Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklet Sıfır İse Kullanım Önerileri

    REKLAM ALANI
  1. #21
    ramzeyci67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    bolu mengen
    1600 km geçince motor eskisi gibi performanslı deyil


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    banarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2006
    Şehir
    TEKİRDAĞ - BANARLI
    Motosikleti
    MONDİAL 150 HS RACİNG MOTORS
    düşük devirden şaşma kim ne derse desin alışması için bir kerette hiç bir zaman yüklenme motor açacağın zaman bile kademe kademe hızını çoğalt alıştıra alıştıra
    59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
    CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK

  3. #23

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Maksimum güç devirinde vites degiştirin,mak tork devrinde sürün.Bu hem ekonomi,hem iyi yanma,hemde daha az hararet demek.Basmadan giden arkadaşaların motorunun son süratinden memnun olmamasının sebebi hararetten dolayı oluşan genleşme ve akıbetindeki aşırı aşınmanın sıkıştırma sonu basıncını düşürmesinden başka bişey degil.Düşük devir anlaşılmayan vuruntu(mekanik ataletin sağlanamaması)soguyamama ve geç atılan eksoz gazı ısısının blokta kalması gib olumsuz etkenlere sebep oluyor.Maksimum devirde de gene aşırı ısı ve zaten alışmamış yüzeylerin dengesiz aşınması olarak karşımıza çıkıyor.Sukutırların veya otomatik vitesli araçların rodaj dönemi biraz daha sorunuz oluyor.Nedeni zaten manuellerinden fazla yakmaları ile ortada.Bizim standart kullanış tarzımızdan daha üst devirlerde aynı hızlarda gitmesi isteniyor.Bunun ilk sebebi ayarlanmış olan sabit sistemle farklı yükler altında istenilen performansta sürüş zevki.İşin kısası çok basmakla veya az basmakla yaşanılacak olumsuzluk yüzde seksen yanma odası içindeki düzensiz aşınma(başka nereye zarar verilebilirki ,zaten çalışma şartlarına göre belli degerlerde imal edilmiş ......esnek olan yalnızca segmanlar ve yüksek oranda alimunyum içeren piston !!!!!!!!!!!!..yataklar çelik,bilya yada sarı silindir döküm boru)Ani duruş ve kalkıştan kaçının devrinde sürün olay tamamdır.Kolay gelsin...
    AGAWORM bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    29 Mayıs 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    CBF 150
    arkadaşlar bende CBF 150 aldım bende titan vardı değiştirdim.. daha 2 gün oldu alalı banada 60-80 arası dediler.. daha motoru tanıyamadım ama ilk kalkışlarda sanki böyle bir titreme oluyo acaba bendemi sorun var yoksa yeni olduğundanmı.. cevap yazarsanız sevinirim..

  5. #25
    -ibrahim- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Cbf yi ben de sıfır aldım.İlk 500 km 80 i geçme dediler.Kılavuzda da böyle yazıyor muhtemelen. Ben ilk 1.000 km 60-70 üstüne çıkmadım.Sık vites değiştirdim.50km/h ile 5.vitesde gittiğim oluyordu.Koruyucu yağ değişince 1.000 km den sonra yavaş yavaaş hızlanmaya başladım.Motoru yormamaya çalıştım.Hiç bi modifiye yapmadan 125-130 km/h hıza çıkabildim.Ama şimdi 110 km/h den sonra pek sıkıştırmıyorum.Benim hikayem böyle...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:09 ----------

    Alıntı Hak4n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bende CBF 150 aldım bende titan vardı değiştirdim.. daha 2 gün oldu alalı banada 60-80 arası dediler.. daha motoru tanıyamadım ama ilk kalkışlarda sanki böyle bir titreme oluyo acaba bendemi sorun var yoksa yeni olduğundanmı.. cevap yazarsanız sevinirim..
    Sıfır motosiklet alınca titreme oluyo,yakıtı çok dengesiz oluyor.bilmediğin yerlerden sesler geliyor.Vites tam geçmeyebiliyor,düşük devirde kaldıramayabiliyor,Bu tip şeylere canınzı sıkmayın.4000 km bakımına kadar sabredin.10.000 km de yakıtı hızı herşeyi zirve yapar.

  6. #26
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    arkadaşlar rodaj meselesi ... eskiden çok çok dikkat edilmesi gereken bir mevzuydu.. artık son teknoloji ile cnc tezghlarda çıkan motor aksamı .. milimi milime uygun parçalar kuıllanılmakta eskiden bukadar saglam diildi açıkçası motorlar.. rodaj denen olay o zmanlardan kalma .. bir uygulamadır .. silindirin gömleklere olan uyumu çapaklanma ve bunun gibi sorunlardan en az derecede zarar gorecek şekülde kullnılmalıydı motorlar .. şimdi de ise kulanım klavuzunda yazanlar motor için en uygun kullanımı ve bnakım zamanlarını siz dsürücülere zaten sunar ..

    yeni alınan motoru rodaja sokmak .. şimdilerde .. subapların iyi çalışması .. karbüratörün işlevini yapması .. ve bilimum mekanik işlevin yerine getirilmesidr bana göre..

