Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

SYM GTS NİN SORUNU OKSİJEN SENSÖRÜ MÜ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Mayıs 2017
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SYM GTS 250 İ EVO 2012
    Arkadaşlar merhaba,

    2012 model Sym Gts 250i Evo scooterımı 10 gün hiç çalıştırmasam dahi ilk marşta çalışıyor hiç sıkıntı yok.
    ilk 5 dakika içinde tekrar stop edeyim yada agresif gaz açayım kalkış yapayım sıkıntı yok.
    marşa basıp hiç durmadan ankaradan istanbula kadar süreyim (benzin yetmez ama misal veriyorum ) yine sıkıntı yok.

    fakat bi 10 dakika sürüş sonrası motor ısındıktan sonra stop edersem en az 5dk motor tekrar çalışlmıyor, yada ben stop etmedim durakladım rölanti ufak ufak düşüyor ve kendi kendine stop ediyor (bu esnada yumuşak bir hareket ile gaz verip devri 1500-2000 lerde sabit tutarsam stop etme yok, ani gaz açmaya kalksam boğulup yine stop), yine aynı şekilde 5 dk çalışmıyor. marş basıyor ama çalışmıyor.

    bu 5 dk içinde hangi parça soğuyor da motor tekrar çalışıyor daha önce başına gelen yada tahmini olan var mı?

    yakıt sensörü diye birşey var mı yoksa o şey oksijen sensörü mü?

    cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mehmetseza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SYM / GTS 250, FİDDLE 2, ORBİT 2, JOYMAX, JET 4
    Alıntı @Bahadır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,

    2012 model Sym Gts 250i Evo scooterımı 10 gün hiç çalıştırmasam dahi ilk marşta çalışıyor hiç sıkıntı yok.
    ilk 5 dakika içinde tekrar stop edeyim yada agresif gaz açayım kalkış yapayım sıkıntı yok.
    marşa basıp hiç durmadan ankaradan istanbula kadar süreyim (benzin yetmez ama misal veriyorum ) yine sıkıntı yok.

    fakat bi 10 dakika sürüş sonrası motor ısındıktan sonra stop edersem en az 5dk motor tekrar çalışlmıyor, yada ben stop etmedim durakladım rölanti ufak ufak düşüyor ve kendi kendine stop ediyor (bu esnada yumuşak bir hareket ile gaz verip devri 1500-2000 lerde sabit tutarsam stop etme yok, ani gaz açmaya kalksam boğulup yine stop), yine aynı şekilde 5 dk çalışmıyor. marş basıyor ama çalışmıyor.

    bu 5 dk içinde hangi parça soğuyor da motor tekrar çalışıyor daha önce başına gelen yada tahmini olan var mı?

    yakıt sensörü diye birşey var mı yoksa o şey oksijen sensörü mü?

    cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    kıme goturuyorsun ankarada motoru usta olarak?sensorden falan olacagını dusunmem ben uzun zamandır sym bınıyorum gts sımdı joymax hıc basıma gelmedı sendekı durum ıyı bır usta ve teshısle tedavı olur dıyorum

  3. #3

    Üyelik
    20 Mayıs 2017
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SYM GTS 250 İ EVO 2012
    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:09 ----------

    [/COLOR]
    Alıntı mehmetseza adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kıme goturuyorsun ankarada motoru usta olarak?sensorden falan olacagını dusunmem ben uzun zamandır sym bınıyorum gts sımdı joymax hıc basıma gelmedı sendekı durum ıyı bır usta ve teshısle tedavı olur dıyorum
    ilk Motocenter Gökhana götürdüm ayakta öptü, ikinciye Çankaya R.P.M. e götürdüm otururken öptü, üçüncüye Ostim Duran motora götürdüm motoru bana 2 ayda verdi. bitek bu sıkıntısı kalmıştı çözemeden artık yeter amk ver motorumu dedim aldım. daha böyle ters yerlere de götürmeyeceğim dikmen de mahalle aralarında paketçi motorlarını yapan ufak dükkanlar var. sorunun teşhisini tam koyabilsem ona göre gideceğim.

  4. #4
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Güncel+++++

  5. #5

    Üyelik
    20 Mayıs 2017
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SYM GTS 250 İ EVO 2012
    bir fikri olan yok mu arkadaşlar mahalledeki motor tamircisine gösterdim, ben bir arıza göremedim dedi. ısınınca tekrar soğumadan ateşlemeyi kesen parça ne olabilir sizce?

  6. #6
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    sizin sorunu tam bilemiyorum ama benzeten bir durumu aktarayım,
    motosiklet yıkandıktan sonra marş almıyordu, bir şeyler ıslanıyor ama kuruması vakit alıyordu, ateşlemiyordu.
    beklemekle çözülmüyordu, illa ki marşa basılacaktı.
    sadece yıkandıktan sonra yapıyordu.

    çözüm;
    motor bloğuna giren elektrik kablolarının tam giriş yerinde temassızlık ya da izolasyon yıpranması olduğu ortaya çıktı,
    onu hallettikten sonra problem çözüldü.

    istanbuldan altan motoru ara istersen,
    durumu izah edersen yardımcı olurlar.
    olmazlar ise özel mesajdan bana ulaşırsın.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  7. #7

    Üyelik
    14 Ocak 2015
    Gaz kelebeği boğazını kontak spreyi ile temizle

  8. #8
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bujileri sokup baksaniz iyi olabilir. Zengin karisim sorunu var gibi duruyor. Bujiler simsiyah olmussa, zengin karisim problemi var demek oluyor.
    Karburatorlu motorda, jikle acik kalirsa bu durum oluyor. Motor isindiktan sonra jikleyle calismayabiliyor.
    Enjeksiyonlu motorlarda, karisim oranini, radyator suyu sicakligina gore yaptigi icin, oradaki sensor de bozulmus olabilir.

