X MAX 250 ABS İÇİN TEKNİK KONULARDA FİKİR YARDIMI
-
değerli forumdaşlar,
adım Ömer,
öğretmenim ve Rize'de yaşıyorum.
kapısında inek,tavuk,1960'lardan beri motosiklet eksik olmayan bir ailedenim.
ama motosiklet benim için bir zevk aracı,tutku olmaktan çok asıl amacım ulaşım vasıtası olarak kullanmak.( zevkini inkar etmiyorum)
son makinem geçen aya kadar pulsar ns 200 idi. günlük kullanım için maxi scooter daha iyi bir tercih olur diye x max 250 aldım.
dün itibariyle 2015 model x max abs aldım.
makinenin önceki ve ilk sahibi tecrübeli bir meslektaş.
işe yamaha eğitimiyle başlamış, eğitimde düşüp bileklerini kırınca motor işine ailesi sıcak bakmadığından aktif binmemiş.
motor 364 km.de. küçük küçük gezmeciklerde binmiş ve akü sönmesin diye 2-3 günde bir çalıştırmış.
ilk yağını 2018 ağustosunda muayeneye gitmeden önce serviste değişmiş. henüz rodaj bitmemiş yani. kafama takılanlar
1- 2015'lerde yağ filtresi yok diye biliyorum. sizce 1000 km olana kadar sürüp mü yağı değiştireyim ( 16 aylık olmuş yağ) yoksa hemen değişeyim mi?
2- okula gidip gelmede kullandığımdan ve aşırı yağmur hariç bindiğimden ötürü dizleri örten örtülerden almayı düşünüyorum.
f/p ürünü olarak önerebileceğiniz ürün var mıdır?
3- ara bakım önerir misiniz?
4- yamaha x max için şuna dikkat edin dediğiniz teknik öneriler var mıdır?
5- forumların klasik sorusudur: hangi yağı tercih edelim ? ( lastik seçimi gibi, 86 farklı kişiye sorup 156 farklı cevap alınan konulardan biridir
6- trabzonda yetkili servis var. serviste bakım önerilir mi? normal km.ye bağlı olan ortalama bakım maliyetleri nedir? (20 bin hariç)
şimdiden teşekkür ederim.
Reklamlar
-
Merhabalar Ömer hoca,
Öncelikle Rize gibi bi yerde maxi scooter yerine bi dual sport düşünmediğin için seni kınıyorum.
Rodaj yağı değiştiğine göre ve üzerinden 16 ay geçtiğine göre sana 2lt motul 4T scooterexpert yolu gözükmüş.
Yağ tapasını sökünce yayın içinde bi filtre olacak onu da bez ve balata spreyiyle temizleyebilirsin.
Okul çok uzak değilse örtü yerine kışlık ekipmanını bi üst seviyeye çıkarmanı tavsiye ederim. Enduro motosikletle yarım saatlik sürüşlerde Ankara ayazında üşümeden sürüşü tamamlıyorum.
Bakımı kendin yapabiliyorsan maddi açıdan problemin de yoksa ara bakım yerine kullanım klavuzunda belirtilen yağ değişim kmsini 1000km öne çekerek yapabilirsin 3000'de bir değilde 2000'de bir yaparsın atıyorum..
Yine maddi açıdan problem yoksa ve bakım yaparken keyif almıyorsan yetkili servis tercih edilir, neden edilmesin?
Kendin bakımlarını yaparsan varyatör kayışı işin içine girmediği sürece yağ bakımın 70 liraya varyatör filtreleri + hava filtresi + buji + yağ bakımın 200-250 liraya hallolur.
-
Hocam diz örtüsü otoyollarda hızlı sürüşlerde soğuktan , rüzgardan , çamurdan korur ama Rize nin sağanak yağmurunda bel çevresinden su alır , Karadeniz gibi yağmuru bol coğrafyalarda bol giyimli içi fileli naylon yağmurluk çok daha iyi olur , ayakkabı yada botlarını çıkarmadan giyebileceğin altlık işine çok yarayacaktır emin ol , ayrıca diz örtüsü bağlandığı karenajında boyasını zamanla soyuyor , motorunda harici yağ filtresi yok , motorun altdaki büyük tapasına akuple bir süzgeç var ama yandaki ufak tapadan yağı daha kolay boşaltabilirsin , yağı değiştirmeni tavsiye ederim , kilometresi dolmasa bile 12 ay sonra değişim tavsiye edilir..çevrende güvenebileceğin bir usta yoksa Trabzon çokda uzak değil servise gitmeye değer.
-
Rizede gidebilecek en iyi makine benim düşünceme göre crf rally 250 ama günlük kullanıma gelmez. Racing ve spor makinelere karşı alerjim var. Ama Enduro olabilir. Ailede 2 büyük enduro var zaten. Onlara da binme imkânı olduğundan scooter daha iyi gibi geldi. Hem şöyle bir düşününce geçmişteki kullanımımın %97,24 ü asfalt üzerinde veya şehir içi. Gittiğim en uzak yer eve 80 km çapında. O yüzden. Kıymetli katkılarınız için teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:29 ----------
Pulsara ara bakımı kendim yapıyordum. Zincir de öyle. Yağmur konusunda Pulsar da kullandığım dechatlon menşeili yat montu ve pantolonu var. İp gibi yağmurda 80 km gittim, geçirmedi, sadece biraz ter yaptı. Ayağa da fermarlı bot şeklinde naylon koruyucu giyiyordum. Bunu da bir yere gittikten sonra yağmura maruz kalırsam yapıyorum. Yoksa çok yağmurlu havada yola çıkmıyorum. Zaten pulsardan vazgeçme nedenim yagmurda Haçlı seferine çıkan şövalye gibi hazırlanma zorunluluğu idi.
-
Eski bir 2015 model Xmax 250 abs sahibi olarak nacizane bende yorumda bulunayım.
Öncelikle motorunuz hayırlı uğurlu olsun. Gerçek çok amaçlı motorlar bence bu ülkede skuterlerdir. Bagaj altı selesi, hele birde topcase taktırırsanız araba kadar olan bagajıyla ister pikniğe git ister markete git, pazara git, ister işe git, misss. Vites derdi yok, yağmur yağdı ayaklarım ıslandı derdi yok
Xmax'in özlediğim tek yanı efsane bagaj hacmiydi. Dünyaları yüklerdim, hala yer kalırdı, heyy gidi hey...
Yağ zaten hepi topu 1,3 lt yağ alıyordu yanlış hatırlamıyorsam yağı değiştir kafan rahat olsun. Ben 10w-40 Motul Scooter Expert MB yağ kullanmıştım ve çok memnundum. Ancak Scooter expert bulamazsan da Motul 5100 serisi 10w-40 yağı gönül rahatlığıyla kullanabilirsin.
Hava filtresi ve varyatör filtresi daha tertemizdir ama bi kontrol etmekte fayda var.
Garanti takıntın yoksa illa yetkili servise gitmene gerek yok. İşinde iyi herhangi bir özel servis de yağ değişimi işlemini çok uygun fiyata hızlıca yapar. Hatta eli anahtar tutan biriysen bir haftasonu yarım saatte yağ değişimini kendin de yapabilirsin. İnternette videoları mevcut. Sadece 1 adet yağ tapa civatasını sökmen yeterli yağı boşaltman için.
Diz örtüsü tercih meselesi ancak ben onun yerine dizlik ve sağlam ekipman giymenizi öneririm.
Xmax 250 tam bir görev adamı. Bas marşına sür kıvamında motor. Özellikle dikkat etmen gereken şey çok süratli kullanma, kaza yapma, grenajları baya pahalı. Başka da dikkat edilecek bir yanı yok
-
Teşekürler. düşündüğüm noktalara ya cevap olmuş ya da teyid.
-
Ben de 2016 model xmax sahibi olarak ekleyeyim.
Öne yanlara "bacak koruyucu" olarak geçen plastik parçalardan taktırırsanız rüzgarı oldukça kesiyor, hafif yağmurları da pantalonun ıslanmasını önlüyor. Çok soğukta rüzgar almadan sürmek nefis oluyor. Örtü yerine bunu düşünebilirsiniz.
Ekipman olarak da riderdenim, tech90 gibi markaların kışlık korumalı pantaon modelleri soğuktan gayet güzel koruyor. riderdenim pantalonla zaten az rüzgar alan xmax ile kışın 5 derece soğukta üşümeden sürebiliyordum ve içlik giymeme gerek kalmıyordu. Kendi içindeki diz korumaları da aynı zamanda dizlere gelen rüzgarı da kesiyordu.
Yağmurlar için de alt üst yağmurluk takım alın, korumalı pantalonun üzerine giyersiniz bir şeycik olmaz. Hem oralar yazın da yağmurludur, xmaxın kocaman bagajında sürekli durur, lazım olunc açıkarıp giyersiniz.
Uzun ve korumalı motosiklet botlarını da tavsiye ederim, bu nasıl olsa skuter diye düşünmeyin, kaza anında diğer motorlardan farksız oluyor yere düşünce, hem soğukta yağmurda da güzel koruma oluyor. Sağlam motorsiklet botu giyin.
Bir de, yukarıda bir arkadaş yazmış, düşürmemeye dikkat edin, parçaları çok pahalı.
Yağ değişimi de çok zaman geçmiş, km dolmasını beklemeyin değiştirin bence.
-
teşekkür ederim. bacak koruma zaten üzerinde mevcut.
makine henüz bana ulaşmadı. gelir gelmez ilk işim zaten serviste yağı değiştirmek olacak.
bir de nedense internette koruma demiri pek yok , muhtemelen estetik nedenlerle tercih edilmiyor:
n maxtaki gibi x max a da koruma demiri önerilir mi?
egzoz koruma takozu ya da muhfaza önerilir mi?
-
lazianke adlı üyeden alıntı
teşekkür ederim. bacak koruma zaten üzerinde mevcut.
makine henüz bana ulaşmadı. gelir gelmez ilk işim zaten serviste yağı değiştirmek olacak.
bir de nedense internette koruma demiri pek yok , muhtemelen estetik nedenlerle tercih edilmiyor:
n maxtaki gibi x max a da koruma demiri önerilir mi?
egzoz koruma takozu ya da muhfaza önerilir mi?
Bacak koruma diye geçenler haricinde koruma demiri görmedim duymadım xmaxlar için. ama yan yatırınca çok fena masraf açıyor. uygun fiyatlı, aşırı kötü göstermeyecek koruma demiri yapan yer olsa belki yaptırırım.
-
16 Aralık 2019, 17:34
#10
n11 de ön kısmı koruyan demirler var. far, ön grenaj ve yanları koruyor ama yan grenajlar ve arka için koruma kısmı yok.
https://urun.n11.com/yedek-parca/yamaha-xmax-250-400-koruma-demiri-P172264232
-
25 Aralık 2019, 21:50
#11
peki x max ı yıkarken dikkat edilmesi gereken hususlar var mıdır? abs sensörüne, göstergelere vb yerlere su sıkmayalım vb gibi mesela.
-
26 Aralık 2019, 00:04
#12
lazianke adlı üyeden alıntı
peki x max ı yıkarken dikkat edilmesi gereken hususlar var mıdır? abs sensörüne, göstergelere vb yerlere su sıkmayalım vb gibi mesela.
radyatöre basınçlı suyu yakından tutma gösterge ve gidon elektroniğine vsyede yakından tutma onun dışında bildiğim kadarıyla başka bir şeye dikkat etmene gerek yok
-
motoruma kavuştum ve henüz ancak 110 km kadar bir yol yaptım.
pulsar ns 200 den sonra maxi scooterle ilgili ilk dikkatimi çekenler:
1- frenler sanki daha geç tepki veriyor ve sanki hidrolik gücüyle değil de sizin elciği sıkma kuvvetinizle çalışıyormuş gibi. %25-30 frenlemesi daha geç tepki veriyor gibi. eski massey fergusonların frenine basarken ayağa kalkan amcalar aklıma geldizaten mi öyle yoksa fren hidroliği eskimiş vs bir sorun olabilir mi? belki de gazı kapatınca pulsar az da olda kompresyon yaptığından fren daha çabuk tesir ediyordu. veya frende pulsar öne doğru yattığından frenleme hissi veriyordu.
2- ilk kalkışta cansızmış gibi geliyor. belli bir hızın üstünde gaz tepkisi iyi ama alt hızlarda geç açılıyor gibi. doğru mudur?
tüm bunlar kısa sürede naked türü bir makineden scootere geçişle ilgili de olabilir.
-
Öncelikle hayırlı olsun.
1-Dediğiniz gibi pulsar manuel olduğu için kompresyon daha fazla yapıyor ve sizde bunu hissediyorsunuz tabi burdaki kompresyon frenlemeye elbette destek oluyordur. Xmax otomatik ve kayışlı bir aktarmaya sahip olduğundan motor akmaya devam ediyor. Ayrıca arada ağırlık farkı da var bu da başka bir etken. Aldığınız kişiye hidrolik değişimi yaptırıp yaptirmadigini sorup eğer yaptirmadiysa yapmanızı tavsiye ederim kesinlikle farkı hissedersiniz.
2- Yine otomatik şanzımana sahip olduğu için belirli bir güç kaybı oluyordur. Cevrenizde farklı bir xmax kullanan varsa bir test edip motorunda sorun olup olmadığını daha iyi anlayabilirsiniz.
-
1000 km rodaj bakımını yetkili serviste 100 TL ye yaptırdım. Yamalube yağ konuldu, sağı solu, diğer sıvıları, lastik havaları vb kontrol edildi. ben motorum 5 yaşında olduğu için kayışı 10 binde değişmeyi düşünüyorum dedim, gerek yok kayışa bir şey olmaz 20 bine kadar sürebilirsin dedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:59 ----------
Thesinner83 adlı üyeden alıntı
Öncelikle hayırlı olsun.
1-Dediğiniz gibi pulsar manuel olduğu için kompresyon daha fazla yapıyor ve sizde bunu hissediyorsunuz tabi burdaki kompresyon frenlemeye elbette destek oluyordur. Xmax otomatik ve kayışlı bir aktarmaya sahip olduğundan motor akmaya devam ediyor. Ayrıca arada ağırlık farkı da var bu da başka bir etken. Aldığınız kişiye hidrolik değişimi yaptırıp yaptirmadigini sorup eğer yaptirmadiysa yapmanızı tavsiye ederim kesinlikle farkı hissedersiniz.
2- Yine otomatik şanzımana sahip olduğu için belirli bir güç kaybı oluyordur. Cevrenizde farklı bir xmax kullanan varsa bir test edip motorunda sorun olup olmadığını daha iyi anlayabilirsiniz.
rizede 2. yamaha xmax benimki. ilan ararken değil rizede doğu karadenizde bile bir tane x max yoktu. en yakın samsun, amasya,tokat'ta vardı. o yüzden deneme kıyaslama imkanım yok gibi. ama tarz farkından ötürü bu farklıları hissettiğimi düşünüyorum. hidrolik hususunu değerlendireceğim. teşekkür ederim öneriniz için.
-
cvt sistem gazı bıraktığında vites büyütmüş gibi hissettirir normaldir , akselerasyon sırasında da sürekli kademiz vites değişimi olur sanki debriyaj kaçırıyormuş gibi hissettirir buda normaldir , uzun süre vitesli motor kullanan kişiye alışana dek çok yavan gelir evet fren sizin elciği sıkmanızla güç üretir , hidrolik yağı basıncı artırmaz iletir , tabi kötü durumda ise iletim sırasında kayıp yaşanır..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
cvt sistem gazı bıraktığında vites büyütmüş gibi hissettirir normaldir , akselerasyon sırasında da sürekli kademiz vites değişimi olur sanki debriyaj kaçırıyormuş gibi hissettirir buda normaldir , uzun süre vitesli motor kullanan kişiye alışana dek çok yavan gelir
evet fren sizin elciği sıkmanızla güç üretir , hidrolik yağı basıncı artırmaz iletir , tabi kötü durumda ise iletim sırasında kayıp yaşanır..
açıkçası pulsar ns 200 daha ataktı diyemem, muhtemelen alt hızlarda ivmelenirken motorun o zorlanıyormuş gibi gelen sesi bu hissi veriyor. 60-70 km/h den sonra zaten gazı çevirince akıyor. açıkçası 41 yaşında 3 çocuk babası biri olarak tercih nedenlerimden biri güvenlik amaçlı idi: abs'li olması. ancak pulsardan fren mesafesinin daha kısa olduğu ve freni sanki hidrolik etkisiyle deüil de el gücüyle mekanik olarak yapıyormuşum hissi ilk hayalkırıklığım oldu. alıştıkça düzelecektir umuyorum. cevabınız için teşekkürler.
-
Arkadaşlar 1000 bakımını, yetkili serviste (100 TL ye) yaptırdım. iki aydan fazla olmuştur. sadece yağ değiştiler ve bazı nokta kontrolleri yaptılar. hava filtrelerinin bir sonraki bakımda 4000 km.de( yağ + filtre)değiştirileceğini söylediler. bakımı kendim yapmayı düşünüyorum. bu günlerde 1500 km. yi buldum. artık yavaş yavaş kılavuzda blirtilen rodaj sınırlarının dışına çıkma zamanı gelmiştir. rodaj bittikten sonra motorun sağır alışmaması için önerileri olanlardan istifade etmeye hazırım. biri bana yakuş yollarda sür hem hızlı gitmezsin hem devir yaparsın segmanların daha iyi alışır demişti. bunun gibi mesela. katkı ve destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
-
lazianke adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar 1000 bakımını, yetkili serviste (100 TL ye) yaptırdım. iki aydan fazla olmuştur. sadece yağ değiştiler ve bazı nokta kontrolleri yaptılar. hava filtrelerinin bir sonraki bakımda 4000 km.de( yağ + filtre)değiştirileceğini söylediler. bakımı kendim yapmayı düşünüyorum. bu günlerde 1500 km. yi buldum. artık yavaş yavaş kılavuzda blirtilen rodaj sınırlarının dışına çıkma zamanı gelmiştir. rodaj bittikten sonra motorun sağır alışmaması için önerileri olanlardan istifade etmeye hazırım. biri bana yakuş yollarda sür hem hızlı gitmezsin hem devir yaparsın segmanların daha iyi alışır demişti. bunun gibi mesela. katkı ve destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Zaten user manuelde yazar,
Motosikletinizi
İlk etapta,
Tüm yol kosullarinda deneyin,
Rampa
İniş
Vs.
Motor en iyi yükte rodajlanir
Ama fazla kompresyona bindirmekte zararli.
-
kılavuzda sadece -1000-1600- km arası için 6000 devri geçmeyin, 1600 km sonrasında normal sürebilirsiniz yazıyor. bir de kompresyon derken otomatik olduğu için yokuş aşağı kompresyon hissedilmiyor gibi. ama kendi mekanik mantığı içerisinde varsa bilmiyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler