Merhaba, Ps 150i için ön siperlik düşünüyorum. Orjinali fiyatlı ama kullanışlı gibi geldi. Yaz kış kullananlar fayda ve zararlarından bahsedermisiniz...Hız,yakıt yan rüzgarda savurma problem oluyormu..
Merhaba, Ps 150i için ön siperlik düşünüyorum. Orjinali fiyatlı ama kullanışlı gibi geldi. Yaz kış kullananlar fayda ve zararlarından bahsedermisiniz...Hız,yakıt yan rüzgarda savurma problem oluyormu..
Bu konuda bir kaç forumda başlık açtım ama herhalde pek kullanan yok herhalde...
kullanan bi kaçının yorumunu okudum
orginalinde tek sıkıntının yanlardan görüş alanının tam net olmamasıymış tabi bu öznel bir durumda olabilir
270 tl idi sanırım fiyatı
Mustafa Kemal Atatürk
çok faydalı ve kullanışlı bi şey. rüzgardan, kask içindeki uğultudan, havada uçan şeylerin çarpmasından koruyor. serinlemek istediğinde biraz doğrul, rüzgardan veya sesten yorulduğunda biraz eğil; kontrol yine sende.
teorik olarak hızı kesmesi, yan rüzgarlardan daha fazla etkilenmeye yol açması gerekir. pratikte bir yorum yapamıyorum, çünkü benim motoru camsız halinde kullanmadım. görüş alanı konusunda olumsuz etkisi olacağını sanmıyorum.
elciklerin üzerini de kapatan modeller var, onları tavsiye ederim.
Yaz aylarında hamleli rüzgarlar ege nin kuzeyinde çok olur. Uzun mesafeli yolculuklarda denge problemi olurmu, merak ediyorum. Siperlik biraz uzun geldi. yorumlara teşekkürler
bu arada göreceli yazıcama öznel demişim
yıllarca honda activayı ben pederin sayesinde on camlı kullandım .denge problemi çok olmuyo ancak gece sürüşlerinde öndeki farın ışığı öncamda bi sis duvarı gibi bişey oluşturuyo
tek sıkıntım bu konudaydı
diğer unsurlarda 70 kmhzla giderken şapkanız uçmuyor :D
Mustafa Kemal Atatürk
25 liralık bir cam bile önden gelen tüm rüzgarı engellediğinden Malatya ayazında kaskın ön camı açık halde yarım saat motosiklet sürebiliyorum.
ancak; yağmurlu havalarda sıkıntı oluyor. diğer araçlar yolun pisliğini sıçratınca hiçbirşey gözükmüyor. mümkünse motora oturduğunuzda vizörün altından elinizi ileriye götürün ve oraya kadar gelen bir cam taktırın. daha uzun cam yazdığım gibi sıkıntılı oluyor.
sevgili maxi97 kardeşim 25 TL likleri denedim. malesef 90 Km/h sınırında suratıma doğru glince iade ettim. 270 TL orjinali değecekmi acaba. yaz aylarında 1500 Km lik bir parkur düşünüyorum. değecekmi acaba.....
ben yaz kış sürekli kullanıyorum bana göre faydası dezavantajından fazla ,yazın terli binmek sakıncalı ,kışın soğuktan koruyor ,yaz ve kış böcekten sinekten koruyor ,yağmurda nispeten koruyor ,yağmur damlaları birer mermi gibi vücuduna çarpmıyor ıslatmıyor,ancak yağmur görüşünü bozuyor ve gece karşıdan gelen farlar da eğer iyi aydınlatılmamış bir yolda isen gene görüşünü bozuyor.bütün bunlara rağmen benim kullanma alışkanlıklarıma göre çok uygun bir taktım bir daha çıkaramadım.
Bende x max 250 motosikletime givi tur camı taktım. Feyizoğlundan 250 tl ye almıştım bir yıl önce. Ben çok memnunum ancak memnuniyet kişinin isteklerine göre değişiklik gösterebilir. Cam sayesinde kaskıma dahi hiç rüzgar değmiyor. Bir otomobil kadar sessiz seyahat ediyorum hatta telefonum çaldığında sesini duyabiliyorum.Artçımla hiçbir aparat kullanmadan konuşa konuşa seyahat edebiliyoruz. Gelelim olumsuzluklarına geçen yıl 1200 km lik uzun bir gezi yapmıştım hiç rüzgar değmediği için bir kaç kez uyukladım durup elimi yüzümü yıkamam gerekti. Son hızını 15 km kadar düşürdü. 150 km hıza çıkan x max 250 135 km hızdan yukarıra çıkamadı. Yolda yağmura yakalandık yağmur camı ıslattığı için görüş biraz bozuluyor. Başka bir olumsuzluğu yok. Size tüm artılarını ve eksilerini yazdım kararı kendiniz verirsiniz Bakmak isterseniz yapmış olduğum gezinin linki aşagıda
http://www.motosiklet.net/forum/etki...m-egirdir.html
YAMAHA X MAX 250
Daha önceden ön siperlik olmayan bir motor kullanmadığım için tam bir karşılaştırma yapamam.. Şimdi kullandığım joyride 200i evo için söylemek gerekirse (yüksek ön siperlik) ara ara sert rüzgarlarda sanki motoru biri önden tutuyor gibi oluyor. Çok az tozlanma olduğu zaman akşamları farlar fena yansıma yapıyor. Yan rüzgarlardan öle çok fazla etkilendiğimi hissetmedim.
