BMW K 1200 GT vs. R 1200 RT
Reklamlar
-
lastresort78 adlı üyeden alıntı
ikisinin yan yana durmuş hali :D
http://www.youtube.com/watch?v=4-eAgnXchCk
Hocam sana şöyle bir bilgi vereyim Ankarada Başbakanlık koruma polisleri 1200RT kullanıyor fiyatları biribilerine yakın olmasına rağmen Emniyet Genel Müdürlüğü RT'yi seçmiş bi bildikleri vardır diyorum. Ama bende ikisinden birini 4, 5 aydır düşünüyordum. Arkadaşımın RT'si satılık ama sanırım GT daha güzel duruyor videoda da bunu görebilirisin.
Ekonomi diyorsan RT daha sportif görüntü diyorsan GT ama touring diyorsan sana başka bir marka önereyim ABD'de yılın toruing'ine bak derim.
http://www.youtube.com/watch?v=UrW2mxnaHAc
Yola zaten sport touring diye çıkmıştım aslında. 4 model vardı aklımda da:
Yamaha fjr 1300
Honda st 1300 paneuropean
Kawasaki concours 14
Bmw k 1200 gt / k 1300 gt
Bu 4 motorsikleti de beğenmeme rağmen, bmw daha sıcak göründü gözüme.
Sonra perdenin arkasından efsaneleşmiş boxer motoruyla r 1200 rt selektör yaptı.
Aklım karıştı.
il_ragazzo adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar her ikisini de uzun kilometreler kullanan biri olarak tartışmasız RT. Bunu ancak her ikisini de kullandıktan sonra anlayabiliyosunuz.
Bu arada RT makyajlandı ve motoru üstten çift eksantrikli olarak yenilendi. Yukardaki veriler 2010 öncesi RT'ler içindir ayrıca K 1200 GT yerine çıkarılan K 1300 GT artık üretilmeyecek yerine 1600 cc olan K 1600 GT ve GTL geliyor ( Kullanmak için sabırsızlanıyorum). Bilginize...
Verdiğiniz bilgiler bizleri çok aydınlattı.
K 1600 GT / GTL benim de hayalimdeki motorsiklet. Hatta başka bişey o uçak gibi. Kusursuz Adeta ulaşılamaz bir top model.
SUSAMADAN ÖNCE, KUYUYU KAZ!
Reklamlar
-
-
[IMG=http://img837.imageshack.us/img837/81/071aj.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.usBMW 1600 GTL
Bir firsatini bulup Intemott köln Fuarina gitmisdim.Bir kac resim paylasmak istedim.
Fakat acemilik beceremedim.Ksra bakmayin...
Sonra Diger resimleride paylasmaya calisirim...
-
karıştırmayalım
Hann_Ist adlı üyeden alıntı
Bir firsatini bulup Intemott köln Fuarina gitmisdim.Bir kac resim paylasmak istedim.
Fakat acemilik beceremedim.Ksra bakmayin...
Sonra Diger resimleride paylasmaya calisirim...
Paylaştığınız resim için teşekkürler. Forumu ziyaret eden kişiler için k 1600 gtl olduğunu yazmanız karışıklığı önlerdi.
K 1600 gtl için:
http://www.motosiklet.net/forum/yeni...l-geliyor.html
saygılarımla
SUSAMADAN ÖNCE, KUYUYU KAZ!
-
Dostum soruna evden daha rahat cevap yazma fırsatı buldum.
Her iki motor da touring katagorisine ait olsa da ikisinin de birbirinden farklı birçok yanı var. öncelik senin hangi özel ihtiyaçlara öncelik verdiğinle biraz alakalı.
