Suzuki Gsxr 600 Yakıt Sorunu
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba,
2010 Gsxr 600 ile 1 haftalık ortalama 550-650 kuruş/km yakıt tüketimim olmakta. Bir anormallik olduğu açıkça ortada. Bundan önceki Gsxr 600 motorum 300-400 kuruş/km tüketmekteydi. Kullanım farkı vs. yoktur. Egzost'tan oldukça fazla benzin kokusu gelmektedir. Buda yanmanın olması gerektiği gibi gerçekleşmediğini söylüyor. Teknik olarak (teorik değil) sebepleri hakkında yardımcı olabilecek arkadaşlar varmı?
Not: Benzin kuru 20 - 35 arasında bir etki yaptı
Reklamlar
-
Karburator ayarına bakın. Jikle açık kalmış olmasın.
-
Oha adam karbüratör dedi
Mobildeyim. Pc geçince yazicagim hocam.
-
Teşekkürler cevap için.
Karburatör olduğunu bilmiyordum motorda, enjektörlü olduğunu düşünmüştüm. Jiklenin açık olup olmadığını nereden kontrol edebilirim ve açık kalıyorsa nasıl kapatırım?
-
20 dakikaya kadar cevap veririm. Teknik bilgin yok ise bir yerlere bakmayi, kurcalamayi unu şimdiden. Karburator diyenlerdende arkana bakmadan kaç.
Herkesin dediginede kulak adayim deme...
Gorubdugu gibi herkes usta yazicağim...
-
Suzuki clasic gsxr 600 üretti de biz mi duymadık. Karbüratöre geçmiş demekki
-
-
tr_select adlı üyeden alıntı
20 dakikaya kadar cevap veririm. Teknik bilgin yok ise bir yerlere bakmayi, kurcalamayi unu şimdiden. Karburator diyenlerdende arkana bakmadan kaç.
Herkesin dediginede kulak adayim deme...
Gorubdugu gibi herkes usta
yazicağim...
Teşekkürler beklemedeyim..
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:52 ----------
kurubuz adlı üyeden alıntı
550 kurus 5,5 tl eder. O kadar yakıyor mu bu motorlar ? yani 100 km gitsen 550 lira para mı veriyorsun ?
Evet yanlış yazmışım 0,550 lira diyelim. o halde 62,5 tl eder kabaca.
-
Nsn adlı üyeden alıntı
Teşekkürler beklemedeyim..
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:52 ----------
Evet yanlış yazmışım 0,550 lira diyelim. o halde 62,5 tl eder kabaca.
matematik ağlıyor
km de 55 kuruş yakan 100km de nasıl 62,5tl yaksın ??
-
-
initial-D adlı üyeden alıntı
matematik ağlıyor
km de 55 kuruş yakan 100km de nasıl 62,5tl yaksın ??
Matematik belkide sandığımız kadar basit değildir. 0.55*100 çarpımının 62,5 olmadığı kesindir. O halde başka bişiyle çarpılmış olmalı değilmi? Yinede teşekkürler ilk düzeltme sayesinde yanlışlık ortadan kalktı.
tr_select adlı üyeden alıntı
Öncelikle kullanım 5.2LT-9LT arası değişir. Bu tamamen sizin kullanımınız ile alakalı.
Motor ısınana kadar bir süre çiğ benzin atar. Bir çok usta böyle der... Bazı ustalar ise; Motora gerektiginden az hava (oksijen)giriyor, yakitin tamami yanmiyor demektir.
Teknik olarak bilgi vermek gerekir ise(daha motorunuzun enjeksiyonlumu karbüratörlümü ne olduğunu bilmiyorsunuz..)
Karbüratörlü motorlarda bu işi jikle (manuel veya otomatik) yapar. Enjektörlüler kendi kendine ayarlar.(Buna ecnebiler garip bişi diyorlar unuttum
)
Bu kadar bilgi yeter..
Bazı motorlarda bunun nedeni bujidir. Buji tam ateşleme yapamadığı için benzin yanmaz (buji yağlanır) 3 silindir çalışabilir... Bazen farkına varabilirsiniz, bazen varamazsınız. Motordan motora değişir bu.
İlk yapmanız gereken buji pipolarını ve bujileri kontrol etmek. 1.adım bu olmalı...
MOBİLİM GERİ KALANIDA YAZICAM.
Teşekkürler. Bu durumda bujileri kontrol ettirip, gerekliyse değiştiririz. Enjektörler ile ilgili yapılması gereken nedir pekala?
Tekrar bir test yapıp buraya dönüş yaparım.
-
-
Nsn adlı üyeden alıntı
Teşekkürler. Bu durumda bujileri kontrol ettirip, gerekliyse değiştiririz. Enjektörler ile ilgili yapılması gereken nedir pekala?
Tekrar bir test yapıp buraya dönüş yaparım.
Dostum yukarı ekledim sensörlerin ismini, işinin kolaylaşması için... Tam olarak dediğim ile uyuşuyorsa motorunun karakteristik özellikleri sorun yazdıklarım gibidir. Gsx-r600 motorda bunlar olağan şeyler.
Egzozdan pat pat sesler geliyorsa, çiğ benzin patlaması oluyorsa (Sürüş halinde). Tosunu alttan gıdıklayan bir titreşim oluyorsa yapılması gerekenler şunlar. Bu gsx-r600 motorlarda sık rastlanan durumlardır.
Rectifier kontrolü.
TSP kontrolü (Bu çok önemli) Egzozdan haddinden fazla benzin kokusu geliyorsa TPS sensörü yani; "gaz kolunun pozisyonuna göre motordaki kelebekleri açan sensör" özetle... Bu değiştirilmeli veya kontrol edilmeli.
Genelde bu sorunlar sonrası şu parçada cortlar. "ex pozisyon" Krankın pozisyonunu ayarlayan sensör... Titreşim varsa nedeni budur. Depo tarafında ufaklığı hafiften gıdıklar ara hızlanmalarda. Oradan tespit edebilirsiniz
Bu kontrollerden sonra buji ve başlıkları-filtreler ve yağ değişince al sana sıfır motor işte Gsx-r600 2008+ modelinde yaşanabilecek sorunlar bunlardır. Dediklerimi kağıda aktar ve servise gösterip bakmasını iste... Mümkünse bilgisayar olan bir servise sok motoru ve sensörlere baksınlar. Sorun sensörler veya bujide...
-
tr_select adlı üyeden alıntı
Dostum yukarı ekledim sensörlerin ismini, işinin kolaylaşması için... Tam olarak dediğim ile uyuşuyorsa motorunun karakteristik özellikleri sorun yazdıklarım gibidir. Gsx-r600 motorda bunlar olağan şeyler.
O sensör TPS sensörümüydü oğuz ben yanlış hatırlıyor olabilirim belki ama
-
tr_select adlı üyeden alıntı
Dostum yukarı ekledim sensörlerin ismini, işinin kolaylaşması için... Tam olarak dediğim ile uyuşuyorsa motorunun karakteristik özellikleri sorun yazdıklarım gibidir. Gsx-r600 motorda bunlar olağan şeyler.
Yetkili servis 2 gün önce baktığında sensörlerden arıza ileti gelmediğini söyledi hazırda. Ancak dedğiniz gibi sensörün kendisi sorunlu olabilir. Bu dediklerinizi yazıp gideceğim.
Potenza adlı üyeden alıntı
Vay be zircahillikte sinir yok....
Suzuki duymasin valla japonlar intihar eder gsx r 600 2010 modelinde karburator oldugunu
) baska atan tutan var mi,acaba gunes enerjili olabilir mi bu makine?
Hesaplama da ilginc!Euro uzerinden mi yoksa japon yeni mi acep?
)
Arkadasim en guzeli yetkili bir servise gotur,eger ist.daysan Altan motora mesela..Bakmadan yorum kor dogusune benzer..
Bahsettiğiniz servise daha önce hiç gitmedim. Tavsiyenize uyup yukarıdaki maddeleri ileteceğim.
Teşekkürler yardımlarınız için.
-
sailor33 adlı üyeden alıntı
O sensör TPS sensörümüydü oğuz ben yanlış hatırlıyor olabilirim belki ama
TPS hava sensörü-kelebek sensörü ahmet abim işte. Bazı motorlarda devri hareket ettiriyor kafasına göre. Bazı motorlarda ise yakıtın çok yakmasından anlaşılıyor sensörün cortladığı. Aynı zamanda öksürme-çiğ benzin-egzoz patlatması yapıyor bu nalet parça.
