Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 Mr Vulture ve 125i vulture hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Haziran 2019
    Şehir
    Eskişehir
    Arkadaşlar merhaba A2 ehliyetimi bu hafta sonunda alabildim, pandemiden dolayı malesef biraz geç kaldım. Motor model ve tiplerini o kadar araştırdıktan sonra kafa karışıklığı ile beraber mondial mr vulture almaya karar verdim ancak iki model arasında git gelde kaldım. Bütçem 6-7 bin civarında i125 vulture 10 bin ancak kalan farkı karta böldürmeyi düşünüyorum. Şuan asıl sorum ise 1.84 boyundayım ve 100 kilo civarındayım, çoğu motorun datasheetinde 150 kilo kaldırma sınırı gözüküyor ancak ekipmanlar,korumalar ve artçı ile birlikte toplam ağırlığımız 200 kilo civarına ulaşacak, burda sorum ise şu 50cclik ve 80cc lik motor modellerinde bu tip kilo durumlarında yokuşlarda boğulma olduğunu hatta bundan sebepli kazaların gerçekleştiğini duydum. Bu kilo durumu acaba bir problem oluşturur mu? Evet biliyorum honda cbf yada yamaha yzf öneriyorsunuz ancak piyasayı uzun zamandır takip etmeme rağmen malesef düzgün ve uygun fiyatta bir model ile karşılaşamadım. Birde bu kilo ve boy motor üzerinde bir saçma görüntü oluşturur mu özellikle benim gibi bir artçı ile daha onuda bilemiyorum. iki model arasında 125i vulture da 80 mm daha az bir genişlik farkı var ancak bu fark gidondan mı, depodan mı yoksa seleden mi bilmiyorum eğer seledense oda bir problem oluşturabilir. İnternette i125 vulture hakkında bir bilgiye ulaşamadım kullanan yada test etmiş olan varsa gerçekten çok yararlı olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Temmuz 2018
    Şehir
    Niğde
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700/Kuba Ege 100
    Öncelikle hayırlı olsun ehliyetiniz . Bahsetmiş olduğunuz motosikletler hakkında yorum yapamayacağım çünkü daha önce ikisi ile de hiç deneyimim olmadı ama 2 motorla da ama kilo hakkında sizin kafanızda fikir oluşturabilecek bir durumdan bahsedebilirim. Küçük bir şehirde yaşadığım için ekstradan bir tane de cup motor sahibiyim modeli kuba ege 100. 100 cc olmasına rağmen neredeyse 40 derece olan bir rampada 2 kişi (sizin hesabınız gibi yaklaşık 200 kilo belki biraz daha fazla :D) 1 viteste 15 20 kmh ile çıkabiliyoruz. Daha normal rampaları ise 2 vites ile 35 40 kmh ye kadar çıkabiliyoruz. Tek kişi olunca 2 tür rampada da 1 vites daha fazla ile 20 kmh kadar daha hızlı çıkabiliyorum. Sizin alacağınız motorların 100cc bir cup'a oranla neredeyse 2 kat daha güçlü olacağını düşününce şehirler arası yolla çıkamadığınız sürece herhangi bir problem yaşatmayacağını düşünüyorum. Bu konunun dışında size naçizane tavsiyem motora iyi hakim olmadan iyice alışmadan artıçı almamanız çünkü küçük motorlar hafifliklerinden dolayı artçılı sürüş gerçekleştirilirken motorun dinamiklerinde ciddi bir değişiklik yaşanıyor bu da tecrübesiz sürücüler için problemlere yol açabiliyor.

  3. #3

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ben 125 i ve 150 arasında bir fark olduğunu sanmıyorum, 80 mm'ye takılmayın. Bana göre bu saatten sonra karbüratörlü MR150'ye para verilmez. Enjeksiyonlusu olana da 10 bin TL vereceğime gider 1500 TL daha koyar 2020 model enjeksiyonlu Extreme Max 200 alırım. Hem çok daha güçlü, hemde daha konforludur, ağırlık da sorun olmaz. Yalnız sakın ola ucuz falan diye 2019 modelini almayın, o motorda balansör yok, titreşim var. Satıcı muhtemelen aynısı diyecektir ama değil.

  4. #4
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 700CL-X SPORT
    Alıntı krekedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba A2 ehliyetimi bu hafta sonunda alabildim, pandemiden dolayı malesef biraz geç kaldım. Motor model ve tiplerini o kadar araştırdıktan sonra kafa karışıklığı ile beraber mondial mr vulture almaya karar verdim ancak iki model arasında git gelde kaldım. Bütçem 6-7 bin civarında i125 vulture 10 bin ancak kalan farkı karta böldürmeyi düşünüyorum. Şuan asıl sorum ise 1.84 boyundayım ve 100 kilo civarındayım, çoğu motorun datasheetinde 150 kilo kaldırma sınırı gözüküyor ancak ekipmanlar,korumalar ve artçı ile birlikte toplam ağırlığımız 200 kilo civarına ulaşacak, burda sorum ise şu 50cclik ve 80cc lik motor modellerinde bu tip kilo durumlarında yokuşlarda boğulma olduğunu hatta bundan sebepli kazaların gerçekleştiğini duydum. Bu kilo durumu acaba bir problem oluşturur mu? Evet biliyorum honda cbf yada yamaha yzf öneriyorsunuz ancak piyasayı uzun zamandır takip etmeme rağmen malesef düzgün ve uygun fiyatta bir model ile karşılaşamadım. Birde bu kilo ve boy motor üzerinde bir saçma görüntü oluşturur mu özellikle benim gibi bir artçı ile daha onuda bilemiyorum. iki model arasında 125i vulture da 80 mm daha az bir genişlik farkı var ancak bu fark gidondan mı, depodan mı yoksa seleden mi bilmiyorum eğer seledense oda bir problem oluşturabilir. İnternette i125 vulture hakkında bir bilgiye ulaşamadım kullanan yada test etmiş olan varsa gerçekten çok yararlı olur.
    Ehliyetin hayırlı olsun aramıza hoşgeldin. 150 mr vulture kullanıyorum, 120 kiloyum 50 kilo arkadaşımla bindiğim oldu bir kaç sefer. Çekme kısmında hiç sıkıntı yok 4le çıktığım yokuşu 3le çıktık öyle ahım şahım bir bayılma yok. Amaaa blok terleme yapıyor ben bir kaç sefer bunu yaşadıktan sonra artçı almamaya başladım, sürekli maksimum taşıma yükünü geçmek %100 ihtimalle sıkıntı çıkaracaktır.

  5. #5
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2020 model enjeksiyonlu Extreme Max 200 . Hem çok daha güçlü...
    Burdaki yanlış bilgiyi düzeltmek isterim. Yeni model enjeksiyonlu Xtreme Max güç olarak Vulture 150den daha düşüktür. 9.5kw/10.5kw. Fakat tork olarak daha iyidir. 14nM/12nM.

  6. #6

    Üyelik
    11 Haziran 2019
    Şehir
    Eskişehir
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 125 i ve 150 arasında bir fark olduğunu sanmıyorum, 80 mm'ye takılmayın. Bana göre bu saatten sonra karbüratörlü MR150'ye para verilmez. Enjeksiyonlusu olana da 10 bin TL vereceğime gider 1500 TL daha koyar 2020 model enjeksiyonlu Extreme Max 200 alırım. Hem çok daha güçlü, hemde daha konforludur, ağırlık da sorun olmaz. Yalnız sakın ola ucuz falan diye 2019 modelini almayın, o motorda balansör yok, titreşim var. Satıcı muhtemelen aynısı diyecektir ama değil.
    Evet alışı yaklaşık 2 hafta önce 0 alışını gerçekleştirdiğim bayiden üstüne basa basa üretim yılını sorduğum motosiklet 2019 çıktı ve bayinin bana 2020 model dediğini kanıtlayamıyorum artık ruhsatı ve plakayı bastırdım, mecbur bu bilgi ve bayat lastikler ile yola çıkacağım. Çok canım sıkıldı bu konuya. Mondialin fabrikasını aradım bi fark yok dediler ama içim yanıyor.

  7. #7
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Başkan selam öncelikle.

    1.5 yıl vulture 162 cc kullanmış birisi olarak sana yorumumu söylemek isterim.

    125vulture 11.2 bin tl su an. BUna o parayı verene kadar 1-2 bin tl daha verip ns200 alabilirdin acıkcası.

    Vulture150 yi büyük cogunlukla artçılı kullandım. Kendim 180 boyunda 100 kiloyum. Artçı ve topcase ile birlikte motoru ortalama 170-180 kilo agırlık ile kullandım.

    O 150 kg olayına bakma sen, yazmalarını bende anlamamıştım, sacma.

    180 kilo agırlık ile dağ bayır yokuş heryere gittim. Dağa bile tırmandım artçılı o motor ile. Tertemiz ve güçlü bir motordur.