RT ;
Kesinlikle çok kıvrak ve dengeli kontrol ederken o iri cüssesini bisiklet kullanırcasına haraket ettirebilirsin. Konforludur. İnanılmaz bir hareket kabiliyeti ve sürüş zevki olan bence dünyanın en iyi ( bu konuda ciddiyim) en iyi touring makinesi. Radyo-mp3 çalar ESA,ASC,yol bilgisayarı,elcik ve sele ısıtmaları ve cruse gibi birçok özelliği konforun zirvelerine çıkartıyor insanı. Tek kelimeyle DENGELİ ve KONFORLU
GT;
Uzun düz asfaltlar ve otobanlar onun uzmanlık alanı. RT kadar kıvrak ve hafif değil ( 288 kg). Buna karşılık yüksek devir çevirebilen 152 ps 4 silindirli motor hem racing seven hem de touring özelliği olmasını isteyen kişiler için ideal.Sesi insanı kışkırtıyor.RT'deki konfor yok şehir içinde yoruyor insanı.Tek kelimeyle HIZLI yırtıyor adeta.
Benim seçimim RT'den yana olurdu. Zaten satış adetlerine ve 2. el piyasasına bakıldığında RT hep bir adım önde.Denge kullanım kolaylığı ve konfor ivmelenmenin bir adım ötesinde çoğu insan için. Bu arada Boxer BMW'nin amiral gemisi ben her zaman Boxer motora güvenirim. BMW 1923'ten beri bu motoru üretiyor.
Herkese selamlar.
Mesut Arslan
-
-
cr4zy kardesim ben bmw motsiklet ustasıyım alacagın motor RT susuz GT sulu motor
ikiside torlu motorlardır tam bir turunk motoru ikiside sorunsuzdur sacece senin kullanım
tarzını secmek kalıyor verileri karsılaştırmısın zaten.
bilgilendirme
GT motoru LT motorla aynı
kara murat benim
FUAT KOŞAK
-
-
-
Merhaba,
Başka bir sitede 1200 gt ve 1300gt motorlarla yapılan karadeniz gezisine ilişkin resim ve notlar var. Özellikle gezinin 3. gününde gt'lerden biri arızalanmış ve bunlara yönelik bazı genel sorunlardan bahsediliyor. Her nekadar RT ile bir kıyaslama yok ama en azından GT'lere ilişkin bazı bilgiler var. Bir bakın isterseniz.
http://www.kayihanzeybek.com/gezi_dogu_karadeniz_3.htm
Şahsi fikrim ise 1200 RT. Çünkü bence: performansı, hızlanması, dengesi, yol tutuşu, sürücü ve artçı rahatlığı, yakıtı ve görüntüsü oldukça iyi. Hele o büyüklük ve performanstaki bir motora göre yakıt mükemmel diyebilirim. Çok yakın bir arkadaşım RT kullandı 20.000 km kadar. Hatta F650 GS'lerle birlikte Nemrut dağına bile çıktı o motorla. Her yönüyle memnundu. Bir kez uzun yolda artçı oldum o motora ve bir sıkıntı yaşamadım. Ancak bunları söylerken GT tecrübemin olmadığını belirteyim.
Selamlar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:12 ----------
Bir ilave daha, 1150 RT ile yapılan kıyaslama:
Alıntı: (donal duck nick'li üyeden)
http://www.motordelisi.com/forum/mot...-r1150-rt.html
Belki biliyorsun benim motorum RS yani = GT...gayet iyi tanidigimi soyleyebilirim. RT yi de taniyorum hasbelkader. Turkiyede (Istanbul-Ankara vb. buyuk sehir) yasiyor olsaydim bu gunku aklimla RS/GT degil kesinlikle RT alirdim. Hele yolcunuz varsa zaten RT en iyi secim dunyanin her yeri icin. Cunku LT de cok buyuk ve TR yollari icin biraz luks herhalde...
RT dar ve virajli yollarda cok daha eglenceli, aerodinami olarak son derece korumali, guclu harika bir makinedir. Sadece surucuyu degil, yolcuyu da ruzgardan yagmurdan koruyor.
RS Autobahn Baby...Burasi (ABD) icin cok iyi ama tam bir polis miknatisi, hiz limitlerinin altinda tutmak cok zor. Onun disinda yolcu konforu sifir. GT azicik daha konforlu ama yolcunun aldigi ruzgar ayni.
Tabiiki cok guclu ve elektrik motoru gibi puruzsuz motoru inanilmaz. Agirligi ve dusuk hizlarda kullanma zorlugu da oyle. Eger kontra tekniginde ustalasmamissaniz yuksek hizlarda da virajlarda epey terletir, onu da soyleyeyim.
Kaynak: Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları http://www.motordelisi.com/forum/mot...-r1150-rt.html
Neyse, diyecegim RT daha iyi bir secim Turkiye icin, boksor motor denenmis saglam, bakimi onarimi kolay bir motordur. RS/GT nin bakimi icin once bilgisayar muhendisligi gerekiyor Yani BMW servisine muhtacsiniz. Oysa RT de ara bakimlari kendiniz bile yapabilirsiniz. ABD ve pek cok Bati ulkesinde polis motorlari RT dir...bir bildikleri var
Hayirli olsun... :o
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
-
K1200RS sahibiyim , yani motorum temel olarak aksesuarları olmayan bir GT dir. Yukarıdaki mesajları büyük ilgi ile okudum ama birçok forumda ve tanıdığım pekçok binicideki yanlış önyargı burada da mevcut.
R1200RT için GT ye göre daha iyi viraj yapan kıvrak bir motordur gibi genel bir önyargıdan bahsediyorum. Aslında bu böyle değil RT çok daha "kolay" viraj yapabilen bir motordur , yani ortalama bir kullanıcı RT ile çok daha "kolay" yol alır ancak ; GT çok daha yüksek stabiliteye sahip bir motorsiklettir ve RT ye göre çok daha "hızlı" viraj yapabilir. Aynı viraja RT ile limitlerde 80 km süratle "kolayca" girebilirken GT ile 95-100 km gibi süratlerle çıkabilirsiniz ama bu kesinlikle RT de olduğu kadar "kolay" olmayacaktır. BMW nin tüm K serisi motorları ileri sürüş için dizayna edilmiş motorlar olup ortalama kullanıcı için zorlayıcı olabilmektedir.
-
-
cr4zy adlı üyeden alıntı
Sevgili dostum,
Yarın çok sevdiğim bir abim ile beraber (2007 RT) Eskişehirde bol virajlı bir sürüş yapacağız. Daha önceki tecrübelerime dayanarak şunu rahatça söyleyebilirim , oldukça iyi biniciye sahip olan RT yi hemen ensesinde izleyeceğim dönüştede muhtemelen o beni izleyecek. Aynı virajları aynı çizgide aynı süratte alacağız.O benden daha az yorulacak ve daha konforlu bir sürüş yapacak ancak rota sonunda lastiklerimizi incelediğimizde aynı ebatlara sahip olmalarına rağmen RT nin arka lastiğinin yanak sınırına kadar zorlandığını RS in ise arka lastik yanaklarına hala 1 cm kadar payı olduğunu göreceğiz. Bunun anlamı tektir RS , RT ye göre daha az yatarak aynı virajları alabilir ve sürücüsü isterse RT yi viraj içerisinde zorlanmadan geçebilir çünki hala limitlerinde değildir hızını arttırabilir.
İşte R serisi ile K serisi arasındaki net fark budur. Yoksa BMW gibi bir firma yıllarca denenmiş ve oldukça iyi performans aldığı R serisine alternatif olarak sırf Japonlarla aşık atmak için 4 silindirli bir makina üretmez.
