Suzuki Gsxr 600 Yakıt Sorunu
Reklamlar
-
Nsn adlı üyeden alıntı
Egzost komple headerslarıda var alt tankıda var. Dediğim gibi içindeki valfte düzgün çalışıyormuş.
Cumartesi günü sonuçları yazarım buraya.
Sana bu sitede ve litrelik motorlarda egzoz ile uğraşmış kişiler dışında bilemeyeceğin bir bilgi vereyim...
Karbüratör hava ayarı demek ile olmadığınıda anlasın diğer çok bilmiş arkadaşlarım...
Dostum öncelikle power commander varmı. Motorun egzozu tanıması gerekli... Powercommander almaklada bitmiyor. Maps atılması gerekli power'e. Onuda sağlam bir ustanın dyno üzerinde ayarlaması lazım...
egzoz ve heards ile sadece ses alırsın. Belki çok azda olsa performans... Ama yakıt olarak cebini yakıcağı aşikar. Bu hususuda değerlendir derim yakıt konusunda. Şuana kadar yazdıklarımın herhangi birisinde büyük ihtimalle yakıt sorunun.
Reklamlar
-
tr_select adlı üyeden alıntı
Sana bu sitede ve litrelik motorlarda egzoz ile uğraşmış kişiler dışında bilemeyeceğin bir bilgi vereyim...
Karbüratör hava ayarı demek ile olmadığınıda anlasın diğer çok bilmiş arkadaşlarım...
Dostum öncelikle power commander varmı. Motorun egzozu tanıması gerekli... Powercommander almaklada bitmiyor. Maps atılması gerekli power'e. Onuda sağlam bir ustanın dyno üzerinde ayarlaması lazım...
egzoz ve heards ile sadece ses alırsın. Belki çok azda olsa performans... Ama yakıt olarak cebini yakıcağı aşikar. Bu hususuda değerlendir derim yakıt konusunda. Şuana kadar yazdıklarımın herhangi birisinde büyük ihtimalle yakıt sorunun.
Sorunumun başına dönersem eğer ki buda normalden fazla yakmasıydı. Benim için yeterince performanslı zaten. C modunda kullanıyorum. Sadece motor sağlıklı ve olması gerektiği çalışsın yeterli..
Söylediklerinizi kontrol ettirip dahada olmadı orijinal egzostu takarım.
-
Sonuç ne oldu ? Sorunu halledince mesaj atabilirmisiniz, merak ettim
-
-
CEM. adlı üyeden alıntı
Arkadaş 100kmde kaç litre yaktıgını söylese kesin tanı koysak.
Oda şehir içi degil şehir dışı tabiki şehir içinde yakıt degişkendir belkide arkadaş agresif kullanıyor fakat kendine göre normal bunu bilemeyiz.
Şahsen benim kulllanımımı görenler fazer 125 diyor halbuki bana göre gayet normal
Bence birşeyde problem yok bilek ayarsızlıgı ve ecu'nun hava yakıt karışımını düzgün ayarlamadıgından bi problem var gibi.
Yok cemim. Komple headers filan varmış motorda. Yakıt düzensizliği bence bu yüzden. Power commander yok, ayarlar yapılı değil....
Buda yakıtı etkiliyor haliyle. Aynı kullanımda filan yazmış ya arkadaş ilk başta
-
egzoz olayını tam olarak bende bilmiyordum , hedırs ve egzoz bende de var acaba sadece orj egzoz geriye taksam yakıt tüketimim düşer mi ?
-
İzmir İl Temsilcisi
tr_select adlı üyeden alıntı
Yok cemim. Komple headers filan varmış motorda. Yakıt düzensizliği bence bu yüzden. Power commander yok, ayarlar yapılı değil....
Buda yakıtı etkiliyor haliyle. Aynı kullanımda filan yazmış ya arkadaş ilk başta
İşte bende bundan bahsediyorum dostum aynı şeyden bahsediyoruz.
Motorda komple headers bogazdan.. exup iptal edilmiş ecu düzensiz ayarlıyor hava yakıt karışımını.
Power comender taktırsa yeni map atılsa ecu ona göre çalışacak.
Fakat biz bu konuya girersek egsoz yandaşlarıyla çok polemik yaşarız oguz bi ara ben egsozun yakıtı arttırdıgı konusunda çok polemik yaşadım meydanı sana bırakıyorum
-
Ali konustuk ya hani, yebge istemiyordu.. Saticaktin...
Cemim durek bana yönlendir. Zevk meselesi değilmi... Alirimda, takarimda, öttürurumde
-
Bahsettiğiniz bazı şeyleri yaptırdım. Bakımları yapılmış olmasına rağmen bujileri ve yağı daha kalitelisi ile değiştirdim. Ancak meselenin özü benim kullanımımla ilgili gibi. Çamlıca İzmit arasında 14 lt. ile motoru zorlamama karşın 220 km yapabildim. birkaç defada tekrarladım. Şehir içinde Yine normal kullanımda 160-170 km. yapabiliyor şuanda. Bu da normal değerlerde gibi geldi. Yarın Orijinal egzosta geçiyorum. Onunla ilgili denemelerimide yazarım.
Kısa mesafe binmelerim, motorun yeteri kadar ısınamdan aç kapat ve düşük devirlerde kullanıyor olmamdan kaynaklı olabilirdi. Optimum tork-beygir ilişkisinde yanlış devirlerde gezmem efektif yakıt sarfiyatını ciddi oranda etkilemekteydi sanırım. Bu durumu değiştirdim.
Şuanda sıkıntım kalmadığını söyleyebilirim.
Yazım hataları, anlam bozuklukları ve devrik cümleler için kusura bakmayın.
-
Merhabalar tekrar,
Tam net denemelerim 100 km de 6.4 ile 6.7 lt arasındadır. Bundan emin oldum. Bugün Orjinal egzosta geçiyorum ve 1 haftalık süreçte güncel rakamları paylaşırım.
-
Nsn adlı üyeden alıntı
Merhabalar tekrar,
Tam net denemelerim 100 km de 6.4 ile 6.7 lt arasındadır. Bundan emin oldum. Bugün Orjinal egzosta geçiyorum ve 1 haftalık süreçte güncel rakamları paylaşırım.
Orijinal egzost sistemiyle 1000 km kadar denemelerimde, yakıt tüketimim 5.5 ve 6.5 lt arasında değerlerde gezdi. Motorun sesinin kısılmasıyla korna yerine de kullandığım, boş yere gaz verme işini de artık yapmıyor oluşumun etkisi olabilir. Sonuç olarak bu kadar sessiz gezmenin getirdiği tehlikeye değmeyeceği için eski sisteme geri dönüş yapıyorum.
-
01 Haziran 2014, 11:30
#32
Merhaba,ben de GSXR 600 sahibiyim.öncelikle bahsettiğiniz yakıt sorunu 2 sebepten ötürü olabilir düşüncesindeyim.İlk'i,gırtlaktan boğaza kadar dediğimiz full system headers egzoz durumu haliyle daha tok ve güçlü bir ses sağladığı gibi inceden de olsa hp-nm artışı da sağlıyor ve bu da benzin sarfıyatına yol açıyor.İkinci sorun ise buji ve hava filtrelerini kontrol edin,eğer değişim zamanı gelmişse platinum iridum bujileri tavsiye ederim ve K&N hava filtresini.Buji ve hava filtrelerini çıkardığımız da değişim zamanı gelmiş hatta geçiyordu bile,değişimden sonra hem ses hem gidişte hissedilir oranda motor sesi,gidişatta değişiklikler oldu.Bitmiş bujiler,bitmiş hava filtreleri cihazı zorladığı gibi hem sürüş zevkini bozar hem de yakıt sarfiyatını.Şahsen bahsettiğim 4 adet platinum iridum buji ve K&N hava filtresini 550 TL aldım.Keza bende de MIVV Suono Carbon egzoz var,ses isteyen benzine katlanacak
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)