Gerçi öyle aman aman motor tecrübelerim yok =) benden daha bilgili insanlar daha iyi yardımcı olacaktır.
Üzerine benzin dökerek intihar etmeye kalkışan genci uzun süre ikna etmeye çalışan polis, sonunda bir bidon benzini kurtarmayı başardı...
Merhaba
Uzun yıllardır Vespa GT200 uzun ön camlı kullanıyorum, avantajları insan alıştı mı bir daha ön camsız binemiyor, benim 3. camım, her seferinde kırıp bir daha takmıcam dediğim de yine yapamadım ve yenisini aldım, bu arada yaşım 53, sağlığımıza dikkat etmek zorundayız, öncelikle kesinlikle rüzgar almıyor, 80-90 km hızda bile arabada gider gibi rahatsınız, kaskınızın vizörünü kapatma ihtiyacı duymassınız hiç...elleriniz üşümez, yoldan geçen arabalar üstünüze çamur sıçratmaz, önünüzde giden açık kasa bir kamyondan savrulan minik ama tehlikeli parçalar yüzünüze gelmez, arı sinek kurşun hızıyla yüzünüze çarpmaz,
ve dezavantajları...
en önemlisi devamlı havayı rüzgarı takip etmelisiniz, benim iki kırılan camım şiddetli fırtına yüzündendi, eğer motorunuz açıkta, rüzgar tutan bir yerdeyse ve rüzgar fırtına hızında esiyorsa bir de motorunuz yan cepheden rüzgarı alıyorsa hiç şansınız yoksa, kaç kilo olsa motor devrilir.. eğer evdeyseniz dışarı çıkar motoru rüzgara göre ayarlarsanız ( denizde dalgalara karşı giden bir gemiyi düşünün ) kafayı rüzgara doğru park ederseniz sorun olmaz...ben iki fırtına da da işteydim ve eve akşam döndüğümde vespamı yerde buldum...
ayrıca branda + ön cam altın vuruştur, yine fırtınada devrilir, ben bu sebeble branda örtmüyorum, rüzgar motorun içinden geçip çıkmalı ,yoksa aynı yelkenli bir tekneye dönersiniz..
yine bizim vespaların camında 100 km geçmeyin uyarısı vardır, dikkate almak da fayda var, eğer yolculukta rüzgar da varsa savrulabilir şeridinizden çıkabilirsiniz, böyle fırtınalı havalarda köprüyü ön camla geçmek cesaret ister, kışın sisli puslu havalarda hele akşamlayın ön camdan görüş netliği pek olmaz hep yanlardan yola bakarsınız, sık sık durup camı yanınızdan hiç eksik etmediğiniz bezle silmelisiniz..
yukarda saydığım dezavantajlara rağmen ön camdan vazgeçmem çok zor, kışın ve yazın fırtına uyarılı günlerinde vespamı kapalı otoparka koyuyor veya bir duvar dibine veya bir aracın kuytuluğuna çekiyorum, rüzgarlı yollarda , yalova bursa arası, balıkesir izmir arası gibi temkinli gidiyorum, çünkü bir yelkenli gemiden farkı yok rüzgara karşı ama zamanla rüzgarı nasıl hangi açıdan alacağınız , hızınız bir reflekse dönüşüyor ve ona göre davranıyorsunuz...
Diğer yorumları okumaya üşendim açıkçası. O nedenle yazıldımı bilmiyorum.
Siperliğin bana göre tek dezavantajı yağmurlu ve karlı havalardır.
Hele birde siperlik kirliyse gelen suyla beraber tamamen çamur kaplanır, ve önünüzü görmek için resmen maymun olursunuz motorun üzerinde. En azından ben öyleyim.
Yada yağan kar şiddetliyse siperliğiniz karla kaplanır, küfrede ede gidersiniz bütün yolu.
Onun haricinde siperlik gerçekten çok işe yarıyor.
Rüzgar adamın göğüsüne göğüsüne vurmuyor. Kaskın içinede rüzgar almıyorsunuz.
BBelt'in dragstarını kullanmıştım 1 hafta boyunca. Onda siper bulunmuyor.
Çevre yolunda hem vücudumu hem kafamı sabitleyecem diye kasılmaktan her sabah ağrıyla uyanıyordum.
Ama yinede teşekkürler BBelt
Artı olarak yoldan kalkan tozu pisliği üzerinize almazsınız.
Bana kalırsa hızıda artı yönde etkilemektedir. Sonuçta rüzgarı alıp başınızın üstünden atıyor. Diğer türlü göğüsünüzde tutuyorsunuz rüzgarı.
Vs vs işte. Siperlik faydalıdır kısacası
Motosikletli Kaplumbağa...
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim, çok kısa süre önce siperlik montajı yapıldı. İlk izlenimlerin tabiki her şeyin orjinali.... kemik gibi oturdu yerine, Ayrıca rüzgardan eser yok, gayet rahat bir şekilde tepeleride aşıyor, yüksek sürat de biraz salladı açıkcası, ancak güvenilir ve emniyetli geldi, darısı benim gibi uzun süre düşünenlere...
Üstadlar konuyu hortlatıyorum ama, Kymco Agility gibi küçük bir motora cam tavsiye edermisiniz?
KYMCO AGİLİTY 125
EDİRNE/MERKEZ
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)