100 cc ve altı motosikletlerden (MTV) Motorlu Taşıtlar Vergisi alınacak!
Reklamlar
-
100 cc ve altı motosikletler için vergi zorunlu mu? soruları merak konusu oldu. Savunma Sanayii ile İlgili Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi içerisinde 100 cc ve altı motosikletlerden vergi alınması detayı motosiklet sahibi olan vatandaşların gündeminde yer aldı.
Peki vergi ne kadar olacak?
50 cc ve 100 cc motosikletlerden vergi alınacak mı?
Savunma Sanayii ile İlgili Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi, dün Meclis'e sunuldu. Kanun teklifinde, 100 CC ve altı motosikletlerin de vergi dilimine alındığı detayı yer aldı. Peki, 50 CC ve 100 CC motosikletlerden MTV alınacak mı? İşte, merak edilenler...
AK Parti Grup Başkanı Abdullah Güler'in açıklamasına göre teklifte yer alan kaynakların içinde; 100 cc hacmin altında kalan ve bu güne kadar MTV’den muaf tutulan motosikletler yer alıyor.
Türkiye Gazetesi'nin haberine göre; Bu sınıfta yer alan motosikletlere ayrıca özel bir ehliyet desteği de sunuluyor. Otomobil ehliyeti ile kullanıma izin verilen 100 cc altı motosiklet grubunda, özellikle şehir trafiğinin yoğun olduğu illerde satış patlaması yaşanırken, kurye sektöründe de vergi muafiyeti dolayısıyla sıklıkla tercih edilen bir sınıf olarak ön plana çıkıyor.
50 CC VE 100 CC MOTOSİKLETLERDEN VERGİ (MTV) ALINACAK MI?
Kanun teklifinde yer alan maddede, şu ifadelere yer alıyor;
MADDE 3- 18/2/1963 tarihli ve 197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanununun 5 İnci maddesinin birinci fıkrasından sonra gelen (I) sayılı tarifenin "2- Motosikletler” başlıklı bölümünün birinci satırında yer alan "100-250 cm”e kadar" ibaresi "250 cm”e kadar” şeklinde değiştirilmiş ve üçüncü fıkrasının (a) bendinde yer alan '46 kW'l geçen fakat" ibaresi madde metninden çıkarılmıştır.
EN DÜŞÜK ORAN MOTOSİKLETLİLER İÇİN 625!
AK Parti Grup Başkanı Abdullah Güler konuyla ilgili açıklamasında mevcut olan en düşük vergi sınıfını işaret ederek; "Fona pay verdiğimiz Motorlu Taşıtlar Vergisinde farklı bir düzenleme yapıyoruz. Halen vergilendirilmeyen motor silindir hacmi 100 santimetreküpün altında olan motosikletlerle, motor gücü 6 kilovat ve altında olan motosikletleri de motorlu taşıtlar vergisinin kapsamına alıyoruz ve bunları da tarifenin en düşük tutarı ile vergilendiriyoruz" ifadelerini kullandı.
2024 yılı MTV tablosuna göre en düşük oran ise yeni alınan motosikletler için 625 TL.
Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) verilerine göre 100 cc ve altı motosiklet sınıfında 2022 yılı toplam satışları 123 bin 500 adet. 2023 yılında ise toplamda 231 bin 215 adede ulaşan satışlar, 2024 yılı ilk 7 ayında 247 bin 382 adetlik rekor seviyeye ulaştı. Bu rakamlara göre 3 yılın toplamı ise 602.097 adet. Sadece 2024 yılında satılan motosikletlerde uygulanan vergi muafiyetinin ülke ekonomisine maliyeti ise 154 milyon 613 bin 750 TL.
50 CC Motora Firmalar Trafik Sigortası Yapmıyor
Öte yandan, birçok vatandaş herhangi bir trafik kazası durumunda zarara uğramamak için trafik sigortası yaptırmak istese de bu girişimler başarısız oluyor. Trafik sigortası yapan firmalar, 50 cc motosikletler için mevzuat eksikliğini bahane ederek bu işlemlerden kaçınıyorlar.
Dört Bakanlık Birden 50 CC Motosiklete Yönelik Harekete Geçti
50 cc motosikletler konusunda atılacak adımlar doğrultusunda Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın yanı sıra Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı da harekete geçiyor. Yapılan hacim yükseltme işlemlerinin yasal olmaması ve motosikletlerin tip onay belgelerini ihlal etmesi sebebiyle bu bakanlıklar konuya dahil olmaya hazırlanıyor. Bu doğrultuda, hem 50 cc motosikletlerin ithalatını yapan, satan ve kullananlar için cezai işlem uygulanması için gereken adımların atılması planlanıyor.
Muayene İstasyonlarında Denetlenecek
Söz konusu motosikletlerin Türkiye'ye getirilirken gösterilen 50 cc yerine daha sonra 100 cc ve üzerine çıkarılması durumunun tespiti için araç muayene istasyonlarının da devreye alınması planlanıyor. Araç muayene istasyonlarında yapılan testlerin içeriği değiştirilerek, silindir hacmi büyütülen motosikletlerin tespit edilmesi ve trafikten men edilmesi de gündemde yer alan maddeler arasında bulunuyor.
50 VE 100 CC MOTOSİKLET VERGİSİ NE KADAR OLACAK?
50 CC ve 100 CC motosikletler için MTV tutarı, kanun teklifi henüz yasalaşmadığı için belirlenmedi. Teklif yasalaştığında detaylar haberimizde yer alacak.
Reklamlar
-
Ben 650 cc'ye Mtv verirken 100 cc neden Mtv ödemiyor zaten bu saçma. Ben vergi veriyorsam o da verecek, o vergi vermiyorsa ben de vermeyeceğim. Cc'ye göre ayrım mı olur? Burada zaten saçma olan aldığımız nefesten vergi almaya kalkan Türk tarihinin en başarısız yönetimi.
-
egzoz emisyon karbon ayak izi vs kuralları gereği 250 cc altından sıfır vergi alınmalı
çevreçi düşük hacimli motosiklet özellikle istanbulun trafik sorununu çözecek büyük bir etken olabilir hatta hatta o hacme kadar ehliyet bile zorunlu olmamalı çevreci araçların vergi avantajı olmalı teşvik olmalı ki
petrol de zaten dışa bağımlıyız en büyük cari açığı enerjiden veriyoruz 5 lt yakan araba nere 3 lt yakan 250cc motosiklet nere
-
F54 adlı üyeden alıntı
egzoz emisyon karbon ayak izi vs kuralları gereği 250 cc altından sıfır vergi alınmalı
çevreçi düşük hacimli motosiklet özellikle istanbulun trafik sorununu çözecek büyük bir etken olabilir hatta hatta o hacme kadar ehliyet bile zorunlu olmamalı çevreci araçların vergi avantajı olmalı teşvik olmalı ki
petrol de zaten dışa bağımlıyız en büyük cari açığı enerjiden veriyoruz 5 lt yakan araba nere 3 lt yakan 250cc motosiklet nere
5l yakan araba 5 kişi taşıyabilir ama, 3l yakan 250cc %99 ihtimalle tek kişi taşıyor olacaktır.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
5l yakan araba 5 kişi taşıyabilir ama, 3l yakan 250cc %99 ihtimalle tek kişi taşıyor olacaktır.
Taşıyabilir ama taşımıyor. Sorun burada. İstanbulun iş giriş ve çıkış saatlerinde trafikteki otomobillerin kaç kişi olduğuna baksan %90'ı tek kişi olarak seyahat ediyor.
-
Psyduck adlı üyeden alıntı
Taşıyabilir ama taşımıyor. Sorun burada. İstanbulun iş giriş ve çıkış saatlerinde trafikteki otomobillerin kaç kişi olduğuna baksan %90'ı tek kişi olarak seyahat ediyor.
Onu halletmek de kolay aslında; tek çift plaka uygulaması koyup bir kişiden fazla olanları bunun dışında bırakırsınız. Toplu taşıma yetersiz olduğu için millet öyle bir eziyet çeker ki İstanbul boşalır. İstanbul boşalırsa ülke için çok iyi olur uzun vadede.
-
saatten ötv istemek nasıl bir akıl tutulmasıdır? gerçi olmayan şey nasıl tutulsun?
eli-yüzü düzgün bi saat zaten 4-5 liradan başlıyor.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Onu halletmek de kolay aslında; tek çift plaka uygulaması koyup bir kişiden fazla olanları bunun dışında bırakırsınız. Toplu taşıma yetersiz olduğu için millet öyle bir eziyet çeker ki İstanbul boşalır. İstanbul boşalırsa ülke için çok iyi olur uzun vadede.
Şehir içinde anayollarda içinde tek kişi olan otomobiller yalnızca sağ şeritten gidebilir diye kural konması bile yeter. Ama kural koymakla olmuyor, kim kuralı uygulatacak?
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Ben 650 cc'ye Mtv verirken 100 cc neden Mtv ödemiyor zaten bu saçma. Ben vergi veriyorsam o da verecek, o vergi vermiyorsa ben de vermeyeceğim. Cc'ye göre ayrım mı olur? Burada zaten saçma olan aldığımız nefesten vergi almaya kalkan Türk tarihinin en başarısız yönetimi.
Size katılmıyorum 650 cc motoru olan ile 50 cc olanı bir sayamazsınız sizin mantığa göre herkes eşit vergi versin eşitlik demek adalet demek değildir.
-
j700 adlı üyeden alıntı
Size katılmıyorum 650 cc motoru olan ile 50 cc olanı bir sayamazsınız sizin mantığa göre herkes eşit vergi versin eşitlik demek adalet demek değildir.
eşit vergi versin demek istememiş, sonuçta 650cc ile 250cc MTV vergisi de farklı. 50cc olanlarda da madem yollara çıkıyorlar az da olsa olsun demiş.
Ben motosikletlerde tümden MTV olmasın diyorum ama 50cc de olsa trafik sigortası ve ehliyet zorunlu olsun.
-
Tasarıdaki tek mantıklı vergi budur, gerisi ise haraç, düşünün 100k üstü kredi kartına vergi isteniyor, yani olmayan paranın vergisi, kullan ya da kullanma, adamlar gözünün üstünde kaş var vergisi getireceklerini gösterdi.
-
j700 adlı üyeden alıntı
Size katılmıyorum 650 cc motoru olan ile 50 cc olanı bir sayamazsınız sizin mantığa göre herkes eşit vergi versin eşitlik demek adalet demek değildir.
50 cc tabi ki 650 cc kadar vergi versin demiyorum, beni yanlış anladınız. Ben vergi veriyorsam 50 cc kullanıcısı da makul oranda bile olsa vergi vermeli. Ha aslında olması gereken hiçbirimizin vergi vermemesi.
-
Bu arada milletin beyni o kadar faşizm ve din ile eritilmiş ki, savunma için deyip akan suları durduruyorlar ve bu acayip cenah vatan millet Sakarya edebiyatını yutup asıl bomboş hazineye yandaşa ve beşlilere para aktarma durmasın anlayışı ile yapılmış bu vergileri artık anlayamayacak düzeyde zombileşme içinde olduklarını tabi ki anlayamıyorlar, ben diyorum taş kemirene kadar daha beterini yapması gerekiyor bu hükümetin, gerçekten tebrik ediyorum 23 senede zombi bir zihniyet yarattılar...
-
espresso adlı üyeden alıntı
eşit vergi versin demek istememiş, sonuçta 650cc ile 250cc MTV vergisi de farklı. 50cc olanlarda da madem yollara çıkıyorlar az da olsa olsun demiş.
Ben motosikletlerde tümden MTV olmasın diyorum ama 50cc de olsa trafik sigortası ve ehliyet zorunlu olsun.
O şartlarda düşük cc ye kim neden binsin, herkes yüksek cc biner ne anlamı kaldı. oldu olacak yüksek cc motorlara da egzoz muayenesi istensin o zaman, çoğu yüksek cc motorun araba kadar emisyonu var.
-
SerdarC adlı üyeden alıntı
O şartlarda düşük cc ye kim neden binsin, herkes yüksek cc biner ne anlamı kaldı. oldu olacak yüksek cc motorlara da egzoz muayenesi istensin o zaman, çoğu yüksek cc motorun araba kadar emisyonu var.
Mtv'sini düşünen motosiklete binmesin diye arttırıyorum. Düşük cc motosiklete millet ucuz olduğu ve işletme giderleri de düşük olduğu için biniyor. Tamamen duygusal(!) konular. Sırf Mtv ve sigorta masrafı yok diye düşük cc alan kişinin bütçesi motosiklet için bile kısıtlıdır bence. (En ucuzlar o kadar az da yakmıyor.)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Mtv'sini düşünen motosiklete binmesin diye arttırıyorum. Düşük cc motosiklete millet ucuz olduğu ve işletme giderleri de düşük olduğu için biniyor. Tamamen duygusal(!) konular. Sırf Mtv ve sigorta masrafı yok diye düşük cc alan kişinin bütçesi motosiklet için bile kısıtlıdır bence. (En ucuzlar o kadar az da yakmıyor.)
Olayı tek noktadan anlamışsın, arkadaş orada sigortada demiş, düşük cc motorun vergisi kaç para olacak ona itiraz yok, ama 50cc alete 10000 lira sigorta verilecekse ya insanlar binmez senin dediğin gibi yada yüksek cc ye geçer. 50cc nin fiyatıyla 150cc-250 cc nin çok mu farklı sanki gider ona biner, zaten bunlara binenler çin malı kullanıyor çin malı 150cc 250cc çok mu pahalı. aynı şeyden bahsedip diğer türlüsüne odaklısın çünkü umrunda değil düşük cc kullananlar. benim için de dert değil başka motorda var 50cc ye binmem olur biter. sağa sola gittiğin poktan bir alete kimse o kadar masraf etmez. Daha çok evraksız motora binenlere yol açar.
-
Selamlar bu daha başlangıç...
-
SerdarC adlı üyeden alıntı
Olayı tek noktadan anlamışsın, arkadaş orada sigortada demiş, düşük cc motorun vergisi kaç para olacak ona itiraz yok, ama 50cc alete 10000 lira sigorta verilecekse ya insanlar binmez senin dediğin gibi yada yüksek cc ye geçer. 50cc nin fiyatıyla 150cc-250 cc nin çok mu farklı sanki gider ona biner, zaten bunlara binenler çin malı kullanıyor çin malı 150cc 250cc çok mu pahalı. aynı şeyden bahsedip diğer türlüsüne odaklısın çünkü umrunda değil düşük cc kullananlar. benim için de dert değil başka motorda var 50cc ye binmem olur biter. sağa sola gittiğin poktan bir alete kimse o kadar masraf etmez. Daha çok evraksız motora binenlere yol açar.
Sigortasız motosiklet kullanmak da (en hafif tabiriyle) büyük gaflet ki? 100cc altına da sigorta gelmesi lazım zaten. Hem 100cc altı kullananları korur hem de havuzda toplanan prim miktarı arttığı için diğer sigorta sahiplerine yarar. Evraksız motora binenler ocak dışı; şu konjontürde yakalarlar öttürürler. Bence kimse o riske girmesin, Dimyat'a pirince giderken elindeki bulgurdan olmak var. Sigorta zorunluluğu çok önemli; şu anda yaptıramıyorsunuz ya da yaptırsanız bile geçerli değil.
Umurumda değil diye bir konu da yok; umurumda ki boyundan büyük işe girmesin diye tavsiye veriyorum. Sonra böyle ülkece sürünüyoruz, çünkü boyumuzdan büyük yaşıyoruz.
-
Trafik sigortası kaza olursa karşı tarafın hasarını karşılayabilmek için olan bir sigorta.
Orta halli bir otomobile çarpsak en az 50bin lira hasar çıkar. Trafik sigortası olmazsa o arabanın kaskosu arabayı yaptırır sonra bizim peşimize düşer, 50bin lirarı fazla fazla alır bizden. Motosiklet 50cc de olsa 500cc de olsa aynı hasarı verecek, vereceği hasarlar arasında öyle büyük fark yok haliyle trafik sigortası da hepsinde olmalı. yollarda vızır vızır giden 50cc motorları sahiplerini bu açıdan çok cesuz buluyorum, en ufak maddi hasarlı kazada fena zarara girecekler farkında değiller, trafik sigortası yok deyip 50cc alıyorlar ama daha tehlikeli. Sırf bu yüzden şehir içi dolaşmak amaçlı motor alırsam en az 125cc alırdım.
-
Değişiklik resmileştiği tarihten itibaren alınacak motorları etkileyecekse eyvallah. Ama ben bunu vergisiz diye almışım, şimdi benden vergi istemesi hukuksal olarak uygun mu ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)