1600 km geçince motor eskisi gibi performanslı deyil
düşük devirden şaşma kim ne derse desin alışması için bir kerette hiç bir zaman yüklenme motor açacağın zaman bile kademe kademe hızını çoğalt alıştıra alıştıra
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
Maksimum güç devirinde vites degiştirin,mak tork devrinde sürün.Bu hem ekonomi,hem iyi yanma,hemde daha az hararet demek.Basmadan giden arkadaşaların motorunun son süratinden memnun olmamasının sebebi hararetten dolayı oluşan genleşme ve akıbetindeki aşırı aşınmanın sıkıştırma sonu basıncını düşürmesinden başka bişey degil.Düşük devir anlaşılmayan vuruntu(mekanik ataletin sağlanamaması)soguyamama ve geç atılan eksoz gazı ısısının blokta kalması gib olumsuz etkenlere sebep oluyor.Maksimum devirde de gene aşırı ısı ve zaten alışmamış yüzeylerin dengesiz aşınması olarak karşımıza çıkıyor.Sukutırların veya otomatik vitesli araçların rodaj dönemi biraz daha sorunuz oluyor.Nedeni zaten manuellerinden fazla yakmaları ile ortada.Bizim standart kullanış tarzımızdan daha üst devirlerde aynı hızlarda gitmesi isteniyor.Bunun ilk sebebi ayarlanmış olan sabit sistemle farklı yükler altında istenilen performansta sürüş zevki.İşin kısası çok basmakla veya az basmakla yaşanılacak olumsuzluk yüzde seksen yanma odası içindeki düzensiz aşınma(başka nereye zarar verilebilirki ,zaten çalışma şartlarına göre belli degerlerde imal edilmiş ......esnek olan yalnızca segmanlar ve yüksek oranda alimunyum içeren piston !!!!!!!!!!!!..yataklar çelik,bilya yada sarı silindir döküm boru)Ani duruş ve kalkıştan kaçının devrinde sürün olay tamamdır.Kolay gelsin...
arkadaşlar bende CBF 150 aldım bende titan vardı değiştirdim.. daha 2 gün oldu alalı banada 60-80 arası dediler.. daha motoru tanıyamadım ama ilk kalkışlarda sanki böyle bir titreme oluyo acaba bendemi sorun var yoksa yeni olduğundanmı.. cevap yazarsanız sevinirim..
Cbf yi ben de sıfır aldım.İlk 500 km 80 i geçme dediler.Kılavuzda da böyle yazıyor muhtemelen. Ben ilk 1.000 km 60-70 üstüne çıkmadım.Sık vites değiştirdim.50km/h ile 5.vitesde gittiğim oluyordu.Koruyucu yağ değişince 1.000 km den sonra yavaş yavaaş hızlanmaya başladım.Motoru yormamaya çalıştım.Hiç bi modifiye yapmadan 125-130 km/h hıza çıkabildim.Ama şimdi 110 km/h den sonra pek sıkıştırmıyorum.Benim hikayem böyle...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:09 ----------
Sıfır motosiklet alınca titreme oluyo,yakıtı çok dengesiz oluyor.bilmediğin yerlerden sesler geliyor.Vites tam geçmeyebiliyor,düşük devirde kaldıramayabiliyor,Bu tip şeylere canınzı sıkmayın.4000 km bakımına kadar sabredin.10.000 km de yakıtı hızı herşeyi zirve yapar.
arkadaşlar rodaj meselesi ... eskiden çok çok dikkat edilmesi gereken bir mevzuydu.. artık son teknoloji ile cnc tezghlarda çıkan motor aksamı .. milimi milime uygun parçalar kuıllanılmakta eskiden bukadar saglam diildi açıkçası motorlar.. rodaj denen olay o zmanlardan kalma .. bir uygulamadır .. silindirin gömleklere olan uyumu çapaklanma ve bunun gibi sorunlardan en az derecede zarar gorecek şekülde kullnılmalıydı motorlar .. şimdi de ise kulanım klavuzunda yazanlar motor için en uygun kullanımı ve bnakım zamanlarını siz dsürücülere zaten sunar ..
yeni alınan motoru rodaja sokmak .. şimdilerde .. subapların iyi çalışması .. karbüratörün işlevini yapması .. ve bilimum mekanik işlevin yerine getirilmesidr bana göre..
şayet ben yeni bir motor alsam.. ilk yapacagım şey .. motoru hararetten korumak.. bu nedenle gece sürşü yapmaktır kimisi dip gaz gidip aşınmayı hızlandırır motor çok iyi gidiyo abi iyi açılmış.. der kimiside ben hiç basmadım .. motor 60 ı geçmiyo der.. bu yanlıştır .. motorun karakteristik özelligi kullandıgın yag .. ustanın yapamadıgı hava yakıt karışımından meydan agelen sorunalrdır.. benzin kaliteside bir etkendir...
ayrıca rodaj dönemi.. denen olay .. tamami ile mekanikten oluşan bir söylemdir.. rodajı iyi yapılmış motor 120 yapıyor .. demek yanlıştır..
rodajı iyi yapılmış motor .. baskı balatanın iyi kavraması .. aşınmaya maruz kalmaması .. viteslerin şakır şakır geçmesi.. takılmaması lastiklerin yola alışması fren balatalarının disklere alışmasından başka bi şey degildir..
şahsi görüşümdür .. bu güne kadar boyle kullandım.. boyle kullanmaktanda zarar görmedim .. saygıalr
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
ilk 500 e kadar ilk yağı vardıriçinde..
bu ilk yağda pistonların alışırken çıkardığı talaşlar olabilir. o ekstra durumlar için yüklenilmez denilir.
500 den sonra ilk yağ değişir..
sonra ikinci ya değişir ondan sonra allah ne verdiyse...
amaç krozyondan aşınan parçaların sürütünmesini engellemek. yada başka bir durum ise gömleğin pistona kranga uyum sağlama süreci. ...
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
YARDIM!!!
ARKADASLAR 2 SENE ONCE BIR ARKADASIMA ALDIGIM HYUNDAI CITIZEN MARKA MOTORUN RUHSATI CIKARTILMADAN EVRAKLARI KAYBOLMUS BENDE O SIRADA ASKERDE OLDUGUM ICIN ILGILENEMEMISTIM. SIMDI UYGUNLUK BELGESI HARIC DIGER EVREKLARI CIKARTIM. UYGUNLUK BELGESINI FIRMAYA ULASAMADIGIM ICIN ALAMIYORUM.
BU;
''MONTANA MOTORLU ARACLAR PAZARLAMA VE TİC. A.S. '' UNVANLI FIRMAYLA ILGILI BI BILGISI VE TANIDIGI OLAN VARMIII? YARDIMCI OLURSANIZ COK SEVINIRIM...
RUHSAT CIKARTMAK ICIN ACIL BI SEKILDE YARDIMA IHTIYACIM VAR...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)