Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyper Test 2015 (1000cc)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda




    Moto et Motards dergisi geçtigimiz ay yayinladigi sayisinda 2015 1000lik spor motosikletlerin bir testini yayinladi.
    7 pilot tarafindan pistte test edilen motosikletler hem tur zamanlari açisindan, hem de genel bakis açisindan puanlandi.
    Dyno sonuçlari da alinan teste katilan motosikletler sunlar.
    • Ducati Panigal
    • Ducati Panigal S
    • Mv Agusta F4 RR
    • Bmw S 1000 RR
    • Aprilia RSV 4 RF
    • Suzuki GSXR 1000
    • Kawasaki ZX-10 R
    • Yamaha R1
    • Yamaha R1 M
    • Honda CBR 1000 RR
    • Honda CBR 1000 RR SP


    Testte ön lastikler için Dunlop D 211 Gp M
    arka lastikler için ise Dunlop D 211 Gp E model lastikler kullanildi.

    öncelikle en pahalidan en ucuza motosikletlerin Fransa satis fiyatlarini vereyim.

    1. Panigale S 25.999€
    2. F4 RR 25.990€
    3. R1 M 22.999€
    4. RSV 4 RF 20.999€
    5. Panigale 20.990€
    6. R1 18.499€
    7. S1000 RR 17.450€
    8. ZX-10 R 16.349€
    9. CBR 1000 RR Sp 15.099€
    10. GSXR 1000 14.099€


    En Hafiften en agira motosikletlerin kilolari;

    • Panigale 194 kg
    • Panigale S 195.5 kg
    • R1 200 kg
    • ZX-10 R 201 kg
    • R1 M 202 kg
    • CBR 1000 RR 202.5 kg
    • GSX-R1000 204 kg
    • S 1000 RR 206.5kg
    • RSV4 RF 207.5kg
    • F4 RR 210 kg
    • CBR 1000 RR SP 211.5 kg

    (Tam dolu agirliklaridir)

    Gelelim testin heyecanli yerlerine

    Pist düzlügünde ulasabildikleri son hizlar;

    1. R1 M 253 km/h
    2. Panigale S 250 km/h
    3. F4 RR 250 km/h
    4. S1000RR 249 km/h
    5. GSX-R 1000 246 km/h
    6. CBR 1000 RR 244 km/h
    7. CBR 1000 RR SP 242 km/h
    8. R1 242 km/h
    9. ZX-10 R 242 km/h


    En iyi ortalama tur zamani;

    1. R1 1'21"34
    2. R1 M 1'21"48
    3. S1000RR 1'21"83
    4. RSV4 RF 1'22"00
    5. ZX-10 R 1'22"04
    6. F4 RR 1'22"21
    7. CBR 1000 RR 1'22"23
    8. CBR 1000 RR SP 1'22"34
    9. Panigle S 1'22"55
    10. Panigale 1'22"62
    11. GSX-R 1000 1'22"89

    Yukaridaki siralama pilotlarin ortamamalari alinarak olusturulmus.
    Yapilan en iyi derece ZX-10 R ile 1'19"77

    Dyno ölçümleri (arka tekerde);

    1. S1000 RR 181.82 hp
    2. RSV 4 RF 179.31 hp
    3. R1 178.79 hp
    4. ZX-10 R 177.26 hp
    5. Panigale 175.92 hp
    6. Panigale S 175.82 hp
    7. F4 RR 174.97 hp
    8. R1 M 172.27 hp
    9. CBR 1000 RR 162.84 hp
    10. CBR 1000 RR SP 162 hp
    11. GSX-R 1000 159.12 hp


    1. Panigale 12.41 mkg
    2. Panigale S 12.34 mkg
    3. S1000 RR 10.74 mkg
    4. R1 10.73 mkg
    5. RSV 4 F 10.62 mkg
    6. R1 M 10.60 mkg
    7. F4 RR 10.54 mkg
    8. CBR 1000 RR SP 10.51 mkg
    9. CBR 1000 RR 10.50 mkg
    10. GSX-R 1000 10.33 mkg
    11. ZX-10 R 10.3 mkg


    Testte olmayan kilo basina beygir gücünü de ben hesapladim

    1. Panigale 0.90 hp
    2. Panigale S 0.89 hp
    3. R1 0.89 hp
    4. S1000 RR 0.88 hp
    5. ZX-10 R 0.88 hp
    6. RSV 4 F 0.86 hp
    7. R 1 M 0.85 hp
    8. F4 RR 0.84 hp
    9. CBR 1000 RR 0.80 hp
    10. GSX-R 1000 0.78 hp
    11. CBR 1000 RR SP 0.76 hp



    Testi yapan 7 pilot Motosikletlerin motor, sasi ve frenlerini 20 üzerinden puanlamislar ve bu puanlamanin sonucunda en iyi motosiklet siralamasi söyle olusmus.

    1. Panigale S 19.20 puan
    2. Panigale 19.50 puan
    3. RSV 4 F 18 puan
    4. R1 17.80 puan
    5. R1 M 17.80 puan
    6. S 1000 RR 17.60 puan
    7. ZX-10 R 17.35 puan
    8. F4 RR 17.30 puan
    9. CBR 1000 RR 16.80 puan
    10. GSX-R 1000 16.70 puan
    11. CBR 1000 RR SP 16.60 puan


    Evet derginin sonuçlari bunlar.
    Tabi yorumlar ve detaylar var ama o kadar uzatmak istemedim.
    Sorulariniz olursa cevaplamaya çalisirim.
    bilginozi, Apices, Guven ve 6 diğerleri bunu beğendiler..
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    yaa gsxr üzülme olm sen gönlümün birincisisin
    Sokollu bunu beğendi.