  9. #9
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Ben Yamaha XCITY 250'de tam olarak aynı sorunu yaşamıştım. Yakıt pompası değiştirilmişti ve sorun çözülmüştü.
    Bu arızadan kaçınmak için düşük benzin seviyelerinde fazla gezmemek gerektiğini çünkü yakıt pompasının depo içindeki benzin ile soğuduğunu söylemişlerdi.

  10. #10

    Üyelik
    20 Mayıs 2017
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SYM GTS 250 İ EVO 2012
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizin sorunu tam bilemiyorum ama benzeten bir durumu aktarayım,
    motosiklet yıkandıktan sonra marş almıyordu, bir şeyler ıslanıyor ama kuruması vakit alıyordu, ateşlemiyordu.
    beklemekle çözülmüyordu, illa ki marşa basılacaktı.
    sadece yıkandıktan sonra yapıyordu.

    çözüm;
    motor bloğuna giren elektrik kablolarının tam giriş yerinde temassızlık ya da izolasyon yıpranması olduğu ortaya çıktı,
    onu hallettikten sonra problem çözüldü.

    istanbuldan altan motoru ara istersen,
    durumu izah edersen yardımcı olurlar.
    olmazlar ise özel mesajdan bana ulaşırsın.
    başımdaki sorun yetmezmiş gibi bu dediğin sorunun aynısı da peydah oldu, 3 gün boyunca motor sadece sabahları çalıştı sonrasında gün boyunca marşa bastığımda tık diye bir ses marş motoru dönmüyor. aküydü marş motoruydu derken sorun marş motoruna giden kablonun gevşek olmasıymış. boştan yere 3 gün motora binemedim. ancak ilk sorunum halen devam ediyor. Altan motoru arayıp bir fikir danışacağım teşekkürler.

  11. #11

    Üyelik
    01 Ağustos 2017
    Aynısını Piaggioda yaşadım, benzin pompasından çıktı sorun

  12. #12

    Üyelik
    20 Mayıs 2017
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SYM GTS 250 İ EVO 2012
    Alıntı suatatak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz kelebeği boğazını kontak spreyi ile temizle
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujileri sokup baksaniz iyi olabilir. Zengin karisim sorunu var gibi duruyor. Bujiler simsiyah olmussa, zengin karisim problemi var demek oluyor.
    Karburatorlu motorda, jikle acik kalirsa bu durum oluyor. Motor isindiktan sonra jikleyle calismayabiliyor.
    Enjeksiyonlu motorlarda, karisim oranini, radyator suyu sicakligina gore yaptigi icin, oradaki sensor de bozulmus olabilir.
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Yamaha XCITY 250'de tam olarak aynı sorunu yaşamıştım. Yakıt pompası değiştirilmişti ve sorun çözülmüştü.
    Bu arızadan kaçınmak için düşük benzin seviyelerinde fazla gezmemek gerektiğini çünkü yakıt pompasının depo içindeki benzin ile soğuduğunu söylemişlerdi.
    vallahi bu dediklerinizin hepsi de mantıklı geliyor, sıkıntı motor sıcakken olduğu için servisler en fazla bir kaç dakika durduğu yerde çalıştırıp bakıyorlar ama o şekilde ortaya çıkmıyor maalesef. sorunumun en basite indirgenmiş hali, sıcakken düşük devirde gaz yemiyor boğuluyor stop ediyor. bana ateşleme gibi geliyor ama bakalım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:44 ----------

    Alıntı spark79 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynısını Piaggioda yaşadım, benzin pompasından çıktı sorun
    pompayı değiştirdin mi peki hocam? söküp temizlesek falan da işe yarar mı?

  13. #13

    Üyelik
    22 Şubat 2016
    Bendede benzer bi sorun var motor gts evoda calıstırdıktan sonra ısındıktan sonra devir rolantide 1,25 filan oluyo random 1 e kadar dustugu oluyo ve motor sesi cok cılız oluyo kırmızı aku ısıgı yanıyo sönüyo devamlı stop ediyo sonra tekrar calıstırıyom. Aku'dendir diye yeni yuasa taktım hala aynısını yapıyo.

  14. #14

    Üyelik
    20 Mayıs 2017
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SYM GTS 250 İ EVO 2012
    Alıntı eltdesign adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bendede benzer bi sorun var motor gts evoda calıstırdıktan sonra ısındıktan sonra devir rolantide 1,25 filan oluyo random 1 e kadar dustugu oluyo ve motor sesi cok cılız oluyo kırmızı aku ısıgı yanıyo sönüyo devamlı stop ediyo sonra tekrar calıstırıyom. Aku'dendir diye yeni yuasa taktım hala aynısını yapıyo.
    neredeyse aynısı hocam benimki de böyle yapmaya başladı, önceden rölantide bir sıkıntı çıkartmıyor sadece ani gaz vermede ve stop edince yapıyordu ama artık rölantide yavaş yavaş devir düşüp stop edebiliyor, stop etmezse otomatik cikle gaz verip devri yükseltiyor.

    mahalledeki motor tamircisi benzin pompasını temizledi, bujiyi değiştirdi, ekstra varyatör temizliği yaptı ama değişen birşey olmadı.

    ya sensör yada akü ama emin olamadık

  15. #15
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Yakıt pompası olabilir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler