Peşin ekleme: 600'lük var 600'lük var. F650GS (2005 - 2007) gibi tek silindirli 50 beygir olanı da var, ER-6f ve ER-6N gibi 70 beygir olanı da, CBR600RR gibi çok beygir olanı da. Eğitim almış bir yeni başlayan sürücü de olsa 50 beygirden fazlası risk. 2 silindirden fazlası risk.
İleri sürüş eğitimi kişinin kendi motosikleti ile 2000 km tecrübeden sonra verilirse verim alınabilecek üç aşamalı bir eğitim modeli. Teori, kapalı alan ve yol eğitiminden oluşuyor. Dolayısıyla "ileri sürüş eğitimi ile motosiklete başlamak" mümkün değil. 600'lük bir motor ile ileri sürüş eğitimine kadar başımızı derde sokmadan iyi kötü motor sürüp sonra eğitim alırım diye düşünmek hayli riskli olacaktır. Ben eşime dostuma sevdiklerime asla önermem.
Temel başlangıç eğitimini 2 günde kişinin kendi motoruyla verip kişiyi trafiğe çıkmaya yönlendiren eğitimler veriliyor. Ben bunların da 600 cc bir motosiklet ile çok verimli olabileceğini düşünmüyorum.
GiS Akademi gibi bir kurumun temel başlangıç eğitimi sonrasında verdiği trafiğe çıkış öncesi için kişinin kendi motoruyla da alabildiği beceri geliştirme programları var. Onlar kullanılırsa belki bir ihtimal 50-70 beygir bandında gücü olan bir motor ile başlanabilir. Ama yine R6, CBR600RR, CBR650F gibi 4 silindirli aletler bence çok riskli olur.
Ben GiS Akademi'ye gitme imkanı olmayan yeni başlayacak bir sürücü olsaydım 600'lük bir motor ile başlayıp düşürdüğümde oluşabilecek maddi sıkıntıları peşin peşin harcayıp şu adımları izlerdim:
1. Gomoto'dan eğitim motoruyla 1 günlük temel başlangıç eğitimi.
http://www.motoregitimi.com/?motosiklet=tumegitimler
2. Ekipman ve ehliyet alma. (Ehliyet, hali hazırda varsa ilk iki adımı es geçelim.)
3. Yamaha MT-25, KTM 250 Duke gibi 25 beygir civarında gücü olan bir motosikleti satın alma. Karenajlı motor istiyorsak bir koruma takozu takılabilen bunların dengi motorlar da olur. ABS güzeldir. ABS'li olanı oluyorsa tercih ederim. Eğer ilk eğitimi veren hoca "250'likten çabuk sıkılırsın. Sen süper üstün yetenekliymişsin yaw. Aslansın kaplansın." derse 47 beygir bandındaki motorlara yönelirim.
4. Kendi motoruma henüz binmeden, kendi motorum ile ART MotoAkademi başlangıç paketi.
http://artmotoakademi.com/akademi-tr...mler.php?id=13
5. Trafiğe çıkış ve en az 3000 km tecrübe edinme.
6. ART MotoAkademi, OMM (şu sıra İzmir^'de hayli aktifler) veya canımın çektiği bir ileri sürüş eğitimi kurumundan ileri sürüş paket eğitimi (teori + kapalı alan + yol).
7. Yolların keyfini çıkarma ve imkanlar doğrultusunda her yıl veya iki yılda bir sezon başlarında ileri sürüş eğitimini yenileme.