  3. #3
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Ducatilerin tur zamanlarının bu kadar kötü olması beni şaşırttı.Tur zamanları dışında hemen hemen her alanda Ducatiler lider.

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ducatilerin tur zamanlarının bu kadar kötü olması beni şaşırttı.Tur zamanları dışında hemen hemen her alanda Ducatiler lider.
    Panigal pistte baş etmesi zor bir motosiklet. Tur derecelerinin kötü olması birazda bundan kaynaklanıyor.

  5. #5

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Olamaz CBR1000RR sonuncu olmuş. Bizim Honda'dan başka marka motor bilmeyen fanları hemen itiraz etsinler.

  6. #6
    Sado39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ktm Adventure & Duke, Yamaha YBR, Suzuki Burgman
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olamaz CBR1000RR sonuncu olmuş. Bizim Honda'dan başka marka motor bilmeyen fanları hemen itiraz etsinler.
    Honda'yı mondialle bajajla tvs ile karşılaştırmamışlar adamlar ondandır. Yoksa sen de haklısın. :D
    Ahmtmngrsy bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    26 Eylül 2014
    Şehir
    Konya
    Yamaha: Pistler benimdir siz ne halt ederseniz edin
    Ahmtmngrsy bunu beğendi.

  8. #8
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    dyno da beygir güçleri arasındaki ortalama %5-6 fark var en güçsüzle en güçlüyü karşılaştırmassak. Ama dikkat çekici olan 1299 ducatilerin ortalma yüzde 20 yi aşan ciddi tork farkları ve en hafif şaselerde ducatide bu daha hp başına torku körüklüyor fark %25 e varıyor.

    ducatiler tur zamanlarında önde değiller çünkü pistte baş etmesi zor bir motor denmiş. Bunlar yukarıda yazdıklarımın doğal sonucu degilmi zaten?

    motorun ihtiycından fazla tork ve sürekli pistte bile arkası gezen bir motor. Bunun sokağı var kötü asfaltı kötü lastiği var.

    yani kulağa hayvani tork ve hacim güzel geliyor insanın bu hayvani ducatilerden alası da geliyor ama faydadan çok zarar veya fantaziye kacıyor artık

    yinede 1299 almak istiyor insan, insan olana hayvani sürüş yeteneği olmayana yolda 899 bile fazla

    ayrıca efsane ducati 916 bile 899 dan 20-30 kilo ağır tekerdede yüzde 20 güçsüzdü 0-100 2.9 saniye son sürat 260+ gps le.

    sonuç: Yeterli güç fazla güçten herzaman iyidir!

  9. #9

    Üyelik
    04 Eylül 2006
    Hondayı ne hale sokmuşlar öyle

  10. #10
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    test sonuçlarına göre ucuzdan pahalıya doğru fransa'da beygir başına ödeyeceğiniz ücret ise şu şekilde sıralanmaktadır.

    1)GSXR 1000 --------88,61€
    2)ZX-10 R -------------92,23€
    3)CBR 1000RR Sp ---93,20€
    4)S1000 RR -----------95,97€
    5)R1 ------------------103,47€
    6)RSV 4 RF ----------117,11€
    7)Panigale ----------119,32€
    8)R1 M --------------133,51€
    9)Panigale S --------147,87€
    10)F4 RR -------------148,54€
    yiwotxxx bunu beğendi.

  11. #11
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Matematik bilen başka oluyor tabi

  12. #12
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    boş bakkal beygir tartar diyelim

  13. #13
    linkinpark20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    Gel de sövme adamlar bir aylik maasi ile cbr 1000 rr alabiliyor.

  14. #14
    MROZDEMIR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    YAMAHA YZF R125
    Kim veriyo o kadar maaş söylede bizde gidelim

  15. #15

    Üyelik
    28 Temmuz 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Ybr 125
    Fransa'da asgari ücret 1.457,52 EUR /ay (Oca 2015) olarak çıkıyor googlede aratınca.
    10 aylık asgari ücretle gsxr alınıyor.

    Türkiye en ucuz cbr ve gsxr. onlarda 50 bin tl civarı. hesaplamaya gerek yok sanırım. Nasıl olsa asgari ücreti Türkiye'de alamaz. Bedava verseler masrafına güç yetiremez.

  16. #16

    Üyelik
    28 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 500r
    Güzel bir karşılaştırma olmuş. Tercüme ve özet için teşekkürler.
    Tur zamanlarının düşük olmasına rağmen Panigale üst iki sırada olması biraz ilginç. yavaş gidiyosun ama en güzel motor diye ona puan veriyorsun.

  17. #17
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    1000rr sp bu kadar kotu beklemezdim özellikle yarış motorunun kopyası olan bi motordan

  18. #18
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Testte sonuncu seçlen 1000rr sp modelidir. Standart 1000rr ise gsx r1000 in de önünde. Son tabloya iyi bakın. Zaten 1000rr sp nin başka bir testini okuduğumda adamlar öhlins amortisörlerin çok fark yaratmadığından, hatta bazı noktalarda uyumsuzluk yaşadıklarından söz ediyorlardı. Demekki haklılarmış. Gsx r1000 ve 1000rr ın artık ciddi bir operasyonla güncellenmeleri gerekiyor. Kaç yıldır hep aynı kasa ve çok çok ufak birkaç yenilik dışında hep aynılar.
    Bakın 2008 senesinde 1000rr yeni kasaya geçtiğinde bütün dergilerde hep 1. seçiliyordu. Şuan rakipleri uzaya çıktı honda hala aynı tas aynı hamam.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)