En son kelebek kanadının yapısıyla ilgili bir çalışma vardı. Yapısal pigmentleri %98 gibi bir verimliliğe ulaşıyormuş. Ama daha taklit edemediler demekki.
En son kelebek kanadının yapısıyla ilgili bir çalışma vardı. Yapısal pigmentleri %98 gibi bir verimliliğe ulaşıyormuş. Ama daha taklit edemediler demekki.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Türkiye'de de sarj noktaları mevcut EV sayısına göre gayet iyi seviyede , geçtiğimiz bayram Amcam Togg ile Karadeniz'e gitti , bayramda seyranda yoğunluk olur onlarca araç sırada bekler mevzusunu hiç yaşamamış , sadece yeme içme dinlenme ihtiyaçlarını şarj istasyonu bulunan yerlerde gidermişler birkaç güzel yer görüp durmak istemişler ama sarj olmadığı için durmamışlar tabi bu bir sorun mu bilemiyorum , genel olarak çok konforlu seyahat ettiklerini önceki aracı 3.0 6 silindir dizel Touareg e göre titreşimsiz uğultusuz vede çok daha ekonomik geziyi tamamladıklarını anlattı..
Şöyle: Tabii ki gidilebilir, ama ne pahasına? Hiç benzin almadan neredeyse 11 saatte gittik zaten. Elektrikli araçla o yolda en az iki kez, muhtemelen daha fazla kez (ama daha kısa sürelerde) şarj etmek zorunda kalacaktık. Bu da yola en az 2 saat (muhtemelen daha fazla) ekleyecekti, çünkü otoyoldan her çıkış süreyi uzatıyor. Şahsen bir günde 13-14 saat yolda kalmak istemiyorum. O noktada seyehat eziyete dönüşüyor çünkü. Eğer sadece elektrikli aracımız olsaydı, o seyehat için içten yanmalı araç kiralardım şahsen. Yoksa yolculuğu iki güne yaymak zorunda kalacaktık, o zaman da seyehatin amacı yok olacaktı çünkü vaktimiz sınırlıydı.
Uzun yolda dinlenmeyi şarj istasyonunda yapmak mümkün. Ancak şarj istasyonları çoğunlukla ya iş yerlerinde ya da alışveriş merkezlerinde. Biz ise yol üzerinde güzel bir Türk restoranı bulup oraya gidip orada yemek yedik mesela. Restorana yürüyüş mesafesinde şarj istasyonu yoktu, gerçi benzin istasyonu da yoktu, ama ihtiyacımız da yoktu.
Elektrikli aracım yok, onun için uzun yol yapmadım. Ancak almayı ciddi ciddi düşündüğüm için bayağı araştırma yaptım. Çıkardığım sonuç o ki elektrikli araç ile uzun yol bana göre değil. Kimileri seviyor zamana yaymayı, değişik yerlede konaklamayı, vs. Ancak benim uzun yol ihtiyacım bu şekilde değil. Benim için varacağım yere en çabuk şekilde varmak en önemli nokta.
Açıkçası günlük kullandığım arabayı değiştireceğim zaman muhtemelen elektrikli bir modele yöneleceğim. Çünkü çok iyi modellerin ikinci elleri aşırı düştü. 2-3 yasında Porsche Taycan'ler $50K burada. Yenisi $100K'ydi. Uzun yol için eşimin aracını kullanıyoruz zaten.
Benim patronda Tesla var, geçen gün İzmir - Kuşadası gittiler. Dönüş yolu öncesi aracı bir yerde şarja takmışlar, şoförünün anlattığına göre %30 şarj olması için istasyona 2800 TL para ödemişler. Rakamları şoför abartmıyorsa çok pahalı, şoför yanlış hesap etmişse ya da sallıyorsa onun da kafasına gözüne edeyim.
O zaman bu şekilde yazacaktınız. Sizin bir önceki yazınız daki gibi benzinli bir araç ile 1 günde gidilen mesafe elektrikli araç ile 2 günde gidilir demeyeceksiniz.
Elektrikli araç seyahat öncesinde ufakta olsa bir planlama yapmayı gerektiri. Herkesin kullanması da gerekmediği gibi şartlar uymadığı içinde arabaları kötülememek gerekir.Gayet de güzel uzun yol yapılır. Ön yargılı bakılmaz ise
Şarj cihazları ile ilgili Amerika için bir şey diyemem Ama Avrupa da çok nadir iş merkezleri ya da AVM lerin içinde . Herkesin 7/24 ulaşabileceği yerlerde. Hele Tesla’nın şarj istasyonları ise neredeyse 200 km de bir var
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:09 ----------
Muhtemelen yanlış hesaplamış. 70 kw şık pili olduğunu düşünsek 30% u yaklaşık 21 kw tutar. Şu an Eşarj’ın DC lerinde en hızlı versiyonunda kWh ilk ücreti 11,90 TL. Çarparsak 250 TL yapar.
Burada yazdığınız yazıdan o şekilde anlaşılıyor. Benzinli aracınız ile gittiğiniz 1000 kö ilk mesafeyi elektrikli araç ile 2 güne yayılır diye yazmışsınız. Bu yazdığınızdan o anlaşılıyor ve okuduğumuzda iyi anlayabildiğimi düşünüyorum. Ama bunu yazarken aklınızdan ne geçtiğinizi maalesef anlayamıyorum. Maden ben yanlış anladım o zaman neden bana cevap ilk cevap verdiğinizde bundan bahsetmediniz de en son mesajınızda bahsediyorsunuz onu anlamadım.
Neyse sizi ön yargılarınız ile başbaşa bırakıyorum. Herkesin elektrikli araç kıllanması gerekmiyor ama kulaktan dolma bilgiler ile de kötülememek gerekiyor. Sağlıcakla kalın.
Burası bir forum. Basın açıklamasında bulunmuyoruz, şahsi fikrimizi belirtiyoruz. Haklı bir eleştiri getirdim. Yanlış dediğiniz için de ayrıntılı açıkladım. Sonrasında "niye baştan böyle ayrıntılı açıklamadın" diye çemkirmenin ne alemi var? Siz Tesla'nin satış temsilcisi misiniz? Yoksa "Aman aracım değer kaybedecek" mi derdiniz?
Eğer öyleyse onu burada elektrikli araç alan herkes yaşadı, ve yaşamaya devam ediyor. Bir forumda aksi fikir belirtenleri "ön yargılı" şeklinde etiketlemek yerine gerçeklerle yüzleşin. Satış istatistikleri, araçların değer kaybı, şirketlerin strateji değişiklikleri kulaktan dolma bilgi değil.
Hayatımda hiçbir zaman aldığım ürünün ikinci elini düşünmeden aldım ve kullandım. Herkesi kendiniz gibi zannetmeyin. Bu benim üçüncü Tesla aracım. Zararına satarım ya da satmama sizi ilgilendirmeyen bir konu ve işinize gelmeyen durumlarda insanlara hakarete yakın kelimeler ile saldırmanız anladığım kadarıyla sizin üslubunuz.Diğer üyeler ile yazışmalarınıza istinaden yazıyorum bunları. Bu da benim tespitim.
Olayları çarpıtmakta üstünüze yok gerçekten. Konuyu nereden nereye getirdiniz. Ben hiç bir şekilde menzil haricinde belirtmiş olduğunuz konularda haksız olduğunuzu belirten bir şey yazmadım. Sadece menzil hakkında ki düşünceniz ile ilgili yazıp ön yargılısınız dedim.
Açıkçası sizin yazdıklarınıza cevap vermeyeceğim.Haksız olduğunuz konu çıktığı an konuyu başka tarafa yönlendiriyorsunuz.Siz haklısınız diyerek uzaklaşıyorum.
Mesele de bu zaten. Nereden biliyorsunuz benim niyetimi? Tanıyor musunuz beni? Üstelik konu benim niyetim mi? Yanlışsınız deyin, doğrusunu paylaşın, amenna, ama size ne benim niyetimden? Baştan beri defaatle beni art niyetli olarak yargılayan sizsiniz. Şimdi ben sizin niyetinizi sorguyınca bir sürü tepki veriyorsunuz değil mi? Hipokrasinin daniskası. Geçiniz.
hasmet yıllardır fik fik her tartışmanın içindesin. İlaç niyetine bir gün dağ yollarında yapıştır da 5-10 sn video at, ahali olarak bizler de ayı gibi giden Ktm görelim "Ooo Memo burası Newyork Amerika, evler karıştı bulutlara. Oo Memo insanlar simsiyah, kızıl beyaz, sokaklar basketbol, müzik ve dans" diyelim.
Zaten menzil konusunda yanlışsınız dedim ve gerçek hayatta araçlarım ile size yapmış olduğum mesafeleri yazdım ve elektrikli araçlara karşı ön yargılısınız dedim. Art niyetle değil. Anladım ki sizinle bir konu hakkında konuşmak mümkün değil. Sizin ile aynı fikirde olmayınca konuları okurken, başkalarına dediğiniz gibi anlamadan cevap veriyorsunuz.
Size bu son mesajım ve biliyorum ki si yine söyleyecek bir şey bulacak ve hatta daha da seviyenizi düşüreceksiniz.
Şura da saymadım ama son 5 ya da altı mesajdır konu ile ilgili değil de bana giydirmek ile meşgülsünüz. Böyle yaşamaya devam ediniz.
Kalın sağlıcakla.
türkiyeye geldi yada fiyatı ortaya çıktı sadece.640 bin tl fiyatı var otomatik bir motor için bana ucuz geldi piyasası baya baya olur bunun.40 bin tl extra otomatik farkı var yani.hatta bazı özellikleride eklersen standart versiyonundan bariz ucuza satılıyor.o zaman manuel niye bu kadar pahalı onunda 550 falan olması gerekirdi.garip
Seni mi kiracagim Nikkfurie:
Video eski gerci...
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:03 ----------
Bu aralar çok tehlikeli tommy. Geyiklerin çiftleşme ve göç mevsimi:
https://www.motosiklet.net/forum/mot...e-carpmak.html
Bu kazadan beri Ekim ayı ve Kasımın başında dağlara çıkmıyorum. Halbuki hava da mükemmel. Ama geyiğe çarpmak şaka değil. Bir arkadaş geyiğe Corolla'yla çarptı. Geyiğin boynuzu ön cami deldi, bereket çocuğun kafasını teğet geçti. Yüzünden cam parçalarını ayıkladılar. Araba pert oldu.
Video 7 yıl öncesinden. O yolu da sanırım üçüncü gidişimdi. O yüzden bayağı temkinli kullanıyorum. Motosikleti de yolu da çok daha iyi bildiğim için bugünkü kullanışım daha farklı.
O yolda yarı-profesyonel seviyede diyebileceğim bayağı hızlı insanlar kullanıyor. Onlara yetişmek mümkün değil. İnsan boyunun ölçüsünü kısa sürede alıyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)