-
oocan adlı üyeden alıntı
Sevgili dostum,
Yarın çok sevdiğim bir abim ile beraber (2007 RT) Eskişehirde bol virajlı bir sürüş yapacağız. Daha önceki tecrübelerime dayanarak şunu rahatça söyleyebilirim , oldukça iyi biniciye sahip olan RT yi hemen ensesinde izleyeceğim dönüştede muhtemelen o beni izleyecek. Aynı virajları aynı çizgide aynı süratte alacağız.O benden daha az yorulacak ve daha konforlu bir sürüş yapacak ancak rota sonunda lastiklerimizi incelediğimizde aynı ebatlara sahip olmalarına rağmen RT nin arka lastiğinin yanak sınırına kadar zorlandığını RS in ise arka lastik yanaklarına hala 1 cm kadar payı olduğunu göreceğiz. Bunun anlamı tektir RS , RT ye göre daha az yatarak aynı virajları alabilir ve sürücüsü isterse RT yi viraj içerisinde zorlanmadan geçebilir çünki hala limitlerinde değildir hızını arttırabilir.
İşte R serisi ile K serisi arasındaki net fark budur. Yoksa BMW gibi bir firma yıllarca denenmiş ve oldukça iyi performans aldığı R serisine alternatif olarak sırf Japonlarla aşık atmak için 4 silindirli bir makina üretmez.
Tecrübeleriniz bizleri çok aydınlattı.
Özetle RT'nin limitlerde girdiği bir virajı varsayarsak, arkasında GT olsa daha az yatma açısı ile virajı alabilir.
Bunun sebebi merkezkaç kuvvetini dengeleyecek ağırlığın (yerçekimi), moment noktasına (tekerleklere) olan uzaklığı mı?
GT'nin ağırlık merkezi daha yukarıda olduğundan mı?
SUSAMADAN ÖNCE, KUYUYU KAZ!
-
-
-
cr4zy adlı üyeden alıntı
Tecrübeleriniz bizleri çok aydınlattı.
Özetle RT'nin limitlerde girdiği bir virajı varsayarsak, arkasında GT olsa daha az yatma açısı ile virajı alabilir.
Bunun sebebi merkezkaç kuvvetini dengeleyecek ağırlığın (yerçekimi), moment noktasına (tekerleklere) olan uzaklığı mı?
GT'nin ağırlık merkezi daha yukarıda olduğundan mı?
Tüm GT lerin (Özellikle benim kullandığım ve 1999 ile 2005 arasında üretilen "yan" motorlu olanların ağırlık merkezleri RT den çok daha düşüktür. Ayrıca RT nin oturma pozisyonu dik , GT nin ise bir miktar daha sportif olarak öne yatıktır bu nedenle sürücününde motor gibi ağırlık merkezi RT ye göre daha aşağıdadır. Virajlardaki yatma açılarının farkının bu ağırlık merkezi farkından kaynaklandığını düşünüyorum.
-
oocan adlı üyeden alıntı
Tüm GT lerin (Özellikle benim kullandığım ve 1999 ile 2005 arasında üretilen "yan" motorlu olanların ağırlık merkezleri RT den çok daha düşüktür. Ayrıca RT nin oturma pozisyonu dik , GT nin ise bir miktar daha sportif olarak öne yatıktır bu nedenle sürücününde motor gibi ağırlık merkezi RT ye göre daha aşağıdadır. Virajlardaki yatma açılarının farkının bu ağırlık merkezi farkından kaynaklandığını düşünüyorum.
Tüm GT'ler derken eski GT ve RS'den bahsediyorsunuz. Şu anki GT motoru zemine 55 derece açıyla oturur RS gibi paralel değildir.
-
selam,
2 yıldır R1200Rt kullanıyorum,
yılda yaklaşık 15-20.000 km yol yapıyorum
Artçı , sürücüden daha rahat diyebilirim.
sana bilgi için touring motorlarının puanlarını yazayım (benim şahsi görüşüm)
BMW RT 10
BMW GT 08
Honda Pan 06
Kawa GTR 05
Ymaha FJR 04
eğer istersen Motoron dergisinin temmuz 2010 sayısını bul, orada karşılaştırmalar var
kolay gelsin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler