gucunuzu arttirmalisiniz. Motosiklet traktor degildir tork lazim olsun, hizlica devirlenir uygun devre gelince vites yukseltirsiniz, tembellik yapmazsiniz 3 cu viteste 30 km suratle devam edeyim diye. Zaten kural olarakta daha fazla hacimli bile olsaniz,sira 4 silindirin gucune 2-3 silindir motorlar ile erisemezsiniz.
Hacme gore verimlilik bir 390 serisinde, yzf 25 yada ninja 300 e gore dusuktur, onlar gibi yurumez tek silindirin dezevantaji nedeni ile, devir cekmez, traktor gibi guc birden paldir kuldur cekis ile gelir, ama birden kesilir, dusuk devirde kaldigi icin, sonrasi yoktur. Siz cekis gucunu, guc olarak algiliyorsunuz.
Ninja 300 ile drag yada top speed denemesinde , geride kalir mesela 390 bunun gibi..