Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

honda cbr 600 rr almadan once..

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Nisan 2012
    Degerli ruzgarin hissini iliklerinde hisseden kardeslerim..

    Sormak istedigim konuyu hic uzatmadan sormak istiyorum. bu konuda foruma baya bi baktim ama istedigim cevabi pek bulamadim

    takdir edersinizki yuksek cc li motosikletler icin belli bir tecrube ve egitim gerekiyor. bu yaz istanbula tasinacagim icin istanbuldan bmw rider academy yada honda motosiklet egitim merkezinden egitim alacagim. Yalniz almak istedigim motor sinifininda en ust siralarindaki makina olan cbr 600rr. Bu makina icin bu kurslarda ne kadar egitim alinmali? Biliyoruzki yunus polislerimiz 2 3 aylik iyi bi egitimden sonra 1200 cc lik motorlara nasil hakimler.. Bu egitimlerin sureklilik arz edecek sekilde ne kadar sure alinmasi tam anlamyla bu motora hakimiyet icin yeterli olur. ?? Yasim :24 boyum: 1,73 kilom: 68 ve memurum. cevaplariniz icinde smdiden tesekkurler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    aynı konu ıkı defa acılmıs neden acaba aralarında 1 cumle fark var sadece.Sadece sana sunu sorucam daha once hıc motor tecruben oldumu ??? 125 cc 11hp bir makınen bıle ıvlenmesını hıssettın mı ki RR ustune cıkmaya cesaret ediyorsun valla bravo .....bu ehlıyet sınavına gallardoyla gırmek gıbı bırsey hatta cok daha tehlıkelisi....
    [B]Artisliğin sonu figüranlıktır...[/B]

  3. #3

    Üyelik
    03 Nisan 2012
    kendım bı 600 rr kullanmadım ama 125 ve 250lık motorlar gayet kullandım... surdum bastım gıttı degıl!!! hakımıyet konusunda 125 ve 250de sıkıntım yok. 600 cclık bu cılgın makınalarada sadece arka selesınde oturmak nasıp oldu defalarca gucunu gayet ıyı hısssettm ve cok ıyı bılıyorum.. benım tedırgın oldugum nokta yaptıgım ıs dolayısıyla ve memleketten uzak olmamdan dolayı yaklasık 20 aydır motosıklet cevremın olmaması ve uzerıne oturmayalı 20 ayın olması. hepımızde bılıyorzukı motosıklet devamlılık ısteyen bır konu ve ben egıtım kesınlıkle alıcam tabıkıde sadece sure olarak uzatıp daha verımlı sekıle getırerek bı 600luge hakım olmayı ıstıyorum. bu konudakı goruslerınızı sordum Mr.Cihans kardesm.. hassasıyetın ıcınde tesekkurler

  4. #4

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Doğru yunus polisleri 2,3 aylık tecrübe ile 1200cc makinalara biniyorlar aa pardon yatıyolardı dimi
    önce al bi 125 yada max 250cc makina ice öğren trafikde nasıl durulacağını ondan sonra geç hatta yinede eğitim alrak geç
    bu video herşeyi anlatıyor
    http://www.youtube.com/watch?v=Hvunr...feature=relmfu
    speed_dream bunu beğendi.
    Sado

  5. #5

    Üyelik
    03 Nisan 2012
    yatmıyorlar kardesm bınıyorlar bınıyolar... kımın ne oldugunu bende gayet ıyı bılıyorum .. :=)

  6. #6

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Alıntı hsn.10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yatmıyorlar kardesm bınıyorlar bınıyolar... kımın ne oldugunu bende gayet ıyı bılıyorum .. :=)
    Hadi öle olsun bakım binsinler
    Sado

  7. #7

    Üyelik
    03 Nisan 2012
    senınde bı yorumun olsun kardes bu konuyla ılgılı 600luge gecmek ıcın egıtım konusunda yardımcı olabılırmısın? ?

  8. #8

    Üyelik
    12 Şubat 2012
    yamaha akademiye git orada öğren. 125-250cc tecrubemde var dedin kavrayabılırsın bırazda yetenegınız varsa şefim.
    Maşallah burada herkes Rossi,Stoner herkes usta
    ufuch ve Panashira bunu beğendiler.

  9. #9
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Ezbere cevap vermeyelim lütfen.

    hsn.10 eğer daha önce küçük hacimli motor tecrübeni varsa gerekli eğitimleri alıp orta sınıf bir motosikletle trafik deneyimi kazanmanızı öneririm. CBR600 gibi hırçın bir motosikletle İstanbul trafiğinde deneyim kazanmaya çalışmak çok riskli olacaktır. 600RR'la ölümcül kaza riskiniz yüksek olur, maddi hasarlı kaza riskiniz daha da yüksek olur. Ağırlıklı olarak İstanbul'da 4 yılda yaptığım 40 bin km'den fazla yoldan sonra düşüncelerim bu yönde, çünkü duran motoruma geri gelip çarpan adamlarla bir arada yaşamak zorundayım.

    Ek olarak belirteyim, doğrudan 120hp'lik bir motorla başlamak motordan alacağınız zevki arttırmaz, bilhassa azaltır. Kendi Fazer'ımı İstanbul'da kullanmayı çok sevmiyorum, 3. vitesten yukarı çıkmam imkansız, gaza basma şansım yok, sürekli trafik tıkalı. 98HP'lik Fazer kullanıyorum ama 15HP'lik KTM Duke125 kullandığımda virajlar bana çok daha zevkli geliyor. Her şey hız ve güç değil, önemli olan zevk almanız.

    600RR gibi sadece hız odaklı bir makinadan ziyade CBF600 gibi kullanımı daha kolay bir motosiklet almanız uzun vadede daha iyi olacaktır diye düşünüyorum. 600cc, 4 silindir, yakışıklı ama daha sakin karakterli bir motosiklettir, ABS gibi acemiler için çok büyük bir artısı da vardır.

  10. #10

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    eğitim için bütçe ayırıyorsanız hondanın gs3 eğitimine gidin, 400TL, cbf1000 ler ile. CBF1000 in hakkından gelemezseniz en fazla 400TL'niz boşa gider, cbr600 ün hakkından gelemezseniz Allah korusun, hayatınız.. O yüzden hiçbirşeyiniz boşa gitmesin, ilk olarak yamaha ve hondanın gs2 seviyesi eğitimlerine katılmanızı tavsiye ederim. Alacağınız motor hakkında da daha sağlıklı karar verirsiniz
    hsn.10 bunu beğendi.

  11. #11
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    ehliyet sisteminin bukadar mantıksız ve saçma olduğu bir ülkede yunusların 3 aylık eğitimin çok profesyonel olduğunu mu düşünüyorsunuz? Evet belli başlı durmayı kalkmayı hızlanmayı falan öğretirler belki ama asıl olarak yunusların trafikde profesyonelleştiğini düşünmekteyim

    Eğitim almak güzeldir. Yıllardır motosiklet kullananlar bile bir seminer yada eğitime katıldıklarında aa vay be ben yıllardır yanlış yapıyormuşum yada bunu bilmiyordum dediklerini de defalarca duydum

    Motosiklette öğrenmenin yaşı ve sınırı yoktur. Hatta bu nedenle hah işte bu profesyonel denebilecek insan da pek yoktur.

    Alacağınız motosiklet üst seviye ve epey bir birikim gerektiren mükkemmele yakın kullanan kişilerin sahip olduğu motorlardır.

    Evet yanlış yazmadı sahip olduğu. Neden mi bilmeyen yeterli tecrübesi olmayan ve bu tip motorlar alanların %99 u hayatta değil. Eh geriye kalanları da tecrübeli olarak niteleyebiliriz.

    Eğitim genellikle pistlerde yapılır. Size öğretilenleri pistte çok güzel uygulayabilirsiniz ancak trafikde işin rengi değişir. çünki trafikde olan bitene siz karar vermiyorsunuz sizin haricinizde belki 50 kişi şerit değiştirmek 40 kişi aralardan kaynamak isteyecek sizin ise tüm bunlara dikkat ederek öğrendiğiniz teknikleri uygulamanız gerek. Yani mutlak surette trafik tecrübenizin olması gerek.

