Motosikleti dün sabah saatlerinde teslim aldım.
İlk izlenim olumlu. Motor oldukça sakin ve vuruntusuz bir şekilde çalışıyor. Plakamın titreşimi haricinde hiçbir anormal ses duymadım. Tek bir dezavantaj var, o da orjinal subap contalarını bulamamamızdan kaynaklanıyor. Motosiklet çalışıp, motor ısındığında en ufak sorun yok. Fakat kapatıp bekletildiğinde, subap contalarının etrafından sızıntı yaptığı için piston üzerine yağ damlatıyor. Bu da ilk çalıştırmada duman atmasına sebep oluyor. Düzenli olarak yağ kontrolünü gerçekleştirmem, eksildikçe eklemem gerekecek.
Murat Usta'nın işçiliğini beğendim. Fakat maliyetli bir onarım oldu. İş süresi uzun, fakat bir sorunum olduğu zaman tekrar arayacağım, tekrar gideceğim bir motor ustasıyla tanışmış oldum. Motosikletten çıkan contaları dahi geri teslim etmişler. Kurum bağlayan bütün parçaları da görmüş oldum böylece, eğlenceliydi. Karbüratör ayarlarım tam yapılmış, öyle ki revizyondan önce ilk marşta çok ciddi gaz vermem gerekirken, şimdi çok az gaz açarak çalıştırıyorum ve tekrar stop etmiyor. Ön fren kaliperlerinde, pistonlardan biri sıkışmış, Murat Usta sağolsun onu da açmış. Devir göstergemin şase kablosu zayıflamıştı, bu yüzden devir saati bazen anormal devirler gösteriyordu. Onu yenilemişler. Gülümseyerek döndüm evime.
Fren balata ve diskleri yeni değiştiği için, ilk bir kaç dakika kabus gibiydi benim için. Boş bir arazide fren rodajı yapmak durumunda kaldım. Ancak bu rodajdan sonra, iyi ki bu masrafı da etmişim dedim. Özellikle fren hidroliğinin değişmesiyle manetler pamuk gibi olmuş, hassaslaşmış. Önceden dibine kadar sıkmam gerekiyordu ve kolu sıktığımı hissetmiyordum. Şimdi frenlerden karşı tepki alıyorum ve frenlerin tuttuğunu hissedebiliyorum.
Özetle, bu macerayı da sağ sağlim atlatmış gibiyim. Taiwan'dan gelecek subap contalarıyla tekrar üst kapak açılacak ama, şu şekliyle de yağını kontrol ettiğim sürece, herhangi bir sorun yaşamayacağımı garantilediler. Ben yine de bir yolunu bulup orjinal parçasını tedarik edeceğim.
Teşekkürler ilgileriniz için