SYM GTS250 - Yağsız kalma sonucu rahmetli...
Reklamlar
-
Merhaba dostlar.
GTS250 ile henüz 2 ayı doldurmamışken, can sıkıcı ve son derece cahilce bir hadise yaşadım.
Motosikletim yağsız kaldığı için yolda kaldı. Henüz açıp bakmadık, fakat ilk götürdüğüm motorcu, neredeyse bütün motoru içeren bir parça listesi verdi bana. Krank, silindir, piston, contalar gibi gibi.
Fakat bunların hiçbirini motoru tam sökerek yapmadı. Bana söylediği motosikletin pistonunun ölü noktada durduğu, sentenin yerinde olduğu. Bu kadar. Akabinde "krank kesin çizilmiştir, piston gitmiştir, kol gitmiştir, bunlar gittiyse silindir de çizilmiştir" gibi cümleler kurdu. Tabii ki benim moraller çöktü gitti. Tam bir referans alacağım motosiklet tamircisine gidene kadar, elletmemeye karar verdim.
Yarın Ankara Ostim'deki Murat Usta'ya gidecek motorum çekici ile. Fakat öncesinde istişare etmek, hem de motosikletin motoru açıldığında sizlerle paylaşabilmek adına, bu başlığı açmayı faydalı buldum.
Motosikletin yağını geçen hafta kontrol etmiştim. Sesinde bir anormallik yoktu, düzgün gidiyordu. Duman atma, hararet gibi sorunları yoktu. Yolda kaldığında dahi hararet göstergesi 2 diş gösteriyordu. 80-90km hızlarla seyrediyordum. Karter tapasını açınca çıkan yağ çok azdı.
Sizce ne olmuş olabilir?
Reklamlar
-
Geçmiş olsun diyelim.
Motor sıfır mı almıştır.
Motor yağ ikaz lambası hiç mi yanmadı?
Ustan haklı eğer motor yağsız çalıştıysa az bile söylemişler. Şansına belki ama belki daha düşük masrafla kurtulursun. Kocaman bir belki.
Bazı şeyleri anlamak için illa ki motoru sökmeye gerek yoktur.
Ne olmuş olabileceğini sana sormak lazım. hiç mi motorunu kontrol etmedin. Yağını suyunu. Durduk yere birden (fabrika parça üretim hatası olmadığı sürece) böyle bir arıza kolay kolay çıkmaz.
-
Konu ile alakalı olmasa da cenk adında kardeşin var mı?
Trcitroen de cem-cenk doğu kardeşler vardı. O sandım da biraz..
Gelelim konuya.. Motor yolda nasıl kaldı?
Kilitlenip taaakk diye mi durdu? Yoksa ses artarak vuruntuyla mı durdu?
Yoksa kompresör eksikliğimi? Şu anda motoru yani krankı döndürebiliyor musun?
Kısa sürelş hararet sorunu olabilir,soğuyunca az hasarla kurtarmış olabilirsin. Çıkan yağın azlığı ne kadar dı? 2 litre alan motorda bir litre çıkan yağ kiliteyecek kadar az değildir..
Acele etme,mutlaka bşr tavsiye yada öneri gelecektir. Naaıl yolda kaldıpını bilmediğimden Ufakda olsa belki başka bir arıza sebebi ile yolda kalmışsındır denk gelmiştir diye düşünüyorum. Neler gördük şu hayatta. Neden olmasın?
-
Sym GTS250 motor arızası vermesi için yağsız kalmasına gerek yok. Büyük ihtimalle yüksek km. bir motordur. Hangi ellerden geçti Allah bilir. Hor kullanılıp 25 bin km.de motor yapılan xmax250 gördüm tamircide.
-
Bulut_Motor adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun diyelim.
Motor sıfır mı almıştır.
Motor yağ ikaz lambası hiç mi yanmadı?
Ustan haklı eğer motor yağsız çalıştıysa az bile söylemişler. Şansına belki ama belki daha düşük masrafla kurtulursun. Kocaman bir belki.
Bazı şeyleri anlamak için illa ki motoru sökmeye gerek yoktur.
Ne olmuş olabileceğini sana sormak lazım. hiç mi motorunu kontrol etmedin. Yağını suyunu. Durduk yere birden (fabrika parça üretim hatası olmadığı sürece) böyle bir arıza kolay kolay çıkmaz.
Motosikletim 2006 model ve 55.000 kilometrede. Olaydan 1 hafta önce yağ seviyesi yerindeydi. Suyu da keza öyle. Olay anında da hararet 2. çizgisindeydi.
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Konu ile alakalı olmasa da cenk adında kardeşin var mı?
Trcitroen de cem-cenk doğu kardeşler vardı. O sandım da biraz..
Gelelim konuya.. Motor yolda nasıl kaldı?
Kilitlenip taaakk diye mi durdu? Yoksa ses artarak vuruntuyla mı durdu?
Yoksa kompresör eksikliğimi? Şu anda motoru yani krankı döndürebiliyor musun?
Kısa sürelş hararet sorunu olabilir,soğuyunca az hasarla kurtarmış olabilirsin. Çıkan yağın azlığı ne kadar dı? 2 litre alan motorda bir litre çıkan yağ kiliteyecek kadar az değildir..
Acele etme,mutlaka bşr tavsiye yada öneri gelecektir. Naaıl yolda kaldıpını bilmediğimden Ufakda olsa belki başka bir arıza sebebi ile yolda kalmışsındır denk gelmiştir diye düşünüyorum. Neler gördük şu hayatta. Neden olmasın?
Samet Abi, evet benim. Çok memnun oldum tekrar bir forumda bir araya geldiğimiz için.
Motosiklet marş alabiliyor, kilitlenen bir durum yoktu. Bir anda yavaşlamaya başladı, sonra da stop etti. Fakat marşa basıp motoru döndürebiliyordum. Çıkan motor yağı yarım litreyi geçmezdi.
Bugün Murat Usta'ya emanet ettim motosikletimi. Bakalım neler çıkacak içinden. C2'ye motor yaptırmadık, SYM 2. ayında sıfır motora kavuşacak
AzÇok adlı üyeden alıntı
Sym GTS250 motor arızası vermesi için yağsız kalmasına gerek yok. Büyük ihtimalle yüksek km. bir motordur. Hangi ellerden geçti Allah bilir. Hor kullanılıp 25 bin km.de motor yapılan xmax250 gördüm tamircide.
55.000 kilometrede. 3. sahibinden aldım. Malesef böyle şeyler başa gelebiliyor haklısınız.
-
cemdogu adlı üyeden alıntı
Motosikletim 2006 model ve 55.000 kilometrede. Olaydan 1 hafta önce yağ seviyesi yerindeydi. Suyu da keza öyle. Olay anında da hararet 2. çizgisindeydi.
Samet Abi, evet benim. Çok memnun oldum tekrar bir forumda bir araya geldiğimiz için.
Motosiklet marş alabiliyor, kilitlenen bir durum yoktu. Bir anda yavaşlamaya başladı, sonra da stop etti. Fakat marşa basıp motoru döndürebiliyordum. Çıkan motor yağı yarım litreyi geçmezdi.
Bugün Murat Usta'ya emanet ettim motosikletimi. Bakalım neler çıkacak içinden. C2'ye motor yaptırmadık, SYM 2. ayında sıfır motora kavuşacak
55.000 kilometrede. 3. sahibinden aldım. Malesef böyle şeyler başa gelebiliyor haklısınız.
Benim içinde iyi oldu bu Cem.
Bende sevindim karşılaştığımıza.
Motorda kompresör var mıydı peki? Bir sürü sebebi var bunun için işte.. İnşallah ustan helal süt emmiş biridir..
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Çekişi gayet yerindeydi, tek marş çalışırdı rahmetli. Giderken ani bir ses ya da takırtı tukurtu gelmedi. Sadece çekişi gitti. Sağa çektiğimde ise stop etti. Ne bir duman, ne bir koku. Benim tahminim silindir, piston gitti. Ama bakalım açmışken neler çıkacak neler
-
Geçmiş olsun hocam, inşallah büyük masraf çıkmaz. Ancak motor komple açılıp hangi parçada ne hasar var bakmadan sorun tam bilinemez, inşallah ustanız dürüst birisidir.
Bazı ustalar yatak sarmış motor görünce ellerini sıvazlayıp "oh oh süper, bizim çocuğun okul taksidi çıktı" diyor içinden Allah ne verdiyse ekliyorlar fiyata. İnşallah sizin gittiğiniz usta insaflı birisidir.
Yeniden geçmiş olsun.
-
cemdogu adlı üyeden alıntı
Çekişi gayet yerindeydi, tek marş çalışırdı rahmetli. Giderken ani bir ses ya da takırtı tukurtu gelmedi. Sadece çekişi gitti. Sağa çektiğimde ise stop etti. Ne bir duman, ne bir koku. Benim tahminim silindir, piston gitti. Ama bakalım açmışken neler çıkacak neler
Silindir piston öyle bir kaç dakikada ölmez.
Belki elektrik elektronik bir arıza çıkmış olabilir.
Buji bile arıza yapmış olabilir. Keşke pipoyu söküp ateşlemeye bir baksaydın. Buralarda olsaydın bakardık ama.. Benim hanımköydesin,gelmem oraya
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun hocam, inşallah büyük masraf çıkmaz. Ancak motor komple açılıp hangi parçada ne hasar var bakmadan sorun tam bilinemez, inşallah ustanız dürüst birisidir.
Bazı ustalar yatak sarmış motor görünce ellerini sıvazlayıp "oh oh süper, bizim çocuğun okul taksidi çıktı" diyor içinden
Allah ne verdiyse ekliyorlar fiyata. İnşallah sizin gittiğiniz usta insaflı birisidir.
Yeniden geçmiş olsun.
Teşekkür ederim. Ustam Murat Usta. Yerine gittim, gayet güzel bir mekan. Durumu anlattım. Referans ile gittiğim için sorun olacağını sanmıyorum. Ben motosikletin tek bir ustası olmasını istediğimi de söyledim, sağda solda gezmek istemediğimi, şu işi layıkıyla çözerse ve beni kazıklamazsa eğer hep ona gideceğimi biliyor. Samet Abi de bilir, biz Citroen'ciler ustamıza son derece sadık insanlarız )
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Silindir piston öyle bir kaç dakikada ölmez.
Belki elektrik elektronik bir arıza çıkmış olabilir.
Buji bile arıza yapmış olabilir. Keşke pipoyu söküp ateşlemeye bir baksaydın. Buralarda olsaydın bakardık ama.. Benim hanımköydesin,gelmem oraya
Baktık abi. Çin malı bi buji takmış eski sahibi. Ben NGK taktım denedim, ateşleme var. Karbüratöre yakıt da geliyor. Ama egzoza elimi dayayıp gaz verdiğimde sıfır basınç.
Bakalım acı tablo ne çıkacak
-
Egzozda basıncı öyle göremezsin.
Yine de inşallah en kısa ve basit yoluyla çözülür.
Buraya olanları yazmayı unutma..
-
Egzantirik zoncirinde sorun olmuş ve motor sibop yakalamış olabilir.Kompreasyon yok demenden yola çıkarak söylüyorum tabii motor sökülünce ne olduğu görülur.
-
SYM bazı modellerinde seramik kaplama kullanıyor. Eğer bu modelinde seramik kaplama kullandıysa öyle yağsızlık ile vs kolay kolay kitlemez. 55.000 km zaten hiç bir şey.
-
Herkese tekrar selamlar. Motor bölündü ve parça tespiti yapıldı. Acı tablo da meydana çıktı.
Eksantrik zinciri, sabit ve oynar olmak üzere zincirin kaydığı 2 adet eksantrik zinciri kızağı, silindir, piston ve segman seti, silindir alt contası, 2 adet emme sübabı, 2 adet egzoz sübabı, sübap kapak contası, karter contası (motor blok contası olarak geçiyor), NGK CR8E Buji şeklinde bir listemiz oluştu. Neyse ki krank ve kranka takılı kolun sağlam olduğu tespit edildi. Şu anda tek eksiğimiz sübapların yağ keçeleri. Onların da orjinalleri bulunmadığı için, üst kapağı yapacak olan usta, uygun olan yan sanayii contalar kullanacak. Mecburen.
Ayrıca ben, iyi durumda olsalar da, kendi bakım düzenimi oluşturabilmek adına hava filtresini, yağını, ön fren balatalarını, arka fren diskini ve balatalarını sipariş ettim.
Toplamda parçalara 3000 TL harcayarak motosikletin kritik bütün parçalarını değiştirmiş oldum. Motosikleti uygun fiyata almanın cezasını çektim sanıyorum. Henüz ustamızın işçiliğini ödemedim, o da ortalama 1000 TL civarında ücret isteyecektir bu işlemler için. Kabaca bu macera bana 4000 TL'ye, birkaç sivilceye, sayısız parçacıyı araya araya sinir harbine maloldu.
İyi bir ders oldu bana da. Benim gibi yeni başlayan arkadaşlara da örnek olur umarım. Motosikletin yağını kontrol etmeyi ihmal etmezler umarım.
-
Bununla geçmiş olsun kardeşim...
Aslına bakarsan beterin beteri var yine de ucuz kurtulmuşsun denebilir.
Allah başka dert verip derman aratmasın kardeşim...
-
Hiç üzülmeyin, sizin için biraz masraflı oldu ama en nihayetinde motorunuzla sorunsuz ve tertemiz yapacağınız yolların size vereceği keyifle o masrafı unutup düşünmeyeceksiniz.
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Bununla geçmiş olsun kardeşim...
Aslına bakarsan beterin beteri var yine de ucuz kurtulmuşsun denebilir.
Allah başka dert verip derman aratmasın kardeşim...
Teşekkürler Samet Abi. Krank olsaydı, ikinci seçeneğe muhtaç olacaktık. Fiyatı da aldığım bütün bu parçalar kadar olacaktı vallahi.
tommygun adlı üyeden alıntı
Hiç üzülmeyin, sizin için biraz masraflı oldu ama en nihayetinde motorunuzla sorunsuz ve tertemiz yapacağınız yolların size vereceği keyifle o masrafı unutup düşünmeyeceksiniz.
Teşekkür ederim. Şahsen motoru sağ salim şekilde ustadan çıkartıp eve dönerken bahsettiğiniz duyguyu yaşayacağım. En azından uzun yıllar binebileceğim, bakım programına tam hakim olduğum, içini bildiğim bir motosikletim olacak artık. Tek temennim bu.
-
cemdogu adlı üyeden alıntı
Herkese tekrar selamlar. Motor bölündü ve parça tespiti yapıldı. Acı tablo da meydana çıktı.
Eksantrik zinciri, sabit ve oynar olmak üzere zincirin kaydığı 2 adet eksantrik zinciri kızağı, silindir, piston ve segman seti, silindir alt contası, 2 adet emme sübabı, 2 adet egzoz sübabı, sübap kapak contası, karter contası (motor blok contası olarak geçiyor), NGK CR8E Buji şeklinde bir listemiz oluştu. Neyse ki krank ve kranka takılı kolun sağlam olduğu tespit edildi. Şu anda tek eksiğimiz sübapların yağ keçeleri. Onların da orjinalleri bulunmadığı için, üst kapağı yapacak olan usta, uygun olan yan sanayii contalar kullanacak. Mecburen.
Ayrıca ben, iyi durumda olsalar da, kendi bakım düzenimi oluşturabilmek adına hava filtresini, yağını, ön fren balatalarını, arka fren diskini ve balatalarını sipariş ettim.
Toplamda parçalara 3000 TL harcayarak motosikletin kritik bütün parçalarını değiştirmiş oldum. Motosikleti uygun fiyata almanın cezasını çektim sanıyorum. Henüz ustamızın işçiliğini ödemedim, o da ortalama 1000 TL civarında ücret isteyecektir bu işlemler için. Kabaca bu macera bana 4000 TL'ye, birkaç sivilceye, sayısız parçacıyı araya araya sinir harbine maloldu.
İyi bir ders oldu bana da. Benim gibi yeni başlayan arkadaşlara da örnek olur umarım. Motosikletin yağını kontrol etmeyi ihmal etmezler umarım.
Ustanın değiştirmeye karar verdiği parçaların hasar aldığını varsayarak şöyle bir sorun var,o kadar parça değişimi arasında krank(Biyel)kolu değişmeliydi.Motor sıfırlanmış olurdu.Parçanın kontrolünü tezgahta yaptılar mı?Motorun çok devir çevirmediğinden belki kol çıkarma ihtimali düşük fakat ses gelmeye başladığında ekstra bir maliyet olur.
yağ değişimlerinde bronz,nikel,bakır tozu görmeye başlarsanız vakit kaybetmeyin.
-
Selamlar
Bugün bahsettiğiniz durumu kontrol ettik birlikte. Kranka takılı olan, pistona giden kol gayet iyi durumdaydı. Netekim kolun takılı olduğu pistona acıdım, her tarafı çizilmiş ve epey yamulmuş, özellikle yan duvarları. SYM kullanan bir başka arkadaştan bu ustayı tavsiye aldığım için, içim rahat. Bugün bütün parçaları teslim ettim. Umarım önümüzdeki hafta sonu motorumu alacağım.
-
cemdogu adlı üyeden alıntı
Selamlar
Bugün bahsettiğiniz durumu kontrol ettik birlikte. Kranka takılı olan, pistona giden kol gayet iyi durumdaydı. Netekim kolun takılı olduğu pistona acıdım, her tarafı çizilmiş ve epey yamulmuş, özellikle yan duvarları. SYM kullanan bir başka arkadaştan bu ustayı tavsiye aldığım için, içim rahat. Bugün bütün parçaları teslim ettim. Umarım önümüzdeki hafta sonu motorumu alacağım.
görsel muayenin dışında komparatör ve sentil çakısı ile kontrol edildiyse sorun olmaz.ölçüm cihazı kullanmayanlar kolu ucundan tutar üstten vurur ve boşluk olup olmadığını öyle kontrol ederler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)