    Bu nedenle de ufak cc den başlamanız gerekmektedir. çünki ufak motor hem normalde yapmamanız gereken ama yapmak istediğiniz hatalı davranışlarınızı kısıtlar (misal aslında sonunda keskin bir viraj olan yolda sizin bunu fark etmeyim yüksek hızda girmeye çalışmanız gibi) hem motora hakimiyet denge konusunda belli bir fikir verir hemde motor bakımı motor türleri aslında hangi tip motorun ne gibi sürüş karakterine sahip olduğunu öğretir (o nasıl oluyor diyenlere şöyle açıklayayım motosiklet sahibi olmadan motosikletçi çevreniz olmuyor (eğer önceden tanıdığınız yoksa) bu nedenle farklı tip motorları tanıyamıyorsunuz) kısaca alın bir tvs apache yada ybr kullanın uzun süre bu arada gerek burda yazılan çizilenleri gerek hondanın yamahanın yada bmw nin fark etmez eğitimlerine katılın ve kendinizi yeterince geliştirdiğinizde de ağız tadıyla kafanızda soru işareti kalmadan kullanın

    Ayrıca ehliyet ve kask mont gibi ekipmanlarda asla ihmal edilmemeli ve mutlaka (kısa mesafe dahi olsa) kullanılmalıdır. Bizler sizi aramızda hep görmek istiyoruz ve bir kask yüzünden yada mont yüzünden sizi kaybetmek de istemeyiz hatta bizden daha çok aileniz bu konuda endişelenecektir. Bu nedenle ihmal etmemenizi rica ederim

    Not: evet 50cc bir motor sahibi olarak ahkam kesiyor yada kullandığına bak akıl verdiği konuya bak da diyebilirsiniz ancak bu konuda çokca yazı okudum seminerlere/eğitimlere katıldım. Umarım kendimi ifade edebilmişimdir. Yazı uzun olunca imla ve cümle düşüklüklerine pek dikkat edemedim yanlışım varsa affola
    glock ve avcagatay bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    03 Nisan 2012
    Alıntı pistolpitt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğitim için bütçe ayırıyorsanız hondanın gs3 eğitimine gidin, 400TL, cbf1000 ler ile. CBF1000 in hakkından gelemezseniz en fazla 400TL'niz boşa gider, cbr600 ün hakkından gelemezseniz Allah korusun, hayatınız.. O yüzden hiçbirşeyiniz boşa gitmesin, ilk olarak yamaha ve hondanın gs2 seviyesi eğitimlerine katılmanızı tavsiye ederim. Alacağınız motor hakkında da daha sağlıklı karar verirsiniz
    Tum yardımlarınız ve yorumlarınız ıcın tesekkur ederım.. cok secenek gecmıstı aklımdan ama pistollpit bu dedıgın aklıma yattı ve mantıklı dogru dıyosun bu aklıma gelmemıstı tesekkurler

  13. #13

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    Alıntı hsn.10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tum yardımlarınız ve yorumlarınız ıcın tesekkur ederım.. cok secenek gecmıstı aklımdan ama pistollpit bu dedıgın aklıma yattı ve mantıklı dogru dıyosun bu aklıma gelmemıstı tesekkurler
    Madem İstanbul'a taşınıyorsunuz nimetlerinden de yararlanın hondanın eğitimlerine katılım çok fazla, yamaha sanırım yeni başlıyor ama daha ekonomik. Sitelerinde yeterince bilgi bulmak mümkün. Eğitimler hem keyifli hem çok öğretici, kesinlikle katılın

  14. #14
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Neden kurs alacağın, gerçekten bilgili, tecrübeli, işleri güçleri motor ve sürüş olmuş kişilere sormuyorsun bu soruyu ? Onlardan daha iyi cevap verecek kimse var mı sence? De işte, "ben böyle böyle düşünüyorum, ne kadar/nasıl eğitim almalıyım?" Bence en doğru cevap orada, burada yorma kendini...
    #sürenadam

  15. #15
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    Ben daha önce hiç motosiklet kullanmadan 1000rr üstüne oturdum kullandım da ama bu demek değil ki alıp gidebilirdim şehirde. trafik olayı bambaşka daha ufak bir motosiklet ile ani durumlara karşı tecrübelenmeni tavsiye ederim.Buranın trafiği 15 hp lik makine ile bile tecrübe gerektiriyor.600RR kullanmasında bi prob yok gayet kolay dengeli ama iş trafiğe geldi mi altındaki güce mi konsantre olucan trafiğe mi derken sıkıntı yaşarsın.Motorun gücünü kontrol ettin frenler daha zor bastınmı zank diye duruyo tabi race makine ona göre yapılmış valla atar üstünden panik anında

  16. #16

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    Şunu da eklemek lazım. ss ler malesef rahatsız aletler. Bunlar konfor için değil yarışmak için yapılan motorlar. Sırt,bel ve bilek ağrısı çekmeye hazır olmalısınız. Öyle ben sakin sakin geziyim falan bu motorla olmuyor. Biraz trafikte sıkıştınımız bacaklarını kavruluyor leş gibi terliyorsunuz. Yani bu tür sıkıntılarını bilerek alın alacaksanız. Bu motor otobanda hız yapmak için alınır başka bişeye uygun değil ;)

    Diğer önemli mevzuları arkadaşlar güzelce yazmış ve çok da haklılar.

  17. #17

    Üyelik
    24 Kasım 2011
    Arkadaşım şunu söyleyeyim ki insan kendini bildikten, yaptığı işi ciddiye aldıktan sonra başaramayacağı şey yoktur kanaatimce. Burda çoğu büyüklerimiz yüksek cc motorla başlamanın ciddi sorunlar getirdiğini söylüyorlar. Aslında cok doğru konusuyorlar fakat konuya tek taraflı bakmamak lazım. Çevremde bir çok tanıdığım ilk motorsikletine 600 cc ile başladı. Allaha şükür bir iki tanesinin ufak kazaları haricinde sıkıntıları olmadı. Eğitim alacağını söylüyorsun, eğitimlerini ciddi anlamda aksatmadan sürdüreceksen ve o motora bindikten sonra aklınla mantığınla hareket edeceksen başaracağına inanıyorum.

  18. #18
    shule - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2007
    Motosikleti
    ninja250r-600RR-gs650
    sevgili arkadaşım 6-7 yıldır motor kullanıyorum.honda dan ve omm A.R.A dan eğitimler aldım ve hala eğitim duydugumda hemen katılıyorum..gecen sen bende 3. motorum 600rr aldım.ancak yukarıda arkadasların dedıklerıne katılıyorum..bu makınalar sadece otobanda hatta bence trafıge bıle cıkmamalı.adı üsütnde race.yarış.oturusu rahatsız,yakıtı çok..keyifden cok eziyetmiş.hele trafıkte..süreklı hararet resmen popon ısınıyor..tabı ben bırde bayan olunca bıraz rampada durayım hemen arkaya kacırırım,zaptetmek zor..resmen ezıyet geldı bana..mutlaka cok keyf alalar vardır..ama bence motosiklet keyıfdir.bu sene bir enduro aldım.henüz yola cıkmadım ama bılıyorumki şöyle esyalarımı yükleyıp dag tepe gezicem..zaten hız sınırları bellı ulkemızde ve yolları..hoş bende bu makınayı-600rr-alırken söylemıslerdı ama nedense kafamıza kotdugumuzu yaparız..sanırım sende bu makınayı alıcan ve bu söylenenleri yaşıycan ve satıcan..boşa geçmiş bır sezon..
    her ne yaparsan Allah seni ve hepimizi korusun,hayırlısı olsun..
    Düş kurmaya cesaret edenler,onları gerçekleştirmeye de cesaret eder

  19. #19
    berkopos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    V Strom 650
    Sayın Hsn.10, şahsen ben honda eğitim merkezinde 3. kur eğitim aldım ve direk 600 cc kawasaki er6 f ile başladım. Ayrıca bu motorla BMW'nin kursuna katıldım (pek de gerekli değildi). 600 rr'a göre farklı bir sürüş tarzı var fakat anlatmak istediğim sonuçta kullanılabiliyor yani. 2 ay öğrenmek için fazla bile. Almak istiyorsan kullanırım havamı atarım diyosan bence fazla düşünme...

  20. #20

    Üyelik
    03 Mayıs 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    YAMAHA TENERE XT660Z
    Alıntı eren özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru yunus polisleri 2,3 aylık tecrübe ile 1200cc makinalara biniyorlar aa pardon yatıyolardı dimi
    önce al bi 125 yada max 250cc makina ice öğren trafikde nasıl durulacağını ondan sonra geç hatta yinede eğitim alrak geç
    bu video herşeyi anlatıyor
    http://www.youtube.com/watch?v=Hvunr...feature=relmfu
    çok espirili bir anlatım olmuş hem güldüm hem kendime de ders çıkardım
    DEMİR AT'A YOLLAR DAYANMAZ


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)