    şayet ben yeni bir motor alsam.. ilk yapacagım şey .. motoru hararetten korumak.. bu nedenle gece sürşü yapmaktır kimisi dip gaz gidip aşınmayı hızlandırır motor çok iyi gidiyo abi iyi açılmış.. der kimiside ben hiç basmadım .. motor 60 ı geçmiyo der.. bu yanlıştır .. motorun karakteristik özelligi kullandıgın yag .. ustanın yapamadıgı hava yakıt karışımından meydan agelen sorunalrdır.. benzin kaliteside bir etkendir...

    ayrıca rodaj dönemi.. denen olay .. tamami ile mekanikten oluşan bir söylemdir.. rodajı iyi yapılmış motor 120 yapıyor .. demek yanlıştır..

    rodajı iyi yapılmış motor .. baskı balatanın iyi kavraması .. aşınmaya maruz kalmaması .. viteslerin şakır şakır geçmesi.. takılmaması lastiklerin yola alışması fren balatalarının disklere alışmasından başka bi şey degildir..

    şahsi görüşümdür .. bu güne kadar boyle kullandım.. boyle kullanmaktanda zarar görmedim .. saygıalr
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  7. #27

    Üyelik
    10 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maksimum güç devirinde vites degiştirin,mak tork devrinde sürün.Bu hem ekonomi,hem iyi yanma,hemde daha az hararet demek.Basmadan giden arkadaşaların motorunun son süratinden memnun olmamasının sebebi hararetten dolayı oluşan genleşme ve akıbetindeki aşırı aşınmanın sıkıştırma sonu basıncını düşürmesinden başka bişey degil.Düşük devir anlaşılmayan vuruntu(mekanik ataletin sağlanamaması)soguyamama ve geç atılan eksoz gazı ısısının blokta kalması gib olumsuz etkenlere sebep oluyor.Maksimum devirde de gene aşırı ısı ve zaten alışmamış yüzeylerin dengesiz aşınması olarak karşımıza çıkıyor.Sukutırların veya otomatik vitesli araçların rodaj dönemi biraz daha sorunuz oluyor.Nedeni zaten manuellerinden fazla yakmaları ile ortada.Bizim standart kullanış tarzımızdan daha üst devirlerde aynı hızlarda gitmesi isteniyor.Bunun ilk sebebi ayarlanmış olan sabit sistemle farklı yükler altında istenilen performansta sürüş zevki.İşin kısası çok basmakla veya az basmakla yaşanılacak olumsuzluk yüzde seksen yanma odası içindeki düzensiz aşınma(başka nereye zarar verilebilirki ,zaten çalışma şartlarına göre belli degerlerde imal edilmiş ......esnek olan yalnızca segmanlar ve yüksek oranda alimunyum içeren piston !!!!!!!!!!!!..yataklar çelik,bilya yada sarı silindir döküm boru)Ani duruş ve kalkıştan kaçının devrinde sürün olay tamamdır.Kolay gelsin...
    Hiçbir şey anlamadım. Yeterli bilgim yok sanırım. Yine de teşekkürler

  8. #28
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    ilk 500 e kadar ilk yağı vardıriçinde..
    bu ilk yağda pistonların alışırken çıkardığı talaşlar olabilir. o ekstra durumlar için yüklenilmez denilir.
    500 den sonra ilk yağ değişir..
    sonra ikinci ya değişir ondan sonra allah ne verdiyse...
    amaç krozyondan aşınan parçaların sürütünmesini engellemek. yada başka bir durum ise gömleğin pistona kranga uyum sağlama süreci. ...
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  9. #29
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    Alıntı _UnReaL_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2008 aralıkta 2009 model apache satın aldım. 10 bin km' ye kadar kullandım ve sattım. İlk aldığım günden itibaren bol bol gazladım çok sıkıştırdım, geceleri özellikle soğuk havalarda tem otoyoluna çıkıp dewamlı son gaz bastım.


    Bana ilk 1000 km basma dediler 60 ı geçme dediler vs. vs. ben aksini yaptım bol bol sıkıştırdım sonuca gelince motorum çok ama çok iyi açıldı. Ama yağını bujisini hava filtresini kısacası bütün bakımlarını zamanında yaptım. sattığım arkdaş 20 bin e geldi ve hala sorun çıkarmadı ve çok memnun.

    NOT: Arkdaşlar sadece bu benim bir denememdi kimine göre yanlış olabilir ama sonuç çok iyi oldu
    bu şekilde kullanmayın sakın en kısa motor ömrü bitecektir. çok iyi rodaj yapmıs olabilir fakat motor 10.000 km yapcaksa 5.000 km yapar.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  10. #30

    Üyelik
    13 Ağustos 2010
    YARDIM!!!
    ARKADASLAR 2 SENE ONCE BIR ARKADASIMA ALDIGIM HYUNDAI CITIZEN MARKA MOTORUN RUHSATI CIKARTILMADAN EVRAKLARI KAYBOLMUS BENDE O SIRADA ASKERDE OLDUGUM ICIN ILGILENEMEMISTIM. SIMDI UYGUNLUK BELGESI HARIC DIGER EVREKLARI CIKARTIM. UYGUNLUK BELGESINI FIRMAYA ULASAMADIGIM ICIN ALAMIYORUM.

    BU;
    ''MONTANA MOTORLU ARACLAR PAZARLAMA VE TİC. A.S. '' UNVANLI FIRMAYLA ILGILI BI BILGISI VE TANIDIGI OLAN VARMIII? YARDIMCI OLURSANIZ COK SEVINIRIM...
    RUHSAT CIKARTMAK ICIN ACIL BI SEKILDE YARDIMA IHTIYACIM VAR...


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler