Başlangıç motoru olarak bu iki modelden birini almayı planlıyorum. Özellikle kullanıcılarından motorlara dair yorum ve deneyimlerini dinlemek isterim.
Teşekkürler
Başlangıç motoru olarak bu iki modelden birini almayı planlıyorum. Özellikle kullanıcılarından motorlara dair yorum ve deneyimlerini dinlemek isterim.
Teşekkürler
şimdi sana klasik bi cümleyle daha önce bu konular açıldı desemm veya kullanıcı yorumlarına bak bilgi paylaşım başlıklarına bak hala karar veremedin mi hangisi içine sindiyse onu al illaki onay aramak zorunda değilsin
Ben yzf r125 sahibiyim.
Yzf artıları: Daha kaliteli parçalar, daha güzel tasarım
Eksileri : Boyu kısa olanlar için sıkıntı olabilir selesi yüksek ve fiyatı yüksek.
Yzf tam bir spor motor tasarımına sahip cbr ise suporturing. İki motordada ses yok hız yok ama yakıt tüketimleri düşük 3-3.5 litre yakıyorlar 100kmde. Ben tercihimi yzfden yana yaptım cunku cbr altımda küçük duruyordu yzf daha kaliteli ve tasarım olarak 125likler arasında çok öne çıkıyordu. Kendim öğrenciyim hem az yakan hem güzel gözüken bir motorsiklet istediğim için aldım iyiki almışım. Umarım gönlündeki motorsikleti alırsın
yzf 125 daha kaliteli görünüm olarak ta biraz daha ss tarzı frenler cbr den daha iyi
cbr 125 te güzel uydurursan çok tatlı duruşu oluyor 2 side dikkat çekici güzel sağlam motosikletler
arkadaşında dediği gibi cbr selesi daha alçak yzf daha yüksek ama 1.65 boyunda arkadaşım yzf sürüyordu zorlanmadan
bu benim motosikletti sattım
Kullanım kolaylığı açısından CBR diyorum. Boyum 180cm, bacak-gövde boyu orantılı. YZF nin üzerinde oturduğumda SS tasarımı nedeniyle çok yatmak zorunda kaldım, bu pozisyon yeni başlayan için bence korkutucu. Bu şekildeyken sadece öünüe konsantre olabiliyorsun ve çevre görüşün daralıyor.
CBR da daha diksin ve trafiğe daha hakimsin
Oturuş pozisyonu olarak bilinçsizseniz o zaman yzf zorluk çıkarıcaktır. Agırlık bacaklarınızda olduğu sürece yzfde öne yatmak zorunda değilsiniz ayrıca yorucuda olmuyor ama agırlık bileklerde olursa o zaman zaten cbrdada çok sağlıklı bir sürüş yapamayacaksınız demektir. Bu mantıkla bakarsak ilk motorsiklet olarak ybr yada cbf bakmanız gerekiyor. Ama gönlünüzden geçeni alın zaten 1 ay sonra alışıcaksınız hepsine sonradan pişman olmayın
YZF'nin frenleri güzel tasarımıda güzel ama kalite olayına katılmıyorum, oturuş pozisyonu ciddi anlamda sıkıntı aslında bu sana kalmış bir durum YZF'si olan arkadaşım var uzun süredir kullanıyor genelde pek uzun mesafe yapmaz. 30-40 dk'lık yola gittiğimizde başlıyor duralım, yoruldum demeye ama bu herkeste olacak diye birşey yok. Ben sürdüm ama açıkcası kesinlikle CBR'daki konfor yok bunu CBR kullanıyorum diye demiyorum.
CBR'a gelirsek kullanımı YZF'ye oranla daha kolay otoruş pozisyonun rahat, debriyaj ve vites geçişleri çok iyi, gidon dönme mesafeside YZF'ye göre daha rahat ayrıca parçaları daha ucuz. Kalite olayına gelirsek 2 defa ciddi kaza atlattım motorum altımdan gözlerimin önünde gitti. Masraf sıfır sadece grenajın'da ufak bir çizik var. YZF'si olan arkadaşımı oldu yerde bir düşmesi var, üstünde otururken düşmüş kocaman bir kırığı var.
YZF cidden güzel bir tasarıma sahip ilgi çekiyor ama kullanım çok önemli.
CBR125 kullanıyorum ancak şunu itiraf etmem lazım kalite anlamında YZF125 , cbr125 ten çok daha iyi.
Olay bence para meselesi, maddi sıkıntı yoksa YZF derim.
Ama zaten başlangıç motoru en nihayetinde uzun süreli sıkılacaksınız 125 cc den derseniz, ayrıca cbr de biraz daha rahat ediyorsunuz özellikle başlangıçta 1-2 ay boyunca.
burakmetu sen harbi bi kardeşimize benziyosun
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------
bu arada boy 1.65 yzf de sıkıntı çekmedim her r125 başlığı altına belirtiyorum. Milletin içi rahatlasın
''Uçmayı seviyorsan, düşmeyi de bileceksin. Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayatı seyredersin.'' #99 JL
Walla ebn YZF yi de CBr ı da gayet nizami oturarak test ettim. Depoyu bacaklarla kavradım, dirsekler hafif kırık, kollar yere paralel ve bilekler serbest olacak şekilde. Ona rağmen YZF de yatmak zorunda kaldım.
Ayrıca bence tam tersi bir durum var ortada. Eğer nizami oturuş yerine çoğumuzun yaptığı hataya düşüp gücü kollara ve bileklere verdiğimizde kollar yere paralel olmuyor, kaskatı dikleşiyor ve bu sayede motoru daha dik kullanabiliyorsunuz.
Bence SS görünümlü bir motola başlanıp sonradan da yüksek cc li SS lere geçilecekse en sağlam yol
CBR 125R la başlayıp tecrübe edinip karara göre YZF 125 veya Hyo 250 GT-R a geçilmelidir. CBR gerekli motor ve trafik tecrübesini, diğer iki seçenek de size SS karakteristiklerini öğretecektir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)