Hararet konusunu merak ediyordun karalayalim biseyer ama önce su asagidaki yorumun ile ilgili basit bir matematik hesabi yapacagim.
Saatte 150 km hizla gittiginde 5 saniyede yaklasik 210 metre gidersin.
210 metreyi 5 saniyede gitmek ne demek iyi bir düsün.
Saatte 90 km hizla bir nesneye çarparsan, kesinlikle ölürsün.
Yani bu hiz mevzulari kagit üstünde pek anlasilmiyor.
Motosikletin üzerinde ve aniden durman gereken durumlarda daha iyi anliyorsun ama bu dünyadaki son anladigin seyde bu oluyor ne yazikki.
Üstelik bilmeden bilimsel bir tespit ile ilgili bir rakam vermissin.
5 saniye!!!!
Bir sürücünün tehlikeyi fark ettigi anla,
kaza yaptigi an arasinda 5 saniye oldugunu biliyormuydun?
Yani 5 saniye seni kurtarmaz.
Simdi gelelim hararet meselesine.
Küçük hacimli spor motosiklet hiç kullanmadim.
Yani ufak tefek test surusleri veya bazi kardeslerin bir denesene istekleri disinda.
O nedenle bisey söyleyemeyecegim.
Fakat 600cc ve üstü spor motosikletlerde hararet mevzusu diye bir sey olmaz.
Sorun motosikletin fazla isinmasidir.
Hiz yapmak için üretilmis motosikletler oldugundan fanlari 104-105 dereceden sonra açilir.
Yolda ortalama bir suratle giderken normal çalisma sicakliklari 70-80 derece arasindadir.
Fakat trafikte, özellikle dur kalk mevzularinda aninda 100 derece ve üstü sicakliklari görürsün.
Bu durum hararet yapmasina neden olacak bir durum olmasa da, zorlamaya devam edersen olmayacak sey degildir.
Kisacasi trafik için uygun motosikletler degildir.
Kullanim pratigi olarak da uygun degillerdir.