Moto et Motards dergisi geçtigimiz ay yayinladigi sayisinda 2015 1000lik spor motosikletlerin bir testini yayinladi.
7 pilot tarafindan pistte test edilen motosikletler hem tur zamanlari açisindan, hem de genel bakis açisindan puanlandi.
Dyno sonuçlari da alinan teste katilan motosikletler sunlar.
- Ducati Panigal
- Ducati Panigal S
- Mv Agusta F4 RR
- Bmw S 1000 RR
- Aprilia RSV 4 RF
- Suzuki GSXR 1000
- Kawasaki ZX-10 R
- Yamaha R1
- Yamaha R1 M
- Honda CBR 1000 RR
- Honda CBR 1000 RR SP
Testte ön lastikler için Dunlop D 211 Gp M
arka lastikler için ise Dunlop D 211 Gp E model lastikler kullanildi.
öncelikle en pahalidan en ucuza motosikletlerin Fransa satis fiyatlarini vereyim.
- Panigale S 25.999€
- F4 RR 25.990€
- R1 M 22.999€
- RSV 4 RF 20.999€
- Panigale 20.990€
- R1 18.499€
- S1000 RR 17.450€
- ZX-10 R 16.349€
- CBR 1000 RR Sp 15.099€
- GSXR 1000 14.099€
En Hafiften en agira motosikletlerin kilolari;
- Panigale 194 kg
- Panigale S 195.5 kg
- R1 200 kg
- ZX-10 R 201 kg
- R1 M 202 kg
- CBR 1000 RR 202.5 kg
- GSX-R1000 204 kg
- S 1000 RR 206.5kg
- RSV4 RF 207.5kg
- F4 RR 210 kg
- CBR 1000 RR SP 211.5 kg
(Tam dolu agirliklaridir)
Gelelim testin heyecanli yerlerine
Pist düzlügünde ulasabildikleri son hizlar;
- R1 M 253 km/h
- Panigale S 250 km/h
- F4 RR 250 km/h
- S1000RR 249 km/h
- GSX-R 1000 246 km/h
- CBR 1000 RR 244 km/h
- CBR 1000 RR SP 242 km/h
- R1 242 km/h
- ZX-10 R 242 km/h
En iyi ortalama tur zamani;
- R1 1'21"34
- R1 M 1'21"48
- S1000RR 1'21"83
- RSV4 RF 1'22"00
- ZX-10 R 1'22"04
- F4 RR 1'22"21
- CBR 1000 RR 1'22"23
- CBR 1000 RR SP 1'22"34
- Panigle S 1'22"55
- Panigale 1'22"62
- GSX-R 1000 1'22"89
Yukaridaki siralama pilotlarin ortamamalari alinarak olusturulmus.
Yapilan en iyi derece ZX-10 R ile 1'19"77
Dyno ölçümleri (arka tekerde);
- S1000 RR 181.82 hp
- RSV 4 RF 179.31 hp
- R1 178.79 hp
- ZX-10 R 177.26 hp
- Panigale 175.92 hp
- Panigale S 175.82 hp
- F4 RR 174.97 hp
- R1 M 172.27 hp
- CBR 1000 RR 162.84 hp
- CBR 1000 RR SP 162 hp
- GSX-R 1000 159.12 hp
- Panigale 12.41 mkg
- Panigale S 12.34 mkg
- S1000 RR 10.74 mkg
- R1 10.73 mkg
- RSV 4 F 10.62 mkg
- R1 M 10.60 mkg
- F4 RR 10.54 mkg
- CBR 1000 RR SP 10.51 mkg
- CBR 1000 RR 10.50 mkg
- GSX-R 1000 10.33 mkg
- ZX-10 R 10.3 mkg
Testte olmayan kilo basina beygir gücünü de ben hesapladim
- Panigale 0.90 hp
- Panigale S 0.89 hp
- R1 0.89 hp
- S1000 RR 0.88 hp
- ZX-10 R 0.88 hp
- RSV 4 F 0.86 hp
- R 1 M 0.85 hp
- F4 RR 0.84 hp
- CBR 1000 RR 0.80 hp
- GSX-R 1000 0.78 hp
- CBR 1000 RR SP 0.76 hp
Testi yapan 7 pilot Motosikletlerin motor, sasi ve frenlerini 20 üzerinden puanlamislar ve bu puanlamanin sonucunda en iyi motosiklet siralamasi söyle olusmus.
- Panigale S 19.20 puan
- Panigale 19.50 puan
- RSV 4 F 18 puan
- R1 17.80 puan
- R1 M 17.80 puan
- S 1000 RR 17.60 puan
- ZX-10 R 17.35 puan
- F4 RR 17.30 puan
- CBR 1000 RR 16.80 puan
- GSX-R 1000 16.70 puan
- CBR 1000 RR SP 16.60 puan
Evet derginin sonuçlari bunlar.
Tabi yorumlar ve detaylar var ama o kadar uzatmak istemedim.
Sorulariniz olursa cevaplamaya çalisirim.