Hyolar gibi genelde gsx-r600'deki sensörde cortluyor
Nsn adlı üyeden alıntı
Yetkili servis 2 gün önce baktığında sensörlerden arıza ileti gelmediğini söyledi hazırda. Ancak dedğiniz gibi sensörün kendisi sorunlu olabilir. Bu dediklerinizi yazıp gideceğim.
Bilgisayara bağladılar mı? Bağlamadan üstün körü gaz açıp kontrol ettilerse yalan o iş Onu sizde-bende yaparım... Hatta söküp yağlar temizler tekrar takarım.... Önemli olan bilgisayara bağlayıp motorun ciğerine bakmak...
Bu arada size bir çok soru yönelttim fakat cevap vermediniz. Öksürme-titreşim vs varmı dedim oralı olmadınız. Burada size yardımcı olmak için uğraşıyorum dikkat ettiyseniz Servise gittiğinizde şu arızalı-bu arızalı-bunuda değiştirelim diyip sizi keriz yerine koymalarını istiyorsanız eyvallah tabi....
-
tr_select adlı üyeden alıntı
TPS hava sensörü-kelebek sensörü ahmet abim işte. Bazı motorlarda devri hareket ettiriyor kafasına göre. Bazı motorlarda ise yakıtın çok yakmasından anlaşılıyor sensörün cortladığı. Aynı zamanda öksürme-çiğ benzin-egzoz patlatması yapıyor bu nalet parça.
Hyolar gibi genelde gsx-r600'deki sensörde cortluyor
Bilgisayara bağladılar mı? Bağlamadan üstün körü gaz açıp kontrol ettilerse yalan o iş
Onu sizde-bende yaparım... Hatta söküp yağlar temizler tekrar takarım.... Önemli olan bilgisayara bağlayıp motorun ciğerine bakmak...
Bu arada size bir çok soru yönelttim fakat cevap vermediniz. Öksürme-titreşim vs varmı dedim oralı olmadınız. Burada size yardımcı olmak için uğraşıyorum dikkat ettiyseniz
Servise gittiğinizde şu arızalı-bu arızalı-bunuda değiştirelim diyip sizi keriz yerine koymalarını istiyorsanız eyvallah tabi....
Bahsettiğiniz belirtilerden;
İlk çalıştığında pat pat pat yapıyor bu bahsettiğiniz öksürme sanırım.
Titreşim konusunu tam çözemedim ancak titreşimden kaynanlanan bir ses vardı ve ben anahtarlıktan diye düşünmüştüm. Detaylıca değerlendirip hissetmeye çalışacağım. Bilgisayara bağlanmıştı tabiki. Bu arada egzost yoshimura r55 ve egzost valfiyle iligili şüphelerim olmuştu. Bunun üzerine servise ısrarla sormamama rağmen sorun yok düzgün çalışıyor herşey yanıtını aldım.
-
#direnmatematik
initial-D adlı üyeden alıntı
matematik ağlıyor
km de 55 kuruş yakan 100km de nasıl 62,5tl yaksın ??
-
Nsn adlı üyeden alıntı
Bahsettiğiniz belirtilerden;
İlk çalıştığında pat pat pat yapıyor bu bahsettiğiniz öksürme sanırım.
Titreşim konusunu tam çözemedim ancak titreşimden kaynanlanan bir ses vardı ve ben anahtarlıktan diye düşünmüştüm. Detaylıca değerlendirip hissetmeye çalışacağım. Bilgisayara bağlanmıştı tabiki. Bu arada egzost yoshimura r55 ve egzost valfiyle iligili şüphelerim olmuştu. Bunun üzerine servise ısrarla sormamama rağmen sorun yok düzgün çalışıyor herşey yanıtını aldım.
Egzoz tüpmü yoksa komple headers ile full boğazdanmı ? Egzozdanda şüphelenmeye başlayın işlem gördüyse
-
tr_select adlı üyeden alıntı
Egzoz tüpmü yoksa komple headers ile full boğazdanmı ? Egzozdanda şüphelenmeye başlayın işlem gördüyse
Egzost komple headerslarıda var alt tankıda var. Dediğim gibi içindeki valfte düzgün çalışıyormuş.
Cumartesi günü sonuçları yazarım buraya.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)