    Ancak bir "ama" kısmı var. Çin motoru oldugu için bir japona göre daha cok ısınıyor ve yüksek agırlık ve yokuş yukarı durumlarda japon motoru 1 saatte 1 dinlendiriyor isen çin motoru 45 dk da bir dinlendirmen gerekiyor. BU vulture özelinde değil düşük cc hava sogutmalı tüm çin motoru özelinde bir durum.

    Ancak 125 cc vulture ile bu performansı alabileceğini düşünmüyorum.

  8. #8

    Üyelik
    11 Haziran 2019
    Şehir
    Eskişehir
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başkan selam öncelikle.
    Ancak 125 cc vulture ile bu performansı alabileceğini düşünmüyorum.
    10 bine aldım bayramdan önce, biraz fazla bir çinli motosiklet için ancak bir kısmını kart geçtim. artçı olayına gelirsek deniyerek öğrendim 100 kilo 1.85 boyundayım arkama 110 kilo 1.83 arkaşımı aldım denemek için ancak motosikletin öyle bir dengesini bozdu ki 10 metre gidemeden arkadaşı indirmek zorunda kaldım. Sonra 60 kilo birini aldım hafif bir denge bozulması olsada çok problem yaşatmadı ancak fazla denemek istemedim sonuçta rodajda. Performans olarak mr 150 nin eline su dökemez malesef dik yokuşlarda 1. viteste kaldırmak neredeyse ölüm, artçı ile yokuşta kaldırma işini ne yapacağım bilmiyorum. Rodajda olduğu için 5. viteste 56,57 km/h üzerine geçemedim 5000 devirde; bu olay biraz hoşuma gitmedi, yanlışlıkla otobana çıktığımda çok zorlu anlar yaşattı bana, umarım rodajdan sonra 80-90 km/h için fazla devir yapmaz. Artı yönü ise yakıt tüketimi gerçekten düşük 200 km ye dayandı, ilk aldığımda depoyu fulledim rodajda olmasına rağmen 1 kademe düştü gösterge. 50 55 km/h da fazla titreşimde hissetmemeye başladım. Birde daha motoru yıkamadım ama siyah aşırı toz topluyor, devre ve bağlantılarının çoğu açıkta olduğu için çekiniyorum biraz.

  9. #9
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı krekedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 bine aldım bayramdan önce, biraz fazla bir çinli motosiklet için ancak bir kısmını kart geçtim. artçı olayına gelirsek deniyerek öğrendim 100 kilo 1.85 boyundayım arkama 110 kilo 1.83 arkaşımı aldım denemek için ancak motosikletin öyle bir dengesini bozdu ki 10 metre gidemeden arkadaşı indirmek zorunda kaldım. Sonra 60 kilo birini aldım hafif bir denge bozulması olsada çok problem yaşatmadı ancak fazla denemek istemedim sonuçta rodajda. Performans olarak mr 150 nin eline su dökemez malesef dik yokuşlarda 1. viteste kaldırmak neredeyse ölüm, artçı ile yokuşta kaldırma işini ne yapacağım bilmiyorum. Rodajda olduğu için 5. viteste 56,57 km/h üzerine geçemedim 5000 devirde; bu olay biraz hoşuma gitmedi, yanlışlıkla otobana çıktığımda çok zorlu anlar yaşattı bana, umarım rodajdan sonra 80-90 km/h için fazla devir yapmaz. Artı yönü ise yakıt tüketimi gerçekten düşük 200 km ye dayandı, ilk aldığımda depoyu fulledim rodajda olmasına rağmen 1 kademe düştü gösterge. 50 55 km/h da fazla titreşimde hissetmemeye başladım. Birde daha motoru yıkamadım ama siyah aşırı toz topluyor, devre ve bağlantılarının çoğu açıkta olduğu için çekiniyorum biraz.
    ne yazık ki biraz aceleci davrandınız, alternatifleri düşünseydiniz daha iyi olurdu.

    Eski vulture gibi ise Kabloları vs. açıkta genelde, koruma kısımları vs. yok. Direk olarak motordaki bosluklardan içeri tazyikli su sıkmazsanız hiçbirşey olmaz. Sıksanız bile kuruyunca düzelir diye düşünüyorum.

    Eski modelin Depo kısmı sert ve cok saglam idi, ancak derin çizik kısmına cok dayanıklı olsa bile kılcal çiziklere cok hassas. O nedenle sakın tozlu ve kuru bez ile depodaki tozu temizlemeye calısmayın. İnce ince çizikleriniz olur yakından bakınca.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler