Transalp & Caponord ETV 1000
Reklamlar
-
08 Ağustos 2011, 19:08
#21
gti_king adlı üyeden alıntı
Çünkü Capo hakkında çok fazla efsane var.
Siz hiç şasi kıran Capo duymadınız mı?
Parça desteği olmayan Aprilia servisi duymadınız mı?
Bütün olay bundan ibaret.
valla o kadar yabancı forum araştırdım ancak 1 tane şase kıran capo okudum oda türkiyede ama sana şase, kuruk gibi temel bileşenlerini kıran onlarca bmw 1200gs örneği gösterebilirim hatta bmw motoru alıpda eğer onların belirttiği kuyruk güçlendiriciyi falan takmazsan ve olursaki o kuyruk kırılırsa bmw bunu garantiye bile sokmuyor. bence kulaktan dolma bilgiler ile konuşmayalım. ve forum dedğiniz şey türkiyedekilerden ibaret değil açın dünya forumlarını okuyun o zaman buralarda insanların ne kadar klavye delikanlısı olduğunu ve ne kadar boş salladıklarını anlarsın. türkiyede insanlar 20.000 km deki motora bitmiş gözüyle bakıyorlar ben daha dün bir forumda ducati gördüm fotoğrafını çekmişler makina 198.000 km de türkiyede motorcu yok denecek kadar az kardeşim. bu sebeple buradaki forumları geç yurt dışına bak araştır.
Reklamlar
-
08 Ağustos 2011, 20:01
#22
Aslında motosiklet genelinde bir şeyler yazmak niyetindeyim ama önce capo mu ta mı sorusuna ta diyerek uzatmadan geçiyorum.
Yine uzatmadan gideyim, kimse okumuyor sonra.Türkiye'de herhangi bir işin gerçek ustası çok az sayıda var.
Çünkü gerçek ustalık bilgi, tecrübe ve zaman ister.Bunun karşılığı da para olarak alınır.Alamazsa o adam başka iş yapmaya başlar.O iş de ortalıkta ustayım dile dolanan şebeklere kalır. Bunların usta olmadığını anlamak için de bilgi ve tecrübe gerekir.Tecrübe birkaç kazıktan sonra oluşur.Bilgi ise araştırıp okumadan kulaktan duyarak oluşmaz.Kulaktan duyma öğrenilen şeyler hep şüphelidir. Bilginin kaynağını bulmak için de zaman ayırıp araştırma yapmak gerekir.Sonra yine zaman ayırıp okumak gerekir.Ve işin "kötüsü", okuduğunu anlamak gerekir.Bazı yabancı araştırmalara göre türk eğitim sisteminde yetişen öğrencilerin, diğer ülkeler ile kıyaslandığında okuduğunu en az anlayan öğrenciler olduğu tespit edilmiş.Yani durum pek parlak değil.
Özet:Büyük hacimli motora binmek isteyen ya kendisi okuyup araştırıp tamirinden bakımına tüm işleri kendisi yapacak yada parası olacak. Bol bol kazık yiyerek gerçek bir usta bulmaya çalışarak ömrü tamirhanelerde geçecek.Ayrıca büyük çoğunluğun mekaniğin "m" sinden anlamadığı bir sürücü profili var.Adam ara gazla, red line ile motorun ağzına .ıçıyor kısa sürede. 20,000 de segman, debriyaj balatası değiştirmek demek "ben bu motorun ağzına .ıçtım, sadece motor kullanmayı değil herhangi başka bir araç kullanmayı da bilmiyorum" demektir. Bu kişi tıraş makinasını da bozar, çakmağı da.Kibrit bile emanet edilmeyecek tiplerin altında 1000 cc makinalar var.
-
08 Ağustos 2011, 20:43
#23
Sakın ha capo alayım demeyin.......transalp onun yanında hazinedir ona göre....ben capo kullandım .........................................
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
-
09 Ağustos 2011, 10:07
#24
cbr1100 xx adlı üyeden alıntı
Sakın ha capo alayım demeyin.......transalp onun yanında hazinedir ona göre....ben capo kullandım .........................................
Eyvallah, o kadar güzel bir açıklama oldu ki... Yani sizin gibi bilgilerini paylaşarak hertürlü örnek insanları arıyoruz da bulamıyoruz gerçek hayatta. Neyse ki böyle forumlar var. Gelin buralara... Konunun ve forumun seviyesinin yükselmemesi için gösterdiğiniz çabanızdan ötürü taktirler ediyorum sizi canı gönülden...
-
09 Ağustos 2011, 11:35
#25
Syanur adlı üyeden alıntı
Eyvallah, o kadar güzel bir açıklama oldu ki... Yani sizin gibi bilgilerini paylaşarak hertürlü örnek insanları arıyoruz da bulamıyoruz gerçek hayatta. Neyse ki böyle forumlar var. Gelin buralara... Konunun ve forumun seviyesinin yükselmemesi için gösterdiğiniz çabanızdan ötürü taktirler ediyorum sizi canı gönülden...
aslında ben cevap yazacaktım da demek ki bana nasip değilmiş ağzına sağlık. işte benimde dün bahsettiğim adamlar bunlardı. bu kadar sığ bu kadar basit.
-
09 Ağustos 2011, 12:57
#26
Syanur adlı üyeden alıntı
Eyvallah, o kadar güzel bir açıklama oldu ki... Yani sizin gibi bilgilerini paylaşarak hertürlü örnek insanları arıyoruz da bulamıyoruz gerçek hayatta. Neyse ki böyle forumlar var. Gelin buralara... Konunun ve forumun seviyesinin yükselmemesi için gösterdiğiniz çabanızdan ötürü taktirler ediyorum sizi canı gönülden...
Siyanur sıkıntılı malzemedir.........benden alıntı yaparak niye seviyeni düşürüyorsun motor kullanıcısı arkadaşım.yazı gayet öz ve net capodan ağzım yandı tövbe ettim....
---------- Post added at 11:42 ---------- Previous post was at 11:40 ----------
panic adak adlı üyeden alıntı
aslında ben cevap yazacaktım da demek ki bana nasip değilmiş ağzına sağlık. işte benimde dün bahsettiğim adamlar bunlardı. bu kadar sığ bu kadar basit.
Her şey nasip kısmet meselesi karşılaşırız nasipini alırsın kardeşim merak etme seviyenizde yükselmiş olur....
---------- Post added at 11:46 ---------- Previous post was at 11:42 ----------
cbr1100 xx adlı üyeden alıntı
Siyanur sıkıntılı malzemedir seni zehirler dikkat et....derim....benden alıntı yaparak niye seviyeni düşürüyorsun motor kullanıcısı arkadaşım.yazı gayet öz ve net capodan ağzım yandı tövbe ettim....
---------- Post added at 11:42 ---------- Previous post was at 11:40 ----------
Her şey nasip kısmet meselesi karşılaşırız nasipini alırsın kardeşim merak etme seviyenizde yükselmiş olur....
Transalp ile capo arasında teknik olarak dağlar kadar fark var ama en önemlisi italyan malı olması-uzak durun ama zenginseniz o zaman her zaman italyan yada alman kullanabilirsiniz derim...saygılarımızla....,
özel ricam var topikteki, arkadaşlardan benden alıntı yapmayın cevap vermek zorunda kalıp seviyenizi düşürmeyelim....malum biz sizin gibi makinadan anlayamıyoruz maalesef... nacizane kısa ve öz yazıyoruz .............[COLOR="Silver"]
---------- Post added at 11:57 ---------- Previous post was at 11:46 ----------
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
-
10 Ağustos 2011, 01:37
#27
Arkadaşlar, Capo candır, kendisi rakiplerinin arasındaki en iyi motosiklettir bana göre, çok severim.
Fakat GS'ler bunun rakibi değil işte sorun o.
Ben bir Vara yerine Capo alırdım.
Ama GS varken de Capo almam, veya 990 dururken.
Caponord zamanının en iyi motosikletidir bana göre. Aynı dönemlerdeki hantal motosikletler içinde en mantıklı seçenekti onlar. Bu uzun bir süre dewvam etti fakat ardından 12GS, 990ADV gibi, daha hafif ve kuvvetli motosikletler çıkınca tahtı onlara devretti Capo. Olay bundan ibaret fakat Capo halen gayet kullanışlı bir makinedir. Buralarda bir bayan var, ufak tefek ama oyuncak gibi oynatıyor Capo'yu.
Şu efsane olayına gelirsek; takribi olarak 4 ya da 5 tane şasi kıran Caponord var Türkiye'de.
Aslında sorun şasi kırması değil, buna Aprilia'nın destek olmaması.
LWR'da da şasi kırdı GS'ler bildiğim kadarıyla, bu olabilir.
Her motosiklet şasi kırabilir, sorunlu bir üretimdir, bant hatasıdır, olur yani.
Ama Aprilia Türkiye distrübitörü zamanında olaya el koymalıydı.
Yani bu şasi kıran arkadaş daha sorunu ortaya attığında elindekini alıp sıfır bir Capo vermeliydiler adama.
Bu mevzu bu kadar dallanıp budaklanmazdı o zaman.
Eğer servis destek çıkıp hemen motosikleti yenisiyle değiştirseydi bu mevzular burada tartışılıyor olmazdı.
Şasi kırma olayından kaç Capo satılamadı haberiniz var mı?
Sıfır Capo satışlarının düşüşünden haberiniz var mı?
Uzun yıllardır enduro kullanan veya bu piyasada olan bir çok kişi duymuştur bu şasi kırma olayını.
Şasi kırma abartılıyor ama sorun o değil, dediğim gibi servisin o dönemki yetersizliği ve öngörüsüzlüğü.
Ama şu an Aprilia'dan bir parça sıkıntısı yaşayacağınızı sanmam.
Benim oyum Capo'ya.
-
aprilia caponord etv 1000
valla arkadaşlar Capo gerçekten de apayrı bir makinedir..
sanırım hantal diyen bir arkadaş vardı... kendisi hiç bir capo ile yanyana gazlamış mı? yani bazı şeyleri bilmeden konuşmamak lazım...
naçizane toplu gezilerimizde olsun ikili üçlü spontane gezilerimizde olsun gel kapışalım demediğim race makineler kaldı... onlarla zaten işim olmaz
capom rahatlıkla 210-220 km ulaşabilen bir makine... abartarak 240 a vurmadım henüz ama inş. onuda yolu, havası, zamanı ortamı olursa yaparız...
şunu belirteyim ki ara gazlama toparlamada eline vermediği motor kalmadı.. içlerinde gs ler (1100, 1150, 1200) vara lar (2004 ve 2009) ta lar, tenere ler, tdm ler, dl ler...
hepsine egzost dumanımı yutturdum... tork olarak inanılmaz bir makinedir... her viteste sana gereken gücü verir...
teknik verilerle konuşacak olursak;
ilk olarak torkunu sonra beygir yazacağım
capo - 95 nm - 98 ps
dl - 101 nm - 98 ps
1200gs - 115 nm - 105 ps
1200 tenere - 114 nm - 110 ps
görüldüğü gibi karşılaştırdığım her makineden düşük gibi gözüken capo hepsini öptü...
ha tabi nası öptü.... capo fabrikasyon çıkış 98 beygirdir.. benim motorumun üzerinde leo vince egzost kn filtreler ve iridyum bujiler var.. atmayayım ama yanılmıyorsam 115BG filan alıyor olmam lazım..
yani tabi bunlar işin artistik patinajları hava atmak gibi algılanmasın...
gelelim tecrübelerime;
ben 2 senedir capo kullanıyorum ve nazar değmesin bana hiç bir masraf çıkarmadı... yağı suyu benzini hariç
toplamda 15bin km de yol yapmışım...
kısmetse bir kaç büyük tur düşünüyorum biri doğru karadeniz turu biri de italya avrupa modeli bir tur olacak.. onlarıda inş. sorunsuz problemsiz aşıp geleceğim bir mani çıkmazda allah izin verirse..
şasi kırma olayı geleyim;
bir arkadaşım 4-5 tane demiş ama benim araştırdığım ve öğrenebildiğim karadı ile dünyada tektir capo şasi kırma ve o da türkiyededir. ve kıranda çok bildindik bir isimdir. Engin Balaban yani motorsiklet eğitmeni... o dönemde distribütör motomax tir tabi yanlış öğrenmediysem ve olayla ilgilenmeyip kapatmaya çalışmışlar.. ama olay aprilia uzanınca işler değişmiş ve durum düzeltilmiştir. (fabrikasyon hata... yani şasi içi damarlı çatlak diye biliyorum ben) tabi düzeltilene kadar engin abimiz sağolsun tüm türkiye ye bu durumu duyurmuş ve gerekli marka ezme işini layığı ile yerine getirmiştir. ha doğrumu yaptı evet sanırım kim olsa aynısını yapardı...
benzin sarfiyata gelince ;
evet 6-7 lt rahat yakıyor... 8-10 litre bile yaksaydı ben motorumu bir hobi aracı yani keyif aracı olarak gördüğüm için bugüne kadar bir kez bile az yakan bir motor alayım demedim.. dememde...
sürüş keyifine geleyim;
- virajları hiç bir motorda olmadığım kadar rahat alıyorum.. dengesi gerçekten çok iyi ha ama bmw kadar mı... neredeyse diyeyim..
- rüzgar alma konusunda ise benim motorum 2003 ve kafa grenajı sinyalleri içinde barındırdığı için inanılmaz korunaklı.. yani karnımda, göğsümde ve başımda (küçük tur camım var) rüzgarı almıyorum... en güzel yanı da bu.. mesela 2004 ve üzeri modellerde buna rally raid de dahil bu durum sıkıntılı... çünkü yeni kasada sinyaller dışarıda ve sağlı sollu çok rüzgar alıyorsun...
- bir kere inanılmaz bir kokpit var, mavi ışıklı olması zaten apayrı bir zevk... hele hele ben gps ve zıpçık kıpçık bir kaç aparatla kokpiti daha da şenlendirdim..
- orjinal yan çantalar motora 1200rt var bir hava katıyor kesinlikle tavsiye ederim hem kapasitesi gerçenten iyi hemde motor sağı solu çok genişlemiyor..
- orjinal aynaları kötü, pegaso aynası (karevari olanlardan) takarak geniş bir görüş kazanabilirsiniz.
- eksik bir kaç olayı var yok değil.. mesela ilki elcik ısıtma taktırmak size soğuk kış günlerinde müthiş bir konfor sağlıyor. dörtlü sinyali yok onu da yaptırarak bir adım daha atmış olursunuz.
ofis çıkış zamanı müsait olunca devam edeceğim...
herkese keyifli sürüşler...
-
Var mı bir iki Capo fotoğrafı, asın da gözümüz gönlümüz şenlensin
Dünya üzerinde bilinen bir çok şasi kırma olayı mevcut. Bunlar her markanın her modelinde olabilecek şeyler, bir çok modelde olduğu gibi Capo da şasi kırmıştır, kırabilir de, olabilir. Fakat bu bahsedilen, tek bilinen şasi kırma olayında distribütör Motomax gereken hassasiyeti göstermemişti. Bunun üzerine motosiklet sahibi firma üzerine ciddi bir karalama düzenledi, belki mantıklı belki değildi, bilinmez. Mevzu da birden oldu bitti havasında kapatıldı diye hatırlıyorum, uzatılmadı, sanırım taraflar anlaşmıştı.
Sonuç; Capo çok iyi, konforlu ve kaliteli bir motosiklettir. Bana kalırsa tadılması gereken bir zevk.
-
“Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
-
-
02 Aralık 2011, 10:16
#32
panic adak adlı üyeden alıntı
caponord dediğin zaman ben bmw nin endurolarını bile silerim, gözüm kesinlikle başka makina görmez. ama eğer iyi bir ingilizcen varsa dünyanın her yerinden parça getirtebilirsin. usta konusuna gelince herkes honda delisi olmuş ama yaşadığım şehirde hondanın bile ustası yok başka şehirlere gitmem gerekiyor o sebeple hayat hondada falan değil kardeşim hayat cebindeki parada :D paran varsa dünyanın heryerinden istediğini getirtir yine istadiğin ustaya yaptırabilirsin. sonuçta bu uzay gemisi değil yapan insan elbet bulunur. gördüğüm kadarı ile istanbulda yaşıyorsun ki usta gibi bir sıkıntın yok.
kesinlikle katılıyorum. aprilia bu yedek parçası elbet vardır, türkiyede servisi getirmiyorsa kendin sipariş verebilirsin. yabancı dilin olmasa bile koskoca istanbulda yabancı dili olup sana yardım edecek birileri mutlaka vardır. tek sorun para para para ;)
-
@teketolgahan
hocam neden satmaya karar verdiniz capo'nuzu?
-
-
02 Ağustos 2012, 23:53
#35
usta çok güzel motor allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin inşallah bende almayı düşünüyorum en kısa samanda
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)