Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

CBR 125R KULLANICILARI YARDIMCI OLUN ŞU KARDEŞİNİZİNE :D

    REKLAM ALANI
  1. #1
    clubberlang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    honda cbr 125r repsol
    Öncelikle merhaba çocukluktan beri hayalim olan motosiklet sürüşüne yaklaşık 2 hafta önce aldığım 2007 model cbr125r repsol ile başlamış bulunmaktayım.Bunun öncesinde birkaç kez scooter sürmüşlüğüm var yani tecrübesiz,teorik ve pratik anlamda zayıf bir sürücüyüm .Motosikleti aldıktan sonraki yaptığım ilk iş iyi bir kask,eldiven,bellik ve dizlik almak oldu(Monta para kalmadı bir dahaki ay ) Kendi çabalarımla az buçukta olsa bu 2 haftalık süreçte sürüşümü geliştirmeye çalıştım ama tabi hepinizin en başlarda karşılaştığı sorunlarla karşı karşıyayım.Bana göre en büyük sorun trafik.Acemiliğim ve trafikteki araçların kasaplıkları harmanlanınca daha ilk günden kesin bir kar aldım ve tam anlamıyla motosikleti ve sürüşü kavramadan trafiği kendime yasakladım.İkinci büyük sorunum ise vites geçişleri.Vites yükseltmeyi hadi az buçuk hallettim gibi bir şey zamanla olacak gibi ama vites düşürmeyi ben öğrenene kadar şanzıman diye bir şey kalmayacak gibi duruyor .Özellikle bu konuda ne yapmam gerektiğini adım adım anlatabilecek kişilerden yardım bekliyorum.Diğer bir sorunum ise virajlar.Motosikleti aldığım çocuk satmadan önce 0 IRC lastik taktırmış.İnternette IRC lastiklere yapılan yorumları gördükçe ürperdim haliyle.Virajlara geldiğimde manevra yapmak yerine olabildiğince yavaşlıyorum ve öyle geçiyorum çok güvensizlik oluştu.Ben şöyle bir yol belirledim kendimce:Sürüş tekniklerini tam olarak kavrayana dek IRC lastikler ile devam edip kendimi hazır hissettğim an lastikleri değiştirmek istiyorum.Tabi bu süreçte yardımlarınızıa ihtiyacım var.Vites geçişleri nasıl olmalı,Trafikte neler yapmalıyım/yapmamalıyım ve tabi IRC lastikleri ne ile değiştirmeliyim?(Şunu da belirtmemde fayda var sanırım,bu mtoosiklet ile uzun yol yapmayı düşünüyorum ona göre bir astik önerirseniz sevinirim uygun bir fiyat olursa çok çok mutlu olurum ) Birde uygun fiyata sağlam yazlık bir mont almak istiyorum neler önerirsiniz ?

    BURSADA YAŞAYAN BİRİLERİ BANA YARDIM EDEBİLİRSE ÇOK SEVİNİRİM FACE TO FACE


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Öncelikle hayırı olsun, hayallerine ulaştın desene.

    Şimdi onun yaşı da var, kız gibi bakım ve ilgili ister ki bu kadar seviyorsan gözünden bile sakınır, gerekli ilgili göstersin.

    CBR125 bence en güzel seçim olmuş başlangıç için, deneyim de var diyorsun ama bakımını göz ardı etmemen lazım.

    Bu yüzden tavsiyeden çok işin ustası kişilere güvenmen lazım. Honda servis ve bayi ağı olarak Türkiye'nin en iyisi. Bildiğim kadarıyla Bursa'daki bayileri de türkiye'nin en iyilerinden. Bu yüzden orijinalden şaşma kardeşim. Orada çalışanlar da motosiklete aşık kişilerdir, git onlardan yardım ve yönledirme iste.

  3. #3
    eren3736 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2015
    Şehir
    Ümraniye/İST
    Motosikleti
    Mondial Drift - TVS APACHE 150(çalındı) - Cbr 125
    2007 cbr uzun yola gitmez
    Motor kaç km de

    Başlangıç için yanlış bir seçim olmuş parçası pahalı ve düşüp kalkman illaki olacak sana çok masraf çıkaracak

    Vites olayı birkaç gün en fazla bir haftada öğrenilir olmuyosa zorlama
    Çok istekliysen öğrenmeye gideceğin yer belli eğitim alacaksın, burdan yazarak kimse öğretemez sana

  4. #4
    clubberlang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    honda cbr 125r repsol
    TEşekkür ederim evet sonunda ulaşabildim bakım konusuna gelecek olursak uçak bakım teknisyenliği okudum,araba motorunu da A'dan Z'ye gördüm ama şimdi tek bir şey bilmiyorum :D Yaşını almış bir motosiklet olsa da sonuçta 'Honda' diyerek pek kafama takmıyorum ama bir sorun yaşarsam da güvenilir bir tamircim var :D Açıkçası servise saçacak param yok o yüzden bakımlarını elimden geldiğince kendim yapmaya çalışıyorum.Takılmak için ayırdığım hafta sonlarımı artık bu bebeğe adadım :D Geçenlerde motosikleti devirdim hem de durur haldeyken :D sol manet,sol sinyal ve granej kırıldı servisten fiyat aldım ve direkt telefonu kapattım çok uçuk paralar istediler bende kendim yapmaya karar verdim manet ve sinyali kendim aldım grenajdaki kırık da vidalama yerlerindeydi onlarıda yapıştırıcı ile yapıştırdım çatlakları da sticker sağolsun kapattı param cebimde kaldı :D :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

    Aslında ben öyle düşünmüyorum 2007 model olsa dahi düzenli olarak bakımını yaptıktan sonra gitmemesi için bir sorun yok sanırım.Parçasının pahalı olduğu konusunda hemfikiriz lakin bir çok alternatif yol var pek masraf çıkaracağını düşünmüyorum ucuz bir motosiklet almış olsaydım motorunda sorun çıkacaktı bu daha da masraf demek :D
    vites olayını aştım eğitimlik bir durum kalmadı artık :D

  5. #5
    trancexp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    ist/b.çekmece
    Motosikleti
    MT-07 &MT125
    bende de 2010 cbr125 vardı bunların yedek parçaları daha pahalı oluyor yeni kasaya göre ama. çokince olduğunda birşey de olmuyor açıkçası yan yattımı. Tam öğrenme motoru.

  6. #6
    clubberlang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    honda cbr 125r repsol
    aynen katılıyorum tamir konusunda alternatif yaratabildiğin sürece tam olarak bir öğrenme motoru


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler