Grand Dink 150 Gidon sertliği
Reklamlar
-
Merhaba,
2007 model Grand Dink 150 aldım. Motorun konforundan hayli memnunum ama Gidon ile ilgili bir sorunum var. Daha önce başka motor kullandığımdan bu durum hiç normal gelmedi. motor çok hızlanmadığı sürece hafif viraj veya normal dönüşlerde gidon dönüş tarafına doğru sertleşiyor ben o kadar direksiyonu kırmadığım halde sonuna kadar dönmek için baskı uygulayarak dönmeye çalışıyor, bu durumun üstesinden gelmek için dönüş yönüne ters olmak üzere baskı uyguluyorum ki direksiyonu 90 derece dönmekten kurtarayım.. Şunu söyle açıklayayım..diyelim ki motor park halinde ve ön tarafı kalkık yerle teması yok durumda, gidonu çeviriyorusun hafif ve kendiliğinden sert bir şekilde sağ veya sola düşüyor...Motoru sürerken işte bu durum oluyor..
Bununla ilgili yapılabilecek nedir, bu motorun özelliği böyle bir gidon mudur, sürüş keyfimden mahrum olmak istemiyorum gerçekten çok konforlu bir motor ama bu gidona kafayı takmış durumdayım..
Reklamlar
-
göbekteki rulmanlar cortlamış hocam.
yataklarıyla beraber değişirse sorun kalmaz.
30 lira rulmanlar, 15 lira işçilik.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
göbekteki rulmanlar cortlamış hocam.
yataklarıyla beraber değişirse sorun kalmaz.
30 lira rulmanlar, 15 lira işçilik.
tşk bilgi için.Bu akşam bi servise uğrayayım öyleyse, inşallah bu işlem çözüm olur..
-
Servis yoğun tel açtılar yarın gelin yani bugün için, akşam gidecem inşaalah.. Bu arada bu sorun ile ilgili farklı fikirleri olan varsa dinlemek isterim, hani evhamlılık işte, servise giderim ondan sonra yok bu normal falan derler bana, forumlarda böyle tuhaf şeyler okuyoruz işte o nedenle elimde sağlam bilgiler olursa adama şuna bak buna bak diyebilirim.. Bir de bilyeler diye bişeler okudum ama bununla ilgili veya başka fikri olan var mı?..Teşekkürler.
-
göbekteki bilyeler cortlamış hocam.
yataklarıyla beraber değişirse sorun kalmaz.
30 lira bilyeler, 15 lira işçilik.
rulmana bilyede deniyor.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
göbekteki bilyeler cortlamış hocam.
yataklarıyla beraber değişirse sorun kalmaz.
30 lira bilyeler, 15 lira işçilik.
rulmana bilyede deniyor.
) bu konularla ilgili bilgim hayli az, saol aydınlatma için..
-
meltematil adlı üyeden alıntı
) bu konularla ilgili bilgim hayli az, saol aydınlatma için..
olmadı işte.. servis baktı..önce deneme kullanışı yaptık yok birşey bunda dedi önce ama biraz daha sürünce farkına vardı, evet biraz birşey var sanki gibisinden, ama ben ve eşim kullanıyoruz inanılmaz kötü bir viraj dönüşü, beyninden gelen aktarımı direksiyona uygulayamıyoruz ters orantılı bir güç sanki vucud dilimize tamamen aykırı yani... Neyse işte rulman değişti, direksiyon bilyeleri ayrıymış onlar da değişti..ama sonuç yine aynı değişen birşey olmadı..Usta dedi ki 2 gün sonra tekrar gel ve bilyeleri tekrar sıkacağız rutindir değişince parça yapmamız lazım diye..ama benim sabrım tükendi, yani bu gidon da ne var da bu yol tutuşu bu kadar sorunlu şlak şlak sağ sola sert dönüyor dönüşlerde gidonu zaptedemiyorum..Yani yıllarca motor kullanmasam Ustaya inanacam ama çinli motorum bile hissettirmezdi direksiyonu döndürünce, bu Grand Dink'de bütün konsantrem direksiyonda dnerken yoldan çıkmayayım diye..napcaz fikri olan bir arkadaş var ise gerçekten desteğe çok ihtiyacım var..önceki arkadaşa da teşekkür ederim yardım için ama sorun sanırsam rulman değil bunu anladık en azından..
-
Sanki ön çatal(rake)açısı hatalı gibi.Motosiklette kaza varmı?
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
ergün1968 adlı üyeden alıntı
Sanki ön çatal(rake)açısı hatalı gibi.Motosiklette kaza varmı?
benimde aklıma bu geldi
rake açısı değil fakat rake açısı ile amortisörlerin tekerleğe kadar uzanan kısmında bir yamulma olmuşsa o zaman böyle sorunlar olabiliyor. gidondan tekerlek bağlantılarına kadar düz olmayabilir
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
ergün1968 adlı üyeden alıntı
Sanki ön çatal(rake)açısı hatalı gibi.Motosiklette kaza varmı?
Bunu özellikle sordum, kazası olmayan motor dendi, zaten motoru aldığım yer servis aynı yer, satmadan önce tüm bakımlarını yapmışlar. Bakımları yaparken yani bana satılmadan önce ön fren balataları değişmiş ve de direksiyon bilyeleri yenilenmiş vb bi kaç bakım daha var ufak tefeki ama alırken özellikle sordum herhangi bir kazası var mı diye yok denmişti.. Bu çatal açısı olabilir mi baktırayım bir de akşam servise gidecem yine zaten..Yani bahsettiğim gibi normal hızda giderken veya gazı keserken sağ sola dönmeye çalışayım ya da viraj alayım, döneceğim istikamete doğru olması gerektiğinden daha hızlı ve sert dalış yapıyor çekiyor ve ben 90 derece içe dönecemiş gibi hissettiğimden ters yöne epey orantısız güç harcamak durumdayım..Günde 15 km kullanınca da bu beni ne kadar yoruyor tabi..
-
Başka servise göstermeni tavsiye ederim
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
ergün1968 adlı üyeden alıntı
Başka servise göstermeni tavsiye ederim
Aynen katılıyorum.Seni oyalıyo olabilirler.Kazalı motoru kazasız diye satmak bu devirde pek de olmayan bişey değil.Kimseye güvenme.
-
AmonRA34 adlı üyeden alıntı
Aynen katılıyorum.Seni oyalıyo olabilirler.Kazalı motoru kazasız diye satmak bu devirde pek de olmayan bişey değil.Kimseye güvenme.
Başka servis evet iyi fikir tabi ama ben aslında alın bunu geri bana normal dönen bir motor verin diyesim de var, olmayacaksa ya da ciddi pahalı parça değişimi var ise geri alsın yani, bunu katiyen bu şekilde uzun yıllar kullanmam mümkün değil daha 1. günden kasıldık hem eşim hem de ben..yani motor aslında pırıl pırıl konforu süper ama bu gidondaki sorun herşeyi örtbas ewdiyor maalesef
-
bilemedim, morellerim bozuldu
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
bilemedim, morellerim bozuldu
saol yardım için, sen uzaktan elinden geleni söyledin, bir de Ustayı düşün, bi anormallik var gibi dedi ama olayı çözemedi, yani o da rulman la bilyayı değiştilim öncelikle bakalım nolcak dedi ama bu çözüm olmadı, şimdi bu akşam rake olayını söyleyeyim ona da baksın yamulma var ona baksın, bakıp da bunlarda da bişi yok derse, motoru alsınlar geri, ben zaten 0 birşey bakarken bu tesadüf oldu gördüm beğendim aldım, henüz motor üzerime geçmedi noterden devir yapacak kişi şehir dışında olduğundan gelmesi lazım önce bu hafta gelecek sanırım, o nedenle olmayacaksa hemen geri vermem lazım yoksa bu şekil elimde patlayacak..Oysa yani gerçekten motor son derece güzel herşeyi pırıl pırıl, motoru çok seri bana yeterli, bütün parçalara tıkır tıkır çalışıyor ama 50 km kullandım toplamda bu gidon beni çok yordu..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:09 ----------
Şimdi telefon aldım servisten saolsunlar yine de.. bu yeni takılan bilyelerin yerine oturması lazım 2-3 gün onda sonra gelin bunu sıkacağız , ondan sonra sorun kalmayacak gibi dedi.. Bu gerçekten doğru olabilir mi, böyle bişi ben ilk defa duyuyorumda, bilyeler gerçekten yerine mi oturuyor sonra sıkılıyor ve gidon normale dönecek...hmmmm
-
Evet neticeleri paylaşalım: Bilyeler henüz sıkılmadı ama bu dönüş sertliğinden dalış yapmasında bilyelerin etkisinden dolayı olduğuna şüphelerim var sanki bilye değil bu. Bu nedenle de başka bir servise gittim, baktı 2 dakkada teşhisi koydu, dedi ki tekerlekler bayatlamış, ön tekerleği değiştirirsen düzelir..Henüz değiştirmedim. Gittim normal servisime geri, dedim ki yoksa bu dalışların kaynağı lastiklerden olmasın. Dedi ki olabilir zaten o da benim aklımda lastikler yapıyor olabilir. Neyse sipariş verdim arka ve ön. Bu arada sipariş verirken takılı olan lastiklerimi kontrol etti ön 120/7012 arka 130/70/12 ve farklı markalar...???Meğersem zaten daha önce bi lastik değişimi olmuş lollll.. Neyse işin ilginç olanı teknik sitede arka lastik 140/70/12 orjinal lastik derken motorumun üzerinde olan 130/70/12...hmmm ilginç bu arka lastiğin 140 yerine 130 olması neyi farkettirir tabi şimdi içime ekstradan bir kurt düştü.. Sanırım tüm cevapları arka ve ön lastiklerim değişince alacağım.. Dalışın ön lastikten kaynaklandığı ve arka lastiğin de hatalı olması konusunda fikirleri olan arkadaşlardan bilgi alabilirsem çok teşekkür ederim...
-
meltematil adlı üyeden alıntı
Evet neticeleri paylaşalım: Bilyeler henüz sıkılmadı ama bu dönüş sertliğinden dalış yapmasında bilyelerin etkisinden dolayı olduğuna şüphelerim var sanki bilye değil bu. Bu nedenle de başka bir servise gittim, baktı 2 dakkada teşhisi koydu, dedi ki tekerlekler bayatlamış, ön tekerleği değiştirirsen düzelir..Henüz değiştirmedim. Gittim normal servisime geri, dedim ki yoksa bu dalışların kaynağı lastiklerden olmasın. Dedi ki olabilir zaten o da benim aklımda lastikler yapıyor olabilir. Neyse sipariş verdim arka ve ön. Bu arada sipariş verirken takılı olan lastiklerimi kontrol etti ön 120/7012 arka 130/70/12 ve farklı markalar...???Meğersem zaten daha önce bi lastik değişimi olmuş lollll.. Neyse işin ilginç olanı teknik sitede arka lastik 140/70/12 orjinal lastik derken motorumun üzerinde olan 130/70/12...hmmm ilginç bu arka lastiğin 140 yerine 130 olması neyi farkettirir tabi şimdi içime ekstradan bir kurt düştü.. Sanırım tüm cevapları arka ve ön lastiklerim değişince alacağım.. Dalışın ön lastikten kaynaklandığı ve arka lastiğin de hatalı olması konusunda fikirleri olan arkadaşlardan bilgi alabilirsem çok teşekkür ederim...
bi fikri olan var mı arkadaşlar..lastik bu arada Cuma gelecek...sonuçlar ancak o zaman..
-
eveeeet.. sırf en iyilerinden olsun diye Michelin Pilot sport taktırdım..ancak ilk kullanımda güzel geldiyse de sağ ve sol dönüşlerdeki hızlı dalma tam kesilmedi. Ben de gittim başka servise iyice bakındı dedi ki ön maşa da hafif eğim olabilir darbe varmış gibi gözüküyor dedi..maşa ya baktıralım dedi.. neyse baktırdık hakketen maşa da hafif biş eğimlik var dediler onu düzelttiler. Ancak yine de kısmen dalma kesildi, halen dönerken direksiyon olması gerektiği gibi hafif değil kendini iç kısma doru çekiyor bu da dengemi bozuyor, ya da çok yavaş bir dönüşte tedirgin dönüyorum, kasılıyorum (5 senelik tecrübem var motor kullanımında) 2. gittiğim servis dedi ki ayrıca bunun yatağı çatlak haydaaaa dedim. meğerse önceki servis sadece bilya değişmiş ancak yatak değişirse daha bir iyi olur ve furj takımı olarak alman lazım..şimdi bu rulman takımı peşinde koşacam gene demektir.. valla ilginç ilginç..Bu olayın acaba burç,şasi la bir ilgise de olabilir mi? ama sanırım benim sorunum bundan farklı,.. benim sorunlarıma parlak fikri olan varsa paylaşabilirse dinlemeye hazırım. İnanın kafayı sıyırtcam artık, şu ana kadar 400 tl kadar harcadım nerdeyse ama elde var nerdeyse 0..Mesela çok çok yavaş bir hızda (max 10 km) gidiyorum yol düzken birden yol aşağı doru rampa oluyor diyelim ve ben hafif sola veya sağa kırıyorum ya direksiyonu, bu direksiyon şlakdanak sola veya sağa hızla kapanıyor, sangi ağırlık dengesi bozuk..pufff..hızlı dönüşlerde de keza 30-40 km lerde epey hissediliyor extra efor konsantrasyon harcıyorum beynim direk gidona kilitleniyor..
-
motorun kazalı olma ihtimali varmı ? bu durum 2 nedenle olur zaten arkadaşlar yazmışlar ama bu nedenler her servis bulamaz gönül sevgisi ile işini yapan bir usta bulmak lazım
1. göbek rulmanları
2. kaza sonucu ön düzen eğilmesi eksen kayması
3. bir ihtimal hatalı ölçüde orjinal dışı lastik kullanımı
başka sebebi olamaz
birde ön rulmanları kontrol etti
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
kaza ihtimali var, 2. servis dedi ki önden darbe görmüş gibi zaten ( satan kişiye sordum yok dedi) o nedenle maşada yamulma tespit edip düzelttirdi..
Lastikler tam orjinal boyutta aldım, üstelik 2010 çıkışlı Michelin..
rulman furj takımı bunu değiştireceğim bir de şimdi, ilk serviste değişti sandım meğersem değiştirmemiş sadece bilya değişmiş, ancak 2. servis yatakta çatlama var dedi, değişmesi sürüş konforun için daha iyi olacak dedi.. Ama bu kadar badireden sonra ya bunu değiştirmek de sorunu çözmezse diye düşünüyorum artık gına geldi açıkcası..
Bir de bahsettiniğiniz açı meselesi bunu da bi göz önünde bulundurayım ama 2. servis tüm takımı söktü sanırım bunu farketmiş olurdu zaten..
bi furj takımı bulayım öncelikle orjinal.. Bodrum da yaşayınca bu işler az zor oluyor..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)