Sport touring-touring-enduro motor için beyin jimnastiği
Reklamlar
-
Merhabalar aranıza yeni katıldım ve engin tecrübelerinizi dinlemeye,okumaya ve uygulamaya hazırım
Bemin Motor yaşantım 1986 Suzuki rm80 ve 1981 vespa p200e ile başladı (abim ile toplamıştık motorları daha sonra abimin motor kazası yüzünden ailem de benim motora binmemi yasakladı
Eh bir miktar büyüdükten sonra çeşitli motorlarım oldu 125cc-250cc olarak Ama uzunca bir süre motorum olmadı tahsil hayatım ve maddi durumum yüzünden.Giriş biraz uzun oldu kusura bakmayın.
Şimdi asıl konumuza girelim.Ben bir enduro yada touring motor alıcağım fakat seçim yapmakta biraz zorlanıyorum.Sizelere bu yazdığım model ve motorlar hakkında ki düşüncelerinizi öğrenmek isterim + ve - leri ile
tartışmak isterim
98-99 Yamaha TDM 850 (aşırı istiyor ve beğeniyorum fakat cc bakımından biraz çekincelerim var ve yedek parça bakımından da)
96-98 Honda XL600 Transalp (aşırı yakıt tüketimi beni düşündürüyor ama Sağlamlık bakımından sanırım tartışılmaz)
98-04 Aprilla Pegaso 650 motor ustam pegaso dan uzak dur dedi açıklamasını getirmedi merak içerisindeyim
98-00 BMW F650-gs-cs-st (BMW lerin arıza durumunda aşırı bir tamirat ve yedek parça problemi olacağını düşünüyorum ama emin değilim)
98 Triump Tiger (triump lar müthiş motorlar fakat bu model hakkında bilgi sahibi değilim)
98-01 Suzuki Freewind XF650
98-04 Kawasaki KLE 500
Evet motorlar ve modeller bu aralıkta aşşa yukarı fiyat aralığımda 9000tl civarında görüşlerniz benim içi çok önemli ilginiz için şimdiden teşekkür ederim
Unutmadan Ben uzun yolda beni yormayacak keyif verecek son sürati önemli olmayan fakat araç sollarkende tereddüt içerisinde bırakmayacak ve son olarak toprak yolda ve bozuk asfalt yolda kontrollü bir sürüş sağlıyabileceğim bir motor düşünüyorum
Reklamlar
-
-
bunun farkındayım fakat şimdilik bütçem bu kadar ve uzun vadeli borçlanmadan kaçınıyorum verebileceğim miktar bu kadar bende çok isterdim 0 bir makinenin üstüne binmeyi fakat bu devirde 9000 tl ye anca çin veya kore malı motor alabilirim Çin olacağına yorgun argın olsun japon ve ya İtalyan veya İngiliz olsun
-
Bunların içerisinde en makul görüneni KLE 500
Yakıt tüketiminde de oldukça cimridir.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
yakıt ile çok bir sıkıntım olmaz üzerinde hayalini kurduğum motor varken kim takar 3-5 litre yakıtı değil mi ama
-
Araleth adlı üyeden alıntı
yakıt ile çok bir sıkıntım olmaz üzerinde hayalini kurduğum motor varken kim takar 3-5 litre yakıtı değil mi ama
Bir müddet sonra batmaya başlar
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
tamam da niye daha motorumu almadan yüzüme vuruyorsun :D
-
Mersin İl Temsilcisi
her bir model hakkında az çok detaylıca kullanmışlığım ve bilgim var.lakin;
yazsam 1 saatimi alır
memeleket nere?
yaş
meslek?
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
memleket izmir
yaş 30 ve
meslek makine mühendisliği ve zahmet olmassa yazarsan çok sevinirim engin bilgi ve tecrübene ihtiyacım var
-
Mersin İl Temsilcisi
Araleth adlı üyeden alıntı
memleket izmir
yaş 30 ve
meslek makine mühendisliği ve zahmet olmassa yazarsan çok sevinirim engin bilgi ve tecrübene ihtiyacım var
estafurullah canım.
engin bilgi de ne demek..
nacizane
en baştan başlayalım...
98-99 Yamaha TDM 850 : bir dönem ve hatta şimdi bile canımı çektiren bir makinadır.
geçenlerde bir mühendis arkadaş da aldı. linkini vereyim de kullanımını incele istersen
http://www.motosiklet.net/forum/tebrik-ve-kutlamalar/113451-tdm-850-artik-benimsin.html
96-98 Honda XL600 Transalp yakıtı gerçekten yoruyor. parça problemi az ama ben düşük beygirli enduroları sevmiyorum.
transalp v2 silindir. v motorlar daha torkludur ama 4 silindirden alacağınız zevk ve gücü, düz yolda da aramamak için yine tdm derim.
98-04 Aprilla Pegaso 650 motor ustam pegaso dan uzak dur dedi açıklamasını getirmedi merak içerisindeyim demişsiniz. aprillalar bombardier motor tarafından bmw f650 gs ile aynı motordur. adı bmw olunca 10 bin civarında değişiyor. ama aprilla pegaso derseniz 7000 tl civarına iniyor.
98-00 BMW F650-gs-cs-st (BMW lerin arıza durumunda aşırı bir tamirat ve yedek parça problemi olacağını düşünüyorum ama emin değilim)
BMW yi detaylı incelem lazım;
f650 ler 2005 yılına kadar karbüratörlüdür. yakıt olarak yüksektir. yine bmw f650 ler 2005 yılına kadar abs opsiyonsuzdur. 2005 ve üstündeki modeller hem enjeksiyonlu, hem de ABS lidir. istenirse abs devreden çıkartılabilir. bu size çok avantaj sağlayacaktır.
cs ler yine 98 model civarıdır. kayışlıdır. abs opsiyonsuzdur. yakıtının iyi olduğunu söyleyen bir eski pilot abimiz var. kadirli MT de bulabilirsin kendisini. airman ahmet abi. yaklaşık 3-4 yıldır sorunsuz kullanıyor. kayışın, zincire nazaran çok artısı var. zincir-dişli seti masrafından ve zincir bakım maaliyet ve işyükünden kurtuluyorsun. ama bir kayış koptuğunda yaklaşık 600 tl kayış masrafın tutuyor.
st model : ben f800s naked modeli kullandım. naked sayılır. kayışlı ve sağlam makineydi. yakıt olarak çok alt seviyelerdeydi 100km/3,8 lt uzun yolda. st modeli ise 800st ise yarı grenajlı tuoring direksiyon, 650 ise endurodur. makina kısmı hepsi aynı.
ben olsam Bmw ye bir daha kolay kolay türkiyedeyken ve yüksek model değilse yak-laş-mam!!!
zırt pırt arıza lambası yanar. orjinal olmayan hiç bir parça kullanamazsın ampül bile. arıza ışığı yanar, söndürmek için bilgisyara bağlatıp her seferinde 30 tl alırlar. yağ eksilir yanar, ampül patlar yanar,stop patlar, ota boka yanar ve gözüne batar. ben alışamadım işte....
ama paran varsa yüksek model bir bmw f650 gs al bin derim
98 Triump Tiger (triump lar müthiş motorlar fakat bu model hakkında bilgi sahibi değilim) @oocan ( okan abi ve alparslan abiler -ikisi de sürüş uzmanı, sertifikalı kişiler. onlar kullanıyorlarsa vardır bir keramet. ben kullanmadım )
98-01 Suzuki Freewind XF650 : 98 model freewind kullandım. yakıtı fena değil ama tek silindirden bu kadar yakıt yakmasını beklemezdim. suzuki gs500 çift silindir olmasına rağmen daha az yakıyordu. yaklaşık 7-8 ay kullandım. çok dengeli bir motosiklet. istanbulda sadık dediğimiz arkadaş satıyor motorunu. komple rektefiyeli. ben satmıştım ona, param olsa vallahi geri alırdım. en çok zevk aldığım 2 makinadan biridir. 170km ye kadar çıkan zevkli, yüksek, virajda güvenilir bir motosiklettir. kle500 e vereceğime bunu alırdım.
98-04 Kawasaki KLE 500 : endurodan daha çok oturuş biçimiyle de crossları andırır. artçısı rahat değilmiş.
sıvı soğutmalı ama marş dinamosu ve kilometresiyle ilgili sorunlarda arızaları giderilemiyor. ön tekerdeki minicik bir plsatik çark piyasada bulunmuyor. hep aynı sorunu duydum. freewinde göre daha bir croos ama yayla yolları, ve otoyolda freewindin yanına bile yaklaşamaz.
sırala yaparsam;
parama göre;
tdm 850 -transalp-freewind arasında kalırdım.
çift silindirde
transalp
4 silindirde tdm 850 ( zaten tek )
tek silindirde ise freewind
ama ben, bir de size suzuki bandit-s 650 lik tavsiye ederim.
beşik gibi bir motordur.
geçen yıla kadar 8000-9000 olan fiyatlar, son 2 yılda 12000 lere fırladı.
sıkı bir pazarlıkla suzuki bandit-s ( kafa grenajlı ) 650 alırdım. ( 2004 model civarı )
yine söylüyorum, görüşlerim kişiseldir. yalnızca beni bağlar...
bu saatte de düşük cümleler için özür dilerim.
sormak istedikleriniz olursa özelden yazın, her başlığı takip edemiyorum.
hakkınızda hayırlısı olsun
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Araleth adlı üyeden alıntı
Merhabalar aranıza yeni katıldım. Enduro yada Touring alıcağım. Fiyat aralığı 9000TL civarında.
Uzun yolda yormayacak, keyif verecek, son sürati önemli olmayan, toprak yolda ve bozuk asfaltta kontrollü sürüş sağlıyabileceğim bir motor düşünüyorum
İhtiyaçlarınıza 250cc cevap vermez mi peki
"0"km yakın güzel bi motosiklet alıp tüm çekincelerinizden( cc büyüklüğü, yedek parça tedariği ve maliyetleri, aşırı yakıt tüketimi, sağlamlığı, arıza durumu... ...) eser kalmıyor olur böylelikle, üstüne 2yıl garantisi bile olur
Çok uzun yolculuklar için sele revizesi gerektirebilir en fazla, ne biliyim.. bana seçenekleriniz çok yıllanmış geldi Sizin elinizde yıllansa eyvallahta bilmediğiniz ellerde, ne boyutta... ben esas bundan çekinirdim :/
Kesmez diyorsanız ben oyumu " 04 Kawasaki KLE 500 " den yana kullanıyorum
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
Tdm 850 sıralı çift silindir değil mi ?
-
Mersin İl Temsilcisi
ferad adlı üyeden alıntı
Tdm 850 sıralı çift silindir değil mi ?
değil mi yaaaa???
bu saatte bu kadar olur işte
teşekkürler
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
yorumlarınız için teşekkürler evet içimde yatanaslan aslında tdm 850 ilk olarak o olmassa aprilla pegaso o da olmassa kendimi zorlayarak triump tiger alacağım ama diğer seçeneklerimi de kapatmak istemiyorum
bu arada 0 makine bende almak isterim ama 250 cc düşünmüyorum ayrıca nakitim 9000tl kadar kesinlikle borç yapmak niyetinde değilim planlarım arasında ev almak varda evi alıp 3 ve ya 5 sene kadar binmeyi planlıyorum eğer motor büyük problemler çıkarmassa motorun piyasası olmuş olmamış türkiyede tutmuş tumamış önemli değil çünkü satmak için almıyorum ilk ama beni istediğim yere istediğim şekilde ve o mutlulukla götürmesi motorumu sıkça değiştiren bir insan değilim elimde hala 1986 Suzuki rm80 ve vespa p200e duruyor satmadım bile onları hurda da olsa bir gün tekrar yürüyecekler
aslına bakarsanız ben kararımı verdim de sizden de onay bekliyorum kendime ve size dürüst olmam gerekirse tdm850 de ve ya pegaso da temiz bulsam problem yaşarmıyım mesela tdm de karbüratör lü mü enjeksiyonlu mu tercih etmeliyim arasında 2000tl gibi bir fark var yoksa o 2000lik farkla triumph tiger mı alsam yoksa bir miktar daha ucuz olan aprilla ya yönelip aksesuarlara mı harcasam arasında kaldım birde son bir seçenek polis çıkması bir r1100rt var onu mu toplasam bu r1100 çok nasraf çıkartıcağı için eledim aslında ama off kafam yine çok karıştı ne yapacağını bilememek ve kafa karışıklığı çok yoruyor beni tekrar teşekkürler ilginiz için
-
Mersin İl Temsilcisi
ben hep söylerim, bilen bilir.
karbüratör enjeksiyondan iyidir.
uzun yolda benzin seçmezsin.
pegaso da iyidir
ama güç bakımından tdm daha iyidir.
tiriumph hiç kullanmadım.
mersinde bir triump varmış, 7250 diyor. acil yazmış ağustostan beri ilanı duruyormuş. senin oralarda da var.
sonradan aksesuar ekleyeceğnize, aksesuarlı, alabileceğiniz en yüksek modeli alın ki uzun süre rahat edersiniz.
zincir dişli seti ve lastikler en çok masrafa çıkaran sarf malzemeleridir.
motorun temizliği ise en önce gelendir elbette...
ev alacaksanız önce ev alın, sonra motosiklete dönersiniz.
hakkınızda hayırlısı...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Ben kafanızı biraz daha karıştırayım.BMW'nin 95 model motoruna 9.000 TL vereceğinize yamaha xt660 alabilirsiniz.Hem de 2005 model.Ayrıca üzerine bin tl koyup sıkı pazarlıkla 2007-2008 model bile alabilirsiniz.9 bin tl masrafı olupta garajda yatan BMW'leri duyunca benim gözüm baya korkmuştu.Aynı şekilde pegasoların da aşırı masraf çıkardığını duymuştum.O yüzden uzak durmakta fayda var.Aslında yamaha xt660 yerine yine aynı fiyat aralığında 9-10 bin tl civarı 2005 model kawasaki kle500'de almak mümkün.KLE500 çift silindirli olduğundan yamaha gibi titreşim yapmaz.Ancak xt660 , bmw , pegaso gibi tek silindirliler 100 km hızın üzerine çıkınca baya bi titreşim yapar.Uzun yolda baya rahatsız edicidir.Çift silindirlilere yönelmekte fayda var.Transalpin 2005 modelini almak isterseniz çıtayı biraz daha yükseltmek lazım.Temizi için en az 12 bin TL para lazım.Transalpin piyasası daha iyi , alınıp satılması kolay , servis ve yedek parça konusunda da kimse honda'nın eline su dökemez.Ancak transalp fiyatları muadillerine göre en az 2 bin tl daha yüksek.Daha eski transalp almak isterseniz temizini ve kilometresi az olanı bulmak daha zorlaşacak ancak biraz zorlarsanız 2.000 model civarı bir transalp xl650'yi 10 bin TL'ye de alabilirsiniz.2006 model ya da 2.000 model transalp arasında bi fark yok.Yedek parçada sıkıntı yaşamazsınız.Transalpler motor sağlamlığı konusunda kendini ispatlamıştır ve 300 bin km kadar sorunsuz gidebileceği bilinen bir gerçektir.Bence transalpin 2005-2006 modeline paranız yetmiyosa 2.000 ya da 2002 model arası bulmanızı tavsiye ederim.Aynı motor , aynı kasa.
Yürekçenin yukarıda bahsettiği bandit de güzel motordur ancak 4 silindirli ve karbüratörlü , benzin düşmanı makineler.Yakıt tüketimleri fazladır.Fazer , cbf600 , bandit gibi naked motorlar aslında pek touring sayılmaz.Amortisörleri serttir ve asfalt dışına çıkınca konfor aramayın.İç organlarınız yer değiştirebilir.Ancak enduro tarzını seçerseniz toprak yolda giderken bile düz yolda gidiyomuş gibi konforu tadarsınız.
-
Mersin İl Temsilcisi
NoMotorNoCry adlı üyeden alıntı
Ben kafanızı biraz daha karıştırayım.BMW'nin 95 model motoruna 9.000 TL vereceğinize yamaha xt660 alabilirsiniz.Hem de 2005 model.Ayrıca üzerine bin tl koyup sıkı pazarlıkla 2007-2008 model bile alabilirsiniz.9 bin tl masrafı olupta garajda yatan BMW'leri duyunca benim gözüm baya korkmuştu.Aynı şekilde pegasoların da aşırı masraf çıkardığını duymuştum.O yüzden uzak durmakta fayda var.Aslında yamaha xt660 yerine yine aynı fiyat aralığında 9-10 bin tl civarı 2005 model kawasaki kle500'de almak mümkün.KLE500 çift silindirli olduğundan yamaha gibi titreşim yapmaz.Ancak xt660 , bmw , pegaso gibi tek silindirliler 100 km hızın üzerine çıkınca baya bi titreşim yapar.Uzun yolda baya rahatsız edicidir.Çift silindirlilere yönelmekte fayda var.Transalpin 2005 modelini almak isterseniz çıtayı biraz daha yükseltmek lazım.Temizi için en az 12 bin TL para lazım.Transalpin piyasası daha iyi , alınıp satılması kolay , servis ve yedek parça konusunda da kimse honda'nın eline su dökemez.Ancak transalp fiyatları muadillerine göre en az 2 bin tl daha yüksek.Daha eski transalp almak isterseniz temizini ve kilometresi az olanı bulmak daha zorlaşacak ancak biraz zorlarsanız 2.000 model civarı bir transalp xl650'yi 10 bin TL'ye de alabilirsiniz.2006 model ya da 2.000 model transalp arasında bi fark yok.Yedek parçada sıkıntı yaşamazsınız.Transalpler motor sağlamlığı konusunda kendini ispatlamıştır ve 300 bin km kadar sorunsuz gidebileceği bilinen bir gerçektir.Bence transalpin 2005-2006 modeline paranız yetmiyosa 2.000 ya da 2002 model arası bulmanızı tavsiye ederim.Aynı motor , aynı kasa.
Yürekçenin yukarıda bahsettiği bandit de güzel motordur ancak 4 silindirli ve karbüratörlü , benzin düşmanı makineler.Yakıt tüketimleri fazladır.Fazer , cbf600 , bandit gibi naked motorlar aslında pek touring sayılmaz.Amortisörleri serttir ve asfalt dışına çıkınca konfor aramayın.İç organlarınız yer değiştirebilir.Ancak enduro tarzını seçerseniz toprak yolda giderken bile düz yolda gidiyomuş gibi konforu tadarsınız.
tuoring motorlar enduro sayılmaz diyecektin sanırım ;)
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
[/COLOR]
tuoring motorlar enduro sayılmaz diyecektin sanırım ;)
Valla bu touring olayı çok karmaşık bi olay.Transalp gibi endurolara touring diyenler de var.Aslında naked motor spor motorun grenajsız halidir.Gidon yüksek olduğundan gezinti için gayet uygundur.Bu yüzden touring denir ama aslında spor motordur.Bi de vfr 800 gibi sport touring var.Touring adı üstünde gezinti motoru.Rahat gezilen motorların hepsine touring diyolar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)